Hop til indhold
Rejsenetværk

Brusehoved som fjerner kalk i vandet

Recommended Posts

Jeg håber at Jernsvinet og andre kapaciteter, vil læse med i denne tråd?

Den handler om et produkt, som jeg gerne vil købe, hvis ellers det, som det lover står til troende.

Det lyder jo forjættende, hvis man kan slippe for kalk i vandet, blot ved at købe et brusehovede til få hundrede kroner.

Revolutionerende nye brusehoveder tager Danmark med storm
By GlobalHomeGoodies Editorial Team | 2019 
https://trends.globalhomegoodies.com/zenoasisdkn/?utm_source=tl&utm_campaign=2110947&utm_term=w4NQQSJRV3VJNC7M1ILKLGMS&utm_content=206164565 

Selvfølgelig er hjemmesiden fyldt med personlige dansksprogede anprisninger af produktet, som jeg ikke har kunnet spore til anden side, hverken på Trustpilot.dk, eller
Google.dk

Link gerne til fremmedsproglige anmeldelser, som kan oversættes med Google translate.

Men indtil noget, eller nogen kan overbevise mig om andet, hælder jeg mest til det gamle mundheld, at hvis noget lyder til at være for godt til at kunnne være sandt, så er
det nok ikke sandt?

Tænker også, at skulle det virke, hvor forsvinder kalken så hen, og de magiske sten og mineraler holder vel ikke evigt, uden at enten de eller brusehovedet skal
udskiftes.

Intet står der om levetid, og udskiftning.

Men jeg er lidt fristet til at købe, da tabet er til at overse, hvis det er helt spildte penge.

Værre end tabet af pengene, er følelsen af at være for nem, og for dum, hvis man køber :huh:

Det er dette website der står bag produktet:

GlobalHomeGoodies
https://www.globalhomegoodies.com/ 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest lurik

Hey

umiddelbart er mit første indtryk - nu hvor tv-shop ikke fungerer mere så er det her da alternativet. 

Resonerer lidt: 

- hvor skulle kalken forsvinde hen ? Den fordamper jo ikke bare ud i den blå luft :-) ergo er der en begrænset levetid hvis den altså virker. 

- påstand om de har et produkt der er så populært at det nærmest er udsolgt i hele verden, hvorfor skulle de sælge det til 50% af prisen. Udbud og efterspørgsel styrer prisen og i det her tilfælde vil det ikke være  for nedadgående pris. 

- hvorfor er der ikke en dansk distributør/importør hvis tusindevis af danskere allerede har den. 

Jeg vill sgu smide prisen for det brusehovede oveni gp budgettet og så få lidt ekstra luuuuxus til Elvis næste gang der skal besøges en sød lækker pige. 

- lurik

Del dette indlæg

Link til indlæg

hmm, 60 USD for en sparebruser med en indbygget farverig ionbytter (du har sikkert en på din vaskemaskine, bare ikke så farverig). Du skal nok ikke regne med andet end at procenterne er beregnet med udvalgte tal der sender dem så højt i vejret som muligt. Jo, teknologi til at fjerne kalk fra vand eksisterer, og for vaskemaskiner, opvaskemaskiner og lignende giver det da mening, men jeg tror ikke umiddelbart at du får en bedre badeoplevelse på denne måde.

lurik skrev, for 11 minutter siden:

- hvor skulle kalken forsvinde hen ? Den fordamper jo ikke bare ud i den blå luft :-) ergo er der en begrænset levetid hvis den altså virker. 

- påstand om de har et produkt der er så populært at det nærmest er udsolgt i hele verden, hvorfor skulle de sælge det til 50% af prisen. Udbud og efterspørgsel styrer prisen og i det her tilfælde vil det ikke være  for nedadgående pris. 

En del af forretningsmodellen er vist at man skal købe nye beads når de gamle ikke kan optage mere. Lidt ligesom printere og blækpatroner. Det behøver du ikke til opvaskemaskinen, der kan du bare regenerere med filtersalt.

Det har nok aldrig reelt været til salg til førprisen.

Redigeret af Lauersen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er sikker på, at Jernsvinet kan hjælpe her. Også selvom armaturet måtte være i guld.

Jeg tror dog ikke, at et brusehoved alene kan afhjælpe kalkproblemer, for kalk kan kun fjernes ved en kemisk proces, og hvordan skulle et fysisk brusehoved kunne klare det?

