Hop til indhold
Guest Rust in Peace

Hvor meget kan sex være værd

Recommended Posts

Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Mange tak Bebop, jeg erindrer også det interessante møde med dig, til det samme arrangement for efterhånden længe siden, det måtte gerne ske oftere :)

Du har brugt tid, og har udvist engagement, både i forum og på pm, i et behjertet forsøg på at få mig til at få et andet selvbillede.

Jeg erindrer, at vi også engang har haft en heftig disput om din påstand "jeg kan altså ikke score". Jeg afviste den, men du var ubøjelig. Selv var jeg godt oppe i alderen, før tingene faldt i hak for mig.

Det mærkelige er, at jeg i min ungdoms vår havde et ganske godt udseende uden selv at være klar over det, men jeg havde ikke rigtigt lært at fange de signaler, det andet køn sendte – hvilket jeg kan nu. Desværre med 40-50 års forsinkelse, når jeg nu tænker tilbage på konkrete episoder. Resultatet var, at jeg fik opfattelsen "jeg kan altså ikke score".

Nu, hvor jeg findes i en mere hærget udgave, har jeg fundet ud af, at jeg mærkværdigvis har en stærk appel til kvinder i 30'erne og 40'erne, som jo er nogle årtier yngre end jeg. En kvinde herinde (jeg siger altså ikke hvem!) sendte mig således et billede af sig selv med ansigt og underforstod, at hun (som "jægeren" fandt jeg senere ud af), gerne ville se, hvordan jeg så ud. Jeg tøvede længe og gjorde mig den største møje for at finde et billede, hvor jeg så mest eddikesur ud. Responsen var til min store overraskelse, at jeg "så dejlig ud" og var en haps.

Kunne man dog bare have transformeret noget af denne kvindelige velvilje tilbage til ungdommen :).

På samme måde tror jeg, at du er ved at bevæge dig ind i alderen, hvor du er ved at indse, at drømmen om de helt unge piger ikke er holdbar til noget mere holdbart, og hvor mere realistiske forventninger vil give pote i aldersgrupperne lige under dig. Jeg er således ikke i tvivl om, at du dér vil støde på kvinder, der finder dig attraktiv. Uden at komme for tæt på har jeg i min omgangskreds kvinder, der er blevet skilt, fordi det økonomiske overblik løb håbløst løbsk for manden. Den risiko løber en kvinde næppe med dig :)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
Bebop skrev, for 1 time siden:

Du fangede den ikke. Noget har man meget lyst til, noget har man mindre lyst til, men stadig lyst til. Ville jeg kneppe min underbo, hvis det var gratis? Måske nok. Hvis jeg skulle betale en øl? Sikkert. Hvis hun ville have 1.000 kroner for det? Næppe.

Jeg har altså lyst, men ikke nok. Andre vil jeg betale mere for. Så jo, det afhænger af lystens intensitet og det er nødvendigt at medregne - du fokuserede kun på, hvor svært det er. Du sagde at der nærmest ingen øvre grænse var, hvis oplevelsen var svær at opnå. Men det passer altså slet ikke. Det er langt mere vigtigt, hvor meget jeg har lyst. Hvor svært det er spiller ingen rolle (medmindre det er en del at det jeg tænder på, at det er meget svært - sådan er det fx for bjergbestigere, har jeg hørt).

Jamen tag du bare ud og betal 2000-5000 for et knald som du har meget lyst til, men som du kunne have fået gratis. Jeg skal ikke holde dig tilbage

Redigeret af fede

Del dette indlæg

Link til indlæg
fede skrev, for 41 minutter siden:

Jamen tag du bare ud og betal 2000-5000 for et knald som du har meget lyst til, men som du kunne have fået gratis. Jeg skal ikke holde dig tilbage

Kunne være interessant at være fluen på væggen, til en kaffe dialog mellem dig og Bebop?

Bebop som den intellektuelle teoretiker, og Fede som den praktiske håndværker.

Hvem mon først mister tålmodigheden?

Det er nok ikke Fedes kaffe der bliver kold, fordi han har mere travlt med at snakke, men hvor længe varer hans tålmodighed ;)

Havde selv en chef, der en gang ringede i anledning af et meget detaljeret skriv af mig, og spurgte til hvad det lige var jeg mente.

Det endte med, at jeg fik det som jeg ville have det, med en afskedssalut om, at der kunne jeg bare se, det tog bare 3 minutter i telefonen :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

Kunne være interessant at være fluen på væggen, til en kaffe dialog mellem dig og Bebop?

Hmmmm, måske en ny nobelpristagerteori om at holde korrekt på en murske? :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
Rejsenetværk skrev, for 43 minutter siden:

Hvem mon først mister tålmodigheden?

Det er nok ikke Fedes kaffe der bliver kold, fordi han har mere travlt med at snakke, men hvor længe varer hans tålmodighed ;)

Havde selv en chef, der en gang ringede i anledning af et meget detaljeret skriv af mig, og spurgte til hvad det lige var jeg mente.

Det endte med, at jeg fik det som jeg ville have det, med en afskedssalut om, at der kunne jeg bare se, det tog bare 3 minutter i telefonen :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skal ikke kloge mig på hvem Bebob er. Men jeg er nu ikke håndværker. 

Men vi adskiller os i hvert fald på spørgsmålet, hvorvidt man vil betale alverden for sex, som kan opnåes på almindelig vis. Og hvorvidt det er nødvendigt, at gøre opmærksom på, at man selvfølgelig skal have lyst til det, såfremt man køber sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Borende X

Meget spændende skriv!

Borende X skrev, for 4 timer siden:

Jeg erindrer, at vi også engang har haft en heftig disput om din påstand "jeg kan altså ikke score". Jeg afviste den, men du var ubøjelig.

Jeg har præcis det samme problem som @Rejsenetværk - og jeg ville også være ubøjelig ... :D 
Jeg har prøvet og prøvet og prøvet og prøvet i 20 år før jeg gav op ... 
J
eg har selvfølgelig tænkt meget over hvor 'muren' er.
Den første og største hurdle handler om,er at nogle af os som 'voksne singler' simpelt hen møder alt for få nogenlunde jævnaldrende single kvinder.
Det er noget med vores 'Dating-kultur' der gør det helt umuligt for nogle mænd.
Hvis du ikke har et passende netværk, så er du som enlig mand gevaldigt på skideren på dét punkt - sagt på godt dansk.

Den anden store hurdle er dét at turde lægge an på en kvinde.
Dén kunne man måske gøre noget ved - selv om jeg ikke er optimistisk, 'enten har man det eller osse har man ikke' ... 
Og som @Borende X også siger, så skal vi skrue ned for 'kravene'.
Og så handler det ikke om at starte en charmeoffensiv og lægge kvinden ned - motivationen er simpelt hen ikke høj nok .. 
Så skal tiltrækningen i stedet udvikle sig gennem et varmt venskab, hvor også den erotiske gnist kommer ... 
Og igen ... henviser til første hurdle ... 

Min konklusion er, at jeg tror problemet simpelt hen ikke kan løses ... 
Udfordringen ligger i stedet i at lære og leve med det ... 

Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

:D :D :D :D 
Kender det, kender det, KENDER DET
Á propos mine skriv hérinde ... 
Mit indlæg blev vel ikke for langt .. og knudret .. ??

