Hop til indhold
storefrederik

Fået gonore af superfransk

Recommended Posts

Jeg må desværre erkende at det kan ske....superfransk er ikke sikkert... heller ikke for manden.

Efter et besøg hos en pige på den københavnske vesteng har jeg fået gonore. Jeg er rimelig sikker på at det er gonore, men mangler dog stadig resultatet af testen til at kunne bekræfte det.

Lad det være en advarsel til andre derude :-(

Jeg har ingen dagsorden for/mod ubeskyttet (oral) sex, og som det ses har jeg været medlem en længere periode.

 

Der er en lille risiko for at jeg har pådraget mig sygdommen fra en anden "arbejdende" pige, hvis bakterien har været uden symptomer længere end jeg lige regner med.

Hvis andre i løbet af december har haft samme oplevelse, modtager jeg gerne en besked enten på denne tråd (eller privat...kan man det?) - mest fordi jeg er nysgerrig og vil gerne være 100% sikker på hvor jeg har fået det fra - så kan jeg jo også informere pigen korrekt og uden tvivl.

Pigen er udenlandsk, og ikke i landet pt, så ingen grund til en generel advarsel...

Del dette indlæg


Link til indlæg
storefrederik skrev, for 25 minutter siden:

Jeg må desværre erkende at det kan ske....superfransk er ikke sikkert... heller ikke for manden.

Efter et besøg hos en pige på den københavnske vesteng har jeg fået gonore. Jeg er rimelig sikker på at det er gonore, men mangler dog stadig resultatet af testen til at kunne bekræfte det.

Lad det være en advarsel til andre derude :-(

Jeg har ingen dagsorden for/mod ubeskyttet (oral) sex, og som det ses har jeg været medlem en længere periode.

 

Der er en lille risiko for at jeg har pådraget mig sygdommen fra en anden "arbejdende" pige, hvis bakterien har været uden symptomer længere end jeg lige regner med.

Hvis andre i løbet af december har haft samme oplevelse, modtager jeg gerne en besked enten på denne tråd (eller privat...kan man det?) - mest fordi jeg er nysgerrig og vil gerne være 100% sikker på hvor jeg har fået det fra - så kan jeg jo også informere pigen korrekt og uden tvivl.

Pigen er udenlandsk, og ikke i landet pt, så ingen grund til en generel advarsel...

Jeg må desværre erkende at det kan ske....superfransk er ikke sikkert... heller ikke for manden.

Havde du troet der ingen risiko var det at for den suttet af uden gummi som mand ????? - Ej helt ærlig det kan du da ikke mene seriøst ......

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vidste selvfølgelig godt at der er en risiko og betaler gerne dummebøden med sprøjten osv.

Men det er vel ganske sundt at komme om bag statistikken og stå frem. Jeg har aldrig set et eksempel, f.eks. herinde. Mange vil måske kunne lære af min fejl?

På nettet skrives der at mange sygdomme slet ikke kan leve i munden, f.eks. er Klamydia MEGET usandsynligt.

Jeg skal dog hilse at sige, at Gonore er en ret ubehagelig tur. Og der findes jo endda en multiresistent version, så jeg krydser fingrene!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg kender til andre som har erhvervet sig ubehageligheder via fransk uden... Piger altså.... Måske det er ‘sæson’ for div kønssygdomme.

Jeg kommer aldrig Til at forstå at pigerne i branchen tør udsætte sig selv for risikoen, slet ikke når man tænker på at man rent faktisk kan blive steril.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 43 minutter siden:

Jeg kender til andre som har erhvervet sig ubehageligheder via fransk uden... Piger altså.... Måske det er ‘sæson’ for div kønssygdomme.

Jeg kommer aldrig Til at forstå at pigerne i branchen tør udsætte sig selv for risikoen, slet ikke når man tænker på at man rent faktisk kan blive steril.

 

Redigeret af TheCaptain

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheCaptain skrev, for 1 minut siden:

Så vidt jeg husker var mit sidste besøg ved dig med Fransk uden, så forstår ikke helt det du skriver? er ved at være et godt stykke tid siden, men dejligt oplevelse :) 

Jeg har godt nok ALDRIG givet fransk uden ... Så du må forveksle mig med en anden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
TheCaptain skrev, for 42 minutter siden:

 

Redigeret af Trinetease

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Madame Illona skrev, for 1 minut siden:

Jeg har godt nok ALDRIG givet fransk uden ... Så du må forveksle mig med en anden

Det er mig han mener...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
TheCaptain skrev, Lige nu:

os et stykke tid siden :) +1 år

Hahahaha MEGET længere tid siden end det!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 8 minutter siden:

Jeg har godt nok ALDRIG givet fransk uden ... Så du må forveksle mig med en anden

Modtager du heller ikke fransk uden? 

