Hop til indhold
intim-massage-Sara

hjælp til sikkerhed

Recommended Posts

Kære meddebattører.

Håber på, at der er nogen herinde, som er klogere end jeg :P når det gælder sikkerhed på ens mobil, pc, mail m.m...

Hvordan sikrer man den bedst  og hvilke antivirus programmer ? vpn/kryptering osv... ? er de bedste, for at undgå et hacker angreb.

Er træt af, at mine sms/mails bliver videresendt til hackerens mail, så jeg ikke modtager dem.

Det er helvedes dyrt at få en prof. til at hjælpe, men det kan blive nødvendigt, hvis ikke de konstruktive råd herinde kommer til at virke, til trods for, at have læst flere steder herinde, at nogle debattører er kløgtige i  IT verden.

Min mobil bliver hacket igen, så hvis nogen skriver sms til mig/ringer og ikke kommer igennem, så er det ikke, fordi du ikke er velkommen, men så er hackeren på spil igen. 

Jeg frabeder mig usympatiske svar som fx: "det kan ikke lade sig gøre at hacke ens mobil" jo det KAN det, så vær venlig ikke at skrive noget om, som man ikke har forstand på, det skal nødigt udvikle sig til en debat om hvem der har ret i sine udtalelser, så på forhånd tak - læs artikler, hvor prof. som Peter kruse og Dennis Ellebæk har udtalt sig. 

Knus og kram.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest allo-allo

Jeg bruger F-Secure på min iPone og iPad. Inden at jeg installerede F-Secure, kørte jeg et cleaner-program. Husker ikke præcist hvilket. For at få størst sikkerhed, er det endvidere vigtigt at bruge nyeste version af operativsystemet. Hvis du ikke har iPhone, er jeg næsten sikker på at F-Secure også findes til Android. 

Held og lykke

Del dette indlæg


Link til indlæg
intim-massage-Sara skrev, for 46 minutter siden:

Kære meddebattører.

Håber på, at der er nogen herinde, som er klogere end jeg :P når det gælder sikkerhed på ens mobil, pc, mail m.m...

Hvordan sikrer man den bedst  og hvilke antivirus programmer ? vpn/kryptering osv... ? er de bedste, for at undgå et hacker angreb.

Lyder som en trist omgang.....bare så jeg også er med, mener du råd til at sikre de enheder du allerede har og som nu er inficerede? eller sikre nye enheder mod virus og hacking fremover ??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er også vigtig med Passord og særligt, at man bruger dem. Ikke lader computeren autohuske dem. Og at man ikke har samme pasord til, alle ens enheder / programmer. Bruger selv F-Secure og ikke haft problemer.

Pite

Del dette indlæg


Link til indlæg
allo-allo skrev, for 5 timer siden:

Jeg bruger F-Secure på min iPone og iPad. Inden at jeg installerede F-Secure, kørte jeg et cleaner-program. Husker ikke præcist hvilket. For at få størst sikkerhed, er det endvidere vigtigt at bruge nyeste version af operativsystemet. Hvis du ikke har iPhone, er jeg næsten sikker på at F-Secure også findes til Android. 

Held og lykke

Tak for 3 gode ideer, håber det virker, så får du STORT <3 og knus og et lille kys :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pite skrev, for 4 timer siden:

Det er også vigtig med Passord og særligt, at man bruger dem. Ikke lader computeren autohuske dem. Og at man ikke har samme pasord til, alle ens enheder / programmer. Bruger selv F-Secure og ikke haft problemer.

Pite

Lige præcis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, for 4 timer siden:

Lyder som en trist omgang.....bare så jeg også er med, mener du råd til at sikre de enheder du allerede har og som nu er inficerede? eller sikre nye enheder mod virus og hacking fremover ??

Ja det er trist, tænk at være så ondskabsfuld.

Jeg mener til begge dele. Vil ikke anskaffe mig noget nyt, før jeg er sikker på, at det samme hackning ikke sker igen...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok. Kan desværre ikke selv hjælpe da jeg ikke er en ørn til IT men selvfølgelig bruger jeg min sunde fornuft.

Kan man ikke google det? Der er jo forskellige sider hvor de tester de forskellige muligheder og kommer med anbefalinger. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest allo-allo
intim-massage-Sara skrev, for 9 minutter siden:

Tak for 3 gode ideer, håber det virker, så får du STORT <3 og knus og et lille kys :P

Merci

Del dette indlæg


Link til indlæg

I forlængelse af hvad der allerede er skrevet...... udlad at bruge  GP telefon, GB tablet eller GB pc til noget som helst privat og omvendt.  Lad aldrig en sød kunde være alene med dit isenkram, og nej han skal ikke lige hjælpe dig med en smart app eller lignende. Udlad at have Bluetooth slået til, når du ikke skal bruge det.  Sig konsekvent nej til spørgsmål som, må udbyderes kende din lokation og den slags.   

Gør i det hele taget en dyd ud af, at GP udstyret er så skrabet som muligt med hensyn til programmer app m.v. 

Har man været vant til at rode privat liv og GP liv sammen på de forskellige Devices,  har det sikkert for mange gået godt, men overvej alligevel om man ikke skulle til at skifte kurs. Det er selvfølgelig ikke gratis at udskifte udstyr, men på et tidspunkt bør man nok gøre det, for at sikre sig bedst muligt.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvis du benytter Yousee, har de en sikkerhedspakke der dækker tre af dine platforme. Det virker fint, men er lidt tungt at få installeret..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...