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Så jo, på mine ældre dage, er jeg godt på vej, socialt og platonisk i selskab med branche piger, der kender mig her fra EG,

Hvad mener du?
Møder du nogle af pigerne privat eller i byen, eller hvordan .. ?
Jeg er meget nysgerrig ... 
(Jeg var i sin tid selv interesseret i dit Brunch-arrangement, men tror jeg ville føle mig som en hund i et spil kegler ... der antydes en lidt 'high-class style ... ;) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 41 minutter siden:

Hvad mener du?
Møder du nogle af pigerne privat eller i byen, eller hvordan .. ?
Jeg er meget nysgerrig ... 
(Jeg var i sin tid selv interesseret i dit Brunch-arrangement, men tror jeg ville føle mig som en hund i et spil kegler ... der antydes en lidt 'high-class style ... ;) )

Ikke sådan ofte, men det hænder, og årsagen består i en kombination af, at de par stykker jeg ser, ved at jeg ikke er det fjerneste interesseret i at købe sex af dem,  jeg aldrig vil gøre det, og at sex ikke er på tale, at vi kender hinanden som aktive skribenter i forum på EG, og at jeg kender de gode steder til brunch :)

Her er det absolut ingen fordel, at antyde en interesse i at se dem, fordi man ved hvad de laver, og derfor gerne vil se dem, og jeg tror at jeg har formået troværdigt, at vise at det ikke er derfor jeg gerne vil se dem.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
fede skrev, for 20 timer siden:

Du begår to fejl: Du skriver som om jeg skulle have hævdet, at de kun var lysten. Det har jeg ikke skrevet. Jeg har skrevet:

Bebop skrev, for 21 timer siden:

Det er langt mere vigtigt, hvor meget jeg har lyst.

Så skrev jeg dog også:

Bebop skrev, for 21 timer siden:

Hvor svært det er spiller ingen rolle (medmindre ...)

Det var nok forkert skrevet. Jeg burde have skrevet, at det altid kommer i anden række.

Den anden fejl du begår er at antage, at jeg vil betale for alt, hvad jeg har lyst til. Så simpelt fungerer tingene aldrig, men det er en længere snak, fx at nogle ting har man lyst til, men ikke hvis man skal betale, jf mit eksempel med underboen.

Det vi diskuterer er egentlig banal prisdannelsesteori, hvor du alene fokuserer på om noget er svært (udbud) og jeg fokuserer på lyst (efterspørgsel). Normalt vil man sige, at prisen dannes i samspil mellem de to, hvilket er en del af min pointe. Men der er den tilføjelse, at dette marked ikke er frit og fleksibelt, sådan som normal prisdannelsesteori forudsætter og det er derfor jeg siger, at efterspørgslen hos den enkelte må komme først. Jeg vil dog give dig ret i, at udbuddet spiller en væsentlig rolle, også i at skabe lysten. GP-annoncer er nok med til at skabe mere lyst og derfor mere forbrug.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest fede
Bebop skrev, for 5 timer siden:

Du begår to fejl: Du skriver som om jeg skulle have hævdet, at de kun var lysten. Det har jeg ikke skrevet. Jeg har skrevet:

Så skrev jeg dog også:

Det var nok forkert skrevet. Jeg burde have skrevet, at det altid kommer i anden række.

Den anden fejl du begår er at antage, at jeg vil betale for alt, hvad jeg har lyst til. Så simpelt fungerer tingene aldrig, men det er en længere snak, fx at nogle ting har man lyst til, men ikke hvis man skal betale, jf mit eksempel med underboen.

Det vi diskuterer er egentlig banal prisdannelsesteori, hvor du alene fokuserer på om noget er svært (udbud) og jeg fokuserer på lyst (efterspørgsel). Normalt vil man sige, at prisen dannes i samspil mellem de to, hvilket er en del af min pointe. Men der er den tilføjelse, at dette marked ikke er frit og fleksibelt, sådan som normal prisdannelsesteori forudsætter og det er derfor jeg siger, at efterspørgslen hos den enkelte må komme først. Jeg vil dog give dig ret i, at udbuddet spiller en væsentlig rolle, også i at skabe lysten. GP-annoncer er nok med til at skabe mere lyst og derfor mere forbrug.

