Hop til indhold
Finn1101

ڈان ٹی وی کے فورم پر ڈانسک

Sprog på Eroguide  

93 medlemmer har stemt

This poll is closed to new votes
  1. 1. Er der en god idé at der skrives på andre sprog end dansk?

    • Ja, jo flere forskellige sprog, jo bedre
      3
    • Nej, men engelsk er okay
      30
    • Nej, men engelsk, tysk, fransk, tyrkisk og arabisk er okay
      1
    • Nej, udgangspunktet må være at der skrives på dansk
      59


Recommended Posts

Guest PreferEnglish
Finn1101 skrev, for 21 minutter siden:

flertallet

Your "majority" is not representative and therefore not valid!

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 11 minutter siden:

Nu er der jo nogen der ejer dette site så det er fløjtende ligegyldigt hvad du syntes er rigtig og forkert. 

Er du utilfreds med noget så rapporter det. 

God fornøjelse med dit sommer vikar job som selv bestaltet EG politi.

Ja, nogen ejer denne side, men jeg ved ikke hvem, og jeg også ligeglad, men dette sted lever jo de aktive skribenter, og så er det vel ikke urimeligt at rejse en debat af redaktionel karakter?

Jeg er ikke utilfreds med noget, som jeg vil ”rapportere,” og jeg ønsker heller ikke at lege ”politi” eller ”sprogpoliti.” Jeg ville bare i al stilfærdighed gøre opmærksom på, at jeg personligt ikke synes at alt for mange ikke-danske indlæg hører hjemme på en dansk side, og jeg kan se at flertallet deler min opfattelse, og at andre mener noget andet.

Jeg vil stoppe debatten her, for mit eget vedkommende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

På et dansk site primært omhandlende køb af sex i danmark og hvor hovedparten af køberne er danskere vil det mest naturlige være, at man ytre sig på dansk.  Derved ikke sagt, at man skal forbyde at udtrykke sig på andre sprog, men det bør ikke udvikle sig til at alle danskere sidder og google translater sine indlæg fordi en enkelt har udtrykt sig på et andet sprog.  

Skulle det vise sig at være et stort behov for at skrive på engelsk vil jeg forslå at man laver et decideret forum hvor der skrives engelsk.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SkovNymfen

Jeg mestre både dansk, fransk ( specielt megafransk ), græsk er jeg slet ikke god til, så den del undlader jeg :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her var tidligere en regel om, at der skulle skrives på dansk (norsk eller svensk) og det blev faktisk håndhævet. Jeg ved ikke, hvad der skete med den regel? Jeg er helt på linje med Finn her, og finder det irriterende at alle pludselig skriver engelsk i en tråd fordi en enkelt begynder på det. Især når det er folk, der skriver dansk helt fint.... så giver det slet ingen mening ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det vil sgu blive uoverskueligt og uforståeligt hvis og så frem, man selv skulle vælge hvilket sprog, man ønsker at skrive på. Skal jeg så skrive på castellano blot fordi jeg kan eller har lyst?  Det eneste, der ville komme ud af det, er, at jeg så ville fremstå som et arrogant røvhul, og det gider jeg dælme ikke.

Det giver god nok mening, at man blandt de udenlandsfarende, deler enkelte udtryk på de sprog i de lande, hvor man nu og da færdes, som en slags oplysning til forbedring af ens parlør, eller til at klæde en ny udenlandsfarende på inden vedkommendes eventyr. Det er også helt i orden hvis en udenlandsk gæst dukker op på disse sider og spørger til (på udenlandsk) hvad Danmark har at byde på.

Men at læse diverse indlæg på dansk, for derefter at svare på dem på et andet sprog, det er dumt. Man står sgu da heller ikke nede i Brugsen og taler udenbysk til kassedamen. Det er sgu da for stupidt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mannings

Altid dansk. 

For mig handler det om hvorvidt jeg føler at jeg kan stole på de annoncer jeg læser. 

Jeg går kun efter danske annoncer, fordi jeg tror på at de er mere troværdige...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ærlig talt det er helt ok at fx expats i Danmark skriver på engelsk. hellere det end håbløs google oversættelse. Om der så svares på engelsk eller dansk i en sådan tråd er for mig ligegyldigt. Jeg synes det er fint at også ikke danskskrivende vil bidrage herinde.

og så er jeg personligt irriteret over at norsk og svensk ønskes undtaget. Jeg forstår langt bedre engelsk end svensk. Det kan man så lide eller ej, men mange ,  måske flest i Jylland, er altså ikke så vant til at læse svensk. 

Kort sagt, jeg synes ikke det er noget problem. Så mange lange debatter er der ikke på fremmedsprog herinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og synes det er lidt en mærkeligt argument om at alle sprog så skal tillades. Faktum er vel at op imod 90-95 indlæg er danske og de resterende engelsk eller svensk. Og det er vel også logisk nok, når man tænker over hvem der er aktive herinde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maya Kathrine
Finn1101 skrev, for 3 timer siden:

@Maya Kathrine

Må jeg venligst spørge til, om du mener at du er forkert at jeg bringer emnet op?

Og må jeg påpege, at jeg synes at det er latterligt at gøre en slåfejl til dårligt dansk. Hvilken baggrund har du for at vurdere, hvad der er dårlig dansk?

Det er da helt i orden, hvis du synes at det ikke genere dig at der er indlæg på andre sprog, men kan du så ikke bare argumentere for det? Det ville være langt mere værdigt, især for en administrator. 

Jeg tænkte faktisk seriøst at det måske var meningen, og hvis så, kunne jeg godt se det sjove i det.

Derudover tager jeg selvfølgelig dit spørgsmål alvorligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så længe man ikke har noget interessant at sige, har det vel nul betydning hvilket sprog man skriver sit blaha på.  Den her tråd f.eks. kunne vel lige så gerne være skrevet på arabisk når nu overskriften var det.

Jeg skulle gerne ville se nogle eksempler på hvor når det er blevet problemer med andre sprog end dansk herinde. Kunne man ikke påkræve det af en sådan trådstart?

Og hvis det ikke har opstået nogle problemer, hvorfor så brokke sig. Kun fordi og derfor?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for svar til @Maya Kathrine

Til @Bananas vil jeg sige, at det er min opfattelse, og hvis du prøver at se efter, tror jeg at du får samme opfattelse.

Men debatten udvikler sig i en helt anden retning end mit skriv var tænkt, så jeg vil sige tak for opmærksomheden. Jeg er glad for at flertallet er enige med mig, selvom mindretallet råber højest.

Jeg vil blot håbe at de ikke-danske indlæg bliver så få som overhovedet muligt, og et meget lille antal gør selvfølgelig ingen skade. Derimod synes jeg nok at det virker noget hult, hvis man er flittig debattør, der tydeligvis læser dansk, men insisterer på at skrive på engelsk - men det er bare min holdning, og den har jeg hermed givet udtryk for. Punktum.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 3 minutter siden:

Tak for svar til @Maya Kathrine

Til @Bananas vil jeg sige, at det er min opfattelse, og hvis du prøver at se efter, tror jeg at du får samme opfattelse.

Men debatten udvikler sig i en helt anden retning end mit skriv var tænkt, så jeg vil sige tak for opmærksomheden. Jeg er glad for at flertallet er enige med mig, selvom mindretallet råber højest.

Jeg vil blot håbe at de ikke-danske indlæg bliver så få som overhovedet muligt, og et meget lille antal gør selvfølgelig ingen skade. Derimod synes jeg nok at det virker noget hult, hvis man er flittig debattør, der tydeligvis læser dansk, men insisterer på at skrive på engelsk - men det er bare min holdning, og den har jeg hermed givet udtryk for. Punktum.

 

Hvorfor skulle jeg få samme opfattelse? Hvad er det jeg skal prøve at se efter?

Du er åbenbarligt irriteret på en bestemt bruger. Fine. Det kan man være. Jeg er meget irriteret på mange skribenter og deres skriv herinde. De fleste af dem skriver på dansk. Og det gør det ikke et spor bedre for mig. Dumheder bliver ikke mindre dumme på dansk. 

Jeg er absolut pro at bruge hjemlandsprog så meget som muligt. Og det mener jeg nok er tilfældet her på EG. Meget få skriver på andre sprog, og det kan absolut ikke være noget problem med dem der gør. 

Vil du gerne svare ham den flittige debattør der tydeligvis læser dansk, gør det så på dansk. Hvad er problemet?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
PreferEnglish skrev, for 4 timer siden:

At my workplace, English is the language, and we are right here in Denmark! We employ thousands of people. How many do you employ?

:D

Good point. Not!

Have to admit I'm also a bit curious. Hvorfor skriver du egentlig på engelsk? Hvor du arbejder er jo temmelig ligegyldigt, dit engelsk er ikke bedre end mit dansk. Lidt wannabee - lige som mig. Men jeg prøver at skrive dansk på en dansk side. Du skriver engelsk, men er åbenbarligt dansk. Hvorfor? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tusind tak for denne ufrivilligt komiske debat; der er jo sine steder i argumentationen tale om ren Holberg :)

Med venlig hilsen

Jean de France

- eller Hans Frandsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt ærligt, venner, det her er nærmest pinligt. Hvor små sko skal vi gå i?

Er der et indlæg, der irriterer en pga. sproget, springer man det da bare over. Hvor svært kan det være?

Var EG ved helt at overgå til engelsk, ville du have en pointe, Finn101, men det er jo meget langt fra at være tilfældet. Som tingene ser ud pt., må det først og fremmest handle om at give alle en mulighed for at deltage. Hvorfor skal vi holde folk udenfor?

Og ja, gu' er det da latterligt med danskere, der foretrækker at skrive på engelsk til andre danskere, men herregud, hvis de absolut vil gøre sig selv til grin, så lad dem dog ...  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen jeg er helt på linje med Finn og jeg syntes det er fint han bringer emnet op, og jeg mener også der har været en regel om at der skulle skrives på dansk ...om ik andet så på et af de nordiske sprog.

Jeg kan sagten stave mig igennem et enkelt eller to indlæg, på engelsk, men når så der bliver svaret på samme sprog, og efterhånden hele stregen bliver til en pærevælling af dit og dat...så syntes jeg den er gal. Kan man ikke dansk så må man ind forbi google translate.

Jeg staver af helvede til og jeg kan forstå af ham der kun vil skrive på engelsk...efter andres udsagn er dansk, måske har han samme dumme egenskab?

Det kan jo være han ikke kan sætte ordene rigtigt sammen på dansk.....?

Men alt vil dog være bedre end det forgår på udenlandsk...

Så du der engelsksproget....go for it...det skal nok lykkes for dig!:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er en doven hund (Spørg bare Fru Timeren), så jeg foretrækker absolut indlæg på dansk. Jeg taler og skriver både engelsk og tysk flydende og læser forholdsvis let svensk og norsk (både bokmål og nynorsk). Så det er fra min side stort set ligegyldigt, hvis det er et af disse fire sprog. Foretrækker, at vore svenske og norske brødre skriver i deres modersmål. Det besværliggør altid kommunikationen hvis begge parter benytter sig af et fremmedsprog.

Venligst (den multilinguale men dovne) OT

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Jeg er så også på linie med @Finn1101. Men i sidste ende er det jo den kære @Administrator som fastsætter reglerne. 

Tidligere har det været sådan, at der kunne skrives på dansk, svensk og norsk. Øvrige sprog skulle en tur forbi en translatør. 

 

Men lad os nu se, når han engang kommer på banen. :razz:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Pinkman skrev, for 7 timer siden:

Tusind tak for denne ufrivilligt komiske debat; der er jo sine steder i argumentationen tale om ren Holberg :)

Med venlig hilsen

Jean de France

- eller Hans Frandsen

Har du valgt dit navn efter "Jesse Pinkman" ? Tænker på ham hver gang jeg ser dit navn :D ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, 1 time siden:

Har du valgt dit navn efter "Jesse Pinkman" ? Tænker på ham hver gang jeg ser dit navn :D ;)

 

Yep :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt forkert info her i tråden, der har været en regel en gang, men den var ikke, som flere har beskrevet.

Det var sådan, at trådstarter kunne være på udenbysk, men svar på udenbysk skulle samtidig indeholde en dansk version.

Det undrer mig lidt, at de ivrige fortalere for at skrive på dangelsk (københavner engelsk) slet ikke har empati for de medborgere, der har mas nok med det danske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ikke helt, at Finn skal beskyldes for at ville bestemme herinde på grund af dette indlæg. Indlægget består af et forslag og en afstemning - forslag og afstemning plejer altså ikke at signalere, at man vil selv vil bestemme noget...

Men i øvrigt er jeg enig med dem, som mener, at indlæg bør være på dansk.

Selv kan jeg udmærket både forstå, tale og læse engelsk og læser engelske tekster næsten hver dag. Men jeg synes, at den sproglige kontinuitet herinde bliver brudt på en lidt kedelig måde, når indlæg skrives på engelsk.

Svensk er okay og har en ældre tradition i disse sammenhænge (selv om jeg som regel springer svenske indlæg over, idet jeg har lidt sværere ved at finde melodien i det svenske end det engelske...). Og forbuddet på den anden ide af sundet helliger vel også de svenske toner her på sitet.

Til gengæld har jeg ikke noget bud på, hvorfor nogen skriver på engelsk. Da det ikke ligger mig så nær at tillægge folk skumle hensigter, køber jeg ikke helt den dér med, at det skulle være for at virke smart - men måske de, som skriver engelsk, kan byde ind hér.

Redigeret af Spider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...