Hop til indhold
Hunting for beaver

Besøg af fremmede,,,Ja dem som banker på din dør

Recommended Posts

Hej ,,,

Vi har lige haft besøg af fremmede de bankede på døren og det viste sig at være folk fra landsindsamlingen til fordel for kræftens bekæmpelse,,,

Min yngste dattter gik direkte ind og hentede vores sparre gris og tømte den ,,,det var et rigtig flot træk og jeg roste hende selvfølgelig ,,,,,bagefter talte vi om denne frygtelige sygdom som stort set er inde på livet af alle familier ,før eller siden i livet,,,

Ved godt at dette kun er en dråbe i havet ,men hvis alle bare var så godhjertede så ville der være mange flere penge til fremtidige forskning,behandling,,mv.

God solskins søndag til jer alle derude ,om i vælger at støtte op om de tusindvis af frivillige indsamlere eller ej ,,,det er jo folks eget valg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Der  er  flere  og  flere  som  ikke  længere  har  lyst til at  give  et  bidrag.. desværre 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 36 minutter siden:

Jamen det var da godt, din datter tømte sin sparegris. ROS.

Men gav datterens far noget? RIS.

Bemærk, at jægeren skriver "vores sparegris", så måske ikke så megen ris alligevel. Men det er ganske rigtig som #Nemtøs skriver, der er desværre færre og færre, der giver til disse gode indsamlinger.

Venligst OT, der endnu ikke har haft besøg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, 1 time siden:

Jamen det var da godt, din datter tømte sin sparegris. ROS.

Men gav datterens far noget? RIS.

Hvis du virkelig vil vide det så er det fælles sparegris ,som det dog mest er far som fylder op der var indtil flere sedler og en masse mønter ,nok til et besøg hos en GP i den dyrere ende,min. 1 time alt incl.;)men lige idag så var de penge altså bedre givet ud sådan her,,,

Den blir fyldt i løbende og kun tømt ca 4-5  gange årligt ,,,,

,,også ligemeget om der så havde været 100 kr. så er det da en ret rar følelse at kunne hjælpe andre i nød,,,vi ved jo ikke hvornår vi selv for brug for hjælpen en dag,men der er jeg da sikker på at folk står parate til at hjælpe tilbage igen,,,,om man så har støttet med 10 eller 100.000 kr.,,,det er jo tanken om mange bække små ,selvfølgelig er der jo en masse andre indsamlinger i løbet af året,,men det står jo folk frit for om de vil støtte overhovedet eller ej,,,,Vi har her i vores familie også haft denne sygdom tæt inde på livet og har mistet nogle kære,men sådan er livet desværre også bare nogle gange ,men vi kigger fremad ikke tilbage:)

Venligst  Hunter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Oldtimer skrev, for 35 minutter siden:

Bemærk, at jægeren skriver "vores sparegris", så måske ikke så megen ris alligevel. Men det er ganske rigtig som #Nemtøs skriver, der er desværre færre og færre, der giver til disse gode indsamlinger.

Venligst OT, der endnu ikke har haft besøg.

Er udmærket klar over, at der står "vores sparegris.

Men du forstod ikke min pointe - fair nok.

Dukker der ingen indsamler op, kan man give et bidrag via SMS eller MobilePay. Bare en oplysning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 4 minutter siden:

Hvis du virkelig vil vide det så er det fælles sparegris ,som det dog mest er far som fylder op der var indtil flere sedler og en masse mønter ,nok til et besøg hos en GP i den dyrere ende,min. 1 time alt incl.;)men lige idag så var de penge altså bedre givet ud sådan her,,,

Den blir fyldt i løbende og kun tømt ca 4-5  gange årligt ,,,,

,,også ligemeget om der så havde været 100 kr. så er det da en ret rar følelse at kunne hjælpe andre i nød,,,vi ved jo ikke hvornår vi selv for brug for hjælpen en dag,men der er jeg da sikker på at folk står parate til at hjælpe tilbage igen,,,,om man så har støttet med 10 eller 100.000 kr.,,,det er jo tanken om mange bække små ,selvfølgelig er der jo en masse andre indsamlinger i løbet af året,,men det står jo folk frit for om de vil støtte overhovedet eller ej,,,,Vi har her i vores familie også haft denne sygdom tæt inde på livet og har mistet nogle kære,men sådan er livet desværre også bare nogle gange ,men vi kigger fremad ikke tilbage:)

Venligst  Hunter

Tak for svar.

Lad mig så lige slå fast med 1000 tommersøm: 

Mit skriv var ironisk.

Beklager hvis det blev misforstået. Det var ikke min mening at såre  nogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 2 minutter siden:

Tak for svar.

Lad mig så lige slå fast med 1000 tommersøm: 

Mit skriv var ironisk.

