Hop til indhold
Onslow

Fjolsbog

Recommended Posts

udviser n nidkær ihærdighed, når det gælder om at censurere holdninger, der ikke flugter sukkerknaldet og/eller Merkels.

https://www.trykkefrihed.dk/hvorfor-lukker-facebook-generation-identitaers-fb-sider-over-hele-europa.htm

Selvfølgelig har et privat foretagende ret til selvstændigt at bestemme, hvad man vælger at lægge båndbredde til, men når fredelige, unge mennesker åbenbart ermere hadprædikende end f. eks. det dybt voldelige AFA, så er det en god grund til ikke at hoppe på den vogn eller slette sin konto, hvis man allerede har udleveret sit privatliv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Nedlæg lortet.

Man kan ikke nedlægge en privat virksomhed, højst boykotte den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 7 minutter siden:

Man kan ikke nedlægge en privat virksomhed, højst boykotte den.

Det ved jeg godt. Jeg er bare ædende ond over det, jeg kalder "fjæsbogsdemokratiet".

Føler nogen sig trådt over tæerne, opretter de bare gruppe for at rejse en extraparlamentarisk folkestemning, og mangler nogen penge, foranstalter de bare indsamling uden om de almindelige indsamlingsregler.

Jeg synes, det er forkasteligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja de burde boycuttes så kunne de ikke tjene penge på annoncer og de ville være nødt til at tage penge fo mdlmsskab og så ville de lukke...forsamlingshuse skal ikke være digitale, de skal være analoge og virkelige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, den 21/6/2018 at 18:30:

Det ved jeg godt. Jeg er bare ædende ond over det, jeg kalder "fjæsbogsdemokratiet".

Føler nogen sig trådt over tæerne, opretter de bare gruppe for at rejse en extraparlamentarisk folkestemning, og mangler nogen penge, foranstalter de bare indsamling uden om de almindelige indsamlingsregler.

Jeg synes, det er forkasteligt.

Dén skal jeg lige have igen - at indsamle penge, til et hvilket somhelst formål - uden at blande staten ind i det, er forkasteligt?

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 2 timer siden:

Dén skal jeg lige have igen - at indsamle penge, til et hvilket somhelst formål - uden at blande staten ind i det, er forkasteligt?

KF.

Ja, for det er ikke lovligt at foranstalte private indsamlinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 8 timer siden:

Ja, for det er ikke lovligt at foranstalte private indsamlinger.

Husker du at fortælle det, til Røde Kors, Kræftens bekæmpelse, Børns Vilkår, Læger uden Grænser, Kirkens Korshær, Dansk Flygtningehjælp, FDF spejderne, osv osv.?

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 42 minutter siden:

Husker du at fortælle det, til Røde Kors, Kræftens bekæmpelse, Børns Vilkår, Læger uden Grænser, Kirkens Korshær, Dansk Flygtningehjælp, FDF spejderne, osv osv.?

KF.

De organisationer, du her nævner, er alle anerkendte og har fået tilladelse til deres indsamlinger via den normale procedure.

Det har spontane medlidenhedsindsamlinger på fjæsbogen ikke.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 11 timer siden:

De organisationer, du her nævner, er alle anerkendte og har fået tilladelse til deres indsamlinger via den normale procedure.

Det har spontane medlidenhedsindsamlinger på fjæsbogen ikke.

Nåe ja naturligvis, man skal huske at spørge herren om lov.

Spontan menneskelig medlidenhed, kan vi ikke leve med!!

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Facebook gør det nemt at starte indsamlinger til formål som nogle må mene er ædelt, andre det modsatte.

