Hop til indhold
Guest Trinetease

Tour de France.

Recommended Posts

Alkoholikeren skrev, for 39 minutter siden:

Her er foto fra Tour de france 1940 det tyske hold.

FE395246-D5D8-4879-81DF-07417C0E8628.jpeg

Amatørhold. 6 uger, også kom de alligevel ikke hele vejen rundt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat
wayfarer skrev, for 7 timer siden:

Tour de Doping, en dum fodbold tilhænger der ikke aner hvorledes verden hænger sammen..............................
Trættende vi skal høre på den tåbelige bemærkning år efter år.
Find en sport uden doping, og lad os høre fra dig når det er sket, så skulle vi gerne få fred de næste 400-600 år

Hvorfor må man ikke ha' én mening om tingene - uden, at én man ikke kender, kommer med sin forudindtaget mening om én...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg skal da se det i fjernsynet og muligvis også på ruten, men man ser næsten intet cykelløb på ruten, så det skulle bare være for at opleve stemningen.

Hvad doping angår så er det muligvis nok ret udbredt i sport, men jeg tror nu at det er mest udbredt der hvor det ofte vil gøre den afgørende forskel som f.eks. i cykling. Det der afgør tour de france vil næsten altid være hvor mange watt du kan træde i forhold til din vægt og ikke teknisk og taktisk kunnen. I dag ser jeg cykling som ren underholdning uden den store sportslige værdi, men det kan nu være yderst seværdigt alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
surfingsam skrev, for 21 minutter siden:

Skal helt sikket se løbet, når de nu kommer  tæt på eller igennem Kolding

Har I nogle gode stigninger i Kolding? Håber der kommer noget cykelløb og det ikke bare bliver paradekørsel og en massespurt både på 2. og 3. etape.

Del dette indlæg

Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 7 timer siden:

Jeg skal da se det i fjernsynet og muligvis også på ruten, men man ser næsten intet cykelløb på ruten, så det skulle bare være for at opleve stemningen.

Jeg kan kun anbefale dig at komme ud på ruten, der er en hel unik stemning når tour karavanen kommer forbi. Først reklamebilerne og så rytterne. Lyden alene når man kan høre rytterne nærme sig er fantastisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 19 timer siden:

Skal i opleve Tour de France når det kommer til dk ? 

Jeg skal! 

Nej, har ikke gidet se Tour de France og Danmark Rundt efter først "Ørnen fra Herning" og så "Kyllingen fra Tølløse" måtte gå til bekendelse, forstår ikke at Riis stadig bliver rost for sin doping sejr :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
Arne Jensen skrev, for 1 minut siden:

Nej, har ikke gidet se Tour de France og Danmark Rundt efter først "Ørnen fra Herning" og så "Kyllingen fra Tølløse" måtte gå til bekendelse, forstår ikke at Riis stadig bliver rost for sin doping sejr :(

Jeg græd som en pisket da han vandt - jeg var så glad på hans vegne. Og så var det hele bare fusk:(

Men derfor skal jeg nu alligevel se det når det kommer til Dk. Det er for stor en begivenhed til at Bjarne Riis skal ødelægge det for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 20 minutter siden:

Jeg græd som en pisket da han vandt - jeg var så glad på hans vegne. Og så var det hele bare fusk:(

Men derfor skal jeg nu alligevel se det når det kommer til Dk. Det er for stor en begivenhed til at Bjarne Riis skal ødelægge det for mig.

Jeg syntes nu ikke at man kan tage noget fra hans sejr, uanset om han var dopet eller ej.

Der er en tendens til at tro, at blot fordi at man doper sig, så har man nemt ved at vinde, men hvor mange ryttere er mon i virkeligheden dopet??

Jeg kan ikke mindes en vinder der ikke har været det :huh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Flax

Fantastisk at Tour de France kommer til Danmark. Det bliver den hidtil største reklame for Danmark, det er den tredje største sports begivenhed i verden, kun overgået af OL og VM i fodbold. Tour de France følges af milliarder af mennesker over de meste af verden. Skal selv følge løbet live, ligesom jeg flere gange også har gjort i Frankrig, etapen der slutter efter Storebæltsbroen bliver interessant, etapen i det Jydske bliver nok mere en transportetape med en sprinter afslutning.. Jeg vil lige slutte med en bemærkning om Bjarne Riss sejr 1996, det var på lige vilkår, det har jo siden vist sig at stort set alle brugte doping.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Flax skrev, for 6 minutter siden:

Fantastisk at Tour de France kommer til Danmark. Det bliver den hidtil største reklame for Danmark, det er den tredje største sports begivenhed i verden, kun overgået af OL og VM i fodbold. Tour de France følges af milliarder af mennesker over de meste af verden. Skal selv følge løbet live, ligesom jeg flere gange også har gjort i Frankrig, etapen der slutter efter Storebæltsbroen bliver interessant, etapen i det Jydske bliver nok mere en transportetape med en sprinter afslutning.. Jeg vil lige slutte med en bemærkning om Bjarne Riss sejr 1996, det var på lige vilkår, det har jo siden vist sig at stort set alle brugte doping.

