Hop til indhold
Prinz

Øget muslimsk terror lyst

Recommended Posts

At dømme ud fra den seneste Europol Rapport, så syntes den muslimske lyst til terror at være øget :( 

Heldigvis lykkes det i de fleste tilfælde at opspore terrorplanerne og skride ind, inden de kommer til udførelse. Man kan jo undre sig over hvilken dagsorden folk her på EG, som tordner imod de tiltag der er indført for at opspore terrorplaner, egentlig har....

Selv om der i de fleste tilfælde lykkes at skride ind, inden terrorplaner kom til udførsel, så var der alligevel i 2017, 62 personer der blev dræbt og hele 819 der blev såret i muslimske terror angreb. Nogle af disse sårede blev invalideret for livet. 

I Danmark blev der i 2017 anholdt 14 personer for terror planer (der står ikke om de alle var muslimer) 

Det er mig inderligt ubegribeligt at man kan have så ondsindet en tankegang, at man ønsker at påtvinge de østeuropæiske EU medlemslande samme belastning, som vi i vesten har været så naive at påtage os :(  

https://www.dr.dk/nyheder/indland/europol-terrorrapport-gerningsmaend-er-blevet-mindre-sofistikerede

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Prinz skrev, for 2 minutter siden:

Det er mig inderligt ubegribeligt at man kan have så ondsindet en tankegang, at man ønsker at påtvinge de østeuropæiske EU medlemslande samme belastning, som vi i vesten har været så naive at påtage os :(  

Det der, det er 100% spot on !!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Altid ærgerligt med terror, hvad enten den er begået af en radikal muslim eller en kristen stat.

Redigeret af Namnamtk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Namnamtk skrev, for 1 minut siden:

Altid ærgerligt med terror, hvad enten den er begået af en radikal muslim eller en kristen stat som Danmark. 

Nå, nu er Danmark en kristen terrorstat. The Selvhad is strong with this one!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den danske stat er kristen, jf. Grundloven § 4. 

Terror er endnu ikke universelt defineret, hvorfor jeg tillader mig, ud fra de antagelser, som jeg har gjort og fortsat gør mig om de gentagne voldaktioner fra Danmarks side især mod muslimske lande, at kalde Danmark for en terrorstat henset til Danmark også er en stat. 

Ingen selvhad, da jeg ikke hader mig selv, men synes at have en mindre udsigt over landskabet, hvor jeg ser stakkels kvinder og mænd samt yngre og ældre miste fortiden, nutiden og fremtiden som følge af bl.a. det danske konfliktoptrappende engagement i udlandet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Igen synes jeg, der er brug for en mere balanceret tilgang.

Risikoen for at blive skadet herunder dræbt i forbindelse med et terrorangreb i EU er faldet markant, hvis man måler risikoen på det faktisk antal dræbte og tilskadekomne i forbindelse med islamistisk  inspirerede terrorangeb: 

2014:  5 døde

2015: 150 døde

2016: 135 døde

2017:  62 døde

2018:  9 døde (til 10. August)

Tallene fra 2014-2017 er fra Europols årsrapporter, som man kan finde her https://www.europol.europa.eu/activities-services/main-reports/eu-terrorism-situation-and-trend-report#fndtn-tabs-0-bottom-2.

Det foreløbige tal for 2018 er opgjort på baggrund af  https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents_in_2018

Risikoen der beskrives i Europols seneste årsrapport (som vedrører 2017) er også mere blandet. Der er også andre indikatorer i Europols årsrapport, som indikerer at terrorrisikoen har toppet. I 2017 blev der eksempelvis arresteret færre mistænkt for terror, omend faldet kun var på 2%.

Europol påpeger selv, at terrorangrebene er blevet langt mindre avancerede og de islamistisk inspirerede terrorister ser ud til at have mistet evnen til at koordinere. 

Det er absolut ikke forsøg på at ignorere terrorrisikoen, men et bidrag til at vi forholde os mere balanceret og rationelt til den.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...