Det forkastelige i mine øjne, er egentlig at staten mener at skulle bestemme/give tilladelse til, hvad folk der har betalt skat af deres penge, skal bruge disse penge til.Folketinget, burde egentlig bare (ligesom de burde med Uber og andet), indse at de ikke kan stoppe den teknologiske udvikling, og hvis de ikke retter loven til efter virkeligheden, overtager virkeligheden helt, og umuliggør love og håndhævelse. Om man kan lide det eller ej. Og irrelevans, er vel netop hvad der på visse områder er ved at ske. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 time siden:

Facebook gør det nemt at starte indsamlinger til formål som nogle må mene er ædelt, andre det modsatte.

Det forkastelige i mine øjne, er egentlig at staten mener at skulle bestemme/give tilladelse til, hvad folk der har betalt skat af deres penge, skal bruge disse penge til.Folketinget, burde egentlig bare (ligesom de burde med Uber og andet), indse at de ikke kan stoppe den teknologiske udvikling, og hvis de ikke retter loven til efter virkeligheden, overtager virkeligheden helt, og umuliggør love og håndhævelse. Om man kan lide det eller ej. Og irrelevans, er vel netop hvad der på visse områder er ved at ske. 

Og at lovgivningen er vedtaget på basis af utallige fake indsamlinger, hvor pengene udelukkende er gået i lommerne på indsamlerne, skøjter du let og elefant hen over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 49 minutter siden:

Og at lovgivningen er vedtaget på basis af utallige fake indsamlinger, hvor pengene udelukkende er gået i lommerne på indsamlerne, skøjter du let og elefant hen over.

Ja. For det viser sig jo, at folk - mange ihvertfald - VIL bedrages.  Om det er nigeria-breve, click-bait, fake eller real-indsamlinger. Folk sender glædeligt deres penge. Kom ikke at sig at médicins sans frontieres ikke lægger penge i de forkerte lommer, ligesom Danida, Røde Kors osv gør. Enten egne lommer, høj administration eller korrupte lokale embedsmænd, der hvor de "hjælper".  Så hvis folk absolut vil sende penge til andre, skal de da have lov. Bare der er betalt skat af pengene. Staten behøver hverken at blande sig i alt, eller "beskytte" de borgree der helst bort-sender deres penge alligevel.

Så ja. Jeg skøjter hen over det. For friheden er vigtigere end formynderiet - i mine øjne.

Redigeret af tvr

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Ja. For det viser sig jo, at folk - mange ihvertfald - VIL bedrages.  Om det er nigeria-breve, click-bait, fake eller real-indsamlinger. Folk sender glædeligt deres penge. Kom ikke at sig at médicins sans frontieres ikke lægger penge i de forkerte lommer, ligesom Danida, Røde Kors osv gør. Enten egne lommer, høj administration eller korrupte lokale embedsmænd, der hvor de "hjælper".  Så hvis folk absolut vil sende penge til andre, skal de da have lov. Bare der er betalt skat af pengene. Staten behøver hverken at blande sig i alt, eller "beskytte" de borgree der helst bort-sender deres penge alligevel.

Så ja. Jeg skøjter hen over det. For friheden er vigtigere end formynderiet - i mine øjne.

Selv om jeg stadig respekterer dit handle, som jeg gør det med de fleste, jeg har meningsforskelligheder med herinde, så synes jeg dog, at du afslører nogle i mine øjne knap så charmante sider af din personlighed.

Ja, folk er frie til at smide deres penge ud af vinduet, også de mennesker, der af forskellige årsager ikke er i stans til at gennemskue, hvad der foregår, når flinke folk står på trappen og samler penge ind til et formål, man da umuligt kan være uenig i.

Som bekendt vurderer man et samfund på den måde, hvorpå det behandler sine svageste, bla.a. derfor er der en lov omkring indsamlinger, men hvad rager det dig, så længe demensen ikke er noget problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 3 timer siden:

Som bekendt vurderer man et samfund på den måde, hvorpå det behandler sine svageste, bla.a. derfor er der en lov omkring indsamlinger, men hvad rager det dig, så længe demensen ikke er noget problem.