Tilgængeligheden er nu vigtigst. Du vil ikke betale for noget som du kan få gratis, eller i hvert fald ikke alverden. Uanset hvor lidt og hvor meget lyst, du har. Det er først når noget er uopnåeligt eller svært opnåeligt, du overvejer at betale alverden for det. Men uanset, betaler du selvfølgelig ikke  for noget, du ikke har lyst til.  Men det burde altså ikke være nødvendigt at nævne. 

Redigeret af fede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, den 3.7.2019 at 22:57:

Tja, en smuk dansk pige løber hurtigt op i små 3.000kr for en time

Det er jo godt, du så har betalings even,

men for den lavtlønnede der tjener 115kr. i timen og efter skat af sidst tjente krone 68,77 ~ så er sådanne 3000 kr. omregnet i arbejdstimer ca. 43½ times lortearbejde, for at få en times måske dejlig sex, bare lige for at sætte det i perspektiv.

Men en mere normal timepris er jo 2000kr. hvilket så vil betyde 29 timers arbejde for den lavtlønnede, der er jo helt vildt.

Endnu værre ser det ud for folkepensionister uden anden pension eller for kontanthjælpmodtagere.

3000 kr eller bare 2000 kr for en times sex er meget for de rige, men en formue for den fattige.

Men der må jo være nok der betaler, ellers kunne de jo ikke holde disse enorme timebetalinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
leo kbh skrev, for 2 timer siden:

men for den lavtlønnede der tjener 115kr. i timen og efter skat af sidst tjente krone 68,77 ~ så er sådanne 3000 kr. omregnet i arbejdstimer ca. 43½ times lortearbejde, for at få en times måske dejlig sex, bare lige for at sætte det i perspektiv.

Dit regnestykke er skævt. Hvorfor ser du på marginalskatten?

leo kbh skrev, for 2 timer siden:

Men en mere normal timepris er jo 2000kr. hvilket så vil betyde 29 timers arbejde for den lavtlønnede, der er jo helt vildt.

Hvorfor det? På hvilken måde er det vildt? Det virker som et helt tilfældigt synspunkt al den stund din sammenligning er helt tilfældig.

Bo Nilsson skal højst arbejde er par minutter for at betale den timepris efter skat. Det er helt vildt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Campisten
leo kbh skrev, for 3 timer siden:

Endnu værre ser det ud for folkepensionister uden anden pension eller for kontanthjælpmodtagere.

3000 kr eller bare 2000 kr for en times sex er meget for de rige, men en formue for den fattige.

Men der må jo være nok der betaler, ellers kunne de jo ikke holde disse enorme timebetalinger.

3000 kr for en time med en dansk smuk ung slank pige, ja det er prise. Hvis man er pe pensionist eller lavtlønnet så må man jo enten nøjes med en dame i et lavere pris niveau, man kan godt få sex til 400 kr. Eller også må man spare op over nogle måneder. 

Det er lidt ligesom at sige at fattige ikke har råd til at køre bil. 

Desuden mener jeg ikke at sex er en menneske ret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 56 minutter siden:

Dit regnestykke er skævt. Hvorfor ser du på marginalskatten?

leo kbh skrev, for 3 timer siden:

Fordi de ekstra penge vi allesammen kan bruge til noget, er altid de sidste penge vi tjener, så derfor skal man altid regne sådanne priser ud efter marginal skatten. De første penge vi tjener går jo altid til de faste udgifter, hvis vi skal bruge flere penge og skal arbejde mere, for at få dem eller hvis vi vil have lidt mere fritid og dermed arbejde mindre, så vil det jo altid, kun påvirke marginalskatten. 

Så derfor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 8.7.2019 at 20:07:

årsagen består i en kombination af, at de par stykker jeg ser, ved at jeg ikke er det fjerneste interesseret i at købe sex af dem,  jeg aldrig vil gøre det, og at sex ikke er på tale

Nå OK .. 
Ja, hvis jeg forstår dig rigtigt, så var det da et held jeg ikke kom med til den omtalte brunch ... 
Jeg vil nemlig besøge  @Trinetease på et tidspunkt ... :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 19 minutter siden:

Nå OK .. 
Ja, hvis jeg forstår dig rigtigt, så var det da et held jeg ikke kom med til den omtalte brunch ... 
Jeg vil nemlig besøge  @Trinetease på et tidspunkt ... :D 

De par gange Trine og jeg har spist brunch sammen, har været aftalt helt privat, og den som jeg anmeldte var på hendes opfordring.

