Hop til indhold
Guest Alkoholikeren

Er det udelukkende mig, der er lidt iriterret..

Recommended Posts

Agetha skrev, for 6 minutter siden:

Du er jo ikke så dum, du har ret.

Ja, det er jo netop forskellen på os to :D

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Det har jeg så ikke gjort. Jeg har bare vejledt dig ud fra min ringe viden.

Ringe viden kan medføre større viden, jeg går meget op i druerne også fordi klimaet ændre sig og som du selv skrev kan du dyrke druer på et køligere klima. 

For nogle år siden fik jeg interesse for kroatisk vin. Jeg troede egentlig ikke på import men da jeg smagte en ungarsk og meget dyr hvidvin tokay druen det fik jeg smag nye klima forhold. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agetha skrev, for 2 minutter siden:

Ringe viden kan medføre større viden, jeg går meget op i druerne også fordi klimaet ændre sig og som du selv skrev kan du dyrke druer på et køligere klima. 

For nogle år siden fik jeg interesse for kroatisk vin. Jeg troede egentlig ikke på import men da jeg smagte en ungarsk og meget dyr hvidvin tokay druen det fik jeg smag nye klima forhold. 

Ungarn har Bla. rigtig fine vine, og virkelig gode hvidvine, har kommet en del dernede, deres klima er nærmest perfekt til vin dyrkning 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Hunting for beaver skrev, Lige nu:

Ungarn har Bla. rigtig fine vine, og virkelig gode hvidvine, har kommet en del dernede, deres klima er nærmest perfekt til vin dyrkning 

Lige præcis. Jeg smagte en Tokay hvidvin, det slår altså franske hvidvine. Det er sødt, men tror på snobberiet med vine vil slå det franske og italienske selvom det også er delikat lækkert. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Hunting for beaver skrev, for 1 minut siden:

Det er jeg virkelig glad for lige at høre og jeg tror at der er mange herinde som har været lidt bekymret for dig,, velkommen tilbage :)

Det forstår jeg godt, og for at være ærlig følte jeg også selv jeg var ved at miste mig selv. Det er frygten for at vil ændre der gjorde mig bange, og mange andre ting der gemmer sig. 

Jeg ønsker bare at beskytte andre mod de ting, jeg har oplevet og de sidste par dage har været rigtig hårde. Men kan fortælle at jeg har fået en rigtig god psykolog og håber det rense mit sind for nogle af de oplevelser der konstant vender tilbage. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når jeg tænker tilbage på min første restaurant besøg vi var i Budapest havde været rundt og skulle ha noget frokost. 

Vi fik forret med hvidvine, hovedret med rødvine og dessert med div udvalg af dessert vine,, 

Maden var et kapitel for sig,, gullasch til forret, hovedet ret zigøjnerplatte med div kød anretninger,,, dessert pandekage med is 

Vi var 5 personer 2 voksne 3 børn,, vi spiste for under 500 kr. Det var tilbage i 90'erne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agetha skrev, for 9 minutter siden:

Lige præcis. Jeg smagte en Tokay hvidvin, det slår altså franske hvidvine. Det er sødt, men tror på snobberiet med vine vil slå det franske og italienske selvom det også er delikat lækkert. 

Ja 100 % følge dig men det er jo aldrig nemt at ændre folks vaner, se fx bare herinde eller ude IRL sådan in general 

Det findes meget lækker vin fra andre lande end de store du  lige nævner her, 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Hunting for beaver skrev, for 3 minutter siden:

Når jeg tænker tilbage på min første restaurant besøg vi var i Budapest havde været rundt og skulle ha noget frokost. 

Vi fik forret med hvidvine, hovedret med rødvine og dessert med div udvalg af dessert vine,, 

Maden var et kapitel for sig,, gullasch til forret, hovedet ret zigøjnerplatte med div kød anretninger,,, dessert pandekage med is 

Vi var 5 personer 2 voksne 3 børn,, vi spiste for under 500 kr. Det var tilbage i 90'erne

Utroligt, og sikkert med udsigt over Donau.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Hunting for beaver skrev, for 1 minut siden:

Nå nu har vi vist nok fået afsporet Alko's tråd, bare han ikke skælder os ud imorgen ;)

Det tror jeg ikke han gør, men enig. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Hunting for beaver skrev, for 3 minutter siden:

Gud vide om han er faldet om kuld med en halv flaske brændevin i skødet ;),,, B)

Det tror jeg ikke.

Hvorfor tænker du det? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agetha skrev, for 3 minutter siden:

Det tror jeg ikke.

Hvorfor tænker du det? 

Nåhh tænkte bare lige på hans profil billede,, bare en lille joke såmænd,, 

Synes faktisk at vi burde skrive videre i PM,,, Hvis du har spørgsmål så spørger du bare løs, Ungarn er mit andet land, har kommet der meget igennem de sidste godt 20 år,, sov godt, nu falder jeg snart omkuld,,, ;)

Redigeret af Hunting for beaver

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agetha
Hunting for beaver skrev, Lige nu:

Nåhh tænkte bare lige på hans profil billede,, bare en lille joke såmænd,, 

Synes faktisk at vi burde skrive videre i PM,,, Hvis du har spørgsmål så spørger du bare løs, Ungarn er mit andet land, har kommet der meget igennem de sidste godt 20 år,, 

Jeg skriver ikke med nogle over PM. 

Og aner en lille provokerende tilgang. Og nej jeg spørger ikke løs til dig. Hvad skulle jeg spørge om? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 8.3.2019 at 17:11:

Det gør du lige før Korsør :P

Du skal såmænd ikke længere end lige syd for Høje Taastrup, efter IKEAB)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...