Hop til indhold
PinkyEye

Turen går til Pattaya igen-igen (transport hjælp)

Recommended Posts

Når, efter min første tur til Pattaya i december sidste år har jeg nu planlagt endnu en tur i forlængelsen af påsken. Faktisk så ankommer jeg i BKK d. 19.4, og ville så videre til Pataya med en taxa der.

MEN, jeg er åbenbart et KÆMPE fjols som ikke ved bedre og det viser sig så at det er en "Big Songkhran day" eller slutning på den festival der (noget med noget vand leg)

 

Jeg har haft fat i flere taxa selvskaber  (Nam's taxi service,  Pattaya taxi service og bangkok airport limousine) og alle af dem siger de ikke kører eller har fri den dag.

 

Mit spørgsmål er der nogle som har en ide til hvordan-i-det-hele-hule-helvede jeg kan komme der ned? Jeg synes jeg har googlet mig rundt uden det store held på busser (hvilket ikke giver en dum dansker som mig meget information.. plus jeg synes ikke at jeg så en bus station da jeg var der nede og vil nok være ret langt at gå op til beach road med en kuffer i meget varmt vejr/masser af regn eller overfaldet af fold med vandpistoler og hvad de nu ellers gør i deres festival.

Jeg har ingen planer om at deltage i deres festival (og havde jeg vist det vil jeg have ventet til d. 20 med at tage afsted) og tænker det måske er lidt nemmere at tage et hotel i lufthavnen også tage taxa'en lørdag morgen (bare ikke så fedt at bruge 1 ferie dag på at kigge på lufthaven)

 

 

Gode råd modtages med kyshånd :)

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kører med den rullende trappe ned i underetagen, hvor også taxierne befinder sig. Så går du til venstre hen til en skranke og køber en busbillet. Den koster 120 bath. Når bussen, der kører 2 gange i timen så ankommer kommer chafføren ind og råber pattaya. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki
barrøv skrev, for 24 minutter siden:

Du kører med den rullende trappe ned i underetagen, hvor også taxierne befinder sig. Så går du til venstre hen til en skranke og køber en busbillet. Den koster 120 bath. Når bussen, der kører 2 gange i timen så ankommer kommer chafføren ind og råber pattaya. 

Siger det samme som barrøv...og skulle den bus også holde fri på dagen (hvilket umiddelbart ikke virker sandsynligt)...så er der helt sikkert en taxa du kan tage. Jeg har simpelthen ikke fantasi til at tro, at ALT står stille ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

The Bell Bus er også en god og pålidelig mulighed.

http://www.belltravelservice.com

De kører dig helt til dit hotel. Stor komfortabel bus til busstationen i Pattaya, derefter resten af vejen i minibusser. Den kan kun bestilles på  nettet (ingen walk-in). Koster et sted mellem 300 og 400 thb, som jeg husker det. Pick-up er samme sted, som Barrøv nævner ovenfor. De har ikke en skranke, men deres repræsenranter er letgenkendelige i farvede t-shirts. Den kører ikke helt så ofte som den almindelige bus, så det kommer lidt an på, hvordan det passer med dit ankomst tidspunkt.

Kan også anbefales mellem Pattaya og Bangkok City.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved ikke om du forhørt ved disse, men i hvert fald Tom plejer at kører under Songkran. 

http://www.tomtaxiservice.com/

http://www.tanstaxi.com/

Ellers er Grab (telefon app) vel også en mulighed, foruden Bell Travel se foroven.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skal tage Bell Busses den dag da de kører dig hele vejen til dit hotel.

Sidste dagen er en "lorte" dag der bliver kæmpet med vand til den store guld medalje så venligst pak alt ind i vandtætte poser som ikke kan tåle at blive vådt.

Sidste dagen kører de rundt i baht busser og alt andet og skyder og kaster med isvand.

De synes det er mega sjovt at fange folk som ikke ønsker at deltage så tag alle forholdsregler den dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 5/2/2019 at 18:15:

Yes, især en tør farang :D med bagage osv. Så tag en bus direkte til hotel 

Der er flere videoer på Youtube hvor de fanger faranger som kommer slæben med kuffert både dem der lige er ankommet og dem som skal mod lufthavnen.

Træls tur hjem når alt er vådt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig

Jeg er slet ikk misundelig, jeg elsker bare den Lange Vinter i Danmark, uden Thai-lady :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
barrøv skrev, den 3/2/2019 at 11:35:

Du kører med den rullende trappe ned i underetagen, hvor også taxierne befinder sig. Så går du til venstre hen til en skranke og køber en busbillet. Den koster 120 bath. Når bussen, der kører 2 gange i timen så ankommer kommer chafføren ind og råber pattaya. 

Der er en fin video på youtube , hvor man ser hvor bussen her holder og hvor man køber billet.

jeg tog også bussen da jeg var dernede for et par år siden, og sikken en skrammelkasse. Billigt, men ingen aircon i den jeg var med, vi var kun få vesterlændinge og resten lignede indere eller pakistanere. Spørg om der duftede godt i bussen.

Satme lang tur til Pattaya.... retur kørte jeg med en forudbestilt taxa, og tror jeg gav 1200 bath for det.

Som der bliver skrevet, så prøv dog at traske ned ved den bus, der plejer jo at være et væld af taxaer der.

god tur.... er slet ikke misundelig. :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
frddblk skrev, Lige nu:

Der er en fin video på youtube , hvor man ser hvor bussen her holder og hvor man køber billet.

jeg tog også bussen da jeg var dernede for et par år siden, og sikken en skrammelkasse. Billigt, men ingen aircon i den jeg var med, vi var kun få vesterlændinge og resten lignede indere eller pakistanere. Spørg om der duftede godt i bussen.

Satme lang tur til Pattaya.... retur kørte jeg med en forudbestilt taxa, og tror jeg gav 1200 bath for det.

Som der bliver skrevet, så prøv dog at traske ned ved den bus, der plejer jo at være et væld af taxaer der.

god tur.... er slet ikke misundelig. :wacko:

Og ellers så selvfølge som også er nævnt. Toms taxa.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blot til info. Læste lige i anden sammenhæng at Thai Airways åbenbart holder 59 års fødselsdag, og derved har rabat på deres flyafgange i perioden 1. maj - 30. juni og 11. august til 31. oktober. På Skyscanner fandt jeg så en retur fra København til omkring de 3.500 kr. i september. Bare hvis man er til direkte flyvninger uden det skal være Norwegian.

Del dette indlæg


Link til indlæg
barrøv skrev, den 3.2.2019 at 17:35:

Du kører med den rullende trappe ned i underetagen, hvor også taxierne befinder sig. Så går du til venstre hen til en skranke og køber en busbillet. Den koster 120 bath. Når bussen, der kører 2 gange i timen så ankommer kommer chafføren ind og råber pattaya. 

Bussen til Jomtien Busstation kører hvert 20 minut..også under SongKran...Fra ankomsthallen taget du til 1. etage (næstnederste)....Her går du til udgang 8 hvor billetsalget til Pattaya og Hua Hin ligger.

Bussen stopper 3 steder på Sukumvit i Pattaya (Pattaya Nua, Pattaya Klang og Pattaya Tai) Herefter kører den til Jomtien Busstation på ThepPraya....evt skulle du booke en overnatning i Jomtien...

Du er velkommen til at skrive en PB hvis du har brug for mere assistance 

Del dette indlæg


Link til indlæg
frddblk skrev, den 12.3.2019 at 06:17:

Og ellers så selvfølge som også er nævnt. Toms taxa.

Busserne fra Suvarnabhumi er alle moderne aircon busser....Når man køber billet er det samtidig en pladsbillet. Bussen er i Pattaya ca 20 minutter hurtigere end en taxa der starter samme tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når du ankommer til et af bussens 4 stoppesteder i Pattaya, kan du enten tage en bathtaxi on rute (koster kun10 bath), en motobike-taxi, hvis du kun har en lille rygsæk/kuffert og de har plads foran mellem styr og sæde (forhandl prisen først - ellers røver de dig - men regn med min. 60 - 100 bath), eller hyr en bath-taxi alene - hvis I ikke er flere til at slå jer sammen - i bussen kan man hurtigt komme i snak med andre danskere, nordmænd, svensker mv. (koster nok 200 bath) - du kan også tage en rigtig gul/blå taxi (men her må du nok regne med 300 bath) Er der ikke nogen, begynder du bare at gå i den rigtige retning - så skal de nok dukke op og begynde at dytte, da de slet ikke kan forstå nogen gider gå - jeg gik nu bare, da det kun var ca. 1.5 km til mit hotel  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du bliver i Bangkok og vil undgå Lufthavns Hotel - så tage en Taxi til Sukhumvit Soi 6 eller 8 (ca. 400 baht) og book en nat på et af hotellerne der.... der er masser af action i Soi Nana området.... og så tag til Pattaya dagen efter :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...