Hop til indhold
jensfun

Kjønnsykdomme

Recommended Posts

Lurer på om noen av dere har prøvet hjemmetester? For clamydia og gonore? Er de like pålitelige som å gå til legen?

Redigeret af jensfun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sparkster

Nej det er de ikke :) og du skal forbi lægen alligevel hvis den er positiv ;) 

Er det ikke anonyme klinikker i Norge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sparkster skrev, for 9 minutter siden:

Nej det er de ikke :) og du skal forbi lægen alligevel hvis den er positiv ;) 

Er det ikke anonyme klinikker i Norge?

på hvilken måte er de mindre pålitelige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sparkster

Google er din ven, slå den enkelte test op :) 

Jeg kan ikke argumentere yderligere for, hvorfor du altid skal opsøge læge/klinik ved test for kønssydomme... eller andre sygdomme ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Der er forskellige hjemmetests, så det er svært at vide, hvilken en du hentyder til. Hvis de er de test, der giver et resultat på 15 minutter, så er det pålidelige. Disse er en antigen-test. Testen hos lægen er en DNA-test og er lidt mere pålidelig.

Som en anden bruger skriver, så skal du til lægen alligevel, hvis din prøve er positiv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min læge gav mig bare en recept på en kur, som bestod af to tabletter, der skulle tages på én gang. Og jeg skrev bare til ham. Easy-peasy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Finger skrev, den 28/2/2019 at 23:44:

Min læge gav mig bare en recept på en kur, som bestod af to tabletter, der skulle tages på én gang. Og jeg skrev bare til ham. Easy-peasy

Var det mod angst for læger eller hvad?

jensfun skrev, den 28/2/2019 at 11:48:

For clamydia og gonore?

Der findes hjemmetest for klamydia, der er lige så sikre som lægens. Men der findes helt sikkert også test, der ikke er. Så man kan ikke svare generelt. Den sikre test til mænd skal sendes til et laboratorium, og du bliver testet igen hos lægen, hvis den er positiv, så fordelen er til at overse. Hvis du bor i nogle kommuner og har en vis alder, er hjemmetest gratis, men ellers koster det dig penge - i modsætning til lægebesøg.

For Gonore gælder sådan set det samme. Sex & Samfunds gratis tilbud indeholder for det meste også test for Gonore. 

https://www.fyens.dk/indland/Overlaege-Jeg-vil-gerne-kraftigt-advare-imod-de-hjemmetests-for-klamydia/artikel/3260543

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...