Hop til indhold
cobham

GP’ernes greatest hits: The all time top 10 count down

Recommended Posts

Det har været de fineste juleengle i staden nærmest til lige før nu.

Men nu er det for alvor jul. Så de fleste af de fineste har forladt landet.

Og det er ok. Det er bestemt ok.

Men af samme grund er der, sagt i al respekt, måske også lidt tomgang i Forum.

Så jeg tillader mig en opsamlingsplade om GP’erne og deres musik.

Det er således min erfaring, at GP’ere er, som folk er flest: Musikken fortæller oftest mere end mange ord om dem.

Listen er altså ikke udtryk for min vurdering af GP’erne som sådan, skønt mange af mine favoritter er iblandt.

Listen refererer til de dejligste, mærkligste og mest overraskende oplevelser i selskab med GP’erne såvel som deres musik.  

Men nu ikke mere snak, for her kommer den:

The all time GP-music top ten count down

Nr. 10 Susy

Super-smækre Susy spiller som regel tæskehøj techno. Forespurgt herom oplyste hun på et tidspunkt, at det var techno af ungarsk herkomst!.

Techno er ganske vist ikke lige min kop te.

Men sådan er Suzy. Hun er en party girl, og man tilgiver hende alt, når hun danser nøgen rundt på sengen, mens man selv prøver at få vejret efter første runde.

Denne ungarske ungpige-orkan er som så mange andre af de store navne ikke i landet lige nu, så derfor ingen links. 

Nr. 9 Graziela

Graziela, den brasilianske gratie fra Barcelona, har altid den nigeriansk fødte sangerinde Sade kørende i baggrunden. Her er jeg musikmæssigt mere på hjemmebane. Sade var indbegrebet af de cool’e 80’ere, der udgjorde rammen om min ungdom.

De første gange sammen med Graziela kunne jeg dog ikke få den ret kølige Sade til at stemme med det vidunderligt varme væsen, jeg var sammen med.

Og dog - skønheden var genkendelig.

Begge er graciøse som g-nøgler. Begge er sansebedøvende smukke som tonepauserne på Kind of blue.

Og i dag, mange Graziela-besøg senere, er hun og Sade naturligvis for længst gledet sammen i min bevidsthed i en kosmisk nigeriansk-brasiliansk harmoni. 

Nr. 8 Ivon

Ellers yderst indtagende Ivon spillede et eller andet sensual jazz-agtigt easy listening saxofon-sample, første gang jeg besøgte hende.

På et tidspunkt fortalte hun imidlertid, at hun kom fra Den Dominikanske Republik.

Og det er så alt sammen meget godt, for hvem ville ikke gerne kunne skrive Caribien med passatvinds-plejede hvide sandstrande på visitkortet frem for favelaen i Bogota. 

Men faktisk var det ikke for at prøve hende. Jeg øjnede blot en chance for at få opgraderet musikken. 

Ikke desto mindre: hun var totalt blank på Michel Camilo – som bekendt klavervirtuos og i særklasse Den Dominikanske Republiks største navn og eksportvare.

Jeg skal tilføje, at jeg her – adskillige Ivon-besøg senere – fortsat ikke ved, hvor Ivon i virkeligheden kommer fra.

Men hun har i min bog intet at skjule eller skamme sig over. Hun er en yderst smuk kvinde med et smil, der smelter isbjerge og service fra allerøverste hylde.     

Nr. 7. Alicia

Den små Alicia hævdede også, at hun kom fra Den Dominikanske Republik.

Det skete i pausen mellem første og anden runde. Alicia bestod imidlertid Camilo-testen.

Hun havde ellers spillet Eros-etellerandet italiensk ind til da, men nu kom der andre boller på suppen.  

Alicia er petit, men har alligevel usædvanligt feminine former. Jeg har aldrig set (endsige mærket) en så snæver talje på en kvinde IRL. Den kombineres så med ganske vist hjulpne, men dejlige bryster og en bagdel, der syder af opfordring til syndighed.

Og det blev der så i runde to:

Syndet - syndet svedigt til tonerne af Camilos sydende caribiske calypso-salsa.

Nr. 6. Salma

Første gang, jeg mødte Salma, spillede hun Stravinskij! Og det er ikke løgn (det var et stykke inde i Sacre, der som bekendt handler om…).

Jeg var blæst omkuld af en totaloplevelse for alle sanser.

Næste gang spurgte jeg hende, om hun var "fond of classical music." "Not in particular", svarede hun og satte Barry Manilow på.

Det er Salma i en nøddeskal: Ikke til fals for smiger eller noget andet, men cool og helt sin egen.

Nr. 5. Cassia

Cassia er nyeste skud på the top ten count down. Cassia spillede samme slags musik som Ivon, dvs, sensuella smålummer easy listening feel good-pop whatever.

Efter få minutter spurgte hun, om jeg kunne lide musikken. Ja, tja, eller noget i den retning fik jeg svaret.

Hvad jeg så godt kunne lide? Cassia er ikke blot sexet , men super-serviceminded og indlevende.

