People Pleaseren 875 Skrevet 23. Februar, 2019 Alkoholikeren skrev, for 8 minutter siden: Det er jeg ret så sikker på sker, også øvrige kriminelle har koner, kærester, døtre, og hierakiet i fængslerne er, at de der har misbrugt børn mishandlet dem o.s.v er fredløse, liger over dem er voldtægtforbryderne, de der tangerer højest med den pæneste status er svindlere, de der kan finde ud af at begå bedrageri mod banke o.s.v. De rangerer fint og heltene er politimordere, de hyldes i fængslerne..sørgeligt men sådan er det. Rigtig mange sexkriminelle afsoner i frivillig isolation.. Han hænger vel bare ud med repræsentanter fra hans egen trosretning, så kan de beskytte ham. Tænker der er nok at tage af. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 23. Februar, 2019 People Pleaseren skrev, for 5 minutter siden: Han hænger vel bare ud med repræsentanter fra hans egen trosretning, så kan de beskytte ham. Tænker der er nok at tage af. Ja det er der nok, og på den måde kan han måske beskyttes men til hvilken pris ? Det ville være bedre for ham og alle de andre muhammedanere at de blev udvist til deres hjemland, er hjemlandet Danmark så skal begrebet prøveløsladelse for alle dømte i fængslerne afskaffes, og ingen udgang, og kun to tilbud, arbejde, eller uddannelse.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9573 Skrevet 24. Februar, 2019 TeleTrunten skrev, den 22.2.2019 at 18:33: Jeg syntes personligt han har fået for lidt, alt alt for lidt Den samlede straframme er 8 år, han er meget tæt på maksimumstraffen. Det er dog muligt at forestille sig voldsommere sager, fx dem hvor en forbryder har holdt på offeret igennem lang tid og sadistisk pint hende, så det ville være mærkeligt at tildele max. her. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TeleTrunten 98 Skrevet 25. Februar, 2019 (edited) Bebop skrev, for 15 timer siden: Den samlede straframme er 8 år, han er meget tæt på maksimumstraffen. Det er dog muligt at forestille sig voldsommere sager, fx dem hvor en forbryder har holdt på offeret igennem lang tid og sadistisk pint hende, så det ville være mærkeligt at tildele max. her. Han tævede hende i næsten 2 timer, fysisk og psykisk - udover den fuldbyrdede voldtægt, hvor han tømte sig oppe i hende. Hendes ene øje sad under kindbenet - begge kindben er sat sammen. Jeg ved godt han har fået en hård dom efter danske forhold, men gud hvor ville jeg ønske han havde fået livstid. Den anden kvinde fik jeg først kendskab til igennem ovennævnte artikel - der er det også med trusler på livet og fuldbyrdet voldtægt. Redigeret 25. Februar, 2019 af TeleTrunten 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TeleTrunten 98 Skrevet 25. Februar, 2019 mester4u skrev, den 23.2.2019 at 08:12: Helt enig, ved en forbrydelse kan der efter min mening være rabat, såfremt det er første gang. Ved flere forbrydelser burde der tværtimod ske en gradvis forøgelse i forhold til antallet af forbrydelser. Der er i min optik forbrydelser hvor man overhovedet ikke kan eller skal have tilbudt nogen som helst form for rabat. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TeleTrunten 98 Skrevet 25. Februar, 2019 Må man når man deler artiklerne fra sagerne - også dele et link til hans facebook profil? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rooster 988 Skrevet 25. Februar, 2019 TeleTrunten skrev, 1 time siden: Må man når man deler artiklerne fra sagerne - også dele et link til hans facebook profil? Nej ingen kompromitering af person identitet herinde. Anonymiseret screens kan vi måske gå med til hvis det har relation til dommen. Men ikke hvis det bare er for at udstille en person. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9573 Skrevet 27. Februar, 2019 (edited) TeleTrunten skrev, den 25/2/2019 at 08:55: Han tævede hende i næsten 2 timer, fysisk og psykisk - udover den fuldbyrdede voldtægt, hvor han tømte sig oppe i hende. Hendes ene øje sad under kindbenet - begge kindben er sat sammen. Jeg ved godt han har fået en hård dom efter danske forhold, men gud hvor ville jeg ønske han havde fået livstid. Okay, kendte ikke de detaljer. Generelt: Syv år er meget lang tid. Forskning i folks forhold til straf viser at alle lægfolk altid ender på at ville dømme lavere straf, når de fx overværer retssager og får alle synspunkter og sagsforhold fremlagt. Men kun når man ingen relation har til nogen af de involverede. Redigeret 27. Februar, 2019 af Bebop 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 27. Februar, 2019 (edited) Bebop skrev, 1 time siden: Okay, kendte ikke de detaljer. Generelt: Syv år er meget lang tid. Forskning i folks forhold til straf viser at alle lægfolk altid ender på at ville dømme lavere straf, når de fx overværer retssager og får alle synspunkter og sagsforhold fremlagt. Men kun når man ingen relation har til nogen af de involverede. Nej, det er afskyvækkende oplysninger. Jeg kan sagtens følge konklusionen i "forskning", for lægfolk er jo netop lægfolk og ikke professionelle. Dommere og sagførere, der har fungeret mange år i branchen, bliver nok mere "vandafvisende" med årene. Det er rigtigt, at syv år er meget lang tid, især i begyndelsen og i slutningen af livet, men de færreste sidder vel dommen ud med reglerne om prøveløsladelse? Her ved jeg godt, at der er en nedre domsgrænse for, hvornår man kan søge prøveløsladelse. Redigeret 27. Februar, 2019 af Borende X Sdavefeyl 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg