Hop til indhold
Hunting for beaver

Hvad er det korrekte,,,

Recommended Posts

Jeg er jo ikke en hel ung mand mere har rundet de 20 + det løse,,, 

Har nogle gange tænkt tanken hvad siger man når folk spørger mig om hvordan det går,,, 

Jeg plejer at sige at det går ok godt, men at jeg er,,, 

1. Slidt op

2. Slidt  ned 

Eller bare 

3. Ned slidt,,, 

4. Op slidt (nok ikke korrekt,,) 

Jeg veksler lidt imellem de 3 første,, og nogle gange bruger jeg flere udtryk,, 

Synes faktisk at det danske sprog godt kan være lidt lunefuldt engang imellem,, eller er det bare mig B)

Hvad plejer i andre at svare? 

Pft. Hunter 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 12 minutter siden:

hvad siger man når folk spørger mig om hvordan det går,,,

Du behøver kun sige tak - og det går godt - det er jo kun en måde at indlede en samtale på og vise interesse - lidt ligesom at snakke om vejret og lige pludselig så snakker man om mere dybtliggende ting.

Det med at du er nedslidt som godt 20-årig er der ingen der gider få stukket ud som det første - ihvetfald ikke, hvis du vil bevare dem som venner - her er det bedre at vise interesse for dem - og her kunne du jo vende den om: Jo tak - og hvordan med dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo, jeg svarer: "i øjeblikket går det rigtigt godt, for vi nærmer os stærkt  lønningsdag", eller: "Tjah, det kunne gå bedre, for der er jo længe til næste lønningsdag".

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, 1 time siden:

Har nogle gange tænkt tanken hvad siger man når folk spørger mig om hvordan det går,,, 

1. Slidt op

2. Slidt  ned 

Eller bare 

3. Ned slidt,,, 

Synes faktisk at det danske sprog godt kan være lidt lunefuldt engang imellem,, eller er det bare mig B)

Pft. Hunter 

Kære Hunting for beaver:)

Jeg er i den alder (65 ) hvor man egentlig godt kan tillade sig at bekymre sig om sit helbred, og jeg har osse lidt ondt i ryggen mellem 3-4 nederste hvirvel som en kiropraktor for 25 år siden benævnte som en almindelig folkesygdom:) - det er aldrig blevet være.  Det er småting som faktisk bare er ingenting, så jeg synes jeg har det skide godt - nyder livet i alle ender og kanter. Det ved alle andre også godt, at jeg næsten stadig har mit jernhelbred, og ingen spørger mig : hvordan går det??

Sker det at nogen spørger, så joker jeg med det med ligesom Kgl. Skuespiller Ebbe Rode gjorde når nogen spurgte ham. Alle på teatret vidste jo hvad han ville svare, så han blev jævnligt spurgt, hvordan han havde det.

Nå Ebbe hvordan går det idag ??  ååååh tak dårligt;)

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 1 time siden:

1. Slidt op

2. Slidt  ned 

Eller bare 

3. Ned slidt,,, 

Pft. Hunter 

Jeg tror det kommer lidt an på hvor i landet du befinder dig :) nu er jeg selv fra Vejle og jeg ville nok sige "jeg er ned slidt" 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mulledyr skrev, for 19 minutter siden:

Jeg tror det kommer lidt an på hvor i landet du befinder dig :) nu er jeg selv fra Vejle og jeg ville nok sige "jeg er ned slidt" 

Jeg siger for det meste,, j

eg er slidt op,, 

og øv den gamle ryg,, 

Bare mest sådan en intern joke,, ha ha 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Maxi90
Hunting for beaver skrev, for 2 timer siden:

1. Slidt op

2. Slidt  ned 

Eller bare 

3. Ned slidt,,, 

Pft. Hunter 

Så godt som det kan gå, suk lige efter hvis det ikke går så godt :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Op eller ned. Du kan jo også bare undlade retningen og nøjes med at sige, at du er slidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Milf GFE
Hunting for beaver skrev, for 7 timer siden:

1. Slidt op

2. Slidt  ned 

Eller bare 

3. Ned slidt,,, 

Pft. Hunter 

det lyder da pænt trist, uanset hvordan du er 'slidt' - hvis jeg var dig, ville jeg øve mig i at bruge en helt anden vending - gerne noget mere positivt om muligt. 

At være slidt er da øv.

Og folk bruger jo bare sætningen, som en icebreaker, når man mødes. Et 'hvordan går det...?' kan jo drejes i mange retninger, når man svarer.

Herinde lyder du jo "rask og rørig / frisk og frejdig', så stram op, griner og udstrål positiv energi. Smil og verden smiler tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ER overraskende rask og rørig, men kan da sagtens mærke på helbredet at jeg ikke er helt ung mere,, 

Har noget ryg/ lænd problemer men træner det væk, det tager dog noget længere end forventet, så det med at løbe lange ture er passė for mig, men går hellere lange ture ude i det dejlige vejr,,, skal jo helst ikke under kniven til en operation, har lidt prolaps og gigt at slås med,,, 

Mange tak alle for jeres indspark,, 

Dog vil jeg ha lov at tilføje at jeg er godt nedslidt,, :), men prøver på at holde formen og ja bare tænke posetivt så kommer man noget nemmere igennem dagen,, 

God solskinsdag derude 

Venligst. Hunter 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...