Her var det dog, at al visdom, som kommer af at have begået så mange fejl i livet, som jeg har, kom mig til gode:

”What do you like?” spurgte jeg I stedet for at svare.

 ”Classic rock” kom det prompte fra Cassia.

Fra 60’erne og 70’erne, spurgte jeg. Fra 60’erne og 70’erne, svarede Cassia.

“Then play your own favorites”.

Herefter gik der under 30 sekunder, før Dire Straits bankede ud af en meget lille højtaler ved siden af Cassias Iphone.

Ren nostalgi og teenage-drengefantasi i sig selv.

Men jeg har aldrig drømt om, at blive reddet i et vildt valkyrieridt af en russisk gudinde til tonerne af Sultans of swing - fastlåst af hendes stålblå øjne og stærke svømmeben (hun er tidligere svømmer – arret på maven stammer ikke fra et kejsersnit, men en ulykke i basinnet).

Jo, Cassia er på alle måder klasse. 

Nr. 4. Diana

Jeg var rørt til tårer, da dejlige Diana spillede en coverudgave af "Whats going on."

Kom dog ned på jorden igen, da hun på mit spørgsmål om, hvorvidt hun ikke også syntes, at Marvin Gaye bare var den største, svarede, at ham kendte hun ikke. Det var blot et mix af soulmusik, hun havde fundet og syntes lød godt.

Desværre ser vi som bekendt nok ikke Diana mere i DK. Hun stoppede tidligere på året.  

Diana var ikke intellektuel - hun læste kosmetolog eller lignende, så vidt jeg forstod.

Men hun havde en intuitiv intelligens og følsomhed over for andre mennesker og deres behov (i alle tilfælde mænds) og altså også over for musik.

Og formentlig over for alt andet her i livet. I alle tilfælde var hun en udelt glæde at være sammen med. På alle måder og hver gang. 

Jeg er ked af at sige det, men ikke desto mindre er det sandt:

Fattige ere I, der ikke lyttede og fik besøgt denne underdejlige ungarererinde, mens tid var. Salige er vi andre.

Nr. 3 Mia

Mia bør ret beset ikke være på nogen top 10. For Mia sprænger alle skalaer og enhver liste.

Kan det virkeligt være rigtigt, spørger du måske?

Prøv da at tænke tilbage.

Tænk tilbage. Og sæt så super- foran ethvert tillægsord i dine drengedrømmes dagbog:

Super-sød, super-smuk, super-sexet, super-sofistikeret osv.

Og selv da vil du ikke helt have indfanget magien ved et møde med Mia.

Mia er selvfølgelig også musikalsk aldeles überlegen og sofistikeret.

For et par gange siden spillede hun top-soul, mens vi… osv.

”This is good”, stønnede jeg på et tidspunkt.

Hun stoppede, kiggede op og spurgte med et skælmsk blik, om jeg kendte Al Green.

Det skulle jeg mene, svarede jeg og hoppede i med begge ben: ”He’s one of my all time fav..”

Mia rystede kærligt på hovedet, tyssede på mig og gik så videre med den dejligste behandling, jeg kan erindre at have fået af nogen kvinde.

Nej. Mia er ikke fra denne planet. Hun hævder ganske vist selv, at hun har rødder i Moldova og Italien.

Men det er ikke sandt. Sandheden er, at Mia er af en anden verden.

Mia er alle de drømme, du kun i din ungdoms mest letsindige øjeblikke turde drømme. Og svaret på alle de længsler, du siden har forsøgt at holde fra livet.

Nr. 2 Nina

Brasilianske Nina spillede Norah Jones. Fedt nok.

Men jeg spurgte hende belevent, hvorfor hun dog ikke valgte nogle af hendes hjemlands store sangerinder, når det nu skulle være jazz.

Hvem jeg tænkte på, spurgte hun? Ja, øh, Elis Regina og sådan nogen, svarede jeg. Nina slog en høj latter op. Såvel min alder som mit overfladiske kendskab til kvindelig brasiliansk sanselighed var afsløret

Elis Regina var god nok, mente Nina, men nu skulle jeg bare læne mig tilbage. Så skulle hun nok vise mig.

Og det gjorde hun. Det blev til halvanden times sex samt super-samba-copa-female-funky jazz.

Nr. 1. Lilly

Polske Lilly var troende katolik med kunstnerdrømme og en fortid som au pair i Oxford.

Hun havde en stor enøjet elefant tatoveret på låret. Og så spillede hun altid hårdtslående reggae.

Hun bekræftede, at hun kendte Jimmy Cliff og Bob Marley og andre bedagetheder, som udgør min indskrænkede horisont i så henseende. Men det var yngre og potente mandlige navne med stort rastahår, hun surfede hjemmevant rundt i. Det kunne jeg se, da hun på youtube ville vise mig, hvem jeg burde lytte til.

Og for Lilly var det i øvrigt reggae med hele pakken.

Jeg spurgte hende på et tidspunkt, hvad den føromtalte stor elefanttatovering på hendes lår betød.

"Nothing", svarede hun, "just to much reggae and weed in Oxford." (hun havde som nævnt boet i Oxford i en længere periode).

Og sidste gang hun var i DK, havde hun i øvrigt købt kondomer i de rigtige rastafarver: rød, gul og grøn.  De røde smagte, fortalte hun efterfølgende, af jordbær. Hun elskede jordbær.

De gule smagte af banan og de grønne af etellerandet meget syntetisk, hun ikke kunne lide, så dem brugte hun kun på kunder, hun heller ikke kunne lide. Men hun var glad for jordbær.

Jeg konstaterede lettet, at hun havde brugt to røde kondomer på mig.

Lilly stoppede som GPer for at forfølge sin kunstnerdrøm. Jeg håber for hende, at det lykkes, og at vi ikke ser hende igen i DK. Det håber jeg. Naturligvis.

Men jeg tager mig alligevel i stjålent at kigge efter hende på EG.

For for pokker da, hvor var hun en helt vildt og urimeligt sød pige. For mig det største savn blandt alle de savnede.

----

Se sådan sluttede the all time greatest hits om GP’erne og deres musik.

Manglede I nogen på listen? Som sagt er pigerne og historierne valgt ud fra oplevelserne af dem sammen med deres musik.

Det betyder, at mange ellers store GP’ere ikke er med. Nogen spiller bare uinteressant musik, andre spiller slet ikke.

I skrivende stund kan jeg ikke huske, om eksempelvis Vicky B spiller musik. Det har ikke bundfældet sig hos mig i alle tilfælde, hvis hun gør, men det er også ligegyldigt. Man savner intet i Vickys selskab. Undtagen mere tid.  

Og så blev listen jo i øvrigt lidt lang. Men det mener jeg retfærdiggøres af de berørte emners store betydning.

For ganske vist er det rigtigt:

Vigtigt er øllet.

Men allervigtigst er kvinderne og (horn-)musikken.

Intet over og intet ved siden af.

Bortset fra fodbold, forstås.

 

Godt nytår

Cobham

Redigeret af cobham
  • Synes godt om 17
  • Tak 11
  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har rapporteret dit indlæg. Det er for godt til kun læserne af dette underforum skal have glæde af den. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjah, den skønneste musik, jeg hører under et diskret besøg, er den kvindelige orgasme. Intet overgår den :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 56 minutter siden:

Tjah, den skønneste musik, jeg hører under et diskret besøg, er den kvindelige orgasme. Intet overgår den :)

Ja, den kender jeg også. Jeg hørte den nemlig engang i slutfirserne. Jeg har så ikke hørt den siden....hmmm :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gokke72

....og til svaret om Vicky B......jo hun spiller altid musik, omend forskelligt vekslende genrer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må indrømme, at jeg ikke er vild med musik under løjerne. Med mindre det er noget i retning  af Peter Bastians "Forest Walk" eller Pushkar afslapningsmusik i dæmpet form, er det for mig en afledningsfaktor. Tænk hvis der kom en preußermarsch, som jeg under akten skulle holde "fodslag" til. Nej, stilhed er i vore dage blevet et sjældent gode.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mange år siden, da jeg var medlem af en lille privat gang-bang-klub skulle en af de fælles damer altid spille en CD med Enya, og derfor minder det altid mig om det, når jeg hører den. Vi var som regel 5 mænd til en kvinde i en seance, der varede 2 timer med en lille pause midtvejs, hvor vi drak kaffe og spiste småkager. En af damerne ringer stadig til mig næsten hver aften og vil have mig til at fortælle hende, hvordan hun skal skrive frække SMS.er til sine kærester. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Master Bator
Borende X skrev, den 29/12/2018 at 15:09:

Jeg må indrømme, at jeg ikke er vild med musik under løjerne. Med mindre det er noget i retning  af Peter Bastians "Forest Walk" eller Pushkar afslapningsmusik i dæmpet form, er det for mig en afledningsfaktor. Tænk hvis der kom en preußermarsch, som jeg under akten skulle holde "fodslag" til. Nej, stilhed er i vore dage blevet et sjældent gode.

Kirkeklokker er også gode som “taktstok”.......

Det er bare noget pis når Hjem-is kommer forbi. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Master Bator skrev, for 18 minutter siden:

Kirkeklokker er også gode som “taktstok”.......

Det er bare noget pis når Hjem-is kommer forbi. 

Eller brandbulen rykker ud.

Edit: Brandbil

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Master Bator
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Eller brandbulen rykker ud

Sådan en “brandbul” med klokke har vi også her hvor jeg bor. Den står dog opklodset på et museum. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 minutter siden:

Eller brandbulen rykker ud

Sådan én har jeg også en gang haft. Men det var gudskelov noget penicillin kunne klare :) 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
Master Bator skrev, Lige nu:

Sådan en “brandbul” med klokke har vi også her hvor jeg bor. Den står dog opklodset på et museum. 

 

Der skulle selvfølgelig have stået brandbil. Det skynder jeg mig at rette :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

berusende skøn anmeldelse af musik og sex på en og samme tid. 

Sikke et løft af niveauet for "anmeldelser"  . En udsøgt fornøjelse at læse. Og så lærer man ovenikøbet lidt om musik :) 

Et stort like herfra :)

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...