Hop til indhold
PinkyEye

Første tur til Pattaya hjælp

Recommended Posts

Jeg har min første tur til Thailand/Pattaya og det tænker jeg at der skal prøves alle mulig mærkelig ting som man normalt aldrig prøver, altså kortsagt skal jeg være en Gamle Beskidt Gris med Ekstra Krølle på Halen. (Ingen fordomme ønskes på forhånd da vi alle har ting vi gerne vil opleve)

 

Udover at have læst mange beretninger om gode råd og oplevelser fra folk her inde over mange år, er det først nu jeg får chancen for at komme der ned. Men selv med alle de forskellige tråde j så er der nogle spørgsmål som dukker op igen og igen (kan godt være at det bare er mig som er lidt langsom)

 

  1. Jeg har læst at folk råder en til at veksle penge i lufthaven i Bangkok istedet for i banken/førex m.m Er det stadigvæk aktuelt eller kan det ikke betale sig mere? Hvis ja hvor præcis er det i lufthaven så man ikke lige pludseligt står uden penge på lommen i Thailand.
  2. VISA kort i Thailand.. kan man bruge dem I ATMs, hoteller og restauranter eller er der mere eller mindre et cash only area?
  3. Kan det betale sig at bestille en taxi til at tage mig fra lufthaven til Pattaya og tilbage igen på forhånd (altså skrive med et taxa selvskab over mail med pris, destination og afhentning igen) eller er det bedre bare og finde en taxa der eller er shuttle busser en nemmere?
  4. Hvis et taxa firma er vejen frem, har i nogle anbefalinger hvor man ikke bliver snydt?
  5. Gummi generelt, er dette noget pigerne og stederne generelt har på sig? skal man selv have med? er det bedre at tage med hjemme fra?

Det var de praktiske spørgsmål, så nu må de frække jo komme, der er er nogle ting som jeg gerne kunne tænke mig.

 

  1. En tur på en Blowjob bar (Der ligger en del på Soi 6, men hvis der er nogle som har bedre forslag end King Kong, Click Bar m.m så kom gerne)
  2. En tur i en Soapy Body Massage bar (tænker dette bliver lige til da der ligger et par stykke tæt på mit hotel)
  3. En tur med en dværg. (Tænker bare det skal prøves og krydes af "To Do In Life" listen, så hvis nogle kender et sted hvor mange kan finde dem måske)
  4. En tur med en 18/19 årig pige der tager den analt uden gummi (det eneste der skal gøres uden, da jeg normalt ikke er til det. Vil dog gerne prøve analt natural en gang)
  5. Massage af en ladyboy (Tænker dette skulle være nemt og finde der nede. Men hvis der er nogle anbefalinger til et sted så kom bare med det)
  6. Prøve at tisse en pige i munden/hoved (igen en gamle beskidt gris og tror bare det har noget at gøre med den "To Do" liste igen)
  7. En tur med 2 piger på hotellet natten over (Tænker det skulle være muligt at få 2 piger der kan arbejde sammen med hjem til long time? anbefalinger?)

 

Dette er mere eller mindre de ting jeg er kommet i tanke om som jeg tænker skal afprøves. Jeg er der i kort tid så min plan er 2 oplevelser om dagen (om morgen/formiddag og aften/nat)

Hvad skal man regne med at have med som lomme penge for en uges fornøjelser? Normalt når jeg er uge for at rejse sætter jeg 500kr af per dag til alt (uden hotel selvfølgedig)

 

Håber der er nogle der ligger inde med de gyldne korn så jeg kan lave min egen beretning når jeg kommer tilbage :)

 

Er der nogle som selv er der nede i uge 49 og måske har lyst til at få en øl eller noget, så sig endelig til

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki

Jeg har læst at folk råder en til at veksle penge i lufthaven i Bangkok istedet for i banken/førex m.m Er det stadigvæk aktuelt eller kan det ikke betale sig mere? Hvis ja hvor præcis er det i lufthaven så man ikke lige pludseligt står uden penge på lommen i Thailand.

Jeg veksler altid i ATM og det er altså begrænset, hvad der er sparet/tjent alt efter hvor du hæver henne. Jeg hæver de første penge i lufthavnen i ATM.

VISA kort i Thailand.. kan man bruge dem I ATMs, hoteller og restauranter eller er der mere eller mindre et cash only area?

Du kan bruge dem stort set overalt, og jeg har aldrig andet med end VISA. Dog altid et back-up kort, hvis der skulle ske noget med det ene.

Kan det betale sig at bestille en taxi til at tage mig fra lufthaven til Pattaya?

