Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg ved ikke om jeg må bruge dette forum men forsøger mig ellers må en admin lige sige til.

 

Er der nogen som har erfaring med Finnair til Bangkok?

 

Billetterne er rigtig billige og flytider samt layover virker fornuftig og jeg overvejer derfor at skifte fra min normale tur med Thai Airways.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hi

I fly with finnair alot. And I have to say that they have gone from good to really good just the last year. Their Bangkok flight is both pretty decent in price and comfort. The prices onboard is pretty fair to compared to other airlines. I think you are doing the right thing, changing from Thaiair.... regarding the price of the flight, timerable and layover....... but then Thaiair is hard to beat when it comed to service^_^

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har fløjet med Finnair 1 gang, fra København var der ingen problemer, men ved ankomst til Helsinki var flyet forsinket 1 time grundet snestorm i Helsinki, det afholdt dem ikke fra at flyve mod Bangkok til tiden, med det resultat at jeg missede den videre flyvning og måtte vente 12 timer i Helsinki, fik 1 voucher til en pizza og en cola, ikke meget til 12 timer, men selve flyet og forplejning ombord var ok, men med risiko for at sidde fast i Helsinki, vil jeg foretrække Thai Air eller Qatar Airways. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan godt anbefales. Fin service hele vejen...

Fløj fra Hamborg via Helsinki. Men sørg for at sidde fremme i flyet. Airbus 350 larmer en del bagi.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
thaimassage er bedst skrev, for 3 timer siden:

Qatar Airways

Kræver det ikke et ophold i Doha i mindst et døgn, det er jeg nemlig blevet fortalt, og jegvhavde ellers valgt dem da de havde den højeste score på service på langdistance flyvning...lad høre

bh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg

tak for svar.

 

De ting jeg har læst og frygter:

 

1: Fulde Finnere

2: Tit forsinkelser ud af Helsinki

3: Maden er dårlig ombord samt du skal betale for drikke varer.

 

Er der nogen som har prøvet at flyve med Qatar som også har fløjet Finnair som kan sammenligne da jeg kender til Qatar.

 

PS @Alkoholikeren Finnair flyver via helsinki direkte til Bangkok over Rusland ikke via Doha og mellemøsten som nærmest alle andre udbydere

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 16 minutter siden:

tak for svar.

 

De ting jeg har læst og frygter:

 

1: Fulde Finnere

2: Tit forsinkelser ud af Helsinki

3: Maden er dårlig ombord samt du skal betale for drikke varer.

 

Er der nogen som har prøvet at flyve med Qatar som også har fløjet Finnair som kan sammenligne da jeg kender til Qatar.

 

PS @Alkoholikeren Finnair flyver via helsinki direkte til Bangkok over Rusland ikke via Doha og mellemøsten som nærmest alle andre udbydere

Qatar er LANGT at foretrække og du kan nøjes med et ophold i Doha på 2-3 timer hver vej. Med Finnair får du et ophold på 1 time men det betyder at du skal løbe gennem lufthavnen og håbe på at flyet fra København ikke er forsinket og at der ikke er kø ved nogle af deres checkpoints. Den chance tager jeg ikke igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
thaimassage er bedst skrev, for 6 timer siden:

Jeg har fløjet med Finnair 1 gang, fra København var der ingen problemer, men ved ankomst til Helsinki var flyet forsinket 1 time grundet snestorm i Helsinki, det afholdt dem ikke fra at flyve mod Bangkok til tiden, med det resultat at jeg missede den videre flyvning og måtte vente 12 timer i Helsinki, fik 1 voucher til en pizza og en cola, ikke meget til 12 timer, men selve flyet og forplejning ombord var ok, men med risiko for at sidde fast i Helsinki, vil jeg foretrække Thai Air eller Qatar Airways. 