Andre vurderer et samfund, ud fra i hvor høj grad magthaverne begår overgreb mod befolkningens rettigheder - diktaturer og totalitaristiske stater scorer lavt her - men hvad rager det dig, så længe magthaverne ensretter befolkningen efter dit hoved.. 

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 20 minutter siden:

Andre vurderer et samfund, ud fra i hvor høj grad magthaverne begår overgreb mod befolkningens rettigheder - diktaturer og totalitaristiske stater scorer lavt her - men hvad rager det dig, så længe magthaverne ensretter befolkningen efter dit hoved.. 

KF.

Du hører hjemme, ja hvor, du får ikke mig til at antyde passende institutioner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 minutter siden:

Du hører hjemme, ja hvor, du får ikke mig til at antyde passende institutioner.

:D Det gjorde jeg da - for du har jo netop antydet det..

En af de sikreste måder at afslutte en udveksling med en statstilhænger på er at anvende den sokratiske metode. Start med logiske grundpræmisser, som vedkommende deler (jeg ejer mig, og du ejer dig..) og følg dernæst en argumentationsrække, der fører til en konklusion, der udløser kognitiv dissonans hos vedkommende.

Hos dig, bragte den kognitive dissonans dig så til at sige, jeg hører hjemme på en institution - det må være noget nær selve definitionen på at løbe tør for argumenter - og det kan man jo så more sig lidt over :P

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 1 minut siden:

:D Det gjorde jeg da - for du har jo netop antydet det..

En af de sikreste måder at afslutte en udveksling med en statstilhænger på er at anvende den sokratiske metode. Start med logiske grundpræmisser, som vedkommende deler (jeg ejer mig, og du ejer dig..) og følg dernæst en argumentationsrække, der fører til en konklusion, der udløser kognitiv dissonans hos vedkommende.

Hos dig, bragte den kognitive dissonans dig så til at sige, jeg hører hjemme på en institution - det må være noget nær selve definitionen på at løbe tør for argumenter - og det kan man jo så more sig lidt over :P

KF.

Mor du dig bare.

Nedenstående og andre uforskammetheder får mig bare til at trække på skuldrene over dit manglende niveau.

KF skrev, for 34 minutter siden:

KF.

Slut herfra, jeg ønsker ikke yderligere deltagelse i den pingpong argumentation, som du desværre altid eksilerer i.

Bare ærgerligt, at en person, der også magter at fremføre i mine øjne fornuftige synspunkter, falder til det niveau.

God aften 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 minutter siden:

Nedenstående og andre uforskammetheder får mig bare til at trække på skuldrene over dit manglende niveau.

Mit manglende niveau? Du er en spøjs man Onslow :lol:

Det du kalder uforskammethed, og manglende niveau, er en omskrivning, af dit eget svar til @tvr - det troede jeg oprigtigt ikke der kunne opstå megen tvivl om, men for en god ordens skyld gentages, og highlightes det herunder:

Onslow skrev, for 4 timer siden:

Ikke nok med du skriver, jeg hører til på en institution, nu kalder du også brugen af din egen retorik, for en uforkammethed og manglende niveau.. i love it :wub:

Den gode aften blev lige lidt bedre - men god aften til dig også.

Onslow skrev, for 10 minutter siden:

Slut herfra, jeg ønsker ikke yderligere deltagelse i den pingpong argumentation, som du desværre altid eksilerer i.

Tjaa.. det er ærgerligt, men indoktrinerede statstilhængere er næsten aldrig villige til at diskutere deres grundlæggende præmisser.

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 17 timer siden:

Selv om jeg stadig respekterer dit handle, som jeg gør det med de fleste, jeg har meningsforskelligheder med herinde, så synes jeg dog, at du afslører nogle i mine øjne knap så charmante sider af din personlighed.

TJah, dem har vi vel allesammen..... jeg ved ikke hvilke af mine du tænke på. Men jeg er sikker på du har ret.

Onslow skrev, for 17 timer siden:

Nu siger du godt nok "som bekendt".....  Men det er jeg på ingen måde enig i. Heller ikke at det er relevant til hverken facebook eller andet. Jeg mener at man skal hjælpe de svageste, og iøvrigt dem der har brug for hjælp - og så iøvrigt blande sig uden om, mht alle andre. Men at indrette hele samfundet på - og omkring - de svageste, gør intet andet end at laveste fællesnævner styrer fremskridtet. Og det finder jeg både usympatisk og farligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 5 timer siden:

Nu siger du godt nok "som bekendt".....  Men det er jeg på ingen måde enig i. Heller ikke at det er relevant til hverken facebook eller andet. Jeg mener at man skal hjælpe de svageste, og iøvrigt dem der har brug for hjælp - og så iøvrigt blande sig uden om, mht alle andre. Men at indrette hele samfundet på - og omkring - de svageste, gør intet andet end at laveste fællesnævner styrer fremskridtet. Og det finder jeg både usympatisk og farligt.

Jeg tror faktisk ikke, at vi er så uenige, når det kommer til stykket, det pikerede mig bare lidt, at du i den hellige liberalismes navn tilsyneladende er villig til at tillade alt.

Men jeg kan nu godt se, at jeg vist overfortolkede dit indlæg, hvilket jeg hermed beklager.

Når det er forbudt private at foretage indsamlinger uden forudgående tilladelse, så bunder det jo ikke i ønske om at begrænse indsamlinger, men i at ville forhindre de værste platugler/forbrydere i at komme til fadet. Hvilket desværre har vist sig nødvendigt, ellers havde man nok ikke lovgivet derom.

Det, der fik mig i det røde felt, var mindet om min gamle mor, der i en tilstand af fremskreden demens fik besøg af sådanne typer, som samlede ind til et formål, som de gjorde klart for hende, man skulle støtte, med mindre man var et dårligt menneske.
Hun blev i sin afmagt overbevist og gik ind i soveværelset efter sin pung for at give 100 kroner af sine surt sammensparede pensionistpenge. Så havde hun jo vist, hvor værdierne var, og den ene skulle nu på toilettet, mens den anden fik hende til at vise udsigten fra altanen.

Det kostede 2.000 kr. fra pungen og alle hendes smykker fra et langt liv, alt i alt en dyr omgang, hvor indboforsikringen kun dækkede ca. 28.000 kr., minderne fra et liv før demensen kunne jo ikke erstattes.

Sorry, hvis det kom til at smitte af på mit svar til dig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 24 minutter siden:

Sorry, hvis det kom til at smitte af på mit svar til dig!

Helt i orden. Og fuldt forståeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, den 26/6/2018 at 03:17:

Nåe ja naturligvis, man skal huske at spørge herren om lov.

Spontan menneskelig medlidenhed, kan vi ikke leve med!!

KF.

Det har ikke en skid med menneskelig medlidenhed at gøre.

Princippet er, at hvis en eller anden af en eller anden årsag mangler penge, så opretter man da bare en indsamling på fjæsbogen, fordi "min stakkels hund har fået ondt i øverste højre hjørnetand", og straks vrimler det ind med medlidenhedsbidrag fra hundevenner.

Så fjæsbogsannoncøren kan måske med sin tårevædende jammer være heldig at score et ret fedt overskud på sin tårefremkaldende annonce.

Nu brugte jeg så hunden som eksempel, men fantasien kender jo ingen grænser, når det gælder om at lokke penge ud af folk.

Jeg finder det derfor såre usmageligt, at enhver kan oprette en fjæsbogsindsamling til et hvilket som helst formål uden nogen form for  kontrol af, om bidrangene nu pgså går til formålet eller bliver brugt på en rejse til Seychellerne..

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Princippet er, at hvis en eller anden af en eller anden årsag mangler penge, så opretter man da bare en indsamling på fjæsbogen, fordi "min stakkels hund har fået ondt i øverste højre hjørnetand", og straks vrimler det ind med medlidenhedsbidrag fra hundevenner.

Hvad er problemet i at folk hjælper hinanden? Og jo, naturligvis handeler det om medlidenhed.. Du skriver det jo selv: "medlidenhedsbidrag".

Så fjæsbogsannoncøren kan måske med sin tårevædende jammer være heldig at score et ret fedt overskud på sin tårefremkaldende annonce.

Nøjagtig som Kræftens Bekæmpelse, eller tilsvarende, med deres tårevædende jammer, kan score et ret fedt overskud på deres annoncer.. De har bare fået lov af massa, og har fået alle de rigtige stempler, og så er dørsalget pludselig ok, ikke?

Jeg finder det derfor såre usmageligt, at enhver kan oprette en fjæsbogsindsamling til et hvilket som helst formål uden nogen form for  kontrol af, om bidrangene nu pgså går til formålet eller bliver brugt på en rejse til Seychellerne..

Klart, det forstod jeg i første indlæg - du foragter at folk, af medmenneskelig medlidenhed eller andet, hjælper hinanden - medmindre massa først har sagt god for det.

Var det ikke en kende mere sympatisk, at holde det fåtal der svindler med indsamlinger, ansvarlige for deres gerninger? Og lade sagesløse medborgere passe sit?

Og det slår mig mens jeg skriver dette, at nej, det vil du aldrig mene. Som tilhænger af en totalitær stat, kan du naturligvis aldrig bryde dig om andre løsninger, end at staten må forbyde indsamlinger af enhver art, som ikke har fået bureaukratisk godkendelse i i 14. grad, alle som een stemplet at en statsansat parasit, der udelukkende kalibrerer sit moralske kompas, efter hvad massa siger er ret, eller vrang.

Mennesker der frivilligt hjælper hinanden, eller handler i fællesskab, kaldes frivillige fjolleskaber - enhver samfundsmæssig service til borgerne, der íkke er statsdrevet kaldes kapitalistisk udnyttelse (og helst på bekostning af andre, husker du nok!), og ikke-statslig foretagsomhed hånes og mistænkeliggøres ved enhver given lejlighed.

Men prøv nu bare at argumentere sagligt - hvad er problemet i at enhver der er i pengenød, kan oprette en indsamling, og håbe på at nogle medborgere ønsker at hjælpe? Hvis du vil svare sagligt på dette simple spørgsmål, kan vi tage den derfra helt konkret.

KF.

Redigeret af KF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 14 timer siden:

Der er jo nok ingen der er uenige i det usmagelige i at pengene fra indsamlinger til gode formål går til rejser til Seychellerne, når det sker. Men at mene at staten skal kontrollere det, frem for at folk selv har lidt kritisk sans, er alligevel  end tand for formynderisk til min smag. Røde Kors (og andre) får ovenikøbet lov til at vække almindelige mennesker søndag formiddag til indsamlinger. Os der har vores jævnlige gang i Afrika, kan se at store summer af Røde Kors' penge går til store Japanske 4x4 biler (mest Landcruisers men også nogle Nissan Patrols), hvor Koreanske fint kunne gøre det, rent praktisk. Ikke presigemæssigt selvfølgelig. Problemet er vel i virkeligheden, at med dem, er det stats-godkendt fråds, og med Seychelles-turen er det bare fråds. 

Uden iøvrigt at skulle dømme hverken det ene eller andet, kan jeg med min bedste overbevisning ikke se det fornuftige i staten ansætter mennesker, opretholder en organisation osv til at afgøre om folk må indsamle penge til det ene eller andet. Hvis det er ulovlige formål, arrestér dem. Hvis det er lovlige, lad dem i fred. Lad folk selv bestemme hvad de vil bruge deres penge på, også hvis det er at finansiere en anden mand's tur til Seychellerne. Eller en Ashanti-høvdings hang til store biler.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...