L70ETC 74 Skrevet 22. November, 2018 Hej. I dag kørte jeg fra Roskilde mod København og som så tit holder der en fotovogn nogle kilometer fra KBH afkørslen. Jeg kørte omkring 111-113km/t og ca. 10 meter fra jeg kører forbi vognen bliver jeg næsten blændet af en ORANGE blitz, som var meget kraftigere end den røde. Har søgt lidt rundt omkring men kan ikke finde noget som helst om orange blitz. Og ved nogle om fotovogne trækker 3-4km/t fra målingen eller er det kun hvis man bliver stoppet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
thedanishdude 362 Skrevet 22. November, 2018 Ved måling fra fotovogn trækkes der 2 km fra. Men rolig - de fleste bilers speedometre viser typisk omkring 10% for meget. Så du har kun kørt omkring 100 km/t. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 Det er nok snarer den bil der overhalede dig som der blev taget billede af. Med mindre du var på den strækning, fra lidt før afkørsel 1, hvor du kun må køre 90 km/t Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Randers_Borger 239 Skrevet 22. November, 2018 De blitzer også, hvis du kører uden sele eller taler i telefon. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
L70ETC 74 Skrevet 22. November, 2018 Det er lige gået op for mig at det var lastbilen på siden af mig der blinkede for at skifte vejbane... Var oppe på siden af fronten på lastbilen da jeg så fotovognen så det giver en del bedre mening. Og jeg så ikke noget rødt blink. Beklager meget for min dumhed 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 22. November, 2018 Synes sgu det er noget svineri sådan som de fotovogne og stærekasser misbruges til at hive skattekoner i kassen på. Normalt er jeg imod hærværk, men når jeg hører om hærværk i det her tilfælde kan jeg kun bifalde indsatsen. Kørte ved højlys dag på motorvejen på Falster. Perfekt asfalt, tørvejr, var nærmest eneste bil på vejen, af uransalige årsager var fartgrænsen kun 110 km/t. Kørte 130 km/t hvilket føltes som sneglefart og så bliver man kraftedme blitzet inde fra skoven. Var lige ved at stoppe op for at smadre lortet. Det er bare så unødvendigt. Find de optimale forhold for at køre hurtigt, sæt fartgrænsen lavt og så sæt fælden op. Smart udtænkt, måske skulle de overveje fange nogle rigtige forbrydere med samme snedige tiltag. 3 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 Randers_Borger skrev, for 45 minutter siden: De blitzer også, hvis du kører uden sele eller taler i telefon. Det er nu en skrøne uden hold i virkeligheden. Det system der sidder i fotovognene og i stærekasserne kan kun kontrollere om du kører for hurtigt. Gør du det tages der et billede. Hvis den betjent der så gennem går alle billederne ser at du kører uden sele eller taler i håndholdt telefon, så for du også en bøde for dette. Men du for aldrig taget et billede hvor din eneste fejl er at køre uden sele eller bruge håndholdt mobil. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, for 2 minutter siden: Synes sgu det er noget svineri sådan som de fotovogne og stærekasser misbruges til at hive skattekoner i kassen på. Normalt er jeg imod hærværk, men når jeg hører om hærværk i det her tilfælde kan jeg kun bifalde indsatsen. Kørte ved højlys dag på motorvejen på Falster. Perfekt asfalt, tørvejr, var nærmest eneste bil på vejen, af uransalige årsager var fartgrænsen kun 110 km/t. Kørte 130 km/t hvilket føltes som sneglefart og så bliver man kraftedme blitzet inde fra skoven. Var lige ved at stoppe op for at smadre lortet. Det er bare så unødvendigt. Find de optimale forhold for at køre hurtigt, sæt fartgrænsen lavt og så sæt fælden op. Smart udtænkt, måske skulle de overveje fange nogle rigtige forbrydere med samme snedige tiltag. Sjovt nok tager de kun billeder af dem der ikke kan finde ud af at overholde den danske lovgivning. Overholder man færdselsloven, så tages der ingen billeder. Jeg kalder det frivillige afgifter, forman bestemmer selv om man vil blitzes. 