Vi blev begge ret overraskede over den overvældende interesse, men som Aros skrev, Trine er ikke hvem som helst, og du har ikke spist brunch med hvem som helst.

Men jo, jeg forstår godt at du, Borende X og så mange andre har stor lyst til at besøge hende, og jeg er virkelig et skarn, at jeg ikke selv har lyst til at betale for fornøjelsen :oops:

Men på den anden side, hvis jeg havde, ville hun ikke gide spise brunch med mig, og vi har det så hyggeligt når vi gør det, for hver sin regning.

De brunch arrangementer, du kunne have deltaget i, men som du valgte ikke at gøre, ligger år tilbage, og det har jeg ikke kunnet gentage i forum siden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 minutter siden:

.... Men jo, jeg forstår godt at du, Borende X og så mange andre har stor lyst til at besøge hende, og jeg er virkelig et skarn, at jeg ikke selv har lyst til at betale for fornøjelsen :oops:

Men på den anden side, hvis jeg havde, ville hun ikke gide spise brunch med mig, og vi har det så hyggeligt når vi gør det, for hver sin regning ....

Jeg forstår ikke din logik. Du arbejder efter et enten/eller. Jeg har haft megen fornøjelse af et  både/og.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 36 minutter siden:

Jeg forstår ikke din logik. Du arbejder efter et enten/eller. Jeg har haft megen fornøjelse af et  både/og.

Forskellen på dig og mig, er at du er så heldig, at I har kemi til at ses, som en hun kender som gæst.

Det kan kun de færreste forvente fra nogen glædespige, og du kan vist godt tage det, som en personlig anerkendelse, at du har opnået dette :)

Tror ikke at Trine er anderledes her, end kollegerne, og du er nok den undtagelse, som bekræfter reglen, som det ikke er klogt for nogle at bruge penge på, i håbet om selv at komme i betragtning.

Jeg derimod, har formået at formidle mig som en mand, som alle kvinder over 30 år, kan få indtrykket af, at jeg aldrig vil betale for sex med dem, det er også rigtigt for det meste, men også jeg har dog gjort det ;)

Trine ved derfor, at der ingen mammon er at hente i mit selskab, og derfor ses vi, tværtimod betaler hun selv hver gang, dog kun for sig selv.

Dog er det endnu ikke kommet der til, at kvinder også betaler for mig, når vi ses, og dertil regner jeg ej heller med at det kommer B)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 21 timer siden:

Jeg synes også @Rejsenetværk virker lidt kantet.
Jeg har faktisk haft lidt kontakt med en pige, der tilbyder gratis date hvor manden dog betaler for begge - primært som 'kemi-date' med henblik på andre aftaler senere.
Men hun var åben over for 'rene' dates, var mit indtryk.
Hun er dog 'hoppet af', men vi vekslede et par gode og positive mails.

Jeg faktisk gerne på rene 'venne-dates' med en GP.
Det handler bl. a. om, at jeg oplever der er nogle ting jeg kunne være mere åben omkring, i forbindelse med seksualitet og forhold osv.
For mig var det helt fint hvis jeg aftalte med den pågældende at jeg ikke skulle besøge hende ... 
Jeg er lidt i vildrede med hvorfor det at man måske kunne have lyst til at besøge pigen, skulle være en hindring for at man kunne spise brunch sammen ...
Dén logik forstår jeg heller ikke ... !?

At de fleste piger ikke gider den slags dates, er så en helt anden sag ... 
Det er jo en del af game't, det må man leve med ... 
Det har nok også noget med diskretion at gøre, og med at der er nogle grænser der bliver mudrede ... 
Men ret ærgerligt nogle gange, fordi mange af pigerne er interessante mennesker, og der kunne være basis for et godt bekendskab ...

