Hop til indhold
Borende X

Godt, man ikke er i Sydsjælland

Recommended Posts

Furnæse er vist kommet til byen:

https://ekstrabladet.dk/112/stor-politiaktion-har-besoegt-20-bordeller/7440328

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kwassi2 skrev, for 6 minutter siden:

Er du da også bagmand på et bodel?

 

Hvem? Mig? Nej det er jeg ikke, hvis det er mit indlæg du sigter til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Hvem? Mig? Nej det er jeg ikke, hvis det er mit indlæg du sigter til.

Ja det var dig, du var jo også den eneste der havde skrevet i tråden før mig.

 

Men hvis du ikke har lavet noget du ikke må, hvorfor er det så godt du ikke er der?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Uden at jeg skal svare for Borende X, men jeg vil personligt selv da ikke ønske at være kunde på et bordel, hvor der er politirazzia, dels er der risiko for at man bliver afbrudt midt i fornøjelsen, og dernæst vil jeg ikke finde det helt vildt fedt, at blive afhørt af politiet, selvom jeg intet ulovligt har gjort, og blot været kunde.

Hvad er det i øvrigt, man er forpligtiget til at fortælle politiet om sig selv, hvis de spørger til ens identitet ? 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 15 minutter siden:

Uden at jeg skal svare for Borende X, men jeg vil personligt selv da ikke ønske at være kunde på et bordel, hvor der er politirazzia, dels er der risiko for at man bliver afbrudt midt i fornøjelsen, og dernæst vil jeg ikke finde det helt vildt fedt, at blive afhørt af politiet, selvom jeg intet ulovligt har gjort, og blot været kunde.

Hvad er det i øvrigt, man er forpligtiget til at fortælle politiet om sig selv, hvis de spørger til ens identitet ? 

Du er forpligtet til at oplyse navn, bopæl og fødselsdato, jf. Retsplejelovens § 750

"Politiet kan foretage afhøringer, men kan ikke pålægge nogen at afgive forklaring, og ingen tvang må anvendes for at få nogen til at udtale sig. Enhver er dog pligtig på forlangende at opgive navn, adresse og fødselsdato til politiet. Undladelse heraf straffes med bøde."

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvis man vil sikre ordentlige forhold, bekæmpe menneskehandel er man jo nødt til at opsøge prostitutionsmiljøet.  Reelt får jeg intet andet ud af artiklen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Hvis man ønsker at bekæmpe menneskehandel og rufferi, møder man ikke op med skat.

De har ikke skat med for at passe på pigerne - De har skat med for at sikre sig at Skat ikke bliver snydt.

Raziaen i dag har været en magt demonstration, intet andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 30 minutter siden:

Hvis man ønsker at bekæmpe menneskehandel og rufferi, møder man ikke op med skat.

De har ikke skat med for at passe på pigerne - De har skat med for at sikre sig at Skat ikke bliver snydt.

Raziaen i dag har været en magt demonstration, intet andet.

Nu skal du ikke være så hård ved politiet. :rolleyes: De påtager sig de opgaver de kan klare.:) At tjekke om pigerne har orden i tingene er noget de kan klare, i hvert fald hvis de har skat med til at se på papirerne. De kan jo bare finde annoncerne, så ved de hvor de skal køre hen. Butikstyve og den slags derimod kan de ikke gøre noget ved. De stikker jo af, så man ikke ved hvor de er, når de skal anholdes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Men lige præcis det at Skat kommer med politiet på den måde, gør at pigerne stort set aldrig melder noget. 

Man kan ikke komme og checke om pigerne har det godt. Ikke er handlet osv, og så lige give dem en tur med skat i samme moment. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

Men lige præcis det at Skat kommer med politiet på den måde, gør at pigerne stort set aldrig melder noget. 

Man kan ikke komme og checke om pigerne har det godt. Ikke er handlet osv, og så lige give dem en tur med skat i samme moment. 

 

Det er det der kaldes forebyggelse af mere arbejde.:D Meget smart tænkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kwassi2 skrev, for 2 timer siden:

Ja det var dig, du var jo også den eneste der havde skrevet i tråden før mig.

