Hop til indhold
Onslow

Skræmmende læsning, hvad Fanden tænker folk på?

Recommended Posts

Eller tænker de overhovedet ikke?

https://ekstrabladet.dk/biler/politiets-scannere-snupper-tusindvis-uden-forsikring/7205514

6403 uden forsikring, det vil sige, at man faktisk møder én eller flere uforsikrede biler, hver gang man er ude at køre.

F. eks. risikerer en person uden ulykkesforsikring at blive kørt til invalid uden mulighed for erstatning overhovedet.

Lovgivningsmæssigt bør der strammes kraftigt op på det område.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 10 minutter siden:

Eller tænker de overhovedet ikke?

https://ekstrabladet.dk/biler/politiets-scannere-snupper-tusindvis-uden-forsikring/7205514

6403 uden forsikring, det vil sige, at man faktisk møder én eller flere uforsikrede biler, hver gang man er ude at køre.

F. eks. risikerer en person uden ulykkesforsikring at blive kørt til invalid uden mulighed for erstatning overhovedet.

Lovgivningsmæssigt bør der strammes kraftigt op på det område.

Det er egentlig utroligt, det er over hver tiende bil. 

Hvad er straffen for at køre uden lovpligtig forsikring egentlig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 1 minut siden:

Det er egentlig utroligt, det er over hver tiende bil. 

Hvad er straffen for at køre uden lovpligtig forsikring egentlig?

Har vi ikke 1½ million biler i .dk? Hvordan harmonerer det med hver 10.?

Aner ikke, hvad straffen er, men i mine øjne burde den stå på ubetinget fængsel + konfiskation af køretøjet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 18 minutter siden:

Har vi ikke 1½ million biler i .dk? Hvordan harmonerer det med hver 10.?

Aner ikke, hvad straffen er, men i mine øjne burde den stå på ubetinget fængsel + konfiskation af køretøjet.

Jeg mener at der er skannet ca 50.000 nummerplader og over 6000 af dem var på biler uden forsikring. Det giver ca hver 10 bil, faktisk lidt flere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

Fordi de tror måske de aldrig kommer i en ulykke....  :-)

God ide med konfiskation af køretøjet først gang, og ikke nu som hvor de efter 3 gange...  dog ikke fængsle, men betinget frakendelse af kørekort, og en bøde på 10% af års indtægten vil måske hjælpe....

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 3 minutter siden:

Jeg mener at der er skannet ca 50.000 nummerplader og over 6000 af dem var på biler uden forsikring. Det giver ca hver 10 bil, faktisk lidt flere.

Åh sådan, så forstår jeg, hvad du mente. :)

Men mon ikke det afspejler, at politifolkene i vid udstrækning kender deres pappenheimere, så de ved, hvem det er formålstjenstligt at scanne.

Jeg tror ikke, at bilister i nyere BMW 7'ere eller ditto Mercedes S'ere er i målgruppen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 3 minutter siden:

Nej, scannerne har opfanget 50.203 mistænkelige nummerplader. Artiklen indeholder ikke noget om hvor mange nummerplader, der er scannet ialt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krebs skrev, for 2 minutter siden:

Nej, scannerne har opfanget 50.203 mistænkelige nummerplader. Artiklen indeholder ikke noget om hvor mange nummerplader, der er scannet ialt. 

Right you are ;) 

Den havde jeg læst for hurtigt. Egentlig meget rart, jeg syntes også det lød af lige lovlig mange. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

Og jeg husker hvor meget modstand der var imod de her nummer plade skanner... det viser sig jo desværre de er blevet en nødvendighed...

Trist samfundet går det vej, at folk ikke anser forsikring af bilen som noget man bør og skal gøre...

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er lidt om det her nye tiltag, dagsgebyr på 250 kr dagligt og lidt om hvem der betaler for skader der forsages af uforsikrede køretøjer,  dækkes af de der har tegnet ansvarsforsikring, klip af knummerplader o.s.v egentligt ikke de store sanktion i min optik, en bøde på 10 % af årsindkomst og konfiskation af bil, ved forsætligt at have en registreret uforsikret bil, ogven betinges fængselsdom på ikke under 4 år. 

https://newsbreak.dk/manglende-bilforsikring-kan-blive-en-dyr-forglemmelse/

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Såvel som det ikke er lovpligtigt at ulykkesforsikre sig, eller at have en personlig ansvarsforsikring, bør det heller ikke være lovpligtigt at ansvarsforsikre køretøjer. 

Det bør være op til den enkelte, at vælge om man ønsker at købe forsikringer, og hvilke.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, for 8 timer siden:

...Og jeg husker hvor meget modstand der var imod de her nummer plade skanner... det viser sig jo desværre de er blevet en nødvendighed...

I øvrigt er dusøren for at destruere et stationært ANPG anlæg, på kr. 10.000,- (pr. anlæg).

Find dem her: https://anpg.dk/

I takt med at staten fratager folk deres frihed, er der naturligvis nogle få, der gør modstand mod overgrebene.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

igen, frihed for nogle som så koster andre...

tja de ønsker frihed fra ansvar.... men fint vi ved hvad de sætter af frihed...

En skade de her mennesker gør på andre, er fri for dem, dejligt med frihed for de her mennesker... træls for os andre...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

https://www.jv.dk/haderslev/Bil-koerte-med-hjemmelavede-nummerplader/artikel/2622423

Nu får vi vel en hyldest fra @KF til denne initiativrige mand, der i frihedens navn ikke gider have al det bøvl med registreringsafgift, forsikringer og lignende.

Og @KF, i Danmark har bureaukratiet bestemt, at vi skal køre i højre side af vejen, det må da stride mod dine principper, at frie mennesker ikke selv kan vælge, hvad der er bedst for dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 5 timer siden:

https://www.jv.dk/haderslev/Bil-koerte-med-hjemmelavede-nummerplader/artikel/2622423

Nu får vi vel en hyldest fra @KF til denne initiativrige mand, der i frihedens navn ikke gider have al det bøvl med registreringsafgift, forsikringer og lignende.

Hvorfor skulle jeg skrive en hyldest til ham? Personligt mener jeg det er uklogt, ikke at være forsikret.

Men det vidste du ikke, for i lighed med prøvemanden opdigter du dine egne vrangforestillinger, ud fra brudstykker af det skrevne, og tilsætter lidt generelle fordomme, uden hold i virkeligheden. Til sidst blandes det hele sammen, og præsenteres som værende noget jeg har udtrykt.

Onslow skrev, for 6 timer siden:

...Og @KF, i Danmark har bureaukratiet bestemt, at vi skal køre i højre side af vejen, det må da stride mod dine principper, at frie mennesker ikke selv kan vælge, hvad der er bedst for dem...

Nå, må det dét? Fandt du på det, mens du læste i kaffegrumset? For det er jo i hvertfald ikke noget jeg har skrevet.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 1 time siden:

Hvorfor skulle jeg skrive en hyldest til ham? Personligt mener jeg det er uklogt, ikke at være forsikret.

Men det vidste du ikke, for i lighed med prøvemanden opdigter du dine egne vrangforestillinger, ud fra brudstykker af det skrevne, og tilsætter lidt generelle fordomme, uden hold i virkeligheden. Til sidst blandes det hele sammen, og præsenteres som værende noget jeg har udtrykt.

Nå, må det dét? Fandt du på det, mens du læste i kaffegrumset? For det er jo i hvertfald ikke noget jeg har skrevet.

KF.

Du skriver ikke direkte, at det er fedt ikke at være forsikret, og helt fint, hvis du heller ikke mener det.

Men så skylder du lige at forholde dig til, at de forsikrede kommer til at betale for de uforsikrede, når uheldet er ude, er det fair, eller hvordan ønsker du problemet løst?

https://newsbreak.dk/manglende-bilforsikring-kan-blive-en-dyr-forglemmelse/

Det er sådan lidt med at sige B, når man har sagt A. Og igen, du har ikke skrevet det, men det er en logisk udledning af resten af dine skriv i tråden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, den 23/6/2018 at 19:59:

Du skriver ikke direkte, at det er fedt ikke at være forsikret, og helt fint, hvis du heller ikke mener det.

Nemlig - jeg har ikke givet udtryk for, hverken direkte eller indirekte, af at det er "fedt ikke at være forsikret". Og nu tyder det på, at også du er med på dét.

Men så skylder du lige at forholde dig til, at de forsikrede kommer til at betale for de uforsikrede, når uheldet er ude, er det fair, eller hvordan ønsker du problemet løst?

Loven siger, at de skader uforsikrede køretøjer (og deres førere) forårsager, betales af de som har forsikret deres køretøj(er)? Det er jo himmelråbende vanvittigt..

Jeg mener ikke jeg skylder at forholde mig til, om det er ok at tvinge folk til at betale til noget de ikke ønsker at deltage i. Men det mener du åbenbart. Jeg håber ovenstående udligner min "gæld". 

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er sådan lidt med at sige B, når man har sagt A. Og igen, du har ikke skrevet det, men det er en logisk udledning af resten af dine skriv i tråden.

Jeg har ikke nævnt emnet med eet ord, i tråden.

EDIT: Men ok- jeg ved du har læst mange af mine indlæg - så tænker jeg du burde vide, jeg mener man ikke bør genere andre - enig så langt? (jeg har skrevet det rigtig mange gange).

Så spørger jeg dig Onslow, generer en spøgelsesbilist de øvrige bilister? 

KF.

