Hop til indhold
wallander

Utro?, eller?

Recommended Posts

Guest costner

ja helt klart har man en kone som ikke vil have sex mere kan hun jo ikke forvente du også skal leve i cølibat.spørgsmålet er jo så bare om man skal sige noget eller bare gøre som man har lyst til.

Gengangeren skrev, den 22/11/2018 at 20:06:

Det er naturligvis korrekt ligesom det er klart at det at have sex med andre er utroskab, med mindre man er i et åbent forhold. 

Men det er alligevel ikke fuldstændig sort-hvid. Der er grader af utroskab. Ligesom der er forskel på at hugge en pakke tyggegummi og at svindle for 118 millioner 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Agetha skrev, den 22/11/2018 at 20:19:

Der findes intet måske, måske er måske...'

Utroskab er utroskab. Fysisk eller psykisk.

Psykisk utro????.?.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Finnen skrev, for 9 timer siden:

Så er det vel også utroskab, hvis hans kone ikke er interesseret i sex?

Jeg siger ikke sex er en forpligtigelse, det er en naturlig del af et forhold, men der er kvinder der ikke er interesseret i sex, det kan være mandens skyld, begges skyld, men uanset hvad, så er det et problem. Mit forhold er sådan, jeg har en kone jeg holder af, men sex vil hun ikke. Jeg har så et par kvinder jeg møder og jeg besøger også betalingspiger. Jeg er som sagt glad for min kone, men kunne aldrig finde på at føle skyld over for hende.

Jeg tror faktisk det får vores forhold til at bestå, at jeg har mine kvinder

Det var min holdning

Har samlivet (sex) været ikke eksisterende er det også skilsmissegrundlag, hvis det ikke skyldes sygdom...sex er en ægteskabelig ret.......

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 6 timer siden:

Hvis man har et forhold uden sex, synes jeg det er meget mere reelt at snakke om det og sige til konen, at man savner sex, og hvis man ikke kan få det hjemme, må man gå andre steder hen. Det er stadig bedrag og utroskab, hvis man ikke har snakket om det og konen accepteret det i mine øjne. 

At jeg så vil mene at at et ægteskab uden sex i højere grad er et bofællesskab end forhold er så en anden ting. 

Det er jeg ikke enig i eller lad mig sige det sådan, vi kysser stadig hinanden godnat, farvel og giver gerne et kys og et klap i løbet af dagen, vi har bestemt ikke et bofællesskab, hun har bare ikke lyst til sex - det har jeg :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Finnen skrev, for 4 minutter siden:

Det er jeg ikke enig i eller lad mig sige det sådan, vi kysser stadig hinanden godnat, farvel og giver gerne et kys og et klap i løbet af dagen, vi har bestemt ikke et bofællesskab, hun har bare ikke lyst til sex - det har jeg :-)

Mennesker kan have forskellige drives til sex, det vigtige er at anerkende ægtefællens behov eller mangel på samme, og finde en løsning begge kan acceptere. Selv vil jeg ikke nægte en kvinde sex, eller finde mig i at hun ikke har lyst, sygdom er da en ok grund til 0 sex, meen hovedpine 24/7-365 er nok go...så er det ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 10 timer siden:

At jeg så vil mene at at et ægteskab uden sex i højere grad er et bofællesskab end forhold er så en anden ting. 

Her tror jeg nok man er nødt til differentiere  det lidt.  Jeg er helt enig, at det falder en del udenfor normen,  hvis parret er forholdsvist unge eller længden på forholdet er begrænset.  Jeg er bestemt ikke enig i, at manglende sex eller meget begrænset seksuelle aktiviteter i forhold hvor man eksempelvis har været gift + 20, kan sammenlignes med et bofællesskab.  Det er måske lidt hårdt at sige, men selvom kærlighed måske ikke føltes så intens som seksuelt begær og forelskelse, så er "kraften" nok stærkere og mere vedvarende.

