Hop til indhold
Guest FrokostUartig

Alle de mange "søforklaringer" (og der må gerne fnises)

Recommended Posts

At bilen er årsagen til at jeres gæster må aflyse er måske ikke helt uden grund. Vi bruger måske lidt af det der skulle bruges på bilens vedligehold på besøg hos jer 'mistroiske' piger.

Jeg har faktisk to gange været ude for at min bil stoppede på vej til et besøg, den ene gang en knækket krumtap, jeg ringede og fik udsat besøget en time, tlf. pigen så helt overrasket ud da jeg dukkede op, bilen blev skrottet.

2. gang, en efterårsdag hvor jeg tog bilen efter at have kørt MC hele sommeren, af gammel vane fyldte jeg benzin på - bilen var med dieselmotor, det var heldigvis en pige jeg havde besøgt flere gange. Det var i øvrigt den bil jeg hentede bemedte pige i engang vi skulle til Berlin sammen, Jeg glemmer aldrig hendes vantro blik da jeg hentede hende på hendes adresse for at køre til lufthavnen: " hvad siger politiet til den bil, kan den synes, bliver du ikke stoppet tit" ??? :) 

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som Københavner tager jeg aldrig bilen, men har da været ude for at sende en aflysning pga flad cykel. Kæft’ jeg var sur på den cykel :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, den 18/8/2018 at 21:48:

Jeg har så fået en aflysning ‘for hvad nu hvis jeg bliver syg’.....aftalen lå over 1 uge frem i tiden. Og kom fra en som aflyser ca 8 ud af 10 aftaler. Så langt om længe er han blokeret....

Lyder som en person der pirres ved at at have en aftale, men bliver ramt af nervøsitet når aftaletiden nærmer sig...

Det er da bare helt urimeligt at stå model til den slags, men fyren er vel lidt stakkels. 

Jeg har også prøvet at melde afbud en eneste gang. Der er absolut ikke rart.. det gav mig dårlig samvittighed. Men det var helt nødvendigt da en fuldstændig absurd sjælden situation opstod arbejdsmæssigt. 

Problemet er bare at GP’ere jo nok ofte får nogle underlige forklaringer, - som denne tråd jo handler om. Ofte nærmest latterlige måske..   Og det kan nok også være svært som GP’er at gennemskue, hvornår noget er ligegyldighed/manglende respekt og så helt ærlige supertrælse situationer, der medfører et ærgerligt afbud. Det kan jeg sagtens sætte mig ind i. 

Men synes bestemt det gælder begge veje,  at man må fornemme sig frem om GP’en og gæsten er seriøs. Et afbud giver nok nogle gange et ‘minus i karakterbogen’ med mindre man først har lært hinanden at kende og ved hvad man hver især står for som person.

Jeg er aldrig havnet i ‘bad standing’ og håber godt nok heller ikke det sker :D

Fin tråd i øvrigt! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har også selv en enkelt gang måtte melde afbud. Her brugte jeg "bilen kan ikke starte" som undskyldning selv om grunden var en helt anden. Det var dog noget jeg ikke havde lyst til at dele med pigen og tænkte ikke at det ændrede så meget for hende.

Jeg besøgte da også pigen næste gang hun var i byen uden problemer, så det førte heldigvis ikke til at jeg blev blokeret. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...