Rejsenetværk skrev, for 20 timer siden:

Jeg derimod, har formået at formidle mig som en mand, som alle kvinder over 30 år, kan få indtrykket af, at jeg aldrig vil betale for sex med dem

Nå ja OK, så kan jeg godt se at dine problemer med det modsatte køn nok er lidt anderledes end mine ... :D :D 
For mig er det ikke alderen, men snarere det at jeg tiltrækkes af tiltrækkende kvinder ... 
Og der er mange kvinder, både herinde og ude i virkeligheden, betydeligt ældre end de 30, der er særdeles tiltrækkende ... 
;)   

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
leo kbh skrev, den 10.7.2019 at 09:03:

kommer sådan til at tænke på den gamle børnesang

Der bor en bager
på Nørregade,
han bager kringler
og julekage.
Han bager store,
han bager små,
han bager nogle
med sukker på.

Og i hans vindu'
er sukkersager
og heste, grise
og peberkager,
så har du penge,
så kan du få,
men har du ingen,
så må du gå.

Sådan har det altid været - det er ens eget ansvar at tjene penge til eget forbrug herunder til at købe sex - Og der er billigere steder end hos de dejlige lækre danske GPer, øst pigerne latina O.S.V.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, den 8.7.2019 at 09:33:

Lidt overdrevet, men ideen er god nok.

Når man måler købekraft opgjort efter et almindeligt husholdningsforbrug, så svarer ca. 6,95 kroner til 1,78 Zloty (de skæve tal skyldes, at en dollar er sammenligningsgrundlag), som med dagens kurs svarer til 3,13 kroner. Forholdet i købekraft er derfor 6,95/3,13=2,2 altså godt de dobbelte. Kilde: https://data.oecd.org/conversion/purchasing-power-parities-ppp.htm

Så 200 Zloty er i købekraft i Polen det samme som 775 kroner er i danmark.

Ja og altid svært at udregne hvor rigt et land er og borgenes levestandart udfra købekraft.   Er lavet flere modeller for det.

Jeg tager udgangspunkt i hvad jeg oplever tingene koster når jeg har vekslet pengene.   Og der kan man altså godt regne med priserne er ca 1/3 billigere i Polen end i Danmark.   Men ja skal man have mærkevarer så er priserne ens.   Men skal man bo på hotel , ud og spise på restaurant, køre taxi besøge en GP ja så er priserne ca 1/3 billigere i Polen end i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
ZEUS skrev, for 17 minutter siden:

Ja og altid svært at udregne hvor rigt et land er og borgenes levestandart udfra købekraft.   Er lavet flere modeller for det.

Jeg tager udgangspunkt i hvad jeg oplever tingene koster når jeg har vekslet pengene.   Og der kan man altså godt regne med priserne er ca 1/3 billigere i Polen end i Danmark.   Men ja skal man have mærkevarer så er priserne ens.   Men skal man bo på hotel , ud og spise på restaurant, køre taxi besøge en GP ja så er priserne ca 1/3 billigere i Polen end i Danmark.

Polen danmark Tyskland o.s.v. Enten har man råd eller ej, har man råd kan man købe, har man ikke så så må man(d) slide lidt på håndfladerne..Lidt lige som "gør det selv folket" i Silvan reklamerne - Selvgjort kan være velgjort men kedeligt og enerverende og ensformigt - og ja ensomt..

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alko, jeg har så meget respekt for dig!!

Du har skabt og drevet virksomheder, skabt beskæftigelse til mangfoldige almindelige mennesker, og fortjent skabt din egen formue.

Alligevel piver du ikke over den skat du betaler til fællesskabet, og selvom om du kunne, flygter du ikke i skattely, som visse andre, samtidig med at de beklager sig højlydt over for høje lønninger og skat i Danmark.

