Hop til indhold
Guest Sparkster

Sugardating - Set i bakspejlet

Recommended Posts

Guest Sparkster

Så det er over et år siden jeg stoppede med at sugardate, til fordel for at være i et (og så et andet) forhold.

Som det ofte er, skal man væk fra noget for at finde ud af om det var godt eller skidt for én, man kan have haft en kæreste som man syntes var fantastisk, men senere husker som lettere sindsyg, eller et job som man mente var godt indtil man kommer væk fra det, så kan man se at det bestemt ikke hvor godt for nogen osv.

Jeg har det på samme måde med Sugardating, noget jeg talte og delvist stadigt taler varmt for - min konklussion er blot at det var rigtigt skidt for mig.

En ting er at betale sig til sex, det tror jeg nu ikke man tager skade af, det er noget man ikke kan klare selv (eller det kan man... men solo sex er nu ikke heeelt så sjovt) så at betale sig til det, det vil jeg sidestille med at ringe efter en VVS'er når der går et rør - det kan jeg heller ikke klare selv. Praktisk behov opfyldelse.

Der hvor jeg tror det har været skidt for mig, er at jeg har betalt piger for at lege kone/kæreste og dermed opfylde et behov for nærhed. Denne pseudo nærhed gjorde mig doven og jeg gad ikke lede efter den ægte vare, hvorfor besværet? Det tror jeg har været virkeligt usundt for mig - og det krævede at en "sugarbabe" blev forelsket i mig (og jeg i hende) før jeg blev hevet ud af den trance jeg ellers havde levet i (i over 5 år). 

Jeg tror at jeg fandt sugardating så belejligt fordi mit selvværd ikke stod mål med min bankkonto, så når jeg relativt ubesværet kunne betale mig til falsk beundring, hvorfor så satse på at jeg var en mand som en kvinde kunne falde for - bare fordi jeg nu engang er mig.

Jeg vil ikke sige at jeg fortryder sugardating, men jeg tror det havde været bedre for mig hvis jeg aldrig var gået igang og havde oprettet en profil på et eller flere dating sites i stedet. Der er åbentlyst et behov for sugar-prostitution, men jeg kan ikke lade være med at tænke at det er "farligere" for selvværdet at se en sugarbabe, kontra at se en GP?

Er der andre tidligere - eller nuværende - "sugardads" herinde der kan genkende noget af ovenstående, eller er det bare mig der... overtænker :) 

Redigeret af Sparkster
Stavefejl... der er sikkert flere, men det har været en lang dag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sparkster skrev, for 14 minutter siden:

Er der andre tidligere - eller nuværende - "sugardads" herinde der kan genkende noget af ovenstående, eller er det bare mig der... overtænker :) 

Tak for et velskrevet og veltækt stykke :)

Er det muligt du kan komme lidt ind på hvilken alder du (ca.) har ? Er du en fyr i 30'erne? 40'erne? osv.?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Sparkster skrev, for 6 minutter siden:

Så det er over et år siden jeg stoppede med at sugardate, til fordel for at være i et (og så et andet) forhold.

Som det ofte er, skal man væk fra noget for at finde ud af om det var godt eller skidt for én, man kan have haft en kæreste som man syntes var fantastisk, men senere husker som lettere sindsyg, eller et job som man mente var godt indtil man kommer væk fra det, så kan man se at det bestemt ikke hvor godt for nogen osv.

Jeg har det på samme måde med Sugardating, noget jeg talte og delvist stadigt taler varmt for - min konklussion er blot at det var rigtigt skidt for mig.

En ting er at betale sig til sex, det tror jeg nu ikke man tager skade af, det er noget man ikke kan klare selv (eller det kan man... men solo sex er nu ikke heeelt så sjovt) så at betale sig til det, det vil jeg sidestille med at ringe efter en VVS'er når der går et rør - det kan jeg heller ikke klare selv. Praktisk behov opfyldelse.

Der hvor jeg tror det har været skidt for mig, er at jeg har betalt piger for at lege kone/kæreste og dermed opfylde et behov for nærhed. Denne pseudo nærhed gjorde mig doven og jeg gad ikke lede efter den ægte vare, hvorfor besværet? Det tror jeg har været virkeligt usundt for mig - og det krævede at en "sugarbabe" blev forelsket i mig (og jeg i hende) før jeg blev hevet ud af den trance jeg ellers havde levet i (i over 5 år). 

Jeg tror at jeg fandt sugardating så belejligt fordi mit selvværd ikke stod mål med min bankkonto, så når jeg relativt ubesværet kunne betale mig til falsk beundring, hvorfor så satse på at jeg var en mand som en kvinde kunne falde for - bare fordi jeg nu engang er mig.

Jeg vil ikke sige at jeg fortryder sugardating, men jeg tror det havde været bedre for mig hvis jeg aldrig var gået igang og havde oprettet en profil på et eller flere dating sites i stedet. Der er åbentlyst et behov for sugar-prostitution, men jeg kan ikke lade være med at tænke at det er "farligere" for selvværdet at se en sugarbabe, kontra at se en GP?

Er der andre tidligere - eller nuværende - "sugardads" herinde der kan genkende noget af ovenstående, eller er det bare mig der... overtænker :) 

Jeg er selv forbruger af "sugarbabes" i mindre omfang og GPer, men ikke med det formål, at få ægte nærhed eller for at nogle skulle "lege" min kone eller kæreste.

Havde jeg det behov, ville det for mig være en "falsk" opfyldelse af behovet, ved at betale for at nogen skulle lege min kone eller kæreste. Jeg ville jo leve på en løgn, jeg ville vide det var en løgn, og derfor ville det ikke være en tilfredsstillelse for mig.

Jeg opsøger selv piger i denne branche, for at få tilfredsstillet mit sexbehov som formålet.

Jeg kan udmærket forstå faldgruberne, hvis man søger ægte kærlighed, søger en "kæreste eller kone"-forhold. Så mener jeg faktisk, at man skal overveje det to gange, om det er det rette sted man er.

Jeg mener, at man skal være afklaret om, hvad det her går ud på. Jeg betragter mine oplevelser hos GPer og sugarbabes som "uforpligtende forhold hos elskerinden som tager imod mig fordi jeg kommer med pengegaver", og ikke som oplevelser der skal stå mål med det man får i et ægteskabsforhold eller kæresteforhold. At jeg så igennem tiden har opbygget særdeles gode "relationer" til de piger jeg er stamkunde hos er en anden sag, det kan man sagtens, og det gør oplevelsen bedre, men jeg er stadig bevist om, at vi taler om et sælger-køber-forhold/kunderelation, hvor der er god kemi mellem køber og sælger, men hvor møderne stadig kun finder sted, fordi der er en betaling for det. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster
DK fyr 34 skrev, for 3 timer siden:

Tak for et velskrevet og veltækt stykke :)

Er det muligt du kan komme lidt ind på hvilken alder du (ca.) har ? Er du en fyr i 30'erne? 40'erne? osv.?

Tak for din feedback :) 

Jeg er så midt i 30’erne som man kan være, var 28 da jeg begyndte at sugardate :) 

 

Redigeret af Sparkster

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sparkster skrev, for 2 timer siden:

Tak for din feedback :) 

Jeg er så midt i 30’erne som man kan være, var 28 da jeg begyndte at sugardate :) 

 

Ok cool og tak for info......tænker at det giver et godt indtryk af hvor du står. Følelser osv. er selvfølgelig de samme uanset alder men det giver alligevel en lille ekstra dimension til det du skriver. Vender måske tilbage til den her.... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jolly Roger

Godt spørgsmål:) hvornår er varen ægte? Der er jo ikke tvivl om at have en rigtig kæreste eller kone  er den ægte vare, gensidig følt og erklæret kærlighed kan ikke erstattes af hverken gfe oplevelser hos gp’erne, eller dating af kortere eller længere varighed hos sukkerpigerne. Til gengæld forpligter rigtige forhold jo også til troskab, også når forholdet måske ikke lige når de store højder og det, sammen med en masse andre “sure” pligter slipper man jo for når man sugardater. Plus den kendsgerning at man, uattraktiv som man er, kan “score” en kvinde man under normale omstændigheder ikke kan komme i nærheden af.

Om man bliver doven af at sugardate ved jeg nu heller ikke. Selv om det er hårdt arbejde at være i et rigtigt forhold synes jeg nu nok der også skal gøres en indsats hvis sugardating skal blive vellykket. 

Det skurrer i mine ører når du skiver at du betaler piger for at lege kone/kæreste, det mener jeg ikke. Du betaler for en date hvor rammen er aftalt på forhånd, dvs. et møde imellem to mennesker, der kun kan komme i stand netop fordi i ikke er forelskede. At det så i dit tilfælde alligevel skete, at i begge forelskede jer i hinanden er da kun glædeligt, men nok ikke normalen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal nok gøre sig meget klart, at hverken en GP eller Sugardate kan gøre det for en kæreste / kone. Det bliver allehøjst et elskerinde forhold, med tit og mange gange bare en sex date.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg syntes det er positivt du taget emnet op.
En af årsagerne til du føler det har været usundt for dig kan være din indstilling/forventninger til det.

Du skriver, at du så det som at betale piger for at lege din kone/kæreste og sidestiller det med at ringe efter en VVS’er.

Modsat dig føler jeg det har været sundt for mig. Min indstilling og baggrund er ret forskellig fra din.
Efter jeg blev skilt for 10 år siden, hvor jeg var i starten af 40’erne har jeg mødt GP og prøvet Sugardating. 

I starten var det netop for at gøre det lettere at finde en kæreste. Jeg fandt ud af, at hvis jeg var godt mættet med sex fra GP, gik dating lettere. Fokus blev det personlige frem for fysiske. Min fornemmelse er, at kvinder kan mærke, hvis en mand udstråler for stor interessere og trækker sig væk. Uanset hvor godt jeg forsøgte at skjule det. 

Senere fandt jeg ud af, at med 3 børn på næsten fuldtid, bliver en kæreste et kompliceret puslespil. Forelskelse erstattes af, at finde huller i kalenderen, hvor vi kan ses med børn og måske uden. Begge børnefri nogle timer ca. hver 14 dag.   
GP var for mig en god måde at være der for mine børn i perioden de havde mest brug for mig og bevare længere kæresteforhold. 

En god GP for mig, er fokuseret på at give kunden den oplevelse han har det bedst med i den tid, som er afsat. Nærvær, øjenkontakt og kommunikation er nødvendig for jeg kan fornemme begge får en god oplevelse. Sex og udløsning er ikke vigtigt. Mere muligheden er der.

Sugardating prøvede jeg et par måneder for en del år siden. Drømmen var, at finde en mellem 30-50, som jeg kunne ses med 1-2 gange om måneden. Det lykkedes ikke. Min fornemmelse er, at det er lettere via Datingsider eller GP.     

Du nævner kæreste, job og Sugardating, som noget, der kan virke anderledes bagefter. Det undrer mig det lige er Sugardating du føler er usundt. Bliver du i noget, som du har det rigtig dårligt med, bliver det usundt. Det er meget lettere at slette en Sugardating profil, i forhold til at skifte kæreste eller job!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...