Det kan ikke betale sig at bestille i forvejen. Gå ned til level 1, hvor taxa'erne er. Mener altså at taxa skulle koste 1050 B, men kan huske forkert. Gå forbi de store mængder af folk der vil sælge dyre taxaer og hoteller og gå direkte til taxaerne udenfor. Gå til "public taxa stand", hvor du bestiller og betaler din taxa, får en taxabon og bliver anvist en taxa. Jeg tager nu bussen istedet. Hver time kører en stor shuttle bus fra level 1 gate 8 og det er både nemt, rimelig komfortabelt og billigt (120 B). 

Hvis et taxa firma er vejen frem, har i nogle anbefalinger hvor man ikke bliver snydt?

Hvis du køber taxabon ved de officielle "countere", så bliver du ikke snydt. 

Gummi generelt, er dette noget pigerne og stederne generelt har på sig? skal man selv have med? er det bedre at tage med hjemme fra?

De har det. Men hvis du bruger stor størrelse, så kan det være godt at tage med. Der er dog gode muligheder for køb af kondomer dernede.

Jeg har også skrevet dette indlæg i 2017: 

God tur - og held og lykke med din 'to-do-liste'. Jeg ville dog overveje om ikke den anale drøm uden beskyttelse skulle forsøges opfyldt et andet sted end lige der... ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. fortæl INGEN thai pige at det er din første tur til Thailand ....

2. husk nr. 1..... fordi du bliver bliver snydt med alt ... og udnyttet på det grovest hvis du siger det er din første tur .... lær et par hurtige gloser ...kop khun krap - Tak,  shawadi krap - hej - goddag - godmorgen ,  kor toot krap - undskyld.... og prøv at se ud som om du forstår mere  :P Phom Pood Pa sai Thai nid noi ... jeg kan kun tale en lille smule thai! 

men det indikere at du kan mere og du kender lidt til priser og forhold!

3. sammenlign ikke danske priser med Thailand .... dvs du skal IKKE betale 6000 bath for en short time !!! 

4.når du lander i suvarnabhumi lufthavn så leje du et lille skab ... hvor du lægger dit hjerte .... og kan hente det igen når du flyver hjem !

5. læs "private dancer"  eller "money number 1"  de giver et ok fint billed af hvordan det er ;) 

6. ha det sjovt - ta det ikke alvorligt - tro ikke på alle de små historie om at folk der er syge ... eller hvad de nu eller må være for at få dig til at betale extra !!

de vil lyve om ting der er så groteske at du vil tro :" det er der ingen der vil sige, hvis ikke det var sandt " men jo ... det vil de .....

 

7.

8.

9.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest tzatiki
imod sexslaveri skrev, for 23 timer siden:

tit når jeg skal undgå at blive snyt omkring serviceydelser (piger, mad, taxi osv) så omregner jeg med 1Bath = 1kr og så har jeg råd til at være lidt rundhåndet alligevel

Ja, det er da helt skørt når 1 B er rundt regnet 20 øre.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
tzatiki skrev, for 3 timer siden:

Ja, det er da helt skørt når 1 B er rundt regnet 20 øre.....

enig - men sådanne er det nu bare ofte, at taxaer, mad og piger koster en femtedel af hvad det gør i lille Danmark

et eksempel var en frokost til 45.....  bath altså - svarende til 9 kr

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har læst at folk råder en til at veksle penge i lufthaven i Bangkok istedet for i banken/førex m.m Er det stadigvæk aktuelt eller kan det ikke betale sig mere? Hvis ja hvor præcis er det i lufthaven så man ikke lige pludseligt står uden penge på lommen i Thailand.
Det er klart billigst at tage kontanter med og veksle dem. Det kan ikke betale sig at veksle derhjemme. Hvis du skal hurtigt ud af lufthavnen, så hæv 10.000 baht i en ATM og kom videre på din rejse(taxa chaufføren kan dog nok ikke give penge tilbage på 1000 baht sedler, så køb evt en vand i 7-eleven).
Det er så også farligst at tage kontanter med. Alle på dit hotel har nærmest adgang til dine kontanter når du er væk fra værelset, hvis du da låser dem inde i pengeskabet. Pengeskabe på hoteller har en standard kode der kan låse det op og receptionen kan altid åbne det på kort tid. Mange folk lader det også være låst når de tjekker ud af hotellet, så skal rengøringspigerne jo kunne åbne det og resette det til næste gæst. Sååå pengeskabet er kun en hindring for de piger du tager med hjem... ikke personalet på hotellet.
'Tabet' ved at veksle kontanter er nede på omkring 0.5%. Så det er ekstremt billigt at veksle kontanter i Thailand. Men du skal gøre det de rigtige steder. I Pattaya er det aldrig i bankernes vekselskiosker. I lufthavnen er ALLE vekselskiosker på lufthavnens område ejet af banker og det er ren fup. De giver en virkelig dårlig rate. Du skal ned i kælderen på "Airport Rail Link" området. Så efter du er kommet ud af immigration og tolden, så gå ned i kælderen og følg skiltene mod togforbindelsen(se evt den her video som forklarer alt: Changing money in Thailand? The good, bad and the ludicrous. )
Personligt tager jeg kontanter med og har en lille pengekasse med kodelås, som jeg låser inde i hotelværelsets pengeskab. Så låser jeg nogle af kontanterne inde i den... og ellers er de spredt og gemt væk i min låste baggage. Hvis du har en hård kuffert hvor låsen er fastgjort på siden af din kuffert, så er den nærmest mere sikker end pengeskabet.

VISA kort i Thailand.. kan man bruge dem I ATMs, hoteller og restauranter eller er der mere eller mindre et cash only area?
Cash is king. Tror kun det er receptionen på dit hotel der vil foretrække kreditkortet. Der er ATM's overalt... Gebyret er normalt 200 baht for at hæve + din egen banks gebyr. Som nok er 50kr i udlandet(+2 til 3% i vekselsggebyr). Så det koster vel minimum 130kr hver gang man hæver kontanter(hvis man hæver 10.000baht).... og 10.000 baht er vel hvad man nok skal regne med at bruge pr dag, som helt ny i Pattaya, før man lærer alle fælderne at kende og man ikke syntes man behøver give alle der smiler en drink. Sååå 14 dage koster nemt 2000kr i hævegebyr hvis man går VISA vejen. Er man en stille person, som bare vil gå på beerbar om aftenen og evt kan nøjes med en enkelt pige, så kan det gøres lang langt billigere end de 10000 baht, men med din liste af ting, så tror jeg ikke det er dig :D

Kan det betale sig at bestille en taxi til at tage mig fra lufthaven til Pattaya og tilbage igen på forhånd (altså skrive med et taxa selvskab over mail med pris, destination og afhentning igen) eller er det bedre bare og finde en taxa der eller er shuttle busser en nemmere?
Modsat en der skriver længere oppe vil jeg sige at ja det kan betale sig... det koster ca 220kr at for en en taxi og der står en og venter på dig med et skilt med dit navn og du kan komme hurtigt videre. Hvis du ikke er kendt i Pattaya, så er det klart den bedste løsning. Det er ikke sikkert en tilfældig taxa chauffør fra Bangkok ved hvor præcist dit hotel er i Pattaya. Hvis du bestiller i forvejen har chaufføren allerede den information osv. Hvis du tager en bus, hvor du ikke kommer direkte til dit hotel. Vil du som ny altid skulle betale overpris for at komme det sidste stykke til dit hotel, hvis du har baggage med og ikke aner hvor du er.

Hvis et taxa firma er vejen frem, har i nogle anbefalinger hvor man ikke bliver snydt?
Nam's taxi har jeg vist brugt en gang. Det var ok. Nu har jeg en på Line jeg bare bestiller taxi hos. Vær dog opmærksom på at alle thailændere kører som idioter. Bed evt. om en chauffør der kører langsomt og sikkert når du bestiller... det er dog ikke sikkert det hjælper noget.

Gummi generelt, er dette noget pigerne og stederne generelt har på sig? skal man selv have med? er det bedre at tage med hjemme fra?
Ja de plejer at have. Men det de plejer at have er ikke sikkert er det bedste for dig. Køb det du kan lide at bruge og tag selv med. Thailand er jo asien.... 7 eleven har dog et fint lille udvalg hvis du er i nød. Men det er pakker med 3 kondomer i til 20kr..... 


Bedste råd?
Nyd din første tur. Fald med vilje i et par newbie fælder, bare du selv syntes det er ok og du har det sjovt. Du får aldrig din første tur igen. Når jeg ser tilbage på ting jeg fortryder, er det nærmest kun ting jeg har sagt nej til, hvor jeg fortryder jeg ikke gjorde det.... Dog fortryder jeg at jeg blev med samme pige 3 dage i træk de aller første dage jeg var der. Det var sgu spild af tid, når nu der er frit valg.


Fornuftige råd?
Lær at sige nej! Alle vil have drinks og du får intet ud af at dele drinks ud til servitricerne, pigen du har på dit lår's 'søster' eller til mamasan. Hvis du giver et par drinks ud, så kommer hele baren pludselig forbi og så har du en fest i baren, som du betaler regningen for. Det er sgu sjovere at have festen på hotelværelset.

Thailandske piger giver en rigtig god kæreste oplevelse, men hvis de arbejder i Pattaya har de altid mere end en kæreste. Så lad være med at falde for deres pis. De har alle sammen 'ikke været i Pattaya i så lang tid'. Ha det sjovt med dem, men lad hjertet blive hjemme... og lad være med at give penge til deres syge mor.

Lad være med at gå med dem der vil sælge pingpong shows. Bare lad være. Hvis du vil se pingpong shows, så tag til Bangkok og se det gratis på Soi Cowboy's gogo bars.

Lad være med at gå ind i de Russiske show bars på walking street.... du bliver taget i røven der.

Igen... Lad være med at give alle drinks. Der er ingen der er seje ved at smide penge omrking sig. Gogo bars er pengemaskiner beregnet på at hive så mange penge ud af dig som overhovedet muligt. Gogo pigen der koster 1500 baht barfine + 5000 baht for en nat syntes du er en idiot, hvis du giver så mange penge, men det siger hun selvfølgelig ikke til dig... og hun går da ikke med dig for mindre, da mamasan siger det er prisen for long time i hendes bar. Der kommer jo nok en en anden dag der vil betale det. Men finder du hende på Insomnia senere, så vil hun gerne gå med dig for 1500-2000baht for natten, da hun nu er freelancer.

Lad være med at tage en pige fra den gade du bor i... faktisk så lad være med at få massage eller gå på beerbar i den gade du bor i. Specielt når det er din første gang. Hver gang du går forbi vil pigerne have dig med ind fordi de kender dig. Og har du haft pikken i hende, så er de straks meget sværere at sige nej til. De er mestre i at give dig dårlig samvittighed, hvis du ikke vil se dem igen. Hvis du vil nyde din ferie uden brok og pis, så gå en gade væk. Nok er man en mand og nej betyder nej, men det er sgu altid nemmere at undgå end at sige nej i Pattaya.

Og til sidst.... Alle apoteker sælger Azithromycin, hvis nu du stikker den ind et sted du ikke skulle. Og en del af dem sælger Sidegra :D betal ikke mere end 250baht for en pakke med 4.... der er altid et andet apotek 20 meter længere nede af gaden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange tak til alle indtil videre!

 

Der er en del information som jeg kan tage med.

 

Som sagt er det min første tur (og eneste tur) til Pattaya/Thailand da jeg ikke regner med at komme tilbage efter denne omgang. Så skulle jeg løbe panden mod nogle af de "newbie" tricks så går det nok.. Men det er rart at vide hvad jeg skal holde øje med.

 

Må sige jeg ikke lige overvejede den med pigerne/massage bar fra gaden hvor hotellet var.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hermed mine inputs:

 

Jeg har læst at folk råder en til at veksle penge i lufthaven i Bangkok istedet for i banken/førex m.m Er det stadigvæk aktuelt eller kan det ikke betale sig mere? Hvis ja hvor præcis er det i lufthaven så man ikke lige pludseligt står uden penge på lommen i Thailand.

Om du veksler i Swampy (Suvarnabhumi) Airport Link eller hos en vekselér i Pattaya er hip som hap, når bare du undgår bankernee. TT Exchange er dem jeg mest benytter i Pattaya, de har flere shops rundt om i byen. Husk at medbringe dit pas eller en kopi. 

VISA kort i Thailand.. kan man bruge dem I ATMs, hoteller og restauranter eller er der mere eller mindre et cash only area?

Kun hoteller og ATMs. Enkelte restauranter og supermarkeder tager også i mod VISA, men du er vel ikke i Patts for at købe hakket flæsk og en pakke pasta. 

Kan det betale sig at bestille en taxi til at tage mig fra lufthaven til Pattaya og tilbage igen på forhånd (altså skrive med et taxa selvskab over mail med pris, destination og afhentning igen) eller er det bedre bare og finde en taxa der eller er shuttle busser en nemmere?

Som fyr29 skriver, bestil på forhånd. Det er din første tur, og rutebilstationen i Patts ligger i den nordøstlige del af byen, ankommer du til Patts med bus skal du til at finde en taxi eller motorbike, som vil køre dig det sidste stykke til dit hotel. Nok er det kun et par km, men i 30-35 graders varme er det ikke anbefalingsværd at gå med oppakning.

Hvis et taxa firma er vejen frem, har i nogle anbefalinger hvor man ikke bliver snydt?

Nam, Angie, Tan, er alle fine muligheder. Selv benytter jeg jeg Tan. De er altid i god tid og kører sikkert. Tan er den dyrest af de 3, så vidst jeg er oplyst, men det er blevet en rutine sag for mit vedkommende at benytte hende. 1000-1200 baht fra Swampy til Pattaya. Generelt så er kvindelige chauffører at foretrække i Thailand.

Gummi generelt, er dette noget pigerne og stederne generelt har på sig? skal man selv have med? er det bedre at tage med hjemme fra?

Pigerne har som regel, men de foretrækker hvis du selv har med, det er billigere for dem - 20 baht sparet er 20 baht tjent. Sikkerheden ved thai kondomer er som ved europæiske, kun størrelse kan give problemer.

 

En tur på en Blowjob bar (Der ligger en del på Soi 6, men hvis der er nogle som har bedre forslag end King Kong, Click Bar m.m så kom gerne)

Smag og behag. Der ligger en 50-70 styks i soien. Snakkede med en australsk bekendt i går aftes om barenes generelle kvalitet (ikke kun i soi 6, men i Patts generelt) Vi blev hurtigt enige om, at hvorvidt en bar er god eller dårlig afhænger helt og holdent om pigerne på stedet, og om det tilstedeværende klientel er godt eller ej. Klientellet kan selvsagt skifte fra minut til minut, og pigerne kan skifte fra uge til uge hvis ikke dag til dag. Så bedste råd, gå tur gennem soien på vindueshopping, ser du en pige, der falder i din smag, snup hende før det er for sent, og det kan ske ret så hurtigt.

En tur i en Soapy Body Massage bar (tænker dette bliver lige til da der ligger et par stykke tæt på mit hotel)

Bestemt en anderledes oplevelse end noget man kan finde i DK. Men, ligesom tivolis rutschebane, så er det kun sjovt første gang, med mindre konceptet falder i ens smag. 

En tur med en dværg. (Tænker bare det skal prøves og krydes af "To Do In Life" listen, så hvis nogle kender et sted hvor mange kan finde dem måske)

Måske ikke dværge i ordets smalleste forstand, men efter thailandske forholde, 3 små piger (cirka 140cm): Linde fra Hero Bar i soi 6, først i 30'erne køn naturlig lattermild pige, med en meget ru stemme, lyder som en der ryger 60 grønne cecil og skylder efter med en flaske træsprit om dagen (hun er ikke ryger); Piyathida fra Up to You Massage i soi Honey, også først i 30'erne, en meget vislende stemme, "store" silikone babser, hun populær, så det handler om være på stedet i rette moment; "ukendt navn" promotion lady ved sugar suar agogo, hun står typisk foran indgangen fra soi Buakhao, sidst i 30'erne, om hun er barfineable vides ikke. Om der findes egentlige dværge aner jeg ikke, men det gør der nok.

En tur med en 18/19 årig pige der tager den analt uden gummi (det eneste der skal gøres uden, da jeg normalt ikke er til det. Vil dog gerne prøve analt natural en gang)

Pas på! Nogle hoteller har en 21 års regel, der gør at du ikke kan tage 18-19-20 årige med på hotellet.

 Massage af en ladyboy (Tænker dette skulle være nemt og finde der nede. Men hvis der er nogle anbefalinger til et sted så kom bare med det)

Det er lige så nemt at finde, som et sandkorn i en ørken.

Prøve at tisse en pige i munden/hoved (igen en gamle beskidt gris og tror bare det har noget at gøre med den "To Do" liste igen)

jeg så nyligt en på Thaifriendly, der skrev hun kunne watersports, men ellers nok ikke det nemmeste at finde. 99% af pigerne i Patts kommer fra den fattige, men meget konservative del af Thailand, Issan.

En tur med 2 piger på hotellet natten over (Tænker det skulle være muligt at få 2 piger der kan arbejde sammen med hjem til long time? anbefalinger?)

Igen pas på. Nok kan et hotel være girlfriendly, men det er oftest kun for 1 gæst per nat. Med andre ord, kan pige nummer 2 koste dig 500-1000 baht ekstra til hotellet. Bedste chance for en trekant er nok i soi 6, men det er i givet fald kun short time.

 

Da det er din første tur, så vil jeg også mene at 10000 baht (2000 kr) per dag er minimum.

Thailandsk toiletpapir er frygtelig ringe af kvalitet. Gå i Lidl og køb et par pakker floralys vådservietter, modsat andre vådservietter eller babyservietter, så er floralys lavet af papir og ikke kunstfibre og kan derfor smides i toilettet.

Myggespray bør købes i Thailand, dansk myggespray indeholder ikke DEET og er derfor ineffektiv overfor myg, Sketolene med 20% DEET og Soffell med 12% DEET kan købes i de fleste 7-11 butikker, de ligger på hvert gadehjørne.

Tylenol og SaRa paracetamol kan købes i de fleste 7-11 og family market og apoteker, 10-15 baht for pakke med 10 piller. Antacil (alminox lignende tyggetabletter) kan købes på apoteket, 10-15 baht for 10 piller. Det er vigtigt når den daglige menu består af kusser, øl og kyllingekebab.

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 4 timer siden:

En tur med en 18/19 årig pige der tager den analt uden gummi (det eneste der skal gøres uden, da jeg normalt ikke er til det. Vil dog gerne prøve analt natural en gang)

Pas på med piger under 21.. Det er ulovligt at have købesex med piger under 21 år og straffe kan være en tur i monkiehouse plus en kæmpe bøde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bozz skrev, den 30/10/2018 at 23:46:

Pas på med piger under 21.. Det er ulovligt at have købesex med piger under 21 år og straffe kan være en tur i monkiehouse plus en kæmpe bøde

Nej.

Købesex definerer Thailand som når der er en pimp involveret og er egentlig ulovligt i sig selv. Det er derfor der er barfines i Thailand. Baren skal selvfølgelig tjene noget på at ha en pige, men de må ikke direkte tage penge fra kunden for ydelser pigen giver. Så baren tager en barfine og hvad der sker i privaten mellem to parter og hvad penge der bliver udvekslet for ydelser er ikke prostitution set med officielle thailandske øjne. Politiet vil ligefrem hjælpe med at få penge ud af kunden ved uoverensstemmelser(og nok kræve et lille gebyr af kunden ud over det for hjælpen).
Den seksuelle lavalder er 15 år som i Danmark. Men da der er en "let læselig lov" som dommere i Thailand har det med at fortolke individuelt fra sag til sag, der siger at man ikke må have købesex med piger under 18(selvom købesex er defineret anderledes end det man normalt får i Pattaya). Så er lavalderen i realiteten 18 år for udlændinge.

For at arbejde i en bar skal en pige være over 18, men for at være gæst i en bar skal man være over 20.... Så de 18-19årige findes da i barene. Og ellers er det thailandske folk eller politi ikke kendt for at gøre alt efter reglerne... i sær hvis der kan tjenes penge og alle er glade.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange gode råd, jeg godt kunne have brugt på min første tur derned. :)

Du vil altid være en Farang i Thailand, altså en måde for pigerne, at brødføde deres familie.

Behandl alle med respekt og du får det samme retur, ihvertfald så meget de respekterer en Farang. ;)

Du vil altid tabe en diskussion med en Thai, lad det ligge og gå videre. 

20-50 baht er mange drikkepenge på en restaurant eller lignende steder. 

Du vil altid betale mere, end en Thai for de samme ting, sådan er det bare og med vekselkursen er det småpenge.

Spis lokal mad, hvor Thai'erne spiser, det er billigt og som regel velsmagende.

Aftal altid pris på forhånd og hold fast, når de bagefter "glemmer" hvad i havde aftalt. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Pinkyeye jeg ville nok være lidt varsom, med at besøge prostitueret i Thailand, for sådan som jeg har forstået det, så er prostitution ulovligt i Thailand, uanset alderen på vedkommende involveret (meget muligt jeg har misforstået noget).

https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand

og her et link til en af de 3 acts (love) som Wiki referer til...

https://ilo-phuket.com/legal-documents/prostitution.html

 

Jeg har ikke selv været i Thailand, og jeg har ikke prøvet at undersøge kilderne nærmer har blot lavet en google search og fundet links ovenfor (altid en god ide at være bare lidt kilde kritisk... blot fordi noget står nedskrevet gør det ikke det skrevet pr. automatik sandt/korrekt ;)).

Jeg har flere steder fundet indikationer på at prostitution er ulovligt i Thailand, at der så er mange prostitueret og besøgende gør det ikke lovligt, ligesom det at mange herhjemme vælger at gå over for rødt, og at der måske bliver set igennem fingerne med det, ikke gør det lovligt, og at du ikke risikere en straf.

Kvindebeundren

 

 

Redigeret af Kvindebeundre

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kvindebeundre skrev, for 13 minutter siden:

Hej Pinkyeye jeg ville nok være lidt varsom, med at besøge prostitueret i Thailand, for sådan som jeg har forstået det, så er prostitution ulovligt i Thailand, uanset alderen på vedkommende involveret (meget muligt jeg har misforstået noget).

https://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand

og her et link til en af de 3 acts (love) som Wiki referer til...

https://ilo-phuket.com/legal-documents/prostitution.html

 

Jeg har ikke selv været i Thailand, og jeg har ikke prøvet at undersøge kilderne nærmer har blot lavet en google search og fundet links ovenfor (altid en god ide at være bare lidt kilde kritisk... blot fordi noget står nedskrevet gør det ikke det skrevet pr. automatik sandt/korrekt ;)).

Jeg har flere steder fundet indikationer på at prostitution er ulovligt i Thailand, at der så er mange prostitueret og besøgende gør det ikke lovligt, ligesom det at mange herhjemme vælger at gå over for rødt, og at der måske bliver set igennem fingerne med det, ikke gør det lovligt, og at du ikke risikere en straf.

Kvindebeundren

 

 

Ja i Thailand er prostitution noget af det mest gedulte erhverv der findes. Ønsker du købe sex i Thailand foreslår jeg falsk skæg og blå briller.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der findes ikke prostituerede i Thailand ;) men mange barpiger og værtinder og  så er der freelancer på Sukhumvit i BKK og Beach Road i PTT :P

Godt Nytår 

Del dette indlæg


Link til indlæg
fyr29 skrev, den 29/10/2018 at 17:49:

Jeg har læst at folk råder en til at veksle penge i lufthaven i Bangkok istedet for i banken/førex m.m Er det stadigvæk aktuelt eller kan det ikke betale sig mere? Hvis ja hvor præcis er det i lufthaven så man ikke lige pludseligt står uden penge på lommen i Thailand.
Det er klart billigst at tage kontanter med og veksle dem. Det kan ikke betale sig at veksle derhjemme. Hvis du skal hurtigt ud af lufthavnen, så hæv 10.000 baht i en ATM og kom videre på din rejse(taxa chaufføren kan dog nok ikke give penge tilbage på 1000 baht sedler, så køb evt en vand i 7-eleven).
Det er så også farligst at tage kontanter med. Alle på dit hotel har nærmest adgang til dine kontanter når du er væk fra værelset, hvis du da låser dem inde i pengeskabet. Pengeskabe på hoteller har en standard kode der kan låse det op og receptionen kan altid åbne det på kort tid. Mange folk lader det også være låst når de tjekker ud af hotellet, så skal rengøringspigerne jo kunne åbne det og resette det til næste gæst. Sååå pengeskabet er kun en hindring for de piger du tager med hjem... ikke personalet på hotellet.
'Tabet' ved at veksle kontanter er nede på omkring 0.5%. Så det er ekstremt billigt at veksle kontanter i Thailand. Men du skal gøre det de rigtige steder. I Pattaya er det aldrig i bankernes vekselskiosker. I lufthavnen er ALLE vekselskiosker på lufthavnens område ejet af banker og det er ren fup. De giver en virkelig dårlig rate. Du skal ned i kælderen på "Airport Rail Link" området. Så efter du er kommet ud af immigration og tolden, så gå ned i kælderen og følg skiltene mod togforbindelsen(se evt den her video som forklarer alt: Changing money in Thailand? The good, bad and the ludicrous. )
Personligt tager jeg kontanter med og har en lille pengekasse med kodelås, som jeg låser inde i hotelværelsets pengeskab. Så låser jeg nogle af kontanterne inde i den... og ellers er de spredt og gemt væk i min låste baggage. Hvis du har en hård kuffert hvor låsen er fastgjort på siden af din kuffert, så er den nærmest mere sikker end pengeskabet.

VISA kort i Thailand.. kan man bruge dem I ATMs, hoteller og restauranter eller er der mere eller mindre et cash only area?
Cash is king. Tror kun det er receptionen på dit hotel der vil foretrække kreditkortet. Der er ATM's overalt... Gebyret er normalt 200 baht for at hæve + din egen banks gebyr. Som nok er 50kr i udlandet(+2 til 3% i vekselsggebyr). Så det koster vel minimum 130kr hver gang man hæver kontanter(hvis man hæver 10.000baht).... og 10.000 baht er vel hvad man nok skal regne med at bruge pr dag, som helt ny i Pattaya, før man lærer alle fælderne at kende og man ikke syntes man behøver give alle der smiler en drink. Sååå 14 dage koster nemt 2000kr i hævegebyr hvis man går VISA vejen. Er man en stille person, som bare vil gå på beerbar om aftenen og evt kan nøjes med en enkelt pige, så kan det gøres lang langt billigere end de 10000 baht, men med din liste af ting, så tror jeg ikke det er dig :D

Kan det betale sig at bestille en taxi til at tage mig fra lufthaven til Pattaya og tilbage igen på forhånd (altså skrive med et taxa selvskab over mail med pris, destination og afhentning igen) eller er det bedre bare og finde en taxa der eller er shuttle busser en nemmere?
Modsat en der skriver længere oppe vil jeg sige at ja det kan betale sig... det koster ca 220kr at for en en taxi og der står en og venter på dig med et skilt med dit navn og du kan komme hurtigt videre. Hvis du ikke er kendt i Pattaya, så er det klart den bedste løsning. Det er ikke sikkert en tilfældig taxa chauffør fra Bangkok ved hvor præcist dit hotel er i Pattaya. Hvis du bestiller i forvejen har chaufføren allerede den information osv. Hvis du tager en bus, hvor du ikke kommer direkte til dit hotel. Vil du som ny altid skulle betale overpris for at komme det sidste stykke til dit hotel, hvis du har baggage med og ikke aner hvor du er.

Hvis et taxa firma er vejen frem, har i nogle anbefalinger hvor man ikke bliver snydt?
Nam's taxi har jeg vist brugt en gang. Det var ok. Nu har jeg en på Line jeg bare bestiller taxi hos. Vær dog opmærksom på at alle thailændere kører som idioter. Bed evt. om en chauffør der kører langsomt og sikkert når du bestiller... det er dog ikke sikkert det hjælper noget.

Gummi generelt, er dette noget pigerne og stederne generelt har på sig? skal man selv have med? er det bedre at tage med hjemme fra?
Ja de plejer at have. Men det de plejer at have er ikke sikkert er det bedste for dig. Køb det du kan lide at bruge og tag selv med. Thailand er jo asien.... 7 eleven har dog et fint lille udvalg hvis du er i nød. Men det er pakker med 3 kondomer i til 20kr..... 


Bedste råd?
Nyd din første tur. Fald med vilje i et par newbie fælder, bare du selv syntes det er ok og du har det sjovt. Du får aldrig din første tur igen. Når jeg ser tilbage på ting jeg fortryder, er det nærmest kun ting jeg har sagt nej til, hvor jeg fortryder jeg ikke gjorde det.... Dog fortryder jeg at jeg blev med samme pige 3 dage i træk de aller første dage jeg var der. Det var sgu spild af tid, når nu der er frit valg.


Fornuftige råd?
Lær at sige nej! Alle vil have drinks og du får intet ud af at dele drinks ud til servitricerne, pigen du har på dit lår's 'søster' eller til mamasan. Hvis du giver et par drinks ud, så kommer hele baren pludselig forbi og så har du en fest i baren, som du betaler regningen for. Det er sgu sjovere at have festen på hotelværelset.

Thailandske piger giver en rigtig god kæreste oplevelse, men hvis de arbejder i Pattaya har de altid mere end en kæreste. Så lad være med at falde for deres pis. De har alle sammen 'ikke været i Pattaya i så lang tid'. Ha det sjovt med dem, men lad hjertet blive hjemme... og lad være med at give penge til deres syge mor.

Lad være med at gå med dem der vil sælge pingpong shows. Bare lad være. Hvis du vil se pingpong shows, så tag til Bangkok og se det gratis på Soi Cowboy's gogo bars.

Lad være med at gå ind i de Russiske show bars på walking street.... du bliver taget i røven der.

Igen... Lad være med at give alle drinks. Der er ingen der er seje ved at smide penge omrking sig. Gogo bars er pengemaskiner beregnet på at hive så mange penge ud af dig som overhovedet muligt. Gogo pigen der koster 1500 baht barfine + 5000 baht for en nat syntes du er en idiot, hvis du giver så mange penge, men det siger hun selvfølgelig ikke til dig... og hun går da ikke med dig for mindre, da mamasan siger det er prisen for long time i hendes bar. Der kommer jo nok en en anden dag der vil betale det. Men finder du hende på Insomnia senere, så vil hun gerne gå med dig for 1500-2000baht for natten, da hun nu er freelancer.

Lad være med at tage en pige fra den gade du bor i... faktisk så lad være med at få massage eller gå på beerbar i den gade du bor i. Specielt når det er din første gang. Hver gang du går forbi vil pigerne have dig med ind fordi de kender dig. Og har du haft pikken i hende, så er de straks meget sværere at sige nej til. De er mestre i at give dig dårlig samvittighed, hvis du ikke vil se dem igen. Hvis du vil nyde din ferie uden brok og pis, så gå en gade væk. Nok er man en mand og nej betyder nej, men det er sgu altid nemmere at undgå end at sige nej i Pattaya.

Og til sidst.... Alle apoteker sælger Azithromycin, hvis nu du stikker den ind et sted du ikke skulle. Og en del af dem sælger Sidegra :D betal ikke mere end 250baht for en pakke med 4.... der er altid et andet apotek 20 meter længere nede af gaden.

Fyr29... Du’ sgu en Gud!! Dig vil jeg sgu gerne rejse til T-land med når jeg en skønne dag skal tage min første tur :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...