Hop til indhold
Guest Tatra

Dansk til udenlandsk og omvendt

Recommended Posts

Guest Tatra

Hører måske ikke til her, kan naturligvis flyttes om ønsket.

Men hvordan bærer man sig ad med at referere en dansk tekst på udenlandsk når man svarer? Eksempel her: 

 

Tekst på dansk, men på spansk på Lesly svarer.

Og i givet fald, er der en nem måde at oversætte en udenlandsk tekst, som f.x. spansk i samme tråd, til dansk?

Kender naturligvis google translate, men der er vel en anden og enklere metode?

Redigeret af Tatra

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tatra skrev, for 4 minutter siden:

...men der er vel en anden og enklere metode?

 

Translate er vel eneste mulighed, hvis man da ikke er tosproget...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tatra skrev, for 49 minutter siden:

... Kender naturligvis google translate, men der er vel en anden og enklere metode?

Ja. Ignorer indlæg på andet end dansk.

Og svar eventuelt på dansk, for kan udenlandske piger herinde forstå, hvad der skrives i tråde på EG, så kan de også forstå dit svar. Ellers kan de nok få hjælp af deres "forbindelsesofficer" (læs: danske alfons).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tatra skrev, for 3 timer siden:

Hører måske ikke til her, kan naturligvis flyttes om ønsket.

Men hvordan bærer man sig ad med at referere en dansk tekst på udenlandsk når man svarer? Eksempel her: 

 

Tekst på dansk, men på spansk på Lesly svarer.

Og i givet fald, er der en nem måde at oversætte en udenlandsk tekst, som f.x. spansk i samme tråd, til dansk?

Kender naturligvis google translate, men der er vel en anden og enklere metode?

Tekst kan oversættes begge veje og hvis der skrives fra en telefon kan der muligvis bruges en app til formålet. At vedkommende så ikke har gidet at oversætte/indsætte tekst på dansk kan man jo så have sin mening om :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
DK fyr 34 skrev, for 15 minutter siden:

Tekst kan oversættes begge veje og hvis der skrives fra en telefon

OK, således oplyst til en der ikke kunne drømme om at skrive på en telefon, udover sms.

Tak for svar!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tatra skrev, for 7 minutter siden:

OK, således oplyst til en der ikke kunne drømme om at skrive på en telefon, udover sms.

Tak for svar!

Selv tak. Der findes vist app's du kan have liggende og så oversætter og viser den dig alt tekst/alle sider i oversat format, så der ikke skal kopieres og indsættes i google translate mv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 16/10/2018 at 13:21:

Sí. Ignora los mensajes que no sean daneses.

Y si es posible, conteste en danés, para que las niñas extranjeras puedan entender lo que está escrito en hilos en la CE, también pueden entender su respuesta. De lo contrario, pueden obtener ayuda de sus "oficiales de enlace" (leer: alfas daneses).

Det var ikke min hensigt at svare på spansk. Jeg undskylder og sætter min telefon i Google Chrome spansk til dansk, og jeg troede, at du ville se dette på dansk, men det fungerede ikke, men jeg ved, hvordan jeg skulle gøre det tak

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tatra skrev, den 16/10/2018 at 12:27:

Tal vez no aquí, por supuesto, se puede mover si se desea.

Pero, ¿cómo confía en remitir un texto danés a un idioma extranjero al responder? Ejemplo aquí: 

 

Texto en danés, pero en español sobre las respuestas de Lesly.

Y si es así, ¿hay una manera fácil de traducir un texto extranjero, como el español en el mismo hilo, al danés?

Por supuesto, ¿sabes google traducir, pero hay otro método más fácil?

du kan godt se, hvad du har brug for

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lesly dominican skrev, for 18 minutter siden:

Det var ikke min hensigt at svare på spansk. Jeg undskylder og sætter min telefon i Google Chrome spansk til dansk, og jeg troede, at du ville se dette på dansk, men det fungerede ikke, men jeg ved, hvordan jeg skulle gøre det tak

Du må have citeret en forkert. Jeg er i stand til at læse spansk med lidt besvær, men jeg skriver det ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...