Jeg købte for en del år siden en dims, der skulle sættes uden på samt omslutte det indførende vandrør. Det blev lovet, at dimsen – via noget ionbytning eller lignende – fjernede/reducerede kalkproblemet.

Det eneste, som tingesten fjernede, var min indledende optimisme, sååå .......

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for at I tager min tråd seriøs, og bidrager med en god portion sund fornuft.

Det hjælper alt sammen med til, at jeg ikke  begår den dumhed at købe dette produkt.

Borende X, det er nok dette produkt du købte, det afholdt jeg mig heldigvis fra at gøre.

Kalkknuser.dk

https://www.kalkknuser.dk/

I den seriøse ende har jeg kig på de her produkter:

Kalkfrithjem.dk

http://kalkfrithjem.bwt.dk/

Desværre kan jeg ikke købe et anlæg, særskilt til min lejlighed, men skal have resten af ejerforeningen med på en fælles løsning.

Det ser ud til at være økonomisk overkommeligt, og tror jeg en fornuftig investering i længden.

Men i en ejerforening med 2 v ejerlejligheder, hvor flertallet efterhånden nok er forældrekøb, er det nok lidt vanskeligt at samle flertal for.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 18 minutter siden:

..... Borende X, det er nok dette produkt du købte, det afholdt jeg mig heldigvis fra at gøre.

Kalkknuser.dk

Ja, jeg husker det ikke længere, selvom den stadig efter over 20 år sidder på fødelinien ind i badeværelset med udokumenteret virkning. I mellemtiden har jeg dog lært, at der er forskel på et brushoved og et brusehoved.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Andre brusehoveder bruger nogle dyser i gummi, som udvider og trækker sig sammen - ellers kan man som regel gnubbe dem lidt så kalken løsner sig og forsvinder.

Jeg har afprøvet en del brusehoveder - og det er min erfaring at brusehoveder med 2 - eller maks. 3 instillinger er de bedste. Brusehoveder med 5 eller 7 indstillinger er ofte utætte - og man kan alligevel ikke bruge flere af indstillingerne til noget, da vandtrykket er for lille  - især store brusehoveder over 10 cm er slet ikke til noget.

2 indstillinger, hvor den ene er med turbotryk (et lille hjul indeni, som skiftevis åbner og lukker for vandet, således at vandtrykket sættes op - lidt ligesom i en højtryksrenser) - og så må der helst ikke være for mange huller, så vandtrykket bliver for lavt - men det kan jo komme an på den øvrige rørføring, tryk ind i huset mv. - det synes jeg fungerer bedst. Ofte har jeg dog valgt at tilstoppe nogle af hullerne vha. silicone for at få ordentligt tryk - måske fungerer brusehovedet fint, sålænge strålerne skal nedad - men vender man hovedet om for også at spule undervognen - så dur det jo ikke at strålerne vender nedad efter 10 cm ;-)

Og så skal man helst vælge en bruseslange, der er så lang at man også kan bruge bruseren, når man sidder på toilettet eller på hug, så man helt kan spare brugen af toiletpapir, undgå bremsespor og kløe i bagdelen  - evt. må man til dette brug, lige forsyne brusehåndtaget med en form for lukkeanordning - hernede i Thailand er der Bum-Guns på alle toiletter

image.png.e6bbfc77605364b9ae4241ed3c12aad6.png

- men betjeningsgrebet er ofte anbragt, så man skal helt ned og rode for at ramme de rigtige steder - og det er umuligt at dosere, så man kommer nemt til at oversprøjte bukser og det hele - og det synes jeg ikke er helt hensigstmæssigt - eller hygienisk - så er en alm. bruser bedre og hvor man vha. et blandingsbatteri a la Damixas

image.png.14ad0256632ab768ab09226c1b2b64ac.png

nemt kan dosere både tryk og varme med sæbe på fingrene

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Reader

Måske det vrker, måske det ikke gør - jeg har absolut ingen erfaring med den slags. Men man kan måske finde noget der er billigere ved Amazon, hvor man også kan købe løse "mineral kugler" når de gamle ikke virker mere - altså hvis de overhovedet virker.... :lol:

