Hop til indhold
Finn1101

ڈان ٹی وی کے فورم پر ڈانسک

Sprog på Eroguide  

93 medlemmer har stemt

This poll is closed to new votes
  1. 1. Er der en god idé at der skrives på andre sprog end dansk?

    • Ja, jo flere forskellige sprog, jo bedre
      3
    • Nej, men engelsk er okay
      30
    • Nej, men engelsk, tysk, fransk, tyrkisk og arabisk er okay
      1
    • Nej, udgangspunktet må være at der skrives på dansk
      59


Recommended Posts

Onslow skrev, den 27/7/2018 at 20:06:

Det undrer mig lidt, at de ivrige fortalere for at skrive på dangelsk (københavner engelsk) slet ikke har empati for de medborgere, der har mas nok med det danske.

Og når de tilmed ikke helt mestrer engelsk, går det da helt galt...... Et eksempel (uden at ville hænge @PreferEnglish ud), kunne være forskellen på "of course" og "off course". Det første som det gode gamle "selvfølgelig", det andet som at komme ud af kurs, og dermed måske det modsatte af of course.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Og når de tilmed ikke helt mestrer engelsk, går det da helt galt...... Et eksempel (uden at ville hænge @PreferEnglish ud), kunne være forskellen på "of course" og "off course". Det første som det gode gamle "selvfølgelig", det andet som at komme ud af kurs, og dermed måske det modsatte af of course.....

Jeg vil fremover sidde klar med den røde pen og give retteark og karakterer til de engelsktalende herinde (men kun hvis de er danske og i en humoristisk og kærlig ånd) :) Jeg forventer et korrekt og fejlfrit britisk engelsk - altså pavement i stedet for sidewalk, prostitute i stedet for whore og så hedder det ALUMINIUM og ikke aluminum - ja, jeg rynker på næsen af dovenskab. Vi bruger iøvrigt adskillige engelske udtryk her - b2b, cof, cim - de fremmede lande har sneget sig nærmere - og forøvrigt så har vi jo de østeuropæiske piger, der altså ikke har nogen forudsætning for at kunne tale dansk.. og de har - og skal jo også have - en stemme herinde :) vi kan ikke helt undgå de engelsksprogede indlæg - og jeg synes bestemt heller ikke at vi skal - men ellers så lad os da holde os til dansk, så alle kan være med :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 2 minutter siden:

 vi kan ikke helt undgå de engelsksprogede indlæg - og jeg synes bestemt heller ikke at vi skal - men ellers så lad os da holde os til dansk, så alle kan være med :P 

Nej, det kan vi nemlig ikke. Undgå. Og det håber jeg heller ikke vi kommer til. Der hvor det bliver pinligt er der hvor folk der helt åbenlyst er danske, skriver et helt ubehjælpeligt engelsk. Eller et engelsk så fuld af fejl, at det misforståes. Der ville det jo nok hjælpe om de havde skrevet dansk.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 2 minutter siden:

Nej, det kan vi nemlig ikke. Undgå. Og det håber jeg heller ikke vi kommer til. Der hvor det bliver pinligt er der hvor folk der helt åbenlyst er danske, skriver et helt ubehjælpeligt engelsk. Eller et engelsk så fuld af fejl, at det misforståes. Der ville det jo nok hjælpe om de havde skrevet dansk.....

Nemmerlig :P spot on, as they say ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes faktisk at tråden har sin berettigelse.   Jeg mener sådant set også at der kan argumenteres for at der er sket en udvikling, således at der bliver skrevet mere på engelsk end tidligere.  Jeg ved også at flere udenlandske piger end tidligere har opdaget EG. 

Det fleste bruger nok Google translate for at læse hvad der på dansk bliver skrevet om dem.  De svarer så nogen gange på engelsk eller måske mere korrekt "street engelsk".  Det er sådant set helt ok.  Der hvor jeg måske synes at man lige skulle stille sig selv et par spørgsmål før man kaster sig ud i engelske anmeldelser er omkring ens formål.

Er formålet måske primært at pigen skal kunne læse ens anmeldelse/ros snarere end at gøre potentielle købere opmærksom på ens "Fund" I en tid med en helvedes masse fakefoto´s og lovning omkring guld og grønne skove,  vil jeg umiddelbart mene at vægten burde ligge på det sidste.  Ja ja, det ene udelukker ikke det andet, men nøgternt set flytter ens valg faktisk på fordelingen af de to yderpunkter.

Afslutningsvis vil jeg blot opfordre til at stiller sig selv spørgsmålet "Er det faktisk nødvendigt at jeg skriver eller svarer på dansk, fordi enkelte har skrevet på engelsk" 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Jeg synes faktisk at tråden har sin berettigelse.   Jeg mener sådant set også at der kan argumenteres for at der er sket en udvikling, således at der bliver skrevet mere på engelsk end tidligere.  Jeg ved også at flere udenlandske piger end tidligere har opdaget EG. 

Det fleste bruger nok Google translate for at læse hvad der på dansk bliver skrevet om dem.  De svarer så nogen gange på engelsk eller måske mere korrekt "street engelsk".  Det er sådant set helt ok.  Der hvor jeg måske synes at man lige skulle stille sig selv et par spørgsmål før man kaster sig ud i engelske anmeldelser er omkring ens formål.

Er formålet måske primært at pigen skal kunne læse ens anmeldelse/ros snarere end at gøre potentielle købere opmærksom på ens "Fund" I en tid med en helvedes masse fakefoto´s og lovning omkring guld og grønne skove,  vil jeg umiddelbart mene at vægten burde ligge på det sidste.  Ja ja, det ene udelukker ikke det andet, men nøgternt set flytter ens valg faktisk på fordelingen af de to yderpunkter.

Afslutningsvis vil jeg blot opfordre til at stiller sig selv spørgsmålet "Er det faktisk nødvendigt at jeg skriver eller svarer på dansk, fordi enkelte har skrevet på engelsk"  

Du skriver: Afslutningsvis vil jeg blot opfordre til at stiller sig selv spørgsmålet "Er det faktisk nødvendigt at jeg skriver eller svarer på dansk, fordi enkelte har skrevet på engelsk"  

-------

Når nu man er totalt sprogspasser udi det engelske og du mener vi ikke skal svare på dansk....øøøøøh skal vi så svare på Russisk? Urdu?....ægyptiske hiraglyffer?

eller hvad havde du lige forstillet dig?:ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 17 minutter siden:

Du skriver: Afslutningsvis vil jeg blot opfordre til at stiller sig selv spørgsmålet "Er det faktisk nødvendigt at jeg skriver eller svarer på Engelsk , fordi enkelte har skrevet på engelsk"  

-------

 

Godt set - Der skulle selvfølgelig have stået engelsk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit indspark:

  • Det er ikke alle danskere der kan engelsk på funktionsniveau. Det glemmer man nemt når man arbejder i en international koncern hvor næsten alt skriftligt er på engelsk.
  • Det er ikke alle danskere som forstår svensk så godt at de gider læse indlæg på svensk.q Glemmer man nemt hvis man er vokset op i østdanmark med svensk TV.
  • Der er ikke pligt til at læse alt på EG.
  • Online oversættere kan oversætte hvadsomhelst til hvadsomhelst godt nok til EG brug; der kan evt. gå nogle "melllem linjerne" ting tabt.
  • Indlæg på andre sprog kan være lige så indholdsmæssigt værdifulde som indlæg på dansk. De bør derfor være velkomne på samme præmisser som danske indlæg. I hvert fald så længe næste punkt er gældende:
  • For nuværende er andelen af indlæg på dansk i klart, klart overtal.

Og min konklusion:

  • Jeg har besluttet altid at skrive på dansk, også når jeg kommenterer indlæg på et andet sprog. Af hensyn til de der ikke forstår engelsk (eller svensk eller...). Da EG er er dansk site, synes jeg det mest rimelige er at det er de ikke-danskkyndige der har ulempen med at bruge et oversætterværktøj.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, for 50 minutter siden:

Mit indspark:

  • Det er ikke alle danskere der kan engelsk på funktionsniveau. Det glemmer man nemt når man arbejder i en international koncern hvor næsten alt skriftligt er på engelsk.
  • Det er ikke alle danskere som forstår svensk så godt at de gider læse indlæg på svensk.q Glemmer man nemt hvis man er vokset op i østdanmark med svensk TV.
  • Der er ikke pligt til at læse alt på EG.
  • Online oversættere kan oversætte hvadsomhelst til hvadsomhelst godt nok til EG brug; der kan evt. gå nogle "melllem linjerne" ting tabt.
  • Indlæg på andre sprog kan være lige så indholdsmæssigt værdifulde som indlæg på dansk. De bør derfor være velkomne på samme præmisser som danske indlæg. I hvert fald så længe næste punkt er gældende:
  • For nuværende er andelen af indlæg på dansk i klart, klart overtal.

Og min konklusion:

  • Jeg har besluttet altid at skrive på dansk, også når jeg kommenterer indlæg på et andet sprog. Af hensyn til de der ikke forstår engelsk (eller svensk eller...). Da EG er er dansk site, synes jeg det mest rimelige er at det er de ikke-danskkyndige der har ulempen med at bruge et oversætterværktøj.

 

Meget sobert indlæg. Ønsker jeg havde skrevet det selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
slip skrev, for 1 time siden:

Mit indspark:

  • Det er ikke alle danskere der kan engelsk på funktionsniveau. Det glemmer man nemt når man arbejder i en international koncern hvor næsten alt skriftligt er på engelsk.
  • Det er ikke alle danskere som forstår svensk så godt at de gider læse indlæg på svensk.q Glemmer man nemt hvis man er vokset op i østdanmark med svensk TV.
  • Der er ikke pligt til at læse alt på EG.
  • Online oversættere kan oversætte hvadsomhelst til hvadsomhelst godt nok til EG brug; der kan evt. gå nogle "melllem linjerne" ting tabt.
  • Indlæg på andre sprog kan være lige så indholdsmæssigt værdifulde som indlæg på dansk. De bør derfor være velkomne på samme præmisser som danske indlæg. I hvert fald så længe næste punkt er gældende:
  • For nuværende er andelen af indlæg på dansk i klart, klart overtal.

Og min konklusion:

  • Jeg har besluttet altid at skrive på dansk, også når jeg kommenterer indlæg på et andet sprog. Af hensyn til de der ikke forstår engelsk (eller svensk eller...). Da EG er er dansk site, synes jeg det mest rimelige er at det er de ikke-danskkyndige der har ulempen med at bruge et oversætterværktøj.

 

Rigtig godt skrevet, jeg er helt enig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 8 timer siden:

Nej, det kan vi nemlig ikke. Undgå. Og det håber jeg heller ikke vi kommer til. Der hvor det bliver pinligt er der hvor folk der helt åbenlyst er danske, skriver et helt ubehjælpeligt engelsk. Eller et engelsk så fuld af fejl, at det misforståes. Der ville det jo nok hjælpe om de havde skrevet dansk.....

Ja mærkeligt nok er der danske herinde, der hellere vil skrive på engelsk, og det er mig ærlig talt en gåde, hvad formålet med dette skulle være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 5 timer siden:

Ja mærkeligt nok er der danske herinde, der hellere vil skrive på engelsk, og det er mig ærlig talt en gåde, hvad formålet med dette skulle være.

Det er vel en måde, hvorpå disse brugere mener, at de kan signalere overskud.

Problemet for mig er, at det er muligt, at man med brugen af et unødvendigt fremmedsprog ønsker at sige "se blot hvilken verdensmand (m/k) jeg er"; men jeg kommer altid til at tænke på da en kvindelig kendis i et interview i DR Nyhederne "pludselig" ikke kunne tale dansk længere, og DR i det efterfølgende indslag interviewede en mand, der var udvandret til USA i 1940'erne og talte klingende (og fejlfrit) fynsk.

Der er brugere, som helt tydeligt forstår indlæg på dansk, og er i stand til at formulere sig på dansk; men som uagtet dette vælger at benytte engelsk, hvilket har en ekskluderende effekt, da ikke alle har de sproglige forudsætninger til at kunne forstå et sådant indlæg. Hvorfor nogen måtte ønske frivilligt at ekskludere andre på denne måde er mig vitterligt en gåde.

Hvis man oprigtigt er af den opfattelse, at Eroguide.dk er stedet at lufte sine engelskkundskaber, når man tydeligvis forstår og er i stand til at formulere sig på dansk, så er jeg enig med de brugere, der har påpeget, at man i det mindste må kunne forvente, at disse engelskkundskaber "sidder i skabet", hvilket ofte ikke er tilfældet, uanset hvor meget "chef" man så end måtte være i det daglige liv.

Der er dog også brugere, som givetvis ikke forstår dansk og derfor heller ikke kan formulere sig på sproget, og for deres vedkommende er indlæg på engelsk vel et naturligt valg, hvilket jeg fuldt ud respekterer.

Sluttelig vil jeg sige til de, der måtte ønske at fremstå som verdensmænd (m/k) gerne sige, at I med fordel kunne rette blikket mod Bananas, der er svensk og sagtens kunne gøre sig forståelig her på stedet ved at benytte sit modersmål; men som viser ægte overskud og gør sig den ulejlighed altid at skrive sine indlæg på dansk. Der er forskel på at være prætentiøs og at have klasse. 

 

Morten

Redigeret af Schwartz Nielsen
Uddybning m.v.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Schwartz Nielsen skrev, for 2 timer siden:

Sluttelig vil jeg sige til de, der måtte ønske at fremstå som verdensmænd (m/k) gerne sige, at I med fordel kunne rette blikket mod Bananas, der er svensk og sagtens kunne gøre sig forståelig her på stedet ved at benytte sit modersmål; men som viser ægte overskud og gør sig den ulejlighed altid at skrive sine indlæg på dansk. Der er forskel på at være prætentiøs og at have klasse. 

Enig. Og ikke alene gør han det på dansk, han gør det på rigtig fint dansk, med gode pointer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
MizzAnne skrev, for 17 timer siden:

Jeg vil fremover sidde klar med den røde pen og give retteark og karakterer til de engelsktalende herinde (men kun hvis de er danske og i en humoristisk og kærlig ånd) :) Jeg forventer et korrekt og fejlfrit britisk engelsk - altså pavement i stedet for sidewalk, prostitute i stedet for whore og så hedder det ALUMINIUM og ikke aluminum - ja, jeg rynker på næsen af dovenskab. Vi bruger iøvrigt adskillige engelske udtryk her - b2b, cof, cim - de fremmede lande har sneget sig nærmere - og forøvrigt så har vi jo de østeuropæiske piger, der altså ikke har nogen forudsætning for at kunne tale dansk.. og de har - og skal jo også have - en stemme herinde :) vi kan ikke helt undgå de engelsksprogede indlæg - og jeg synes bestemt heller ikke at vi skal - men ellers så lad os da holde os til dansk, så alle kan være med :P 

Ohhh, minder mig om mit første kærestebrev, jeg fik det retur med alle stavefejl rettet :-)  men ellers er jeg, næsten, på linje med @Finn1101 sproget herinde bør som udgangspunkt være dansk, og kan man formulerer sig skriftligt på dansk, er det i min verden, ren krukkeri at skrive engelsk. 

Jeg behersker 6-7 sprog på højt niveau, både i skrift og tale, og kunne feks. uden problemer svare en GP fra Polen herinde på hendes modersmål, men vælger som @slip altid at anvende dansk, vi er i DK og dette er en dansk side, så det må være rimeligt at dem der ikke behersker sproget, anvender G Translate.

Kender i den om de 2 Jyder (sorry Jyder, men sådan er vitsen :-) ) der mødte en turist?, Turisten spurgte om vej, og prøvede på en 5-6 forskellige sprog, Jyderne  stor bare med åben mund og gloede, til sidst opgave turisten og gik, da han var væk sagde den en jyde til den anden; Måske man skulle lære nogen sprog`, hvortil den anden svarede; hvorfor det?, se nu ham der, han kunne 6 og det hjalp han da ikke en skid ! :-) 

God sommerdag til alle 

Misjo1

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 30/7/2018 at 22:56:

Ja mærkeligt nok er der danske herinde, der hellere vil skrive på engelsk, og det er mig ærlig talt en gåde, hvad formålet med dette skulle være.

Jeg har en teori om at nogle vil undgå at blive genkendt. Jeg tænker en del over det selv, at mit (danske) sprog er genkendeligt for andre, og folk der kender mit sprog godt kan derfor måske identificere mig ud fra det jeg skriver. Derfor skriver jeg også indimellem bevidst anderledes end når jeg skriver under eget navn. At skrive på fremmedsprog er en mere sikker sløringsmekanisme, måske?

For enkelte brugere kan der dog være tale om at hverken dansk eller engelsk er deres modersmål, og derfor vakler de mellem de to.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Schwartz Nielsen skrev, den 31/7/2018 at 03:37:

Sluttelig vil jeg sige til de, der måtte ønske at fremstå som verdensmænd (m/k) gerne sige, at I med fordel kunne rette blikket mod Bananas, der er svensk og sagtens kunne gøre sig forståelig her på stedet ved at benytte sit modersmål; men som viser ægte overskud og gør sig den ulejlighed altid at skrive sine indlæg på dansk. Der er forskel på at være prætentiøs og at have klasse. 

 

tvr skrev, den 31/7/2018 at 06:08:

Enig. Og ikke alene gør han det på dansk, han gør det på rigtig fint dansk, med gode pointer.

 

Bukker og takker. 

Men som vi siger på svensk: "En ann är så god som en ann"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 2 timer siden:

Bukker og takker. 

Har du begge dele, som vi siger i Danmark? :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 9 timer siden:

Jeg har en teori om at nogle vil undgå at blive genkendt.

Har haft præcis samme tanke; der arbejdes intensivt på at forfine sproglig profilering med kunstig intelligens, så man kan fastslå hvem der har skrevet en tekst alene ved at analysere sproget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 10 timer siden:

Jeg har en teori om at nogle vil undgå at blive genkendt. Jeg tænker en del over det selv, at mit (danske) sprog er genkendeligt for andre, og folk der kender mit sprog godt kan derfor måske identificere mig ud fra det jeg skriver. Derfor skriver jeg også indimellem bevidst anderledes end når jeg skriver under eget navn. At skrive på fremmedsprog er en mere sikker sløringsmekanisme, måske?

Måske, men jeg er nok alligevel for sprogligt ærekær til at ville udstille mig selv med et så jammerligt engelsk, som det ofte ses herinde. Men det er jo en individuel overvejelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 1/8/2018 at 11:41:

Jeg har en teori om at nogle vil undgå at blive genkendt. Jeg tænker en del over det selv, at mit (danske) sprog er genkendeligt for andre, og folk der kender mit sprog godt kan derfor måske identificere mig ud fra det jeg skriver. Derfor skriver jeg også indimellem bevidst anderledes end når jeg skriver under eget navn. At skrive på fremmedsprog er en mere sikker sløringsmekanisme, måske?

For enkelte brugere kan der dog være tale om at hverken dansk eller engelsk er deres modersmål, og derfor vakler de mellem de to.

Enig og jeg tror du har ret i, at det ofte er en form for sløring eller en distanceren til hele det at købe sex. Men at skulle bruge et fremmed sprog er måske lige i overkanten.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, for 10 minutter siden:

If it is a sløring then I think it is good formål, and we should acceptere that.

I thought it enough – ich dachte es genug!

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Absolut ikke nogen danger on the roof. Nu holder vi bare op med at slå rundt om busken og taler hetero fremad. På dansk, og knalder alle andre sprog. There's no cow on the ice, for så vidt jeg kan se i denne varme. Gå og figurere.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Absolut ikke nogen danger on the roof. Nu holder vi bare op med at slå rundt om busken og taler hetero fremad. På dansk, og knalder alle andre sprog. There's no cow on the ice, for så vidt jeg kan se i denne varme. Gå og figurere.

Nej, for in the tørke er the ice smeltet and the cow ertrunken i the resterende lacus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 8 minutter siden:

Nej, for in the tørke er the ice smeltet and the cow ertrunken i the resterende lacus.

The head on the nail.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...