Hop til indhold
EksilKøbenhavner

Chikane af tidligere "kunde"

Recommended Posts

Hej, jeg skriver vist det her i frustration og magtesløshed :(

Historien er ganske kort at min kæreste sugardatede, ganske aktivt da jeg mødte hende - det var sådan jeg mødte hende. Vi har nu været sammen i 1 1/2 år ca, og alt er fint med enkelt undtagelse.

Der er en mand der med jævne mellemrum opretter falske profiler på sugsrdaters hvor han udgiver sig for at være hende, og begynder at skrive med fyrer som hun tidligere har set, disse ret udpenslede samtaler sender han så screenshots af til min mail (formentligt nakket fra min Facebook) sammen med hånlige beskeder.

Jeg ignorer ham, svarer ikke. Men det er stadigt ret ubehageligt at få kastet i hovedet hvad hun har lavet, med hvem og for hvor meget. Det påvirker mig og min lyst til hende, og det gør mig vældigt ked af det.

Jeg tror ikke der er ret meget andet at gøre end at ignorer ham - men lovlige ideer modtages gerne :)

Jeg forstår simpelthen ikke hvad han får ud af det - det virker som om det er rettet imod mig og ikke hende (hvilket jeg er glad for). Hvad fanden er ideen i det? Nogen der har prøvet lignende?

Redigeret af EksilKøbenhavner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er lidt som med hvilken pige som helst - hun har en fortid. Den skal man ikke udforske. Du ved desuden hun har sugardatet. Lad det bare ligge. Læs ikke nogle screenshots eller andet. Smid dem bare væk.

Sandsynligt er det nogen der gerne ville mere med hende og hvis han får dig at blive ked af hende så lykkes han måske.

Ja, jeg har været med til noget lignende og det er bare at lukke det ud af din hjerne. Fortid er fortid. Kan du ikke lade være med at læse det han sender til dig så byder du selv ind til det.

Smid dem bare væk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@EksilKøbenhavner

Der er noget lovligt du kan gøre end at ignorer personen. Du kan anmelde vedkommende til politiet. Det personen har gang i er jo identitettyveri og der er hårde straffe for det. Iøvrigt så kender Sugardaters.dk IP-adressen på alle bruger. Det fremgår også i forsiden, hvor man kan se ens egen IP-adresse. Så politiet burde nemt kunne spore vedkommen med mindre vedkommende har ændret sin IP-adresse.

Jeg tror heller ikke at personen er ude på at ramme dig men hende. Måske ved personen ikke at du er klar over at din kæreste sugardater og personen vil gøre dig opmærksom på det sådan til du slår op med hende eller bliver vred på hende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan man ikke bare "junk-mail" eller blokere hans email adresse? Så skal han da i det mindste oprette en ny email adresse hver eneste gang han vil sende noget... Og så blokerer man denne "nye" email adresse også..

De fleste mail-account udbydere har sådan en blokér funktion i større eller mindre omfang, og med lidt tålmodighed over en række måneder, så kan man få ryddet ganske fornuftigt op i mails, som man ikke ønsker at modtage yderligere information fra.

Hvis dette ikke virker, så er jeg enig i @Carl72's tilgang - Så må det lidt tungere skyts køres i stilling..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I har selvfølgeligt ret, burde slet ikke have kigget på de screenshots - morbid nysgerrighed måske - vil prøve at bare slette næste gang. 

Han skifter mail hver gang så blokering er desværre ikke løsningen. 

En politi anmeldelse er en mulighed, men det vil jeg af mange grunde helst uden om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MC5tooge2 skrev, for 5 minutter siden:

Husk at ændre dine indstillinger på FB til "kan kun ses af venner". 

Det kan være svært at finde ud af - alle kan jo ikke få øje på de 3 små prikker ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
MC5tooge2 skrev, for 12 minutter siden:

Husk at ændre dine indstillinger på FB til "kan kun ses af venner". 

Det er gjort, har ikke brugt fb i omkring 5 år så havde ikke overvejet at det skulle være nødvendigt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Lav en ny mail adresse og tilknyt den til din Fb. Og så slet den gamle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvis din mail er knyttet til Facebook og du ikke har brugt Facebook i fem år, er løsningen så ikke bare at skifte mailadresse og skrotte den nuværende?

det skulle vel være ret overkommeligt at sende den nye adresse til dine kontakter og skifte den på login sider i stedet for at bruge så meget tid og energi på frustration og ligegyldige screenshots?

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, den ‎25‎-‎06‎-‎2019 at 00:06:

Hej, jeg skriver vist det her i frustration og magtesløshed :(

Historien er ganske kort at min kæreste sugardatede, ganske aktivt da jeg mødte hende - det var sådan jeg mødte hende. Vi har nu været sammen i 1 1/2 år ca, og alt er fint med enkelt undtagelse.

Der er en mand der med jævne mellemrum opretter falske profiler på sugsrdaters hvor han udgiver sig for at være hende, og begynder at skrive med fyrer som hun tidligere har set, disse ret udpenslede samtaler sender han så screenshots af til min mail (formentligt nakket fra min Facebook) sammen med hånlige beskeder.

Jeg ignorer ham, svarer ikke. Men det er stadigt ret ubehageligt at få kastet i hovedet hvad hun har lavet, med hvem og for hvor meget. Det påvirker mig og min lyst til hende, og det gør mig vældigt ked af det.

Jeg tror ikke der er ret meget andet at gøre end at ignorer ham - men lovlige ideer modtages gerne :)

Jeg forstår simpelthen ikke hvad han får ud af det - det virker som om det er rettet imod mig og ikke hende (hvilket jeg er glad for). Hvad fanden er ideen i det? Nogen der har prøvet lignende?

Essensen er jo det der står med rødt.  Jeg ville nok tolke de mails du får,  som at nogen med god grund er missundelig på at hun nu er din trofaste kæreste.  I stedet for at lade det gå ud over dit selvværd, så burde det faktisk booste dit selvværd - Hun har blandt alle disse "kneppedyr" valgt en rigtig dejlig mand, der byder på hele pakken - Dig. 

Slet de mails du modtager.  Lad nu være med at læse det hele - Det meste er sikkert alligevel overdrevet og langt fra virkeligheden.  Du har kendt din kæreste i 1½ år nu, så du har jo nok snakket fortid med hende. Der er næppe brug for at du bringer det på banen hver gang du modtager disse chikane-mails.  I har begge en fortid, og den kan man ikke lave om på.  Et godt og stabilt forhold bygger på tillid, tryghed, kærlighed, gensidig seksuel tiltrækning, fælles interesser osv osv.   

Er i begge glade og tilfredse i jeres forhold, så husk "Alle former for kontrol, stærk jalousi, mistrohed m.v.  - dræber alle forhold - Det er bare et spørgsmål om tid, hvis man ikke evner følelsesmæssigt at sætte sig ud over disse kedelige følelser"

Håber du kan bruge det til noget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, den 25.6.2019 at 19:25:

Har virkeligt ikke lyst til at skifte mailadresse ;)

Tricket bliver at slette hvad end der kommer ind, uden at åbne det, men mange tak for input :)

Tænker du kan vinke ham af som spam - så slipper du også for selvpineriet ;) ps tænker også han er vildt misundelig over det blev dig hun slog sig ned med. Det kan næsten ikke været andet når det er så målrette imod dig og ikke hende. Han har et chrush på hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...