Det er desværre noget vrøvl. Også indenfor doping er der grader. Riis blev ikke kaldt mister 60% for ingenting. Selv hvis alle dopede sig kørte de ikke på lige vilkår. Og hvorfor bliver 2. etape interessant? Den er jo flad som en pandekage. Hvis du tror sidevinden på broen eller et eller andet vil gøre en forskel så skal der godt nok noget af en storm til. Aint gonna happen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Flax
People Pleaseren skrev, for 16 minutter siden:

Det er desværre noget vrøvl. Også indenfor doping er der grader. Riis blev ikke kaldt mister 60% for ingenting. Selv hvis alle dopede sig kørte de ikke på lige vilkår. Og hvorfor bliver 2. etape interessant? Den er jo flad som en pandekage. Hvis du tror sidevinden på broen eller et eller andet vil gøre en forskel så skal der godt nok noget af en storm til. Aint gonna happen.

Nå du er cykelekspert, jeg har selv været cykelrytter så kender noget til sporten, men fortsæt endelig med at gøre dig klog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Flax skrev, for 1 minut siden:

Nå du er cykelekspert, jeg har selv været cykelrytter så kender noget til sporten, men fortsæt endelig med at gøre dig klog.

Bedste argument ever. Du har været cykelrytter, så du har ret ligegyldigt, hvor meget vrøvl du lukker ud. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
wayfarer skrev, for 18 timer siden:

Tour de Doping, en dum fodbold tilhænger der ikke aner hvorledes verden hænger sammen..............................
Trættende vi skal høre på den tåbelige bemærkning år efter år.
Find en sport uden doping, og lad os høre fra dig når det er sket, så skulle vi gerne få fred de næste 400-600 år

Jeg spiller faktisk billard, så nyd nu de næste 600 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Flax
People Pleaseren skrev, for 2 timer siden:

Bedste argument ever. Du har været cykelrytter, så du har ret ligegyldigt, hvor meget vrøvl du lukker ud. 

Nu ligger denne tråd under hyggesnak, så vil ikke indgå i personfnidder, og når du som bedrevidende mener det andre skriver er vrøvl, så har jeg kun en ting at sige, Slut herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Flax skrev, for 3 minutter siden:

Nu ligger denne tråd under hyggesnak, så vil ikke indgå i personfnidder, og når du som bedrevidende mener det andre skriver er vrøvl, så har jeg kun en ting at sige, Slut herfra.

Jeg ville nok heller ikke forsøge at argumentere, hvis jeg var dig. Virker som om følelserne har overmandet fornuften, så meget smart måde at komme ud af den på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Jeg spiller faktisk billard, så nyd nu de næste 600 år.

Selv det og dart er der regler for doping, det er vist ikke lang tid siden en blev disket til em eller vm i dart. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
People Pleaseren skrev, for 23 timer siden:

Har I nogle gode stigninger i Kolding? Håber der kommer noget cykelløb og det ikke bare bliver paradekørsel og en massespurt både på 2. og 3. etape.

Nej desværre bliver nok bare parade kørsel. men i Vejle hvis de skal køre på kliddesvej der går sgu op af

Del dette indlæg

Link til indlæg
DETH skrev, for 22 timer siden:

det er vist ikke lang tid siden en blev disket til em eller vm i dart. 

Jeg synes det er fantastisk når jeg ser en succesfuld dartspiller som på ingen måde ligner en atletisk elitesportsudøver. Tænk at man kan nå til tops i sportsverden ved at spise flæskesvær og drikke portere. Det åbner en lille dør af håb, for sådan en drømmer som mig selv :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
underdog40 skrev, for 5 timer siden:

Jeg synes det er fantastisk når jeg ser en succesfuld dartspiller som på ingen måde ligner en atletisk elitesportsudøver. Tænk at man kan nå til tops i sportsverden ved at spise flæskesvær og drikke portere. Det åbner en lille dør af håb, for sådan en drømmer som mig selv :) 

Hvis det skal være porter så forsætter jeg bare med at være ringe til dart 

Del dette indlæg

Link til indlæg
DETH skrev, den 22.2.2019 at 14:12:

Selv det og dart er der regler for doping, det er vist ikke lang tid siden en blev disket til em eller vm i dart. 

Havde han spist sigtebrød ?

Nej jeg skal ikke se Tour de France, jeg regner at der er god plads hos de fleste GPere, så det vil jeg udnytte. Jeg har ingen mening om doping eller andet, det interesserer min bare ikke. Derfor kan jeg alligevel glæde mig på Danmarks vegne, over at vi får sådan et arrangement, det er virkeligt stort.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg skal ikke se det.

Men jeg har hørt at løbet rammer Roskilde den dag Roskilde Festival slutter. Det lyder som lidt af et mareridt, med både cykelløb og flere tusinde festivalgæster der skal hjem samme dag. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Val Venis skrev, for 3 minutter siden:

Jeg skal ikke se det.

Men jeg har hørt at løbet rammer Roskilde den dag Roskilde Festival slutter. Det lyder som lidt af et mareridt, med både cykelløb og flere tusinde festivalgæster der skal hjem samme dag. :lol:

tja så luk hash festen...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...