Lyder som om du måske kunne være berettiget til refusion jf. EU-reglerne. 

https://www.forbrugereuropa.dk/faq/faa-svar/flyrejser/flyforsinkelse/

Del dette indlæg


Link til indlæg
xo-nix skrev, for 4 minutter siden:

Lyder som om du måske kunne være berettiget til refusion jf. EU-reglerne. 

https://www.forbrugereuropa.dk/faq/faa-svar/flyrejser/flyforsinkelse/

Det er for mange år siden og dengang klagede jeg til Finnair med det resultat at de sendte mig en voucher på 25 euro som jeg kunne bruge næste gang jeg fløj med dem, den røg lige i skraldespanden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

De Boing 777 Qatar anvender fra Kbh til Doha sidder man elendigt i- Det er lykkedes dem at presse 10 sæder ind i bredden, hvor andre, bl.a. Singapore kun har 9. Samtidig synes sæderne extra tynde i Qatars. Ellers er Qatar såmænd udemærket. Har ikke prøvet Finnair

Del dette indlæg


Link til indlæg

@stein jeg har fløjet med Qatar og det var dreamliner til Doha og dreamliner til Bangkok mega fed oplevelse men træt af deres fly tider og den lange layover.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min kampvægt ligger på 90 kg og jeg har siddet fint i Qatar airways fly. For at undgå lange stopovers har jeg bevidst valgt de tilbud fra momondo, travelmarket, etc. hvor der kun har været 2-3 timers stop hvilket har passet mig fint. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 14 timer siden:

@stein jeg har fløjet med Qatar og det var dreamliner til Doha og dreamliner til Bangkok mega fed oplevelse men træt af deres fly tider og den lange layover.

Jeg tror også der er bedre plads i 787èren (dreamliner)

 

thaimassage er bedst skrev, for 13 timer siden:

Min kampvægt ligger på 90 kg og jeg har siddet fint i Qatar airways fly. For at undgå lange stopovers har jeg bevidst valgt de tilbud fra momondo, travelmarket, etc. hvor der kun har været 2-3 timers stop hvilket har passet mig fint. 

Der var også fin plads i den Airbus 350 jeg fløj i fra Doha. Du kan jo ikke bare konkludere at fordi du har fløjet i et Qatar fly med god plads er der god plads i alle Qatarfly. Det Boing 777 fra Singapore Airlines til Kbh jeg fløj i for nyligt var der betydeligt bedre plads i , og Qatar sætter jo også 10 sæder ind hvor andre nøjes med 9

Del dette indlæg


Link til indlæg
stein skrev, for 3 timer siden:

Jeg tror også der er bedre plads i 787èren (dreamliner)

 

Der var også fin plads i den Airbus 350 jeg fløj i fra Doha. Du kan jo ikke bare konkludere at fordi du har fløjet i et Qatar fly med god plads er der god plads i alle Qatarfly. Det Boing 777 fra Singapore Airlines til Kbh jeg fløj i for nyligt var der betydeligt bedre plads i , og Qatar sætter jo også 10 sæder ind hvor andre nøjes med 9

Jeg har fløjet med Qatar 4 gange og det har været fint hver gang, det der var irriterende med Finnair var at et stop over på 1 time blev vekslet til et 12 timers stop over til trods for stewardessens forsikring om at de forsinkelser der var, gjaldt alle fly til og fra Helsinki, hvilket ikke var korrekt. Selve flyveturen med Finnair var fin nok, og skulle jeg rangere de selskaber jeg har fløjet med til Thailand så vil Singapore Airlines være nr 1, Qatar nr 2, Thai nr 3, Finnair nr 4 og Swiss nr 5.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Standard med Qatar fra København til Doha og omvendt er Dreamlineren. Den synes jeg altid mangler benplads bl.a. pga. tv-boksen under sædet. Uanset flyselskab har jeg aldrig rigtig kunnet lide Dreamlineren.

Doha-Bangkok kan så både være 777, Airbus 340 og 380. Her er det en fordel at finde en tur med 380. Her er der god plads. Airbus 340 må være på vej på pension, og tv-skærmen er nærmest mikroskopisk i forhold til i 380'eren. Dengang jeg prøvede 380'eren fra Bangkok til Doha afgik der 3 fly til Doha indenfor 30 minutter, så 380'eren var kun halv fuld. Så også eneste gang jeg har prøvet at piloten missede landingen, så flyet måtte lige ud på en ekstra runde, som kostede ca. 15 minutters forsinkelse (dejligt at følge den landing på tv-skærmen via flyets kameraer).

Air China har så rejser fra omkring 2.500 kr. for en retur. Men her lærer man lufthavnen at kende i Beijing, fordi der er omkring 10 timers ventetid på udturen. Ikke brugbart på en 14 dages ferie, men er man afsted flere måneder betyder det ikke så meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 4 timer siden:

Standard med Qatar fra København til Doha og omvendt er Dreamlineren.