For mit eget vedkommende har jeg nogle længerevarende forhold på C.Vét.   Så årene gik i disse forhold, udviklede forholdet sig løbende på mange fronter hele tiden.  Det samme kan jeg ikke sige omkring sexen, jo meget i starten, men efter en årrække, blev det det mere og mere hyggesex, uden at det nødvendigvis skal opfattes som noget dårligt. Jeg var i hvert fald rimelig klar over at "limen" mere og mere var kærlighed og godt venskab (sagt i positiv forstand).  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Brune øjne

Utroskab i min verden, er så længe du ikke er ærlig omkring hvad du laver. Så snart du føler du må nød til af skjule/skjuler det, så er det utroskab. Og det er nok sådan for de fleste, at de nok ikke føler for lige at sige til konen/kæresten "Skat kneppede/knepper lige en Glædespige er det okay med dig?" :D:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
Alkoholikeren skrev, den 24/11/2018 at 18:29:

Psykisk utro????.?.

Psykisk utroskab er når jeg tænker på sex med andre end konen eller manden.

Utroskab er ikke kun fysisk. Som så meget andet andet.

:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agetha skrev, for 7 timer siden:

Psykisk utroskab er når jeg tænker på sex med andre end konen eller manden.

Utroskab er ikke kun fysisk. Som så meget andet andet.

:-)

Så er alle utro. 

Det lyder som en meget streng bibelsk fortolkning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
anon skrev, for 14 timer siden:

Så er alle utro. 

Det lyder som en meget streng bibelsk fortolkning.

Synes du? Jeg synes det virker som den ægte varer.

Hvis vi springer Biblen over og direkte til Kina og Wish. ( det billige marked ) Så vil jeg aldrig købe en kopi taske, jeg bryder mig ikke om produktet eller tyveri af design. Ægte kærlighed er det samme, den renhed opnår de færreste med livsstilen idag. Utroskab er for kopi-mennesker, der findes heldigvis stadig folk med ægte fortolkning af kærlighed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agetha skrev, for 2 timer siden:

Synes du? Jeg synes det virker som den ægte varer.

Hvis vi springer Biblen over og direkte til Kina og Wish. ( det billige marked ) Så vil jeg aldrig købe en kopi taske, jeg bryder mig ikke om produktet eller tyveri af design. Ægte kærlighed er det samme, den renhed opnår de færreste med livsstilen idag. Utroskab er for kopi-mennesker, der findes heldigvis stadig folk med ægte fortolkning af kærlighed. 

Det er heldigvis en individuel vurdering. Hvis ikke en mand eller kvinde må se på andre uden at få sjove ideer, er verden kun trist og sort. Lyst er en naturlig følelse. De fleste der benægter at få den slags tænker er fulde af løgn, og falske som kinesertasker. Så hellere være ærlig og ægte. 

Fortolkninger af bibler, koraner og andet pjat, handler mere om kontrol og totalitarisme end religion. Jeg støtter ingen af delene. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Agetha
anon skrev, for 24 minutter siden:

Det er heldigvis en individuel vurdering. Hvis ikke en mand eller kvinde må se på andre uden at få sjove ideer, er verden kun trist og sort. Lyst er en naturlig følelse. De fleste der benægter at få den slags tænker er fulde af løgn, og falske som kinesertasker. Så hellere være ærlig og ægte. 

Fortolkninger af bibler, koraner og andet pjat, handler mere om kontrol og totalitarisme end religion. Jeg støtter ingen af delene. 

Jeg støtter heller ikke du fornægter af 100 % kærlighed kan være opbygget af 100 % lyst.

Det er sårende og fyldt med lokumsaffald du bare kan skylde ud...du modtager rent vand. Kan du kaste et metaforisk billede af lokumsaftalen eller kærlighedsvandet du skylder ud? Lorten er op til egen handling og indsigt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agetha skrev, for 7 timer siden:

Jeg støtter heller ikke du fornægter af 100 % kærlighed kan være opbygget af 100 % lyst. 

Fint. Det støtter jeg heller ikke. 

Resten af din snak om lort, vil jeg ikke kommentere. Det klarer du til perfektion. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...