Hver og en, der ikke gør det, fortjener tak, og jeg under dig alt den fornøjelse, som kan købes for penge, her under sugarbabes og glædespiger, for millioner, eller hvor meget det efterhånden løber op i for dig :)

Misundelse er en grim ting, jeg vil gerne påpege at jeg ikke lider af den, men under alle med fortjent succes, at de kan nyde frugterne af egen indsats.

I hvert fald dem, som bliver hjemme og betaler den skat de skal, og ikke sidder i Schweiz, eller i stam-suiten på D'angleterre, og jamrer sig over det fædreland, som de ikke selv vil bidrage til, som de skulle, hvis de var blevet hjemme.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Rejsenetværk skrev, for 21 timer siden:

Alko, jeg har så meget respekt for dig!!

Du har skabt og drevet virksomheder, skabt beskæftigelse til mangfoldige almindelige mennesker, og fortjent skabt din egen formue.

Alligevel piver du ikke over den skat du betaler til fællesskabet, og selvom om du kunne, flygter du ikke i skattely, som visse andre, samtidig med at de beklager sig højlydt over for høje lønninger og skat i Danmark.

Hver og en, der ikke gør det, fortjener tak, og jeg under dig alt den fornøjelse, som kan købes for penge, her under sugarbabes og glædespiger, for millioner, eller hvor meget det efterhånden løber op i for dig :)

Misundelse er en grim ting, jeg vil gerne påpege at jeg ikke lider af den, men under alle med fortjent succes, at de kan nyde frugterne af egen indsats.

I hvert fald dem, som bliver hjemme og betaler den skat de skal, og ikke sidder i Schweiz, eller i stam-suiten på D'angleterre, og jamrer sig over det fædreland, som de ikke selv vil bidrage til, som de skulle, hvis de var blevet hjemme.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Kære Rejse

Allerførst tak for dine meget pæne ord som jeg har brugt tid på at finde en måde at svare på - mere end blot "tak for de pæne ord" 

Ja, jeg kommer fra beskedne kår på den københavnske vestegn, min mor blev hurtigt alene med fire drenge - vi er to tilbage - mange ophold uden for eget hjem, mor kunne ikke rumme fire raske drenge -  jeg fik en handelsuddannelse, og fik muligheden for at gøre karriere i autobranchen, var heldig - men glemte aldrig hvor jeg kom fra, derfor min sociale indignation - 

Jeg har altid set det vigtige i at skaffe en mand eller kvinde et arbejde - Tænker det er det der menes med at give tilbage - Derfor betaler og har jeg betalt skat,  uden at kny,  det der gjorde mig rig var i virkeligheden at respektere og behandle mine kolleger/medarbejdere ordentligt, pæne lønninger, og opmærksomhed i hverdagen, anerkendelse især - uden dem havde jeg ikke succes,  derfor har jeg altid  - uanset om det er faglært eller ufaglærte personer - set dem som en vigtig ressource, længe før managament og HR blev moderne, almen sund fornuft - respekt -  Derudover har jeg aldrig være grådig som bankdirektører o.lign - jeg blev boende på Vestegnen - kørte 2 år i samme firmabil, hævede en løn på 450.000 årligt i 1978 - og fastholdt lønniveauet i al min tid - selvom jeg kunne hæve meget mere, resten af overskuddet lod jeg stå i firmaet, en strategi jeg har fulgt siden - Det gjorde også at jeg kunne holde på medarbejdere, når der ikke var meget travlt, men så kunne de komme på efter videreuddannelse også noget der på sigt kastede godt af sig.

Jeg har kun afgrundsdyb foragt for de danskere der bor i udlandet og kritisere de danske forhold med skat og velfærd. Hele succesen kan skrives i de ord du i sin essens selv udviser i dit skriv - almen sund fornuft, almen medmenneskelig respekt, naturlig omsorg for andre, anerkendelse - @Rejsenetværk tusind tak for dine pæne ord - de gør godt. 

BH

Alko

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...