Hop til indhold
Aarhuselsker

Godt sted i Thailand

Recommended Posts

Har solgt Jaguaren, og skiftet til en lille ydmyg bil. Det giver jo nogen penge til overs i budgettet. Da jeg har ret meget "ferie" til gode har jeg besluttet at rejse 2-3 måneder til Thailand. Cambodia og Vietnam er også muligheder.

Tænker at bo lidt øde. Altså langt væk fra turiststederne. Kysterne nede sydpå, og måske nogle af de små øer. Eller der det bedre oppe nordpå?

Vil gerne bo fast et sted i 2-3-4 uger. Strandhytte. Ingen krav til komfort, internet, natklubber osv. Vil gerne have en pige som tager sig af huset. Mad, vask osv. Og vil selvfølgelig gerne have en der kan tage sig lidt af mig :) Hvor er de bedste steder. Hvad koster sådan en hytte, hvis man ikke lige booker den gennem dyre rejsebureauer? Hvad skal man betale pigerne, for at fremstå som et anstændigt menneske, uden at være til grin.

Hvilken årstid er det bedst at rejse?

Mange spørgsmål, men kan fornemme der er nogen Thailand eksperter herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Har solgt Jaguaren, og skiftet til en lille ydmyg bil. Det giver jo nogen penge til overs i budgettet. Da jeg har ret meget "ferie" til gode har jeg besluttet at rejse 2-3 måneder til Thailand. Cambodia og Vietnam er også muligheder.

Tillykke med dine beslutninger. to til tre mdr. til i alt tre forskellige lande, er ikke ret meget tid, bare at du ved det. Og ting tager tid, hvis du eksempelvis vil organisere "husmoderafløser" eller lignede.

Tænker at bo lidt øde. Altså langt væk fra turiststederne. Kysterne nede sydpå, og måske nogle af de små øer. Eller der det bedre oppe nordpå?

Lidt øde. Problemet er jo, at hvis du ankommer som nybegynder, har du brug for at ting kan arrangeres. Og Thailand er et meget ærbart land, tro det hvem der vil. Det er enten meget ærbart, eller det modsatte. det midt i mellem findes bestemt også, men det tager tid. Rent praktisk skal en thaikvinde jo også kunne frigøre, sig for at være sammen med dig.

Der er nogle næsten ikke turistede øer sydøst for Bangkok, ud af alle steder, hvor der næsten ikke er turister, ud over lokale weekendturister. Ovre på vestsiden af Thailand, nord for Phuket, er der en marine national park, hvor der er hytter som kan lejes. Det er noget af det mest "ikke turistede" jeg har oplevet i Thailand.

Det er nok noget du selv skal arbejde med. Tjek turistture for nudister, i sagen natur er den slags strande ikke overrendte.

Vil gerne bo fast et sted i 2-3-4 uger. Strandhytte. Ingen krav til komfort, internet, natklubber osv.

He he. Hvis der er hytter ved stranden, er der også turister. Men der er jo forskel på turiststrande. Jeg så under mit eneste korte besøg på Koh Samui fire meget forskellige strande, og jeg fornemmer at der var endnu flere, fra Chawengs smadrede natur og miljø, til andre strande uden ret meget gejl, men med turisme.

Vil gerne have en pige som tager sig af huset. Mad, vask osv. Og vil selvfølgelig gerne have en der kan tage sig lidt af mig :)

Du kan leje en barpige, købe hende ud af baren, måske 300 bath pr døgn, plus måske 1.000 bath, måske mere, til hende selv. Hvis hun skal kunne tale engelsk, har hun jo allerede været rundt.

Hvor er de bedste steder.

Det handler jo meget om årstid. Nede i Thailand, fra lidt nord for Bangkok, er der fra november til og med marts, rimeligt tempereret, fra 25 celcius om dagen, og op til godt og vel 30 grader.

Nord på, Isarn (hvor mange af de piger du kan leje, kommer fra, plus Chiang Mai, Chiang Rai, osv, der er der koldt i samme omtalte periode, helt ned til 6 grader celsius. der er hvert år folk der dør af kulde i eksempelvis Chiang Rai.

Hvad koster sådan en hytte, hvis man ikke lige booker den gennem dyre rejsebureauer? Hvad skal man betale pigerne, for at fremstå som et anstændigt menneske, uden at være til grin.

Hytten kan du finde fra 500 bath og op. Pigen som omtalt allerede for måske 1300 bath per døgn, plus det hun skal have for at overleve, mad, drikkelse, osv.

Hvilken årstid er det bedst at rejse?

Fra oktober til marts. Men den næsten turistløse sommer (dansk tid) kan også være skøn, men det kan så finde på at regne nogle korte stunder næsten dagligt.

Mange spørgsmål, men kan fornemme der er nogen Thailand eksperter herinde.

Du skal være klar over, at du selv skal arbejde med dine muligheder på nettet, og i forums som du nu gør her. Min erfaring er, at hvis du ikke kan stable din egen tur på benene, så går der lort i det, så kommer du slet ikke af sted, eller også bliver din tur en skuffelse for dig.

