Hop til indhold
mignuigen

Laser

Recommended Posts

Jeg har tænkt tanken at prøve hjemme laser behandling. De er jo blevet enormt billige. Men er også lidt utryg ved at fyre et 'laservåben' af lige i skridtet :-o.

Har nogen erfaringer med sådan noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lyder virkelig dumt og temmelig smertefuldt, at gøre det selv hjemme i stuen. :D Gå til en klinik, hvor de har den nødvendige erfaring og muligheden for at køle huden samtidig.

Brug alternativt en epilator, hvis du finder overstående for pricey, eller lad lortet gro! -_-

Del dette indlæg

Link til indlæg
mignuigen skrev, for 42 minutter siden:

Jeg har tænkt tanken at prøve hjemme laser behandling. De er jo blevet enormt billige. Men er også lidt utryg ved at fyre et 'laservåben' af lige i skridtet :-o.

Har nogen erfaringer med sådan noget?

De produkter man kan købe har ikke noget med Laser at gøre. Det er bare en intensiv lyskilde, som højest sandsynlig ikke er kraftig nok til hårfjerning. For at må benytte Laser så kræver det en lægelig uddannelse eller at en læge har ansvaret for behandlingen. IPL behandlings metoden er effiktiv og ikke en Laser men lyset er kraftigt nok og måske endnu kraftigere, men derved kan klinikker bruge denne metode for det kræver ikke læge, som skal være ansvarlig netop fordi IPL ikke er en Laser. 

Generelt så skal man være så bleg som muligt for at få det bedste resultat. Jo blegere hud desto mere energi kan man indstille udstyret til for energi skal omsættes til vare nede i hårroden. Studier har vist at 70 C skal hårsækken varmes op til og noget af lyset vil jo ramme udenfor selve håret og dermed en risiko for forbrænding af huden. Lyset skal via håret, som er barberet til ca 1 mm længde og skarpt afskåret, så lyset kan finde vej som hvis det var en fiber fra YouSee :-). Gel benyttes også for at opnå optisk kontakt. 

Jeg tro du for størst success på en pro klinik alt det andet hånd udstyr kan eller må ikke afgive disse kraftige lys energi pulser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Filippa

De lasere man køber til hjemmebehandlinger er slet ikke kraftige nok. Hvis du vil være stort set permanent hårfri, så få det gjort på en professionel klinik. Jeg er næsten færdig med mine behandlinger, kan kun anbefale det!

Redigeret af Filippa

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...