Hop til indhold
Rejsenetværk

Book direkte hos hotellet, såvidt muligt ikke på booking portaler

Recommended Posts

Om booking af hotel værelser.

Skrevet af Rejsenetværk i en af mine rejseberetninger:

"Jeg tjekker altid de hoteller som jeg finder på bookingportalerne, for om der kan bookes direkte på hotellets hjemmeside, hvilket jeg gerne vil opfordre alle til at gøre.

Nogle booking portaler er så store, at hotellerne næsten ikke kan lade være med at bruge dem, men jeg synes at 25 % +/- som mange bookingportaler tager af hotellernes værelsespris er rent åger.

Så derfor booker jeg direkte hos hotellerne, hvis de ikke er dyrere end priserne for samme på bookingportalerne."


Svaret af Aros på samme:

"Jeg er helt enig, når jeg booker hoteller booker jeg altid så vidt som overhovedet muligt på hotellernes egen hjemmeside, ofte er det cirka samme pris som på bookingportalerne. Derudover har jeg ladet mig fortælle fra flere der har kontakter i hotelbranchen i Europa, at når hotellerne skal fordele værelserne til gæsterne, er der forskel på værelserne indenfor den kategori man har købt (belligenhed, indretning mv), så får dem der har købt på hotellets egen hjemmeside de bedste værelser, og dem der har købt via bookingportalerne får de dårligste værelser."

Jeg vil gerne slå et slag for at vi alle, i det mindste undersøger på hotellernes egne hjemmesider, om vi kan bestille en identisk overnatning over deres egen booking service, og kan vi det, uden at ens overnatninger bliver dyrere end på de bookingportaler hvor vi også kan bestille den samme booking, så bør vi efter min mening bestille på hotelles egen hjemmeside, og betale direkte til hotellet selv.

Booking portalerne er blevet til en så dominerende en faktor, at hotellerne ikke kan undvære dem, men de udnytter også deres dominans i en sådan grad, at jeg mener at hoteller og deres kunder sammen bør søge at reducere hotellernes afhængighed af bookingportalerne.

Mig forekommer det mig at en provision af hver overnatning til bookingportalerne, på 20 - 25 %, ikke beror på en af egne omkostninger nødvendiggjort profit, men på at de simpelthen presser citronen fordi de kan.

Jeg har oplevet at en overnatning var udsolgt på et hotels hjemmeside, da jeg prøvede at booke hos dem selv, men den var ledig på en bookingportal, hvor jeg så bookede min overnatning.
På hotellet spurgte jeg hvordan det kan være, og de svarede at der er booking portaler der opkøber overnatninger, i forventning om at de nok skal få dem solgt, og det ser ud til at være en virkningsfuld, men som jeg ser det usympatisk politik overfor hotellerne, der i forvejen fylder deres lommer med guld til overmål.


Fandt denne artikel:

28 ting hoteller ikke vil have du ved
( billede 7 af 29 )

"Du får det dårligste værelse, hvis du booker gennem en rabatside
Ifølge Jacob Tomsky, forfatter af Heads in Beds: A Recklass Memoir of Hotels, Hustles, and So-Called Hospitality, får du en discountoplevelse, hvis du booker et værelse gennem en rabathjemmeside. Du vil blive den første, de beder om, at flytte hotel, hvis der er overbooket, og du får det værste værelse. Dette skyldes, at hoteller vil give deres loyale gæster deres bedste værelser."
https://www.msn.com/da-dk/rejser/rejsenyt/28-ting-hoteller-ikke-vil-have-du-ved/ss-AAuSy7c?li=BBr5CAg&ocid=mailsignout#image=7

Mange hoteller har også en aktiv politik for eget salg, hvor de opfordrer til at man booker over deres egen webbooking, og ofte med en rabat på 5- 10 % hvis man gør det, støt dem :)

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...