Se evt. her: https://www.amazon.co.uk/dp/B01FFGY2Z2/ref=sspa_dk_detail_6?psc=1&pd_rd_i=B01FFGY2Z2&pd_rd_w=CSYTD&pf_rd_p=e2bfafb5-111e-4906-b089-5d691a51d45f&pd_rd_wg=Ceb5j&pf_rd_r=97H2Z9KZF8D67BZ2JCJB&pd_rd_r=1fe02219-6e42-11e9-a05f-4f45dc04a7a8

Del dette indlæg

Link til indlæg
Reader skrev, for 4 timer siden:

Måske det vrker, måske det ikke gør - jeg har absolut ingen erfaring med den slags. Men man kan måske finde noget der er billigere ved Amazon, hvor man også kan købe løse "mineral kugler" når de gamle ikke virker mere - altså hvis de overhovedet virker.... :lol:

Se evt. her: https://www.amazon.co.uk/dp/B01FFGY2Z2/ref=sspa_dk_detail_6?psc=1&pd_rd_i=B01FFGY2Z2&pd_rd_w=CSYTD&pf_rd_p=e2bfafb5-111e-4906-b089-5d691a51d45f&pd_rd_wg=Ceb5j&pf_rd_r=97H2Z9KZF8D67BZ2JCJB&pd_rd_r=1fe02219-6e42-11e9-a05f-4f45dc04a7a8

@Jernsvinet

Hvis du køber dette produkt, og afprøver, dels om det virker, dels at du udskifter mineralkuglerne, og afgør med hvilke intervaller det virker, så kan du sende regningen til mig :)

Selvfølgelig et sted, hvor der kalk i vandet.

PS

Ingen timer på regningen, det er interessetid , håber jeg :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ok nu springer jeg lige til et andet produkt :)

De der annoncer er altså underholdendende.

Det er mageløst hvilke vidundere der findes, til næsten ingen penge:huh:

Men der må være købere til det?

Banebrydende Enhed Løser Langsom Wi-Fi Og Afslører Grådige Internetudbydere… (Det er genialt!)

http://gadgetsfans.com/banebrydende-enhed-loser-langsom-wi-fi/?IM=A10C&TT=T03&sxid=g0502yidw1v6

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 3.5.2019 at 23:43:

Jeg håber at Jernsvinet og andre kapaciteter, vil læse med i denne tråd?

Den handler om et produkt, som jeg gerne vil købe, hvis ellers det, som det lover står til troende.

Det lyder jo forjættende, hvis man kan slippe for kalk i vandet, blot ved at købe et brusehovede til få hundrede kroner.

Revolutionerende nye brusehoveder tager Danmark med storm
By GlobalHomeGoodies Editorial Team | 2019 
https://trends.globalhomegoodies.com/zenoasisdkn/?utm_source=tl&utm_campaign=2110947&utm_term=w4NQQSJRV3VJNC7M1ILKLGMS&utm_content=206164565 

Selvfølgelig er hjemmesiden fyldt med personlige dansksprogede anprisninger af produktet, som jeg ikke har kunnet spore til anden side, hverken på Trustpilot.dk, eller
Google.dk

Link gerne til fremmedsproglige anmeldelser, som kan oversættes med Google translate.

Men indtil noget, eller nogen kan overbevise mig om andet, hælder jeg mest til det gamle mundheld, at hvis noget lyder til at være for godt til at kunnne være sandt, så er
det nok ikke sandt?

Tænker også, at skulle det virke, hvor forsvinder kalken så hen, og de magiske sten og mineraler holder vel ikke evigt, uden at enten de eller brusehovedet skal
udskiftes.

Intet står der om levetid, og udskiftning.

Men jeg er lidt fristet til at købe, da tabet er til at overse, hvis det er helt spildte penge.

Værre end tabet af pengene, er følelsen af at være for nem, og for dum, hvis man køber :huh:

Det er dette website der står bag produktet:

GlobalHomeGoodies
https://www.globalhomegoodies.com/ 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Det virker 110% ikke på nogen måde. Du kan ikke fjerne kalk på den måde overhovedet. Hvis det var tilfældet betalte vi der var i rengøringsbranchen jo ikke rigtigt mange tusinde kroner for et anlæg til at fjerne kalk i vandet med, så vi kan bruge det til vindues polering med kalkfrit vand i vaskeanlæg. Så kunne vi nøjes med at købe et brusehovede til en haveslange og pudse vinduer med det ;-) , i stedet for det her : https://vinduespudsning.com/collections/vandanlaeg-til-vinduespudsning-med-ultra-rent-vand-og-teleskopstang

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...