4 2 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 22. November, 2018 kaskap79 skrev, for 1 minut siden: Sjovt nok tager de kun billeder af dem der ikke kan finde ud af at overholde den danske lovgivning. Overholder man færdselsloven, så tages der ingen billeder. Jeg kalder det frivillige afgifter, forman bestemmer selv om man vil blitzes. Folk som dig fatter minus af hvordan lovgivning fungerer. Regler for reglernes skyld osv. Jeg er ked af at sige det men du mangler overblik. Formålet med færdselsloven er ikke at genere folk, men at få folk hurtigt og sikkert fra punkt A til punkt B. For at lovgivningen ikke skal fylde en milliard sider, hvor man tager hensyn til alle tænkelige forhold, så laver man nogle generelle regler, som ikke er optimale i alle forhold, men som fungerer nogenlunde generelt set. Den slags regler kan politiet så vælge at misbruge for at få nogle skattekroner i kassen til trods for at der ingen som helst sikkerhedsrisiko er på pågældende strækning eller de kan vælge at bruge deres ressourcer der hvor de rent faktisk kan gøre en positiv forskel for borgerne og så overlade skatteopkrævningen til skat. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, Lige nu: Folk som dig fatter minus af hvordan lovgivning fungerer. Regler for reglernes skyld osv. Jeg er ked af at sige det men du mangler overblik. Formålet med færdselsloven er ikke at genere folk, men at få folk hurtigt og sikkert fra punkt A til punkt B. For at lovgivningen ikke skal fylde en milliard sider, hvor man tager hensyn til alle tænkelige forhold, så laver man nogle generelle regler, som ikke er optimale i alle forhold, men som fungerer nogenlunde generelt set. Den slags regler kan politiet så vælge at misbruge for at få nogle skattekroner i kassen til trods for at der ingen som helst sikkerhedsrisiko er på pågældende strækning eller de kan vælge at bruge deres ressourcer der hvor de rent faktisk kan gøre en positiv forskel for borgerne og så overlade skatteopkrævningen til skat. Færdselsloven er netop lavet for at behandle alle ens. Hvis alle kørte fornuftigt og tog hensyn til andre, så var der ikke brug for færdselsloven. Men desværre er der mange der ikke forstår dette. Derfor er færdselsloven der. Men det kræver selvfølgelig mere end et par brikker i hovedet at forstå dette og målt på antallet af bøder, så er der mange der ikke har mere end 2 brikker. 2 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 22. November, 2018 kaskap79 skrev, for 1 minut siden: Færdselsloven er netop lavet for at behandle alle ens. Hvis alle kørte fornuftigt og tog hensyn til andre, så var der ikke brug for færdselsloven. Men desværre er der mange der ikke forstår dette. Derfor er færdselsloven der. Men det kræver selvfølgelig mere end et par brikker i hovedet at forstå dette og målt på antallet af bøder, så er der mange der ikke har mere end 2 brikker. Det er ikke nok at alle kører hensynsfuldt. Der kræves også nogle regler så folk ved hvad de skal gøre i forskellige situationer. Som jeg pointerede før er færdselsloven ikke lavet for at behandle alle ens, men derimod for at regulere trafikken. Der er et FORMÅL bag alle love og det er ikke at loven skal overholdes. Men jeg synes da det er en god idé at du følger alle love slavisk, når du ikke har bedre overblik over hvordan tingene fungerer. Så er du også på den sikre side. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, for 1 minut siden: Det er ikke nok at alle kører hensynsfuldt. Der kræves også nogle regler så folk ved hvad de skal gøre i forskellige situationer. Som jeg pointerede før er færdselsloven ikke lavet for at behandle alle ens, men derimod for at regulere trafikken. Der er et FORMÅL bag alle love og det er ikke at loven skal overholdes. Men jeg synes da det er en god idé at du følger alle love slavisk, når du ikke har bedre overblik over hvordan tingene fungerer. Så er du også på den sikre side. Husk, de fleste der bliver dræbt på motorvejen bliver dræbt ved eneulykker hvor farten var for høj. Men det beviser jo bare Darwins teori om at de bedst egnede overlever. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 22. November, 2018 kaskap79 skrev, Lige nu: Husk, de fleste der bliver dræbt på motorvejen bliver dræbt ved eneulykker hvor farten var for høj. Men det beviser jo bare Darwins teori om at de bedst egnede overlever. Men er det ved 130 km/t ved perfekte kørselsforhold? 130 km/t er måske uansvarligt hurtigt? Så tuller du måske rundt sammen med lastbilerne der hvor man må køre 130? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, for 1 minut siden: Men er det ved 130 km/t ved perfekte kørselsforhold? 130 km/t er måske uansvarligt hurtigt? Så tuller du måske rundt sammen med lastbilerne der hvor man må køre 130? Jeg kører det man må og hastigheden er sat efter GPS'ens hastighed. Hvis du syntes at de danske love er et tag selvbord, hvor man selv må vælge hvilke love der skal gælde, så fravælger jeg selskabsskatten. Så slipper jeg helt for at betale skat. Hvis du mener at hastighedsgrænserne skal ændres, så gør du vel også noget aktivt for at få dem ændret. Dette gøres lettest ved at melde sig en i et parti og så deltage og give sin mening tilkende. Hvis du ikke gør noget aktivt for det du mener er forkert. Jeg har intet tilovers for dem der sidder i sofaen og brokker sig uden at gøre noget ved problemet. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
