Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya - Manicure og Pedicure

Recommended Posts

Ikke fordi jeg har prøvet hverken at få ordnet hænder eller fødder før - eller vil udgive mig som den store ekspert på det område - men det dur de altså ikke til.

En af de første dage, ville jeg have lavet manicure, da mine fingre og negle, efter at have arbejdet med bil og motorcykel, ikke var helt rene. 200 bath lød da ikke urimeligt, selvom jeg kunne have fået 1 hel times Thaimassage for det samme.

Hun startede godt nok med at lægge mine fingre i blød - men så begyndte hun at skubbe neglebåndene tilbage, så der rigtig kunne komme infektioner op bag neglene - og det vedblev hun med at gøre, selvom jeg protesterede. Så klippede hun neglene helt ned i sidderne og fjernede også huden deromkring - men det værste var næsten at da hun så skulle file mine negle - så begyndte hun guddødhjælpemig at file dem på oversiden, så de kom til at se ud, som når jeg selv har brugt sandpapir på dem.

Det eneste lyspunkt i den forretning, var næsten at midt under hendes tåbeligheder, kom der en helt ung pige med ring i næsen og en barm, der var ved at kravle ud af blusen, ind fra baglokalet og satte sig i sofaen i forlokalet, som en anden lokkedue - nu havde jeg heldigvis engageret mig på anden vis - så det var ikke aktuelt - men jeg blev nu alligevel tilbudt at komme igen næste dag og også få lavet pedicure ;-)

 

I dag ville jeg så have lavet pedicure, da min tånegle var ved at blive lidt lange og jeg har en aftale om en hyggelig aften med min thai-veninde - men jeg valgte nu en anden forretning lidt derfra.

Her var en ældre lidt overvægtig dame at træffe. Hun startede også med iblødsætning - hvorefter hun tog en grov børste og ufølsomt skrubbede løs, så det killede i fødderne. Hun ville også klippe mine negle ned i sidderne og fjerne beskyttende hud + file neglene på oversiden. Til storetæerne havde hun ikke engang en negleklipper, der kan klippe lige over - istedet brugte hun sådan en lille skævbider og startede med at klippe tilbage fra midten af neglen - og da jeg har en storetå, som jeg tidligere har haft store problemer med, fordi den ikke gror helt så godt som den skal pga. et par arbejdsskader, men istedet gror ned under huden, så det gør ondt når jeg går - gjorde jeg hende selvfølgelig opmærksom på det og holdt øje med hvad hun lavede - hun mente så jeg var bange og at det ikke ville blive et "pråbeem" om hun fjernede en del mere - hun syntes vist nærmest jeg var til grin, at jeg ikke turde give hende lov til at fortsætte på sin uproffesionelle måde med sit uproffesionelle værktøj.

200 + 250 bath smidt ud af vinduet for noget, som jeg selv kunne have gjort noget bedre og gratis.

Midt under seancen kom der en ældre fyr med et stort smil om munden ud fra baglokalet fulgt af en helt ung slank og smuk pige - jeg tror jeg vil vælge samme behandling som ham næste gang ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har prøvet samme behandling, i mange år, men nede i Jomtien på stranden, der går pigerne rundt imellem liggestolene og udfører til UG til 300 - 400 thb incl. neglelak :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thai´erne klipper deres negle helt ned i siderne.

Hvis du prøver at studere nogle af de ældre damer, så har de nærmest en spids trekantet negl på storetåen.
Det ser helt vildt ud, og ligner vel nærmest en klo.
Det forlyder sig, at når man klipper og filer i den facon, så har man ikke problemer med nedgroede negle.
Det tror da fanden, når der slet ikke er noget tilbage i siderne af neglen :)

Jeg skal ikke nyde noget, og klipper mine negle selv. Så kan damerne få lov at nippe al den hårde hud, og give lidt fodmassage.
De synes jeg er tosset, men jeg har absolut ikke behov for at få klippet mine negle ned i siderne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...