Rejsenetværk 9744 Skrevet 4. April, 2019 (edited) Jeg vil egentlig gerne gå mere i biografen end jeg gør, og er da også blevet lidt bedre til det, end jeg hidtil har været. Men det er mit indtryk, at tiden hvor man kan vælge og vrage, både mellem hvilken biograf man vil se en film i, og flere daglige visninger, bliver kortere og kortere. Ofte plotter jeg en film i perioder, hvor jeg er forhindret af arbejde og andet, og når jeg så endelig har en længere friperiode som i øjeblikket, der vises en film i så få biografer i København, og ofte med kun en daglig visning, at jeg kan være forhindret af noget så simpelt som en vasketid i kælderen, eller en aftale til anden side. Ofte står der at spilletiderne opdateres i løbet af ugen inde på Kino.dk, nogen gange sådan at du blot kan se 1 dags forevisninger, eller et par dages, når det lakker mod enden. På den måde har jeg fra den ene dag til den anden, misset chancen for at se en film i København, som gik et par dage hvor jeg var forhindret, men hvor jeg nu skal til Grenå for at se den, hvad jeg ikke har tænkt mig at gøre. Vice https://www.kino.dk/film/v/vi/vice Nu viser Kino.dk, kun de film der går i Nordisk Films biografer, men kan I tippe nogle links til uafhængige biografer, hvor man kan prøve at finde film der stadig vises? Jeg kunne sådan set godt tage toget til en by på Sjælland, for at se en film, som jeg ikke længere kan se i København. Nu har jeg aldrig gidet at følge med i andet, end meget får serier, og de fleste film gider jeg ikke at se, og derfor har jeg heller ikke abonnement på disse streamingtjenester: Netflix.dk https://www.netflix.com/dk/ HBOnordic.dk https://dk.hbonordic.com/ Jeg kan få Netflix gratis i 30 dage, herefter 79 kr månedligt, og HBOnordic gratis i 30 dage, herefter 99 kr. Men jeg gider dårligt at oprette mig, for jeg kan ikke se deres samlede udvalg af film og serier, før jeg er oprettet som bruger. Mit spørgsmål til jer er? Kan man i reglen på et eller andet tidspunkt, se en film på Netflix eller HBOnordic, som man er gået glip af i biografen, Nordisk Films eller andre uafhængige biografer. Hvis ja, hvor lang tid går der normalt, før men kan se en film på disse streamingtjenester, som ikke længere går i biografen. Jeg er græsk katolsk med 99 % af alle de film og serier, som jeg aldrig vil gide at se, men jeg betaler gerne 79 eller 99 kr for, når som helst at kunne se film, som er udgået i biograferne, se samme film på min PC, fra når de bliver frigivet til visning af streaming tjenester. Jeg betaler min licens med glæde, og noget af det som jeg er aller mest glad for ved DR, det alle de programmer som jeg kan se, i fra få dage til uger, måneder og år efter at de blev vist i tv. Nåede på den må lige akkurat, at se serien Babylon Berlin over 5 dage, inden slut datoen den 19/3. Hvis jeg på samme vis kan få adgang til alle de film, der ikke længere vises i biografen, der kunne jeg godt seriøst overveje at abonnere på en streaming tjeneste. Men jeg gider næsten ikke at oprette mig som gratist, for at finde ud af om jeg kan eller ikke. Kan I hjælpe med at svare på mine spørgsmål? Har i tips til tjenester på nettet, hvor man kan leje retten til at se en film på sin PC, som da man i gamle dage lejede film på VHS og DVD. ( Hvis der er yngre læsere der undrer sig, så spørg jeres forældre hvad VHS og DVD er for noget ) Jeg har fundet Blockbuster, men med mindre at jeg ikke kan finde hele udvalget, der forekommer det mig udvalget af film er meget beskedent: Blockbuster.dk https://blockbuster.dk/ Nordiskfilm+ ligner en interessant mulighed, men jeg kan ikke finde det som et selvstændigt produkt? Umiddelbart forekommer det mig, at jeg kun kan få adgang til Nordiskfilm+, som abonnent på Yousee, og det har jeg ingen interesse i at blive: Bland en tv-pakke med både tv og streaming https://yousee.dk/tv.aspx Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 4. April, 2019 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3722 Skrevet 4. April, 2019 Alle streaming tjenester roterer deres indhold. Så film du kan se i dag er der måske ikke næste måned. Og der er ingen tjeneste der har alle film. Og i fremtiden bliver det endnu mere polariseret, når alle film studier er ved at lave deres egne tjenester. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 4. April, 2019 Film plejer at komme på streamingtjenesterne når filmene har været ude på DVD og blu-ray et stykke tid. Der er også en tjeneste som Amazon Prime Video. Den er noget billigere end de andre (under 25 kr om måneden det første halve år). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9744 Skrevet 4. April, 2019 Val Venis skrev, for 1 minut siden: Film plejer at komme på streamingtjenesterne når filmene har været ude på DVD og blu-ray et stykke tid. Udgør DVD og bue-ray stadig et mellemled, efter at film ikke længere vises i biografen, før film frigives til streaming? Men DVD og blue-Ray kan vel ikke længere købes, andet end antikvarisk? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 4. April, 2019 De kan købes i supermarkeder, og i netbutikker. F.eks. Føtex sælger nye film til 100 kr. Jeg gider ikke gå i biografen, men betaler gerne 100 kr for en film på blu-ray. Så kan jeg se den igen og igen for det samme som en biografbillet koster. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernet 938 Skrevet 4. April, 2019 Hos blockbuster kan du leje film online, du så har ubegrænset adgang til i 24/48 timer. Viaplay har et godt udvalg af film, og er gode til at få nyere film på. De nyeste film kan på viaplay lejes som ved blockbuster. Dansk film skat er også en mulighed hvis man er til gamle danske film. Jeg synes du skal prøve de gratis tilbud i 14 dage eller 30 dage som alle streaming tjenesterne tilbyder, bare husk at melde af igen. På den måde kan du have gratis streaming i et par måneder eller mere, hvis du tager dem en efter en, og få en ide om hvilken der passer dig bedst. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Visti-Vistisen 1899 Skrevet 4. April, 2019 Val Venis skrev, for 6 minutter siden: De kan købes i supermarkeder, og i netbutikker. F.eks. Føtex sælger nye film til 100 kr. Jeg gider ikke gå i biografen, men betaler gerne 100 kr for en film på blu-ray. Så kan jeg se den igen og igen for det samme som en biografbillet koster. Og du kan spole tilbage og sætte på pause, når skuepillerinden viser bare patter, og få dig en stille spiller, inden du fortsætter filmkiggeriet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. April, 2019 Jeg har begge tjenester, men i forhold til hvor hurtigt det går, før film kommer fra biograf til en streaming-tjeneste er jeg helt blank. Jeg følger ikke ret meget med i, hvad der kommer af nye film. Jeg vil dog postulere, at Netflix er klart den bedste af de to i forhold til, hvad du søger. HBO er ret begrænset, særligt i forhold til film, og deres største trækplaster er generelt deres egne serier - Game of Thrones, Westworld og lignende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5572 Skrevet 4. April, 2019 Løsningen må være en flyvetur til Thailand, så har du 10-12 timer til at blive opdateret på de seneste film. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 4. April, 2019 Nogle teleselskaber tilbyder også et abonnement, hvor du bl.a. får gratis adgang til f.eks C More og TV2 Play. Telmore er et af de selskaber. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6867 Skrevet 5. April, 2019 (edited) Jeg er selv lidt af en seriefreak. En "binger" som det hedder. Er glad for mit abon. på både Netflix og HBO Nordic. Bruger min brors login på Viaplay. Men den side har aldrig rigtig fanget mig. Respekt til YouSee for i samarbejde med Fox (tror jeg det er) at lancere Xee. Årsagen til at jeg efterhånden er blevet rigtig glad for Netflix er dokumentarfilmene. Netflix var absurt tamt i starten, men er i den grad vækstet til giganten indenfor streamingtjenester. Fuld value. Næste spændende projekt bliver Disneys streamingtjeneste (Disney har også Marvel) som er på vej. Det betyder dog at Netflix må fjerne deres Marvelindhold (har jeg ladet mig fortælle). Overvejede også selv Amazon Prime da de havde "The 100". Jeg havde dog svært ved at bedømme indhold og pris. Måske @Val Venis kan oplyse lidt mere om den tjeneste? Redigeret 5. April, 2019 af underdog40 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 5. April, 2019 Amazon Prime, eller Prime Video, som den hedder, den version som vi har adgang til i DK, synes jeg er ret fin. Den er ret billig. 2,99 Euro de første 6 måneder, og derefter 5,99 euro om måneden. Det er ikke alle film der er danske tekster på. Så er det et must, så skal man lige overveje det en ekstra inden man abonnerer. Jeg har mest tjenesten, da jeg godt kan lide B film, kultfilm osv. Dem er der en del af på Prime Video. Ja, og så fordi den er så billig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 5. April, 2019 Rejsenetværk skrev, den 04-04-2019 at 13:22: Udgør DVD og bue-ray stadig et mellemled, efter at film ikke længere vises i biografen, før film frigives til streaming? Men DVD og blue-Ray kan vel ikke længere købes, andet end antikvarisk? Venlig hilsen Rejsenetværk Bilka sælger film. Men udvalget er nok ikke så stort. Ellers er der stadig cdon.dk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 5. April, 2019 Ja, CDon findes stadig. Der er også dvdoo.dk og udenlandske sider som Amazon. Udover det er der grupper på Facebook hvor man kan købe og sælge film. I hovedstadsområdet er der også flere butikker der sælger brugte film. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 5. April, 2019 tjaa rejse - en film jeg er ritig glad for at se gang på gang første gang i biografen er filmen Chris Kyle - siden har jeg set den på flix der - i min optik, langt bedre end viaplys - der gik næsten et år efter biograf premiere i Danmark kig på telmore play mobil abbonement og har du yousee tv kan du selv mixe din pakke inkl flix...og har adganmg til lejefilm i blockbuster.. https://www.telmore.dk/mobil bh Alko Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg