Hop til indhold
Guest Alkoholikeren

Tænk...

Recommended Posts

Virkelig godt debatindlæg du har fundet, Alko. Henrik List får sat mange ting på plads. 

Personlig er jeg splittet i forhold sexindustrien i Thailand (og alle andre steder). På den ene side er jeg ikke et sekund i tvivl om, at det kan være win-win for både fattig og rig. Som jeg har skrevet mange gange før: For langt hovedparten af verdens prostituerede er det ikke prostitutionen, der er problemet. Tværtimod, prostitutionen er løsningen. Problemet er fattigdom, gæld og et udsigtsløst liv. Det er typisk her, prostitutionsmodstanderne går fuldstændig galt i byen.

På den anden side må jeg ærligt indrømme, at jeg har det lidt svært med denne utilslørede udnyttelse af andres fattigdom. Navnlig når den tager de former, som Bananas beskriver i tråden med Rejs' thaianmeldelse ("Thai Corners måske bedste sælger"). Men jeg medgiver, at det er en emotionel ting - det handler om følelser.

Thailand er i øvrigt et land på vej op. Før eller siden vil de dage, hvor thailandske kvinder spreder ben for håndører, være talte. For det kan godt være, at man i den thailandske kultur har et mere pragmatisk forhold til sex end hos os, men first choice er tjansen på gogo-baren (eller bj-baren) næppe.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Jolly Roger

Nej, man kan ikke lukke øjnene for at de thailandske piger og deres familier nok ville foretrække høje uddannelser og godt betalte jobs. Filippinerne skulle efter sigende være hvor Thailand var for årtier siden, og hvis sexturismen ikke allerede er til stede, må man formode at det kun er tid før den kommer. Jeg er af den mening at sexturismen kun er moralsk legalt så længe alternativet er dårligere. Alle ville vel ønske at prostitution kun bør forekomme af lyst og ikke nød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 17 timer siden:

At tænke sig de politisk korrekte medie Pol8tikken har en begavet artikel.

https://politiken.dk/debat/art5390548/Behøver-sexturisme-at-være-kynisk-udnyttelse

Jeg har – som i andre indlæg – lidt svært ved at afkode budskabet (bruger du ifon?). 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jolly Roger skrev, for 32 minutter siden:

Nej, man kan ikke lukke øjnene for at de thailandske piger og deres familier nok ville foretrække høje uddannelser og godt betalte jobs. Filippinerne skulle efter sigende være hvor Thailand var for årtier siden, og hvis sexturismen ikke allerede er til stede, må man formode at det kun er tid før den kommer. Jeg er af den mening at sexturismen kun er moralsk legalt så længe alternativet er dårligere. Alle ville vel ønske at prostitution kun bør forekomme af lyst og ikke nød.

Du fortjener en såkaldt "liker" grundet din sidste sætning.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kommer til at tænke på, at alt i denne uge drejer sig om "knæk cancer".

Kampagnen har min fulde støtte, ingen tvivl om det.

Men hvor kunne jeg dog savne en parallel kampagne, som måske hed "knæk prostitionskoden", hvor det mere eller mindre eksplicitte budskabet var: "Jeg er glædespige, og det er jeg rigtigt godt tilfreds med"-

Jeg håber, at @Sofie Brandvarm  med sin oprigtighed har virkets som en bølgebryder i branchen.

Tusind tak til dig Sofie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 timer siden:

Jeg kommer til at tænke på, at alt i denne uge drejer sig om "knæk cancer".

Kampagnen har min fulde støtte, ingen tvivl om det.

Men hvor kunne jeg dog savne en parallel kampagne, som måske hed "knæk prostitionskoden", hvor det mere eller mindre eksplicitte budskabet var: "Jeg er glædespige, og det er jeg rigtigt godt tilfreds med"-

Jeg håber, at @Sofie Brandvarm  med sin oprigtighed har virkets som en bølgebryder i branchen.

Tusind tak til dig Sofie.

God idé, BX, men hvorfor lægger du ikke selv ud? Du kunne jo lave dig en t-shirt med påskriften "Jeg er sexkunde, og det er jeg rigtig godt tilfreds med". 

Der er vel også brug for bølgebrydere på kundesiden :D

Redigeret af Virgula

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Borende X skrev, for 6 timer siden:

Jeg har – som i andre indlæg – lidt svært ved at afkode budskabet (bruger du ifon?). 

Nej jeg bruger iPhone og iPad :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Virgula skrev, for 4 timer siden:

God idé, BX, men hvorfor lægger du ikke selv ud? Du kunne jo lave dig en t-shirt med påskriften "Jeg er sexkunde, og det er jeg rigtig godt tilfreds med". 

Der er vel også brug for bølgebrydere på kundesiden :D

I min civilsituation er det nok lidt vanskeligt at komme hjem med en T-skjorte, hvor der på den en side står "Nikita Darling" og på den anden "Trine Tease".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 42 minutter siden:

I min civilsituation er det nok lidt vanskeligt at komme hjem med en T-skjorte, hvor der på den en side står "Nikita Darling" og på den anden "Trine Tease".

Jeg tænker måske også det vil være lidt af en udfordring, at have den selvsamme T-shirt på ved besøg hos én af de to piger? B)..... med mindre du har sat dem begge i stævne samtidig selvfølgelig :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Butch skrev, for 2 minutter siden:

Jeg tænker måske også det vil være lidt af en udfordring, at have den selvsamme T-shirt på ved besøg hos én af de to piger? B)..... med mindre du har sat dem begge i stævne samtidig selvfølgelig :D

Altså: Når jeg står med ryggen til den ene, kan hun ikke læse, hvad der står på bagsiden. Og omvendt, formoder jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Butch skrev, for 3 minutter siden:

Begge skønheder samtidig en smuk drøm, meen tror sgu den gamle libertiner og jeg selv vil føle mig udfordret for de er sgu for skønne til at man kan fokusere på den ene frem for den anden...:)<3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 17 minutter siden:

Altså: Når jeg står med ryggen til den ene, kan hun ikke læse, hvad der står på bagsiden. Og omvendt, formoder jeg.

Jeg kan se at du har tænkt det scenarie grundigt igennem...:D:D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...