PS. I stedet for det du kalder "logiske udledninger", om holdninger du tydeligvis ikke har sat dig ind i, kunne du måske med fordel starte med at spørge. I stedet for at starte med at poste konklusioner, baseret udelukkende på fejlagtige forudindtagelser af personers holdninger.

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, den 22/6/2018 at 23:43:

Hej

igen, frihed for nogle som så koster andre...

Hvad snakker du om, og hvordan koster det andre?

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, den 22/6/2018 at 23:43:

...tja de ønsker frihed fra ansvar.... men fint vi ved hvad de sætter af frihed...

En skade de her mennesker gør på andre, er fri for dem, dejligt med frihed for de her mennesker... træls for os andre...

Bull-shit!

Og hvis du er uenig i den analyse, så fortæl mig hvor jeg har skrevet at folk skal være fri af personligt ansvar (som er hele din fejlagtige præmis).. 

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

som du skriver  modstand mod overgrebene. ... Er nok en hyldest til hvad???

Tja hvordan koster det andre.... hvem betaler for skader når de her mennesker komme i uheld.... Det jo fællesskabet af bilister....

'de er frie for ansvar og andre betaler...  det ok du mener frihed er sådan, jeg ikke enig i det er frihed... vi snakket også om det med at tænde bål i et område hvor der bålforbud..

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 9 timer siden:

Loven siger, at de skader uforsikrede køretøjer (og deres førere) forårsager, betales af de som har forsikret deres køretøj(er)? Det er jo himmelråbende vanvittigt..

Hvis du vil betale din gæld :D, så skylder du stadig at komme med en løsning på, hvem der så skal betale, eller om ofrene bare kan hygge sig med deres handicap!

Og lad nu være med at skrive, at misdæderne skal betale, for du ved jo udmærket, at vælger man at køre uden forsikring, så er det ikke af idealistiske grunde, men fordi man ingen penge har til overs, når de basale behov som benzin, bajere og cigaretter m.v. er finansieret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, for 4 timer siden:

som du skriver  modstand mod overgrebene. ... Er nok en hyldest til hvad???

Det er en beskrivelse af faktiske omstændigheder. Hvorfor tror du det er en hyldest til noget somhelst?

Tja hvordan koster det andre.... hvem betaler for skader når de her mennesker komme i uheld.... Det jo fællesskabet af bilister....

Og hvem har besluttet dét?

'de er frie for ansvar og andre betaler...

Hvem er "de"? Og har "de" bedt andre betale for sig?

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 3 timer siden:

Hvis du vil betale din gæld :D, så skylder du stadig at komme med en løsning på, hvem der så skal betale, eller om ofrene bare kan hygge sig med deres handicap!

Du hænger fast i en statstilgang - men jeg vil netop *ikke* bestemme at andre skal betale, for noget de ikke har del i. Jeg vil ikke tvinge andre til at bruge samme løsning som jeg finder formålstjenstlig for mig. Jeg er ikke kollektivist (eller statstilhænger), som er forudsætningen for at besvare dit ledende spørgsmål.

Jeg ejer mig, og du ejer dig, så langt tror jeg vi er enige - deraf kan udledes at hvis jeg skader dig, herunder dine ejendele, så er jeg ansvarlig overfor dig. Hverken du eller jeg, kan med nogen acceptabel moralsk ret, gøre andre ansvarlige for min skade på dig, eller dine ejendele.

Jeg kan forsikre mig, bevares - det er en frivillig kontrakt indgået mellem forsikringsselskabet, og jeg. Bare ikke når det kommer til motorkøretøjer, her tvinger staten os til at købe forsikring, fordi.. kollektivisme og tvang.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 26 minutter siden:

Du hænger fast i en statstilgang - men jeg vil netop *ikke* bestemme at andre skal betale, for noget de ikke har del i. Jeg vil ikke tvinge andre til at bruge samme løsning som jeg finder formålstjenstlig for mig. Jeg er ikke kollektivist (eller statstilhænger), som er forudsætningen for at besvare dit ledende spørgsmål.

Jeg ejer mig, og du ejer dig, så langt tror jeg vi er enige - deraf kan udledes at hvis jeg skader dig, herunder dine ejendele, så er jeg ansvarlig overfor dig. Hverken du eller jeg, kan med nogen acceptabel moralsk ret, gøre andre ansvarlige for min skade på dig, eller dine ejendele.

Jeg kan forsikre mig, bevares - det er en frivillig kontrakt indgået mellem forsikringsselskabet, og jeg. Bare ikke når det kommer til motorkøretøjer, her tvinger staten os til at købe forsikring, fordi.. kollektivisme og tvang.

KF.

Altså er dit svar, at ofrene for uforsvarlige trafikanter, som kører uden at have deres køretøj ansvarsforsikret, må sejle deres egen sø, selv om du ikke skriver det direkte.

Jeg vil nøjes med at konstatere, at jeg ikke er enig med dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...