Jeg har endnu til gode at opleve en pige som kun modtager beskyttet fransk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Prinz skrev, for 1 minut siden:

Modtager du heller ikke fransk uden? 

Jeg har endnu til gode at opleve en pige som kun modtager beskyttet fransk. 

True....Og jeg tænker ofte over om smittefaren udgør det samme....

Jeg forstår godt det dejlige ved fransk uden.... 

Men seriøst så har jeg mødt så mange piger som har raget noget til sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 1 minut siden:

True....Og jeg tænker ofte over om smittefaren udgør det samme....

Jeg forstår godt det dejlige ved fransk uden.... 

Men seriøst så har jeg mødt så mange piger som har raget noget til sig.

Jeg har nu aldrig "raget" noget til mig i de 26 år jeg modtaget Fransk 

Lucky me .... 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

If you can't do the time, don't do the crime.

Jeg tilhører den kedelig slags, der ikke efterspørger superfransk og er det incl i prisen vil jeg ikke have superfransk, men kun almindelig fransk.

Jeg ved godt fra de faste forhold jeg har været i, at fransk uden er bedre, men jeg ønsker ikke at løbe risikoen.

Det må være op til folk selv at afgøre, om de ønsker fransk uden og op til pigen selv at afgøre om hun ønsker at tilbyde det. Smittefaren er der, men den er jo også lav (har jeg læst).

Trinetease skrev, for 10 minutter siden:

True....Og jeg tænker ofte over om smittefaren udgør det samme....

Jeg forstår godt det dejlige ved fransk uden.... 

Men seriøst så har jeg mødt så mange piger som har raget noget til sig.

Jeg vil slet ikke kloge mig heller her på dette område, andre ved mere end mig, men jeg vil blot sige, at jeg har læst at smittefaren er meget, meget minimal ved at man som pige får slikket fisse, som sagt, det er med forbehold, da jeg ikke har lægefaglig indsigt til at vurdere om det er sandt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Aros skrev, 1 time siden:

 Jeg vil slet ikke kloge mig heller her på dette område, andre ved mere end mig, men jeg vil blot sige, at jeg har læst at smittefaren er meget, meget minimal ved at man som pige får slikket fisse, som sagt, det er med forbehold, da jeg ikke har lægefaglig indsigt til at vurdere om det er sandt.

Det har du helt ret i. Det er nærmest umuligt for en mand at smitte en kvinde ved at give hende oral sex. Bakterierne vil sidde nede ved mandlerne. Så dvs. at manden skal have fået en pik i halsen af en mand, der har haft bakterierne i penis, for at han kan smittes. Det er sådan, at kvinder smitter mænd, ved at give dem superfransk. Men det skal stadigvæk være dybt, ellers vil bakterierne ikke sætte sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 21 minutter siden:

Men det skal stadigvæk være dybt, ellers vil bakterierne ikke sætte sig.

Pyha....så er jeg på sikker grund :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Sutteålen skrev, for 42 minutter siden:

Det har du helt ret i. Det er nærmest umuligt for en mand at smitte en kvinde ved at give hende oral sex. Bakterierne vil sidde nede ved mandlerne. Så dvs. at manden skal have fået en pik i halsen af en mand, der har haft bakterierne i penis, for at han kan smittes. Det er sådan, at kvinder smitter mænd, ved at give dem superfransk. Men det skal stadigvæk være dybt, ellers vil bakterierne ikke sætte sig.

Tak for at bekræfte hvad jeg har læst.

Jeg bragte det på banen, da der pludselig blev henvist til at piger også udsætter sig for smittefare ved at modtage fransk - i relation til at mænd udsætter sig for smittefare ved at få fransk uden.

Som jeg havde læst, er som du også skriver.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
storefrederik skrev, for 6 timer siden:

Jeg må desværre erkende at det kan ske....superfransk er ikke sikkert... heller ikke for manden.

Efter et besøg hos en pige på den københavnske vesteng har jeg fået gonore. Jeg er rimelig sikker på at det er gonore, men mangler dog stadig resultatet af testen til at kunne bekræfte det.

Lad det være en advarsel til andre derude :-(

Jeg har ingen dagsorden for/mod ubeskyttet (oral) sex, og som det ses har jeg været medlem en længere periode.