 

Men hvis du ikke har lavet noget du ikke må, hvorfor er det så godt du ikke er der?

 

Jo, javel.

Det er da altid ubehageligt, når politiet dukker op og (midlertidigt) interesserer sig for en, selvom man som bedsteborger ikke har gjort noget.

Jeg boede engang i et studenterkollektiv, og nede på torvet blev der begået et bankrøveri. Jeg kom intetanende på min cykel med en pose varer, passerede en parkeret patruljevogn, og før jeg kunne nå at parkere min cykel, blev jer nærmest overmandet af panserne.

Jeg fik den forklaring, at jeg med min brune anorak passede nogenlunde til signalementet af røveren, men da jeg kun havde kedelige købmandsvarer og ikke læssevis af pengesedler i posen, undgik jeg nærmere tiltale.

Men – og det var nok det værste – naboerne i studenterkollektivet stod på balkonen og råbte fyyyyyyy, mens jeg blev undersøgt.

PS: Det hedder altså bordel og ikke bodel. Bodel er skam noget helt andet.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

Det er bagmændene m/k de går efter. Det er ikke ulovligt at arbejde som prostitueret, men ulovlig at tjene penge på at udleje hus/lejlighed til bordeldrift. Sidegevinst er bedrageri som fx skatteunddragelse, overførselsindkomst og arbejde samtidig.

For nogle år siden blev det meget populært at navngive bordeller “pigekollektiv”, netop fordi det er ulovligt at holde bordel.

Et kollektiv er sammensat så alle deler udgifter og ingen tjener på hinanden. Det kan man ikke sige om ublu udlejere i faldefærdige huse og pænere steder. Der betaler pigerne kassen for at indleje sig. Mange steder er de tvunget til at betale til en telefonpige som udlejer har.

Så der ER nogen der tjener på prostitueredes lagengymnastik og tjener godt på det. Det er ulovligt og der straffes for det med max 4 års fængsel. Der er dog aldrig nogen der er idømt max, normalt 1-2 år + konfiskering af penge.

Pigerne på de “pæne” steder behøver ikke være nervøse for Skat, de er jo registreret i deres egen virksomhed med CVR-nr. Det fremgår i hvert fald af nogle bordellers hjemmesider. Lad os se om det nu er rigtigt.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 4 minutter siden:

... Så der ER nogen der tjener på prostitueredes lagengymnastik og tjener godt på det. Det er ulovligt og der straffes for det med max 4 års fængsel. Der er dog aldrig nogen der er idømt max, normalt 1-2 år + konfiskering af penge.

Ja, der må være nogle veltjenende bagmænd et eller andet sted ........ for ellers kan det simpelthen ikke lade sig gøre, at udenlandske piger, der hverken forstår et kvæk af det danske sprog, den danske lovgivning eller boligmarkedet, kan tage imod gæster på ret mondæne adresser, som ellers er forbeholdt den mellemste eller øvre middelklasse.

Jeg forstår det bare ikke. Medmindre, at der står veltjenende bagmænd bag, der organiserer det hele. Nej, køber man dansk, køber man godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax

Jeg har engang været et sted hvor politiet var på besøg, det var politiet der lukkede op. Huset var ejet af en dansk kvinde der blev sigtet for rufferi, sagen endte i retten, husker ikke hvordan det endte. Der var to thai piger der var på stedet, de var i DK på turist visum og måtte derfor ikke arbejde Dannmark, de blev sendt ud af landet igen. Jeg blev ikke spurgt om noget, jeg fik at vide de lukkede stedet og kunne bare gå igen. Jeg kunne efterfølgende følge sagen i den lokale avis, men husker som sagt ikke hvordan den endte, det er efterhånden nogen år siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 timer siden:

Hvis man ønsker at bekæmpe menneskehandel og rufferi, møder man ikke op med skat.

De har ikke skat med for at passe på pigerne - De har skat med for at sikre sig at Skat ikke bliver snydt.

Raziaen i dag har været en magt demonstration, intet andet.

Umiddelbart synes jeg da at den del omkring rufferi ligger lige til højrebenet for skat.  Nu har jeg så ikke været tilstede, så om det mere handlede om en magt demonstration eller om at tjekke at bordellerne drives indenfor loven, er jo svært at vide.  Men skulle det være en magt demonstration, hvad skulle formålet så være ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 10 timer siden:

Uden at jeg skal svare for Borende X, men jeg vil personligt selv da ikke ønske at være kunde på et bordel, hvor der er politirazzia, dels er der risiko for at man bliver afbrudt midt i fornøjelsen, og dernæst vil jeg ikke finde det helt vildt fedt, at blive afhørt af politiet, selvom jeg intet ulovligt har gjort, og blot været kunde.

Hvad er det i øvrigt, man er forpligtiget til at fortælle politiet om sig selv, hvis de spørger til ens identitet ? 

Navn og fødselsdato

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
TheVoice skrev, for 8 timer siden:

Umiddelbart synes jeg da at den del omkring rufferi ligger lige til højrebenet for skat.  Nu har jeg så ikke været tilstede, så om det mere handlede om en magt demonstration eller om at tjekke at bordellerne drives indenfor loven, er jo svært at vide.  Men skulle det være en magt demonstration, hvad skulle formålet så være ? 

Politi og skat ved nøjagtigt hvad Danske piger betaler i husleje de forskellige steder. 

Når de møder op på Danske klinikker, så kommer de altså ikke sammen med skat, i bekymring for om pigerne er udsat for rufferi og menneskehandel. 

De kommer for at knalde Danske GP’ere for ikke at være registsreret. 

Politiet må komme skat lige så tosset de vil....De skal bare kalde det,det er.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

At skat er med har ikke betydning for polities arbejde, men de har nogle muligheder som politiet ikke har og omvendt.. derfor er det lettere de begge er tilstede, lidt som når politiet kontrollerer lastbiler og biler for ulovligheder.. de har hver deres ulovligheder at tjekke.

 

Trinetease skrev, 1 time siden:

Politi og skat ved nøjagtigt hvad Danske piger betaler i husleje de forskellige steder. 

og sorte penge er fortid i den forretning, ja spørger for jeg ved det ikke.. ?

Men lidt som når jeg køber en bil fra en der skal skilles og giver ham på papiret, som han viser konen 90.000kr, vi har så en købsaftale på 110.000kr, men det papir ser konen aldrig.. hvem kan ikke se den rigtige pris.. ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Min pointe er at ingen piger i branchen ser politet som en bekymret beskytter, når de kommer med skat. 

Dagen i går handlede ikke om frygten for handlede kvinder, dem ved politiet godt at de ikke finder på danske bordeller. Det handlede om at passe på Skat. 

Jeg har været tilstede så mange gange når de kommer med skat. Og hver gang har det kun handlet om pigerne betaler skat. 

Hvis man ønsker at finde de handlede piger, så møder man jo ikke op på en dansk klinik. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Martin1963 skrev, for 10 timer siden:

Er der nogen som ved hvilke steder der er tale om ???

på Sydsjælland og Lolland-falster er der vel ca 20 steder der tilbyder salg af sex -massage.

så da de har besøgt 20 steder ,har de nok besøgt alle steder.

og kun 1 mand anholdt for rufferi-er vel næsten frikendelse for stederne.

alle steder kørte jo også videre fredag -som om intet var hændt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lasse63
Aros skrev, den 14/12/2018 at 20:37:

Uden at jeg skal svare for Borende X, men jeg vil personligt selv da ikke ønske at være kunde på et bordel, hvor der er politirazzia, dels er der risiko for at man bliver afbrudt midt i fornøjelsen, og dernæst vil jeg ikke finde det helt vildt fedt, at blive afhørt af politiet, selvom jeg intet ulovligt har gjort, og blot været kunde.

Hvad er det i øvrigt, man er forpligtiget til at fortælle politiet om sig selv, hvis de spørger til ens identitet ? 

Fulde navn, fødselsdato og adresse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...