Hop til indhold
Guest Sparkster

At leve med ens partners seksuelle ”historik”

Recommended Posts

Sparkster skrev, den 18/9/2018 at 19:23:

Det er helt sikkert vejen frem, men jeg er den type der gerne vil være helt sikker på hvad jeg mener, eller i dette tilfælde føler, og meget gerne hvorfor - inden jeg begynder at snakke om det. Særligt i sådan en situation som denne, hvor jeg har så negative følelser overfor noget, jeg mener burde være positivt - men jo dialog er helt sikkert vejen frem, det skal bare være den rigtige dialog.

@Sparkster hvis du er helt sikker på hvad du mener og føler og samtidig kender årsagen, så er det vel ikke et problem mere.

Måske det vil være din kæreste som kan give dig svar eller være med til at få det hele til at føles godt :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har fuldt forståelse for din situation - og får du ikke vendt dine bekymring og jalousi så vil den gnave i dit baghoved og det bliver et større og større problem. Du kan overveje følgende ting:

1) Sig til hende hvordan du føler det. Men gør det ud fra en positiv vinkel. Fedt at hun har prøvet nogle ting - og ved hvad der tænder hende  Du kan selvfølgelig  ikke ændre på hendes fortid men bare det at få snakket om det kan løse op

2) Fokuser på at opbygge jeres egen historik og erfaringer

3) Hver gang du får de negative tanker, så prøv at tænke på fem positive ting om jeres forhold som gør dig glad

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MissMe

Er det ikke den typiske dobbeltmoral, mænd må godt have haft en aktiv fortid, men kvinden må ikke... :-o

Hvis du selv har benyttet GP og sugarbabes, skal du da bare være glad for hun accepterer det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster
MissMe skrev, for 8 timer siden:

 

Er det ikke den typiske dobbeltmoral, mænd må godt have haft en aktiv fortid, men kvinden må ikke... :-o

 

Det ville være dobbelt moralsk hvis jeg IKKE ville kunne forstå hvis hun også havde det sådan, skulle hun være udfordret ved min fortid, så vil jeg mene at hun havde lige då meget “ret” til det som jeg har - så nej det vil jeg ikke mene :) 

@Hanshj tak for dit input, kæresten og jeg havde en god snak i nat omkring det, netop med fokus på de positive ting, aftalen er nu at hvis jeg kan mærke noget generer mig, så siger jeg det når det opstår og så tager vi det med det samme :) det er min fornemmelse at det vil kunne afhjælpe ret effektivt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har selv en kvindelig bekendt, der efter sin skilsmisse for cirka ti år siden, der efter hendes udsagn har været sammen med op mod 100 forskellige mænd efter hun er blevet skilt. Jeg aner ikke om tallet passer eller om hun overdriver, for ofte kan hun ikke huske hvilke "røverhistorier" hun har fortalt mig, så tit kan jeg fange hende i nogle uklarheder eller direkte halve løgne, hvis jeg begynder at snakke om noget som er sket for et halvt år siden. Måske lever hun også selv lidt i en drømmeverden, hvor hun har behov for at stive selvtilliden af ved at lade som om, at hun har så nemt ved at få fat i nye mænd. Desværre har hun bare meget svært ved at holde fast i dem.

Nu har hun imidlertid fundet en kæreste, og foreløbig har forholdet varet et halvt års tid. Det er meget længere end hendes hidtidige forhold, men jeg tror ikke på, at det kan holde i længden. Dertil er hendes lyst efter fremmede pikke for stor.

Men som temaet er i denne tråd, så har hendes kæreste det selvfølgelig meget svært med hendes fortid, og hun siger selv, at hun slet ikke fortæller ham ret meget af det som hun har gjort. Og jeg skal i hvert fald lige vove på at fortælle  ham noget, siger hun hver gang vi mødes. På den måde lever hun jo på en løgn, men det er hendes valg.

Sådan er der sikkert mange kvinder som er. På den ene side vil de gerne have en trofast kæreste, som forguder dem og giver dem gaver, men på den anden side, vil de også gerne være nogle frie fugle, der altid er på jagt efter en lækker mand, der kan give dem noget god sex. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jolly Roger

En kvindes, eller mands, sexuelle fortid burde ikke være en forhindring for et frugtbart forhold. Det er nemt at sige, men nok noget sværere at efterleve. Det er nok de færreste der ikke oplever når jalousien gnaver. Når den rammer mig er det eneste der hjælper er at snakke om det, men uden de mest intime detaljer. Kærligheden overvinder alt:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Sparkster 

Du skriver at det er et ret nyt forhold. 

I nye forhold er der rigtig mange forskellige følelser i gang, og følelser er som nævnt andetsteds ikke rationelle. De farer rundt i hele organismen og forårsager de vildeste ting. 

Der er selvfølgelig forelskelsen over for “den eneste ene”, og den kan være den dejligste følelse i hele verden. Men kan også være med til at pille lidt i det skjold der holder jalousien i ave. 

Når hun så fortæller dig lidt omkring hendes erfaringer, så skal du gribe fat i alt hvad du har af positive følelser for hende og bruge dem til at bearbejde de ting hun siger. Aflæs hendes måde at fortælle tingene på. Sidder hun og er genert og forsigtig når hun fortæller dig omkring hendes oplevelser (prøver hun at aflæse hvordan du reagerer for at passe på dig), eller sidder hun og “praler” med de ting hun har prøvet?

Vær åben omkring det du føler, men husk at man ikke finder ret mange partnere der ikke har en eller anden form for fortid,..... så hav det i tankerne når du forsøger at finde fodfæste i alt det her. 

Og pas på med at spille sej og forstående hvis du ikke 100% kan stå inde for dette i dig selv. For hun kan nemlig også godt blive snydt hvis hun aflæser dig på et forkert grundlag.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...