Hop til indhold
Onslow

Til alle Prins Wailliant'er

Recommended Posts

Guest stump

Endnu engang ser man klart, hvad kønsdiskriminering betyder.

http://ekstrabladet.dk/112/article1848423.ece

Mon nogen tror, at hvis forbryderen havde været en mand, så ville dommen også munde ud i noget betinget?

Onslow, vi er da enige om, at det vil være godt nok at straffe en mand, for samme forbrydelse, med ubetinget fængsel, ikke?

Det er bare kvinder, som gør det samme, som også skal ind bag tremmer, på lige fod, eller?

Del dette indlæg


Link til indlæg

I skulle bare have set hvis det var en mand der havde udnyttet piger i den alder. Så havde der stået store overskrifter som "Pædofil Pædagog osv..." jeg brækker mig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

#Stump.

Jeg ved ikke helt, om du med dit indlæg ønsker at angribe mig og skubbe mig noget i skoene, for dine spørgsmål virker lidt indforstået anklagende.

Men never the less, jeg mener, at jeg ved at anvende ordet forbryder helt klart giver udtryk for min holdning, men hvis det ikke er klart nok, så ja, folk, der udnytter børn på denne måde og domfældes derfor, hører hjemme bag tremmer.

Ingen vild straf, men heller ikke som her, hvor det helt åbenlyst er kvindens køn, der holder hende ude. Og så skal straffen naturligvis kombineres med terapi, ren hævn hører ikke hjemme i retspraksis i et civiliseret samfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror faktisk ikke dommen ville være så meget anderledes hvis det med omvendte køn, men alle andre forhold var identiske.

Inden folk nu linker til alle mulige historier om 45-årige mandlige pædagoger og 13 årige piger, så bemærk:

Gerningskvinde er 27-28 år på gerningstidspunktet

Ofrene er 17 år på gerningstidspunktet

Der er tale om en ustraffet

Der er tale om en tilståelsessag

Find en dom med lignende fakta, men omvendt køn og dommen vil være meget tæt på identisk tror jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uanset køn så burde dommen være det samme. Kvinderne har i mange år råbt på ligestilling, så der må være de samme regler og domme for kvinder, som for mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luke

Jeg tror faktisk ikke dommen ville være så meget anderledes hvis det med omvendte køn, men alle andre forhold var identiske.

Inden folk nu linker til alle mulige historier om 45-årige mandlige pædagoger og 13 årige piger, så bemærk:

Gerningskvinde er 27-28 år på gerningstidspunktet

Ofrene er 17 år på gerningstidspunktet

Der er tale om en ustraffet

Der er tale om en tilståelsessag

Find en dom med lignende fakta, men omvendt køn og dommen vil være meget tæt på identisk tror jeg.

Jeg er sådan set enig, bort set fra, at jeg ikke ved om jeg vil kalde de 2 drenge på 17 år som ofre. De har været helt med på legen og har utvivlsomt fået en fed sexoplevelse med en ung pige. Hun har jo ikke forgrebet sig på dem mod deres vilje, de har garanteret stået parat med stiv pik. :lol: Prøv at tænke på hvordan vi drenge selv var, da vi var 17 år - vi gik da med tungen ude af halsen og håbede på at vi kunne score noget fisse hver weekend.

Naturligvis skal en pædagog ikke have sex med halv-voksne drenge, og hun har fået en dom for det og fyresedlen. Sådan skal det også være, for det er selvfølgelig ikke i orden hvad hun gør.

Jeg skal ikke kunne sige om dommen ville have været hårdere hvis det havde været en mand. Det er lidt hård beskyldning at komme med om vores retvæsen, som jeg ikke har belæg for at postulere. For forbrydelsen er jo den samme og regelsættet de skal dømmes efter den samme uanset om det er mand eller kvinde. Ville gerne se en dom for en lignende forbrydelse begået af en mand inden jeg vil postulere noget som helst af en sådan karakter.

Pressens omtale af historien hvis det var en mand, ville hel sikkert have været anderledes, mere massiv og meget mere negativ mod manden end tilfældet her.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Endnu engang ser man klart, hvad kønsdiskriminering betyder.

http://ekstrabladet.dk/112/article1848423.ece

Mon nogen tror, at hvis forbryderen havde været en mand, så ville dommen også munde ud i noget betinget?

Jeg tror det siger meget om mig at det der overrasker mig mest er at du har stavet min barndomshelt 'Prins Valiant' forkert :?

Bortset fra det så tror jeg faktisk ikke at straffen ville være så meget anderledes. Vi har ikke at gøre med sexuel omgang med mindreårige. Derimod er det en sag hvor hun bragte sig selv i en umulig og ulovlig situation og hendes forklaring med at hun fortsatte for ikke at blive afsløret understreger præcist hvorfor sådanne forhold er forbudte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...