Beklager hvis det blev misforstået. Det var ikke min mening at såre  nogen.

Ja og forstod også godt ironien,,,dog spøger jeg aldrig med sygdomme,,,og det var IKKE ironisk ment 

Ha en fortsat herlig solskins søndag ,,skal ud og gå en længere tur om lidt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 22 minutter siden:

Er udmærket klar over, at der står "vores sparegris.

Men du forstod ikke min pointe - fair nok.

Dukker der ingen indsamler op, kan man give et bidrag via SMS eller MobilePay. Bare en oplysning.

Næh, må indrømmer pointen passerede hen over hovedet på mig, som en flok vildgæs (not offended and no offence)

SMS og MobilePay er OK løsninger, men det er altid bedre med den direkte menneskelige kontakt. Det er altid vanskeligere at afvise en menneske, der kommer til din dør med en god sag. (Man "glemmer" det heller ikke så let).

Så drenge, spring hvert tiende GP besøg over og donér pengene til en sag I finder god (Kræftens bekæmpelse, Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp, kattens værn...der er nok at vælge i mellem). (Dette er ikke ment ironisk).

Venligst OT (Der stadig venter)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Oldtimer skrev, for 18 minutter siden:

Næh, må indrømmer pointen passerede hen over hovedet på mig, som en flok vildgæs (not offended and no offence)

SMS og MobilePay er OK løsninger, men det er altid bedre med den direkte menneskelige kontakt. Det er altid vanskeligere at afvise en menneske, der kommer til din dør med en god sag. (Man "glemmer" det heller ikke så let).

Så drenge, spring hvert tiende GP besøg over og donér pengene til en sag I finder god (Kræftens bekæmpelse, Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp, kattens værn...der er nok at vælge i mellem). (Dette er ikke ment ironisk).

Venligst OT (Der stadig venter)

Jeg  har  været  indsamler  i  mange  år  - der  er  en  tendens til at  folk  svarer  at  de  ikke  ønsker  at  bidrage  selvom  jeg  står  med  mine  store  bedende  øjne  udenfor  deres  dør. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 11 minutter siden:

Jeg  har  været  indsamler  i  mange  år  - der  er  en  tendens til at  folk  svarer  at  de  ikke  ønsker  at  bidrage  selvom  jeg  står  med  mine  store  bedende  øjne  udenfor  deres  dør. 

Ja, en trist udvikling, egoismen har det godt i denne tid. Vil dog stadig hævde (baseret på en helt uvidenskabelig undersøgelse med kun ét emne under observans), at det er vanskeligere at sige nej til et menneske end til en telefon/mail..what ever?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Oldtimer skrev, for 2 minutter siden:

Ja, en trist udvikling, egoismen har det godt i denne tid. Vil dog stadig hævde (baseret på en helt uvidenskabelig undersøgelse med kun ét emne under observans), at det er vanskeligere at sige nej til et menneske end til en telefon/mail..what ever?

Det  er  jeg  fuldstændig  enig med dig i. 

Mødte  flere  børn  på  min  rute  som  var  i sparegrisen.  De  har  gode  forældre 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Røvslikker

...om lysten er der duno, men betalte i indkomst året 2018 436.000 kr i personlig skat, som gik til bla ulands bidrag, støttebidrag osv ....stor respekt til de personer som bruger et par timer i en god sags tjeneste...desværre forekommer det at midlerne lander i de forkerte hænder, noget som kunne nedsætte lysten/viljen til et ekstra bidrag.

Redigeret af Røvslikker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest costner
Nemtøs skrev, for 2 timer siden:

nu er det vel også frivilligt om man har lyst til at bidrage.jeg er virkelig så træt af at sige nej tak til alle de indsamlinger der efterhånden er.ja så står i der med jeres bedende øjne for at give os dårlig samvittighed.jeg er bare træt af alt det tiggeri.og jeg er bare hodlt op med at åbne døren de dage hvor der bankes på.det var lige et surt opstød.er egentlig et ok menneske selvom jeg siger nej.god søndag til alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
costner skrev, for 3 minutter siden:

nu er det vel også frivilligt om man har lyst til at bidrage.jeg er virkelig så træt af at sige nej tak til alle de indsamlinger der efterhånden er.ja så står i der med jeres bedende øjne for at give os dårlig samvittighed.jeg er bare træt af alt det tiggeri.og jeg er bare hodlt op med at åbne døren de dage hvor der bankes på.det var lige et surt opstød.er egentlig et ok menneske selvom jeg siger nej.god søndag til alle.

Selvfølgelig  er  det  folks  egen  beslutning  om  de  vil  bidrage eller  ej.  Min  egen  personlige  holdning -   jeg forstår   bare  ikke  folk  der  ikke  ønsker  at  støtte  kræftens bekæmpelse.   Forebyggelse af  cancer  vedkommer  os  alle  - ligesom de  fleste  voksne  mennesker  har  været  i  berøring  med  cancer  i et  eller  andet  omfang  i løbet  af  deres  liv. 

Jeg  støtter  - dels  gennem  skat, mit  årlige  medlemskab og  som  indsamler  - blot  fordi  jeg  tror  at  mit  bidrag  gør  en  forskel.  

Har  mødt  sure  gnavne  mennesker  som  dig  som  sidder  og  kigger  ud  på  mig  fra deres  skjul  bag  deres  gardin  - jeg  vælger  at  vinke  til  dem  når  jeg  indser  de  ikke  åbner  deres  dør.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Reader

Jeg støtter gerne forskellige organisationer, herunder også Kræftens Bekæmpelse. Men jeg synes faktisk at tiden er løbet lidt fra den måde at samle ind på. Så kan jeg f.eks. bedre lide den ekstra knap der er på returautomaten, hvor man kan donere panten til en eller anden organisation. Og dem man virkelig går op i og støtter vil man enten være medlem af, eller støtte ved et par klik på deres hjemmeside.

Noget der undre mig mere er til gengæld det offentliges bidrag til lige præcis Kræftens Bekæmpelse. Jeg er helt med på at det er det offentlige der bruger penge på behandling, men hvorfor ikke bruge flere muskler på forskningen? I 2017 døde der omkring 15.000 danskere af kræft. Samme år støttede det offentlige med 27 millioner - ca. 5 kr/dansker. Ikke meget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest costner
Nemtøs skrev, for 7 minutter siden:

Selvfølgelig  er  det  folks  egen  beslutning  om  de  vil  bidrage eller  ej.  Min  egen  personlige  holdning -   jeg forstår   bare  ikke  folk  der  ikke  ønsker  at  støtte  kræftens bekæmpelse.   Forebyggelse af  cancer  vedkommer  os  alle  - ligesom de  fleste  voksne  mennesker  har  været  i  berøring  med  cancer  i et  eller  andet  omfang  i løbet  af  deres  liv. 

Jeg  støtter  - dels  gennem  skat, mit  årlige  medlemskab og  som  indsamler  - blot  fordi  jeg  tror  at  mit  bidrag  gør  en  forskel.  

Har  mødt  sure  gnavne  mennesker  som  dig  som  sidder  og  kigger  ud  på  mig  fra deres  skjul  bag  deres  gardin  - jeg  vælger  at  vinke  til  dem  når  jeg  indser  de  ikke  åbner  deres  dør.  

ej nu må du fandme lige stoppe ,jeg er hverken sur eller gnaven bare fordi jeg ikke giver ved døren.det er lige nøjagtig den indstilling jeg hader.ligesom de bedende øjne.bare fordi jeg ikke har samme indstilling som dig.skam dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
costner skrev, for 3 minutter siden:

ej nu må du fandme lige stoppe ,jeg er hverken sur eller gnaven bare fordi jeg ikke giver ved døren.det er lige nøjagtig den indstilling jeg hader.ligesom de bedende øjne.bare fordi jeg ikke har samme indstilling som dig.skam dig.

Jeg  skammer  mig  ikke  - slet  ikke!

Det  kan  ikke  være  så  svært  at  bruge  40 sek.  af  ens  liv  til  at  åbne  døren og  sige  nej  tak  til  at  støtte, og  ønske  hinanden  en  god  søndag.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 5 timer siden:

Der  er  flere  og  flere  som  ikke  længere  har  lyst til at  give  et  bidrag.. desværre 

Jeg vil hjertens gerne give dig et "bidrag" i munden eller udover brysterene. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Røvslikker
Nemtøs skrev, for 4 timer siden:

Nemtøs skrev, 1 time siden:

Det  kan  ikke  være  så  svært  at  bruge  40 sek.  af  ens  liv  til  at  åbne  døren og  sige  nej  tak  til  at  støtte, og  ønske  hinanden  en  god  søndag.  

....du modsiger dig selv søde ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Røvslikker skrev, for 6 minutter siden:

....du modsiger dig selv søde ;) 

Hvordan  modsiger  jeg  mig selv ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Runner

Hvis man som jeg og sikkert en del andre herinde har prøvet at ha cancer tæt inde på livet, så giver man gladeligt til det formål. 

Det lort kan ramme os alle

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er selvfølgelig en smuk handling at give penge til diverse formål, men burde indsamling til eksempelvis bekæmpelse af kræft ikke være på finansloven ?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Runner
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Det er selvfølgelig en smuk handling at give penge til diverse formål, men burde indsamling til eksempelvis bekæmpelse af kræft ikke være på finansloven ?  

Staten bidrager allerede til bekæmpelse af kræft via støtte til diverse forskningsprojekter i offentligt regi. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...