People Pleaseren 875 Skrevet 22. November, 2018 Desværre er du helt væk og ikke værd at debattere med. Enten kan du ikke forstå hvad jeg skriver eller også vil du ikke. Som sagt er der et formål bag lovgivningen også selskabsskatten, så selvfølgelig er det ikke bare et tagselvbord, hvilket jeg heller aldrig har påstået. Jeg efterlyser bare en pragmatisk tilgang til lovgivningen, hvilket regelryttere med manglende overblik ikke kan sætte sig ind i. Jeg minder bare om at det vurderes at være forsvarligt at køre 110 km/t på samme strækning i mørke, regnvejr og tæt trafik. Fundamentalister mener også at ordlyden af deres hellige skrift indeholder den evigt gyldige sandhed. Jeg kan ikke li dem. Over and out herfra. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tilmodenQ 231 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, for 32 minutter siden: Folk som dig fatter minus af hvordan lovgivning fungerer. Regler for reglernes skyld osv. Jeg er ked af at sige det men du mangler overblik. Formålet med færdselsloven er ikke at genere folk, men at få folk hurtigt og sikkert fra punkt A til punkt B. For at lovgivningen ikke skal fylde en milliard sider, hvor man tager hensyn til alle tænkelige forhold, så laver man nogle generelle regler, som ikke er optimale i alle forhold, men som fungerer nogenlunde generelt set. Den slags regler kan politiet så vælge at misbruge for at få nogle skattekroner i kassen til trods for at der ingen som helst sikkerhedsrisiko er på pågældende strækning eller de kan vælge at bruge deres ressourcer der hvor de rent faktisk kan gøre en positiv forskel for borgerne og så overlade skatteopkrævningen til skat. nu sidder der så ikke mange betjente i de biler, men civilt ansatte og enkelte pensionerede betjente... så tvivler lidt på det gør en forskel i deres arbejde... (skulle du som du skrev: Var lige ved at stoppe op for at smadre lortet. typisk tåbe tanke gang... og når det kommer til stykket tør de alligevel ikke tøsedrenge.. jeg har tit en holdende her hvor jeg bor eller ca 500 meter væk, jeg laver gerne kaffe og henter rundstykker til dem.. og nøj hvor det sjovt at se når folk kommer hen og hyler.. . hold kæft nogle dårlige undskyldninger folk har.. som jeg sagde til den ene, håber du slår dig selv ihjel før du slår andres familie ihjel, han blev noget tavs... her er en af "naboerne" invalid i dag (38 år gammel og mindre børn) pga. en idiot der altid kørte stærkt, derfor er jeg glad for de holder her og alle andre steder. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 Der findes 2 typer bilister der bliver taget for at køre for hurtigt. 1 Rigtige mænd der indrømmer at de har dummet sig og tager straffen uden at kny. 2 Tudefjæs, der kommer med alle mulige undskyldninger for at loven ikke skal gælde for dem i den situation. 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tja66 641 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, for 8 minutter siden: Desværre er du helt væk og ikke værd at debattere med. Det er godt nok dig er der er helt væk, for du er en af dem der er farlige i trafikken og mener at du selv skal sætte fartgrænser, men sådan er det ikke i Danmark. Om så du kører 50.000 km om året efter dine egne regler, gør det ikke mindre farligt. Hvis jeg ikke husker meget galt, så er det en af de strækninger, hvor der løber dyr over - og så er du sgu færdig, hvis du kommer med 130. Det kan godt være at fartgrænserne er sat af akademikere, der normalt ikke kører på andet end en Christianiacykel med hjælpemotor, men de allerfleste steder giver de god mening, og så kan man lide det eller lade være. Jeg har fået fartbøder, men det er sgu mere end 30 år siden og det var da jeg var ung og urutineret billist. Den bil jeg kører i kan sagtens koste mig kørekortet på motorvejen, men jeg har sgu ikke lyst til at skulle tage kørekortet om igen eller betale en dummebøde for at køre for hurtigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 22. November, 2018 Jojo...hvis alle kørte efter færdselsloven vil trafikken gå i stå. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 22. November, 2018 L70ETC skrev, for 3 timer siden: Jeg kørte omkring 111-113km/t og ca. 10 meter fra jeg kører forbi vognen bliver jeg næsten blændet af en ORANGE blitz, som var meget kraftigere end den røde. Har søgt lidt rundt omkring men kan ikke finde noget som helst om orange blitz. Den røde blitz bruger de når man står til en bøde. Og den orange når de tager kørekortet. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3309 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, 1 time siden: Desværre er du helt væk og ikke værd at debattere med. Enten kan du ikke forstå hvad jeg skriver eller også vil du ikke. Som sagt er der et formål bag lovgivningen også selskabsskatten, så selvfølgelig er det ikke bare et tagselvbord, hvilket jeg heller aldrig har påstået. Jeg efterlyser bare en pragmatisk tilgang til lovgivningen, hvilket regelryttere med manglende overblik ikke kan sætte sig ind i. Jeg minder bare om at det vurderes at være forsvarligt at køre 110 km/t på samme strækning i mørke, regnvejr og tæt trafik. Fundamentalister mener også at ordlyden af deres hellige skrift indeholder den evigt gyldige sandhed. Jeg kan ikke li dem. Over and out herfra. Der er en grund til, at der er 110 km/t , enten fordi der er en til/afkørsel, eller der på strækningen er sket mange uheld. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaskap79 363 Skrevet 22. November, 2018 Røvslikker skrev, for 1 time siden: Jojo...hvis alle kørte efter færdselsloven vil trafikken gå i stå. Hvis alle kørte efter færdselsloven ville trafikken glide bedre og der ville kun være de 2% uheld som skyldes materiel fejl. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, for 3 timer siden: Synes sgu det er noget svineri sådan som de fotovogne og stærekasser misbruges til at hive skattekoner i kassen på. Normalt er jeg imod hærværk, men når jeg hører om hærværk i det her tilfælde kan jeg kun bifalde indsatsen. Kørte ved højlys dag på motorvejen på Falster. Perfekt asfalt, tørvejr, var nærmest eneste bil på vejen, af uransalige årsager var fartgrænsen kun 110 km/t. Kørte 130 km/t hvilket føltes som sneglefart og så bliver man kraftedme blitzet inde fra skoven. Var lige ved at stoppe op for at smadre lortet. Det er bare så unødvendigt. Find de optimale forhold for at køre hurtigt, sæt fartgrænsen lavt og så sæt fælden op. Smart udtænkt, måske skulle de overveje fange nogle rigtige forbrydere med samme snedige tiltag. Ja, du / jeg / vi er så svage... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 22. November, 2018 People Pleaseren skrev, for 3 timer siden: Synes sgu det er noget svineri sådan som de fotovogne og stærekasser misbruges til at hive skattekoner i kassen på. Normalt er jeg imod hærværk, men når jeg hører om hærværk i det her tilfælde kan jeg kun bifalde indsatsen. Kørte ved højlys dag på motorvejen på Falster. Perfekt asfalt, tørvejr, var nærmest eneste bil på vejen, af uransalige årsager var fartgrænsen kun 110 km/t. Kørte 130 km/t hvilket føltes som sneglefart og så bliver man kraftedme blitzet inde fra skoven. Var lige ved at stoppe op for at smadre lortet. Det er bare så unødvendigt. Find de optimale forhold for at køre hurtigt, sæt fartgrænsen lavt og så sæt fælden op. Smart udtænkt, måske skulle de overveje fange nogle rigtige forbrydere med samme snedige tiltag. Heldigvis er det LIGE PRÆCIS dig de holder og venter på !!!!!!! 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jesperdjensen 209 Skrevet 22. November, 2018 Røvslikker skrev, for 3 timer siden: Jojo...hvis alle kørte efter færdselsloven vil trafikken gå i stå. Eller også ville trafikken glide bedre fordi alle holder samme fart, dvs ingen idioter på motorvejen som farer frem og dernæst er nødt til at bremse op for en der kører efter reglerne. Undersøgelser viser at 1 bils opbremsning i tæt trafik kan spores tilbage i køen længe efter. Det starter en kædereaktion og sætter derfor trafikken mere i stå end hvis alle bare kørte jøvnt det samme. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg