Hop til indhold
Prinz

Historieløshed af David Trads

Recommended Posts

Billedet taler for sig selv, manden er jo komplet idiot! 

Det samme gælder redaktionen på Information, som velsagtens ligefrem har betalt manden for at skrive lortet! 

Screenshot_20180623-151428.thumb.jpg.004029f2a47fb7ab792ace1257ba64e7.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 7 minutter siden:

Billedet taler for sig selv, manden er jo komplet idiot! 

Det samme gælder redaktionen på Information, som velsagtens ligefrem har betalt manden for at skrive lortet! 

Screenshot_20180623-151428.thumb.jpg.004029f2a47fb7ab792ace1257ba64e7.jpg

Jeg forstår ikke helt dit indlæg.

Jeg kan kun dømme ud fra den smule tekst, du har vedlagt, og den stump er fuldt ud historisk korrekt. Jeg kan endda sende dig billederne.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 7 minutter siden:

Jeg forstår ikke helt dit indlæg.

Jeg kan kun dømme ud fra den smule tekst, du har vedlagt, og den stump er fuldt ud historisk korrekt. Jeg kan endda sende dig billederne.

Jeg vil MEGET gerne se billeder af Lenin der står sammen med Lev Tolstoj i 1920!!!! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Prinz skrev, for 7 minutter siden:

Jeg vil MEGET gerne se billeder af Lenin der står sammen med Lev Tolstoj i 1920!!!! 

Ja. Det kommer nok til at knibe. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 1 minut siden:

Ja. Det kommer nok til at knibe. 

Hvorfor det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 16 minutter siden:

Den første udgave af billedet, hvor Lenin holder tale foran Bolsjoj-teateret i maj 1920, er det originale. Her ses Trotskij lige til højre for talerstolen. Han faldt efter Lenins død i unåde og blev, så vidt jeg husker, udrenset af partiet i 1927.

Det andet billede er således den stalinistiske version, hvor Trotskij – efter at have tabt magtkampen til Stalin – er blevet bortretoucheret.

Edit: Mekanikken har desværre byttet om på rækkefølgen af billederne

download-1.jpg

download.jpg

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Den første udgave af billedet, hvor Lenin holder tale foran Bolsjoj-teateret i maj 1920, er det originale. Trotskij faldt efter Lenins død i unåde og blev, så vidt jeg husker, udrenset af partiet i 1927.

Det andet billede er således den stalinistiske version, hvor Trotskij efter at have tabt magtkampen til Stalin er blevet bortretoucheret.

download-1.jpg

download.jpg

Hvorfor i alverden begynder du at snakke om Trotskij, når det var et billede af Tolstoj du ville bidrage med? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Den første udgave af billedet, hvor Lenin holder tale foran Bolsjoj-teateret i maj 1920, er det originale. Trotskij faldt efter Lenins død i unåde og blev, så vidt jeg husker, udrenset af partiet i 1927.

Det andet billede er således den stalinistiske version, hvor Trotskij efter at have tabt magtkampen til Stalin er blevet bortretoucheret.

download-1.jpg

download.jpg

Hvorfor skal Trotskij blandes ind i dette?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 2 minutter siden:

Hvorfor skal Trotskij blandes ind i dette?

Fordi det åbenlyst er ham og samme begivenhed, Trads refererer til.

Han har kvajet sig ved at forveksle Trotskij med Tolstoj – ligesom jeg læste hen over navnet. Jeg hæftede mig nemlig kun begivenheden, som jeg engang har skrevet en artikel om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Borende X skrev, for 7 minutter siden:

Fordi det åbenlyst er ham og samme begivenhed, Trads refererer til.

Han har kvajet sig ved at forveksle Trotskij med Tolstoj – ligesom jeg læste hen over navnet. Jeg hæftede mig nemlig kun begivenheden, som jeg engang har skrevet en artikel om.

Alt i orden. 

;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ergo er Trads så også et fjols i denne sammenhæng i hvert fald, nogle vil sige - også - i denne sammenhæng :D

For det undrer mig at en relativ elementær historisk fodfejl har kunnet gå hele vejen til den trykte udgave af dagens avis, dels burde Trads selv følge op på facts i eget indlæg og gå det igennem inden han sender det afsted, men jeg ved da fra mine journalistiske venner i branchen, at deres artikler altid bliver læst både af kollega og chefredaktør inden publicering, for at undgå "fejl" eller dumheder.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tja lev tolstoj døde i 1910 var forfatter nok mest kendt for krig og fred...han kunne umuligt være fotograferet med trotskister i 1927, 17 år efter sin død... David Træls, hvorfor er de venstre orienterede og radikale de mindst historie vidende mennesker...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 2 timer siden:

Ergo er Trads så også et fjols i denne sammenhæng i hvert fald, nogle vil sige - også - i denne sammenhæng :D

For det undrer mig at en relativ elementær historisk fodfejl har kunnet gå hele vejen til den trykte udgave af dagens avis, dels burde Trads selv følge op på facts i eget indlæg og gå det igennem inden han sender det afsted, men jeg ved da fra mine journalistiske venner i branchen, at deres artikler altid bliver læst både af kollega og chefredaktør inden publicering, for at undgå "fejl" eller dumheder.

Ja, jeg vil så ikke på dette grundlag sige, at Trads er et fjols. Men du har da en pointe i, at fejlen upåagtet er løbet igennem hele redaktionen.

Jeg ved så ikke, hvad det siger om bladsmøreres generelle vidensniveau.

Jeg læste jo selv let henover skrivefejlen "Tolstoj", hvor min hjerne forventede "Trotskij", netop fordi jeg kender billedet og den historiske situation omkring det temmeligt godt.

Og enhver, der har bare lidt kendskab til forlags- og publicistvirksomhed, ved, hvor let den slags fejl kan opstå. Ikke dermed være sagt, at de skal ignoreres – blot rettes uden svovlprædikener.

Trads bør i mine øjne ikke fordømmes grundet "stavefejlen", for i sin substans har han helt ret.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Ja, jeg vil så ikke på dette grundlag sige, at Trads er et fjols.

Jeg læste jo selv let henover skrivefejlen Tolstoj, hvor min hjerne forventede Trotskij, netop fordi jeg kender billedet og den historiske situation omkring det temmeligt godt.

Og enhver, der har bare lidt kendskab til forlags- og publicistvirksomhed, ved, hvor let den slags fejl kan opstå. Ikke dermed være sagt, at de skal ignoreres – blot rettes uden svovlprædikener.

Trads bør i mine øjne ikke fordømmes grundet "stavefejlen", for i sin substans har han helt ret.

Hvis du læser hvad jeg skriver, så skriver jeg at han er et fjols  denne sammenhæng, og det er han da, og det er der da også bred enighed om i tråden.  Der er sådan set ikke megen forskel på, at skrive, at han har kvajet sig, som du selv skriver. Men det kniber måske lidt med at læse hvad der står i indlæggene i denne tråd ? ;)

Jeg ved ikke hvor du har dine erfaringer og viden fra, men som sagt de journalist-venner jeg har, der går artikler igennem to personer inden de når i den trykte udgave af avisen, og der fanges de fleste fejl, men selvfølgelig kan fejl ske, men selvfølgelig igen skal det ikke være sådan, at sådanne fejl let sker for så ville de ske hele tiden, og det gør de ikke, i ihvertfald ikke i de medier jeg læser.

Hvis du ikke mener at Trads bør fordømmes, hvad vil du så kalde det, når du selv skriver at han har kvajet sig ? Og er det så meget værre end at skrive at han har optrådt som et fjols i denne sammenhæng ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, 1 time siden:

Hvis du læser hvad jeg skriver, så skriver jeg at han er et fjols  denne sammenhæng, og det er han da, og det er der da også bred enighed om i tråden.  Der er sådan set ikke megen forskel på, at skrive, at han har kvajet sig, som du selv skriver. Men det kniber måske lidt med at læse hvad der står i indlæggene i denne tråd ? ;)

Jeg ved ikke hvor du har dine erfaringer og viden fra, men som sagt de journalist-venner jeg har, der går artikler igennem to personer inden de når i den trykte udgave af avisen, og der fanges de fleste fejl, men selvfølgelig kan fejl ske, men selvfølgelig igen skal det ikke være sådan, at sådanne fejl let sker for så ville de ske hele tiden, og det gør de ikke, i ihvertfald ikke i de medier jeg læser.

Hvis du ikke mener at Trads bør fordømmes, hvad vil du så kalde det, når du selv skriver at han har kvajet sig ? Og er det så meget værre end at skrive at han har optrådt som et fjols i denne sammenhæng ? 

Fjols og fjols?

Ja, manden har begået en faktuel fejl, og det har jeg da også, idet jeg læste det navn ind i teksten, som min hjerne/kendskab til tingene ellers forventede at finde.

Nu ved jeg fra mangeårig erfaring i forlagsvirksomhed, hvor let det er at lave en tanketorsk/skrivefejl. Som er uhyre besværlig at komme til livs bagefter.

Selv "Elefantens vuggevise", som vistnok er fra engang i 30'erne, blev først for et par årtier siden helt renset for "fejl", som andre havde begået mod forfatteren. Men så er den i mellemtiden blevet erklæret for politisk ukorrekt – Sic transit gloria mundi.

Hvorom alting er:

Du ved ikke, hvor jeg har "mine erfaringer og viden fra". Det agter jeg naturligvis heller ikke at udbasunere herinde i alle detaljer, men du kan roligt gå ud fra, at den ikke stammer nede fra skurvognen ved ghettobyggeriet.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

...Hvorom alting er:

Du ved ikke, hvor jeg har "mine erfaringer og viden fra". Det agter jeg naturligvis heller ikke at udbasunere herinde i alle detaljer, men du kan roligt gå ud fra, at den ikke stammer nede fra skurvognen ved ghettobyggeriet.

Og sådan kan man jo underkende enhver i konstruktionsbranchens viden.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 timer siden:

Fjols og fjols?

Ja, manden har begået en faktuel fejl, og det har jeg da også, idet jeg læste det navn ind i teksten, som min hjerne/kendskab til tingene ellers forventede at finde.

Nu ved jeg fra mangeårig erfaring i forlagsvirksomhed, hvor let det er at lave en tanketorsk/skrivefejl. Som er uhyre besværlig at komme til livs bagefter.

Selv "Elefantens vuggevise", som vistnok er fra engang i 30'erne, blev først for et par årtier siden helt renset for "fejl", som andre havde begået mod forfatteren. Men så er den i mellemtiden blevet erklæret for politisk ukorrekt – Sic transit gloria mundi.

Hvorom alting er:

Det ændrer ikke en noget ved det jeg har skrevet, og du ved da heller ikke, hvor jeg har min viden fra pg bla bla bla. Det undrer mig i øvrigt at du lige faldt over mit indlæg om Trads, men jeg skulle nok have formuleret mig som Alkoholikeren om ham, så havde du ikke reageret, nå jo, det havde du nok så alligevel hvis jeg havde skrevet sådan i stedet, tankevækkende ik ;)

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ind i mellem må vi for at bevare vore anonymitet, sløre vores kompetencer uddannelser og evner, meen ikke så festlig en formulering at skrive ommskurvogne ved ghetto byggeriet...det er stigma af håndens virke... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan til stadighed undre mig at den mand konstant kan flyde ovenpå som en anden korkprop, og gå fra det ene karriere skift til det andet.

Senest efter Nyhedsavisen burde han være en færdig mand, men nej der er gang på gang en ny arbejdsgiver der er parat til at ansætte ham, jeg forstår det ikke.

Ansatte på Information: Meget af det, David Trads husker om sin tid på Information, foregik oppe i hans hoved

14 år efter David Trads blev presset til at forlade posten som chefredaktør på Information, fremsætter han i Politiken en række beskyldninger mod sin tidligere arbejdsplads og dens journalister. Men i sin personlige vendetta opfinder han den ene usandhed efter den anden.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art6610247/Meget-af-det-David-Trads-husker-om-sin-tid-på-Information-foregik-oppe-i-hans-hoved

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...