Jeg har kun fløjet 1 gang til Doha, og det var en 777. Servicen bestemt ok, men benplads, hyndetykkelse og sædestørrelse vækkede ikke begejstring. Det har så nok været en undtagelse at det var en 777, selvom en af mine bekendte fløj samme rute 1 uge senere også med 777

 

mr. sving skrev, for 4 timer siden:

Doha-Bangkok kan så både være 777, Airbus 340

Airbus 340 er så vidt jeg ved forløberen for 350 og må være en halvgammel en. Jeg har fløjet med 350 fra Doha til Singapore, og på kort tur i Østen. Der var betydeligt mere plads og bedre sæder end 777. og i det hele taget bedre komfort.

Og så 777 med Singapore nonstop til Kbh fra Singapore - betydeligt bedre pladsforhold og noget bedre sæder end Qatar, men man kan jo ikke lave statistik på en hændelse. Faktum er at Qatar har presset 10 sæder ind i bredden i modsætning til andre der nøjes med 9. Og bruger tyndere sæder. Dette også beskrevet af andre på nettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gregsom skrev, for 8 timer siden:

Kender i denne site? den bruger jeg  foer jeg bestiller, den er god til at gi' layout i airline configurationen, og fortaeller hvilke saeder man skal holde sig fra.

https://www.seatguru.com/

 

mvh

G

 

 

Ja, jeg plejer at bruge den når jeg skal vælge sæde ved online check-in, når online check-in er muligt.

Vælger altid et sæde hvor jeg IKKE har personer på begge sider af mig. Gerne 1/2-2/3 nede i kabineafsnittet, så folk der skal på toilettet ikke går forbi mig. Dette er samtidig langt nok væk fra støjen i køkkenet/toiletdøren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
stein skrev, for 10 timer siden:

Jeg har kun fløjet 1 gang til Doha, og det var en 777. Servicen bestemt ok, men benplads, hyndetykkelse og sædestørrelse vækkede ikke begejstring. Det har så nok været en undtagelse at det var en 777, selvom en af mine bekendte fløj samme rute 1 uge senere også med 777

 

Airbus 340 er så vidt jeg ved forløberen for 350 og må være en halvgammel en. Jeg har fløjet med 350 fra Doha til Singapore, og på kort tur i Østen. Der var betydeligt mere plads og bedre sæder end 777. og i det hele taget bedre komfort.

Og så 777 med Singapore nonstop til Kbh fra Singapore - betydeligt bedre pladsforhold og noget bedre sæder end Qatar, men man kan jo ikke lave statistik på en hændelse. Faktum er at Qatar har presset 10 sæder ind i bredden i modsætning til andre der nøjes med 9. Og bruger tyndere sæder. Dette også beskrevet af andre på nettet.

Sorry, det er mig der ikke er opdateret efter mine flyvninger i april og juni. Qatar har her til vinter skiftet flytype til 777-300: https://www.flybranchen.dk/2018/03/uha-daarligt-nyt-for-dig-der-skal-med-qatar-airways-til-vinter/

Ja Airbus 340 er en omkring 20 år gammel sag med 4 små motorer. Qatar har vist ikke mange af den tilbage. Generelt er den flytype på vej ud af markedet.

Et ben på mine ture med Qatar fik jeg eksemplarisk service. Måske fordi jeg kom med en bemærkning om at på min tidligere flyvning havde personen før mig taget sidste portion af den mad jeg ville have, og nu skete det igen. Herefter fik jeg så en ekstra portion middag med en ret stewarden mente jeg skulle prøve. Vi har nok ikke samme smag, for jeg var ikke videre imponeret af en eller anden lidt mærkelig sødlig spise. Men point for at give ekstra opmærksomhed.

Generelt er jeg kommet frem til at der ikke er stor forskel på selskaberne i service, når man flyver på økonomiklassen (Air France er lidt specielle ved at megen af maden/drikkelse skal man selv hente, så vælg gangplads ved rejse med dem). Maden er nærmest ens. Der kan være lidt forskel i hvornår der serveres mad og udvalg i drikkelse når dette bæres rundt. Jeg vælger nu ikke Thai Airways bare fordi de kommer med varme klude til hænderne et utal af gange.

Hos Qatar er lydniveauet højt i høretelefonerne, hvis man vil se tv. Jeg måtte sætte lyden på laveste niveau da jeg brugte mine egne høretelefoner. Gik lidt bedre ved brug af dem som er tilgængelige i flyet.

Redigeret af mr. sving
Tilføjelser

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...