Hop til indhold
Æ´Synderjyde

By navn i overskrift

Recommended Posts

Specielt på de jyske sider udspiller der sig i øjeblikket en tilsyneladende utrættelig og udmagrende “krig” vel at mærke på ord. En enkelt har efter min overbevisning besluttet, at der SKAL stå bynavn i overskriften på en anmeldelse eller efterlysning. Hvilket jo i bund og grund jo også kan være smart. Men eftersom der ikke findes et nedskrevet regelsæt eller bestemmelse herom, virker det i hvert fald på mig som værende noget en eller få herinde, mener de har retten til at bestemme. 

Jeg syntes da i bund og grund også det er smart at gøre. Men der kan jo være så mange gode grunde til det ikke sker;

-forglemmelse, ingen af os, eller måske bedre, kun relativ få er fejlfrie. Og i kampens hede, med tanke om hurtigt at dele hvor “guld” kan findes, kan det jo ske. 

-i andre situationer, hvor “guldet” flytter fra sted til sted, hvilket jo ret tit er normen, da flere af de fæle bagmænd/hjælpere huserer i flere byer, giver det måske endda rigtig god mening ikke at nævne et bynavn i overskriften. I øvrigt kan jeg ikke se denne regl om bynavn er nedskrevet. Så man må jo konstaterer, at nogle tilsyneladende mener at have retten til, at lave regler udenom reglerne - og endda ihærdigt, at håndhæve de samme ikke nedskrevne regler  

Der kan sikkert findes flere argumenter for grunde til både at skrive bynavn og undlade dette. Men når det er sagt, så syntes jeg personligt, at det virker lidt småligt og måske endda til tider lidt barnligt, at konsekvent hver gang der dukker et skriv op, så påtales dette, og endda med en copypaste af hele anmeldelsen. Måske det kun er mig, men det virker sgi endnu mere irreterende og ødelæggende for en tråd, end det manglende bynavn. 

Jeg får sikkert på puklen for dette indlæg - men jeg er i den heldige situation, at jeg er indehaver af en PYT KNAP, den bruger jeg både i forbindelse med de manglende informationer og de irreterende lange copypaste. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er som regel ikke bare bynavnet det er gal med - se f.eks. her:

 

Så om bare bynavnet var med, så kunne man hurtigt afgøre om det var værd at ofre tid på.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altid smart med bynavn i overskriften og at der er indsat et link til annoncen i teksten.

Det gør det nemmere, at søge

Det forebygger misforståelser, omkring hvem og hvor.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Æ´Synderjyde skrev, for 6 timer siden:

Men eftersom der ikke findes et nedskrevet regelsæt eller bestemmelse herom, virker det i hvert fald på mig som værende noget en eller få herinde, mener de har retten til at bestemme. 

I efterlysninger står dette: image.png.0b73f3885c95d3c02607f95cf0c991a7.png så der er vel regler ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, for 20 minutter siden:

Anmelderen har 100% retten til at bestemme, hvordan hans anmeldelse skal se ud. Vær glad for at han gider!

Så enig. 

Og de som ikke gider læse anmeldelsen og dermed finde ud af hvor, springer den jo bare over

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke se modsætningsforholdet mellem at påskønne alle anmeldelser, og så bestræbe sig på at huske bynavn i overskrift. Selvfølgelig er det ikke ok at bide hovedet af anmelder fordi vedkommende glemmer det, men man kan jo godt påskønne og påminde i samme åndedrag og i en rar og venlig tone. Men en god start kunne da være, at EG får den meddelelse fra efterlysninger tilføjet anmeldelsesforum. Så bliver folk påmindet automatisk, og indlæg herom burde derfor ikke være nødvendigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...