Endnu en gang: Vær forberedt på, at ting tager tid. Du kan ikke bare lande, og så kører det bare lige som du havde tænkt dig.

Thailand og Cambodja, det er hvad jeg ville nøjes med, hvis jeg var dig. Cambodja er meget spændende.

Vietnam, det kræver for meget, det vil tage tid. Alt for lang tid på stedet, i forhold til den periode du har angivet.

Jeg støtter dig gerne hen ad vejen via PBer.

Du ønskes al medvind på dine planers cykelsti.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Tak Stump.

Mener 3 md i et af de tre lande, ikke en måned i hver.

Altså, det kan du ikke være bekendt :lol:

Århuselsker, din tråd har sat noget i gang hos mig. Jeg kan ikke selv lave en sådan tur, har ikke behov for det, jeg har mit eget paradis allerede, men for pokker da.

Strande: der er sikkerhedsrisikøer, og som jeg skrev i mit første svar, er der hytter, er der også turister. Thailændere har andet at tage sig til, end noget så torsket som at lave billige hytter på en strand.

Hvis de endelig kastede sig ud i noget sådan, ville det blive noget med prestige i. Fuld knal på aircon, og måske tre lag glas i tæt lukkede vinduer.

Vær også opmærksom på, at der kan være problemer med sikkerhed, på en meget primitiv strand.

Flere og flere unge, både drenge og piger i Thailand, er på yaba, eller amfetamin, som vi kalder det, og specielt i turistområderne er der bander med unge, som føler at de ejer strandene, og kan gøre som de vil.

Her er tre tråde som jeg fandt, det er stort set det du spurgte efter.

Any ideas on a good place to settle by the beach and rent a hut for a while??

http://www.travelblog.org/Topics/1841-1.html

Huts over the water

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1535827

Thailand Beach Huts

http://www.travellerspoint.com/forum.cfm?thread=26523

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Har solgt Jaguaren, og skiftet til en lille ydmyg bil. Det giver jo nogen penge til overs i budgettet. Da jeg har ret meget "ferie" til gode har jeg besluttet at rejse 2-3 måneder til Thailand. Cambodia og Vietnam er også muligheder.

Tænker at bo lidt øde. Altså langt væk fra turiststederne. Kysterne nede sydpå, og måske nogle af de små øer. Eller der det bedre oppe nordpå?

 

Vil gerne bo fast et sted i 2-3-4 uger. Strandhytte. Ingen krav til komfort, internet, natklubber osv. Vil gerne have en pige som tager sig af huset. Mad, vask osv. Og vil selvfølgelig gerne have en der kan tage sig lidt af mig :) Hvor er de bedste steder. Hvad koster sådan en hytte, hvis man ikke lige booker den gennem dyre rejsebureauer? Hvad skal man betale pigerne, for at fremstå som et anstændigt menneske, uden at være til grin.

Hvilken årstid er det bedst at rejse?

Mange spørgsmål, men kan fornemme der er nogen Thailand eksperter herinde.

​Kom du af sted? Eller fik du aldrig pengene for din Jaguar, eller åd den bare tegnebogen? Vi skrev sammen om emnet, men jeg hørte aldrig noget. :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fortrød og købe Jaguaren tilbage. 

Det gik, efter lidt tid, op for mig at du bor på lokationen. Jeg indså at konkurrencen om de små stakkels piger, som du jo bor sammen med på skift, var i dine ods. Den charme du udviser, kan jeg ikke matche, og især kan jeg ikke udvise den foragt for lokal befolkningen, som du kan. Og det er åbenbart et succes kriterie. Desuden er jeg elendig til at købe Toyota firehjulstrækkere. Næ du, jeg nøjes med at besøge de kuede små salgbare piger, der er sendt til Danmark, af deres forældre, for at knalde penge hjem til minitraktoren. 

Men nu lægger jeg hånden ned til Jaguaren, og klør den i øret, så spinder den. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

der er flere ting i det her. Jeg forsøgte af et åbent hjerte at hjælpe en medbruger, og da du havde brug for det, var det bare det.

Hvad ved du om mit forhold til lokale, du kan vurdere dem ud fra danske begrebet, men ikke ud fra lokale asiatiske begreber. Du kan mene det modsatte, men det er op til dig. Jeg erkender du må være specielist, som du siger det, har du været på Koh Samui 1 gang. Det har jeg også, een gang, og alrig mere.

Jaguaren, den spinner, fint, jeg kender folk der omtaler der koner meget råt og neværdigende. I hvert fald når det ikke hører det. Hvad kalder du selv din kone i dglig jargon? Jeg har det sort på hvidt. Nu vi taler om lokal befolkning. Jeg ved det, men... katofler kartofler.

Hber at du har det godt med dine veninder, og at jeg ikke har omtalt dem på en måde, så du blev ked af det igen.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...