 

Der er en lille risiko for at jeg har pådraget mig sygdommen fra en anden "arbejdende" pige, hvis bakterien har været uden symptomer længere end jeg lige regner med.

Hvis andre i løbet af december har haft samme oplevelse, modtager jeg gerne en besked enten på denne tråd (eller privat...kan man det?) - mest fordi jeg er nysgerrig og vil gerne være 100% sikker på hvor jeg har fået det fra - så kan jeg jo også informere pigen korrekt og uden tvivl.

Pigen er udenlandsk, og ikke i landet pt, så ingen grund til en generel advarsel...

Umiddelbart tænker jeg, at du burde havde afventet testresultatet. Jeg har måske også lidt svært ved at forstå, at fordi du muligvis er blevet smittet ved købesex, at det skulle være ekstra interessant.  Reelt behøver du jo ikke at vide med 100% sikkerhed hvor du har fået det fra.  Hvis man ikke skammer sig, så informere man bare dem man har været i seng indenfor inkubationstiden (hedder det vist nok)

Jeg vil oprigtigt blive skuffet, hvis folk er så uvidende at der er smittefare ved ubeskyttet bj (også begge veje).  At smittefaren faktuelt beskrives som markant mindre end ved penetrering, er jo på ingen måde det samme som at sige at det ikke forekommer.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsovervaagning/g/gonorre-opgoerelse-over-sygdomsforekomst-2017

(Bemærk knap 200 personer fik gonore 2 eller flere gange i 2017 ...)

18 kvinder oplyste at være blevet smittet ved sex med en kvinde.

Sutteålen skrev, den 13/12/2018 at 21:43:

Det har du helt ret i. Det er nærmest umuligt for en mand at smitte en kvinde ved at give hende oral sex. Bakterierne vil sidde nede ved mandlerne. Så dvs. at manden skal have fået en pik i halsen af en mand, der har haft bakterierne i penis, for at han kan smittes.

Her er vi ude i teori ... Det er ikke noget, der kan kaldes sikker viden.

En anden teori er, at en mand smittes ved at slikke en kvinde. Det kan sagtens lade sig gøre. Selvom bakterierne især vil sidde ved mandlerne, så er hans spyt jo ikke ligefrem sterilt. Derfor kan han i princippet godt smitte en ny kvinde ved at slikke hende.

Jeg er dog helt enig i, at der sikkert er større risiko for en kvinde, der tager en smittet mands pik godt ind i munden. Og tilsvarende for en mand at blive smittet ved at blive suttet af en kvinde med gonore i halsen end for en kvinde at blive slikke af en mand. Men det vil være vildledende at påstå, at der ingen risiko er ved at modtage oralsex som kvinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bebop skrev, for 19 timer siden:

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsovervaagning/g/gonorre-opgoerelse-over-sygdomsforekomst-2017

(Bemærk knap 200 personer fik gonore 2 eller flere gange i 2017 ...)

18 kvinder oplyste at være blevet smittet ved sex med en kvinde.

Her er vi ude i teori ... Det er ikke noget, der kan kaldes sikker viden.

En anden teori er, at en mand smittes ved at slikke en kvinde. Det kan sagtens lade sig gøre. Selvom bakterierne især vil sidde ved mandlerne, så er hans spyt jo ikke ligefrem sterilt. Derfor kan han i princippet godt smitte en ny kvinde ved at slikke hende.

Jeg er dog helt enig i, at der sikkert er større risiko for en kvinde, der tager en smittet mands pik godt ind i munden. Og tilsvarende for en mand at blive smittet ved at blive suttet af en kvinde med gonore i halsen end for en kvinde at blive slikke af en mand. Men det vil være vildledende at påstå, at der ingen risiko er ved at modtage oralsex som kvinde.

Jeg er sådan set meget enig. Jeg vil ikke udelukke det, derfor skriver jeg nærmest umuligt, i stedet for helt umuligt. Kunne have formuleret mig anderledes.

En anden ting, der kan knyttes en bemærkning til er, at selvom de oplyser at have fået sygdommen fra en kvinde, så er det ikke nødvendigvis sandheden. Derudover står der ikke hvordan de har fået sygdommen, om det er ved oral-sex eller "sakse" (Undskyld, ved virkelig ikke hvad det kaldes).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, 1 time siden:

En anden ting, der kan knyttes en bemærkning til er, at selvom de oplyser at have fået sygdommen fra en kvinde, så er det ikke nødvendigvis sandheden. 

Nej, man ved aldrig. 

Ud over "sakse-sex", så kan man jo også tænke sig fx deling af (påspændings-)dildo. Det er meget almindeligt i min erfaring.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...