Hop til indhold
Rick14

Olie og kondom

Recommended Posts

Lige et praktisk spørgsmål, til de mere erfarne i thai massage. Når man jo bliver smurt ind i massageolie, og så bagefter får kondom på... er det ikke lidt et problem, i forhold til at olie kan nedsætte latex kondomers styrke og tæthed? Hvad tænker i om det - nogen tips?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har prøvet det ganske mange gange. Olien nedsætter følsomheden yderligere, men jeg har aldrig oplevet at kondomet sprang pga olie. Jeg er begyndt at bede om at olien lige bliver tørret af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rick14 skrev, for 20 timer siden:

Lige et praktisk spørgsmål, til de mere erfarne i thai massage. Når man jo bliver smurt ind i massageolie, og så bagefter får kondom på... er det ikke lidt et problem, i forhold til at olie kan nedsætte latex kondomers styrke og tæthed? Hvad tænker i om det - nogen tips?

Hejsa. Jeg vil gerne svare på dit spørgsmål...

Jo det er korrekt, at olien KAN opløse kondomet og derved så ikke bevare styrken og tætheden i kondomet.

Jeg har prøvet en del gange at påsætte kondom, efter en masse intim massage af "lillemanden" :P og kondomet udvidede sig en hel del, så det var ikke rart at sutte på.

Så blev nødt til at skifte kondom, inden samleje, ellers ville det simpelthen falde af under akten...

Som Benny skriver, så kan man selvfølgelig tørre olien af, inden kondomet sættes på og det har jeg også gjort med vådservietter og det virker nogenlunde, men det er svært at tørre alt olien væk og sidder der stadig olie rester tilbage ved penis roden, så er der en risiko for, at kondomet trækkes af under samleje.

Så jeg helgarder mig altid nu. Efter oliemassagen, tager jeg ALTID manden med ud i badet og vasker olien godt af med sæbe og vand..

Knus og kram

Del dette indlæg

Link til indlæg
intim-massage-Sara skrev, for 7 timer siden:

Hejsa. Jeg vil gerne svare på dit spørgsmål...

Jo det er korrekt, at olien KAN opløse kondomet og derved så ikke bevare styrken og tætheden i kondomet.

Jeg har prøvet en del gange at påsætte kondom, efter en masse intim massage af "lillemanden" :P og kondomet udvidede sig en hel del, så det var ikke rart at sutte på.

Så blev nødt til at skifte kondom, inden samleje, ellers ville det simpelthen falde af under akten...

Som Benny skriver, så kan man selvfølgelig tørre olien af, inden kondomet sættes på og det har jeg også gjort med vådservietter og det virker nogenlunde, men det er svært at tørre alt olien væk og sidder der stadig olie rester tilbage ved penis roden, så er der en risiko for, at kondomet trækkes af under samleje.

Så jeg helgarder mig altid nu. Efter oliemassagen, tager jeg ALTID manden med ud i badet og vasker olien godt af med sæbe og vand..

Knus og kram

dejligt at du vil vaske den, et ekstra krydderi på massagen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er forskel på olie.....

Jeg har lært, via tantraverdenen, at den olie man bruger på kroppen, ikke er den samme olie man bruger intimt. Den intime olie kan godt benyttes med kondom, det kan evt være kokosolie eller mandelolie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Thomsen skrev, for 2 timer siden:

Der er forskel på olie.....

Jeg har lært, via tantraverdenen, at den olie man bruger på kroppen, ikke er den samme olie man bruger intimt. Den intime olie kan godt benyttes med kondom, det kan evt være kokosolie eller mandelolie.

Prøv med den olie der hedder Pjur 

går til alt både indvortes og udvortes 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Madame Illona skrev, for 3 timer siden:

Prøv med den olie der hedder Pjur 

går til alt både indvortes og udvortes 

Kender den godt, har mødt flere piger som ikke syntes om den, den er lidt parfumeret. ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg har aldrig nogen sinde oplevet et kondom er gået i stykker eller blevet mørt fordi der er olie ind over. 

Hvis olien skal nedbryde latex/gummi skal der bruges meget mere tid end et par timer. Det er en kemisk proces, og en sådan foregår sjældent hurtigt, undtagen når vi taler stoffer med meget stor forskel i ph værdi. 

Læser man på forskellige "autoriteres" hjemmesider får man mange modstridende oplysninger. Nogen siger f.eks. at silicone ødelægger latex, mens Durex siger det ikke gør. Durex siger også at olie KAN ødelægge, altså ikke at de definitivt gør det. Ingen angiver noget om tider. 

Det er syren i olien der ødelægger latex, men mængden af syre i de olier der bruges i massageklinikker er nok yderst begrænset. Mange bruger kokus olie, fordi den er billi, andre bruger babyolie, fordi den også er billig, og den er nok heller ikke syreholdig. 

Men er der andre der decideret har oplevet et mørnet kondom som følge af oliebrug? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 2 timer siden:

Det er en kemisk proces, og en sådan foregår sjældent hurtigt, undtagen når vi taler stoffer med meget stor forskel i ph værdi

Det er helt forkert. Prøv at hælde cæsium i vand.

Men mere relevant: Mineralsk olie (fx såkaldt "baby olie") kan på kun et minut reducere holdbarheden af et kondom til 10 % af udgangspunktet. Hvis man kun holder 10 sekunder kan det måske være ligemeget, men i alle andre tilfælde vil jeg anbefale at tage risikoen alvorligt:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/2535978/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Bebop skrev, for 43 minutter siden:

Det er helt forkert. Prøv at hælde cæsium i vand.

Men mere relevant: Mineralsk olie (fx såkaldt "baby olie") kan på kun et minut reducere holdbarheden af et kondom til 10 % af udgangspunktet. Hvis man kun holder 10 sekunder kan det måske være ligemeget, men i alle andre tilfælde vil jeg anbefale at tage risikoen alvorligt:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/2535978/

Bemærk order "sjældent" i mit indlæg. 

Det er bare sært at jeg aldrig har set et ødelagt kondom. Der er heller ikke andre der har  meldt om problemet. 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 4 timer siden:

Bemærk order "sjældent" i mit indlæg. 

Det er bare sært at jeg aldrig har set et ødelagt kondom. Der er heller ikke andre der har  meldt om problemet. 

Man kan sige, at kondomer er ret holdbare i udgangspunktet, heldigvis. 

Kondomet behøver ikke springe for at miste (noget af) sin virkning. Det er en ret tynd membran, som ikke er absolut tæt. I starten af HIV/AIDS-epidemien var der mange, som var i tvivl om, om de egentlig er tætte nok til at forhindre hiv-smitte. Det er de, men om de faktisk kan holde diverse virus ude/inde, også hvis de er svækket af mineralsk olie, det er ikke givet, og det er ikke noget der kan ses med det blotte øje.

Mht. din erfaring: Det kommer meget an på olien. Fx kokosolie, som også du nævner, er nok langt mindre risikabel end paraffinolie (baby olie), fordi det ikke er en mineralsk olie.

Det er for resten ikke syre, der er problemet i nogle oliers påvirkning af latex, olierne er ikke som sådan sure. Det er ikke engang sikkert det er en kemisk reaktion, det kan være det er en fysisk - det er vist ikke velbeskrevet.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...