Hop til indhold
Tilflytteren89

"lommepenge" til fornøjelser

Recommended Posts

Hej

Overskriften siger måske ikke så meget, men emnet er egentlig også lidt svært for mig at definere i blot en enkelt sætning.

Som jeg tidligere har gjort berettet om, har jeg for en måneds tid siden haft min første oplevelse med en GP, og det har virkelig givet mig appetit på mere.

Jeg har dog et forholdsvis stort problem der hedder fællesøkonomi, som gør det svært at trække penge ud til fornøjelser.

Jeg tænker at jeg umuligt kan være den eneste med dette problem, så jeg håber der er en bror eller to som måske har regnet den ud, og vil dele tips og tricks med en nybegynder?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har I så meget fællesøkonomi, at hun har adgang til alle dine konti?

Hvis ja - Du skal finde en plausibel forklaring for at overfører penge til en anden konto - kontoen er så en du selv ejer, som hun ikke kan se, f.eks. oprettet i et andet pengeinstitut.
Det kan f.eks. være en "rejsekonto" til en fiktiv udflugt med arbejdet, logen eller lignende. Måske en lottoklub? Hvis du har en dyr hobby som konen ikke følger med i, hvad så med at købe udstyr - vis hende evt. pakken - og så lever det tilbage igen under returretten, og få kontanter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tilflytteren89 skrev, for 36 minutter siden:

Hej

Overskriften siger måske ikke så meget, men emnet er egentlig også lidt svært for mig at definere i blot en enkelt sætning.

Som jeg tidligere har gjort berettet om, har jeg for en måneds tid siden haft min første oplevelse med en GP, og det har virkelig givet mig appetit på mere.

 Jeg har dog et forholdsvis stort problem der hedder fællesøkonomi, som gør det svært at trække penge ud til fornøjelser.

Jeg tænker at jeg umuligt kan være den eneste med dette problem, så jeg håber der er en bror eller to som måske har regnet den ud, og vil dele tips og tricks med en nybegynder?

Vil ikke lyde hellig, men fatter ikke folk der køber sex når de er i fast forhold. Og især ikke gør det bag deres kones ryg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
NewPunter skrev, for 3 minutter siden:

Vil ikke lyde hellig, men fatter ikke folk der køber sex når de er i fast forhold. Og især ikke gør det bag deres kones ryg.

Du lyder da ikke hellig ved at skrive det, men omvendt så vil jeg sige det modsatte. Fatter ikke folk som er single køber sex, når de ikke har et forhold ;-)

Grunden til mange i forhold køber sex, er jo af den simple grund at de nok ikke får sex derhjemme, eller at det simpelthen er så kedeligt så de bliver nød til at få frække oplevelser på anden vis. En mand i forhold har jo også svært ved at score en kvinde ude i byen, og på samme tid forsøge at være diskret. Er man single kan man jo gå alt det i byen man vil, og score det man vil ( eller har evne til)

Del dette indlæg


Link til indlæg
youngatheart skrev, for 43 minutter siden:

Du lyder da ikke hellig ved at skrive det, men omvendt så vil jeg sige det modsatte. Fatter ikke folk som er single køber sex, når de ikke har et forhold ;-)

Grunden til mange i forhold køber sex, er jo af den simple grund at de nok ikke får sex derhjemme, eller at det simpelthen er så kedeligt så de bliver nød til at få frække oplevelser på anden vis. En mand i forhold har jo også svært ved at score en kvinde ude i byen, og på samme tid forsøge at være diskret. Er man single kan man jo gå alt det i byen man vil, og score det man vil ( eller har evne til)

Jeg kan se begge sider af sagen, men jeg er nok lidt gammeldags så jeg mener ikke at man skal være sin kæreste utro.

Og jeg har aldrig været god til at score i byen, desværre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tilflytteren89 skrev, for 10 timer siden:

Jeg har dog et forholdsvis stort problem der hedder fællesøkonomi, som gør det svært at trække penge ud til fornøjelser.

 

Har samme udfordring, så jeg hæver 100 - 200 over, når jeg er ude at handle, og de bliver lagt til side, ind til jeg har “sparet” nok sammen til et GP besøg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Tilflytteren89 skrev, for 10 timer siden:

Hej

Overskriften siger måske ikke så meget, men emnet er egentlig også lidt svært for mig at definere i blot en enkelt sætning.

Som jeg tidligere har gjort berettet om, har jeg for en måneds tid siden haft min første oplevelse med en GP, og det har virkelig givet mig appetit på mere.

Jeg har dog et forholdsvis stort problem der hedder fællesøkonomi, som gør det svært at trække penge ud til fornøjelser.

Jeg tænker at jeg umuligt kan være den eneste med dette problem, så jeg håber der er en bror eller to som måske har regnet den ud, og vil dele tips og tricks med en nybegynder?

Tjaa tilflytter, jeg kender ikke problemet, og de råd du har fået virker måske, måske ikke, men jeg vil da lige give dig det råd, om det er godt eller dårligt må du afgøre selv, tænk og mærk efter, hvorfor du vil besøge en GP, har du og fruen et fattigt sexliv, og vil dus elv syntes det var ok hvis fruen besøgte en gigolo bag din ryg og brugte penge på sex, når i har fælles økonomi? Er jeres forhold så meget trummerum at du overvejer adskillelse mellem jer? Har du overvejet at tage den følsomme og hårde samtale med fruen om jeres sexliv eller mangel på samme? Det kunne være hun har det på samme måd og i kan sætte fut i samlivet sexlivet, eller en swingerklub, eller en ekstra partner hver, eller i begge kan købe jer til oplevelsen sex med en anden. 

I alt fald syntes jegvdet er umandigt at gå til GP bag konens ryg, knalde ved siden af, o.lign, gør rent bord, eller gør hvad du kan for at få forholdet til at fungere udover bofællesskab, men også sexfællesskab.

Alt andet er at snyde, og du vil vel heller ikke syntes det er fedt at blive snydt af konen?

 

bh

Alko

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil foreslå at i laver en lille justering til måden i administrere lommepenge i jeres fælles økonomi.   Det er jo hurtigt at udregne hvad der er tilovers når alle fælle omkostninger er betalt eller hensat på budget konto.    Dette rest beløb deles så i to.  Hun får sine lommepenge og det gør du så også.  Hvis vi lige for en stund glemmer at du vil købe sex for dine lommepenge, så vil en sådan løsning ofte være at foretrække for mange med fælles økonomi, da man slipper for de sædvanlige diskussioner som "Hvorfor du igen købt nye dyre sko" eller "hvorfor har du købt nye cykelsko ".   Eller denne her "Ok, du har nu brugt kr. 1000 jamen så vil jeg også bruge kr. 1000"

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
TheVoice skrev, for 3 timer siden:

Jeg vil foreslå at i laver en lille justering til måden i administrere lommepenge i jeres fælles økonomi.   Det er jo hurtigt at udregne hvad der er tilovers når alle fælle omkostninger er betalt eller hensat på budget konto.    Dette rest beløb deles så i to.  Hun får sine lommepenge og det gør du så også.  Hvis vi lige for en stund glemmer at du vil købe sex for dine lommepenge, så vil en sådan løsning ofte være at foretrække for mange med fælles økonomi, da man slipper for de sædvanlige diskussioner som "Hvorfor du igen købt nye dyre sko" eller "hvorfor har du købt nye cykelsko ".   Eller denne her "Ok, du har nu brugt kr. 1000 jamen så vil jeg også bruge kr. 1000"

 

Man skal vel så blot huske at der skal være en historie om hvad pengene er brugt til. De 1000-1500 som der blev købt sex for kan man jo ikke flashe som et par nye sko. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, for 9 minutter siden:

Man skal vel så blot huske at der skal være en historie om hvad pengene er brugt til. De 1000-1500 som der blev købt sex for kan man jo ikke flashe som et par nye sko. :)

Det skal der jo netop ikke, når parterne har deres egne lommepenge.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
TheVoice skrev, Lige nu:

Det skal der jo netop ikke, når parterne har deres egne lommepenge.  

Hun ville da nok undre sig over at han ikke fik noget for sine lommepenge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, Lige nu:

Hun ville da nok undre sig over at han ikke fik noget for sine lommepenge.

Det er selvfølgeligt rigtigt, at hvis parterne går og kontrollere hinanden, og generelt har mistro til hvad de bruger deres lommepenge til, så skal man jo stadig stå til regnskab, og så virker forslaget ikke.  Dog er der mange der har en sådan ordning uden at det giver speciel anledning til at modparten går op i, hvorledes modparten har brugt eller gemt nogle af pengene.

Det er jo lidt det samme hvis man i et forhold altid skal redegøre for "Hvad har du lavet i de to timer du har været væk fra hjemmet"  

Afslutningsvis vil jeg blot sige, at man vælger jo selv om man ønsker at leve i et fængsel hvor man skal stå til regnskab for alt, eller om man vil leve i et forhold, hvor man ikke har behov for at kontrollere hinanden. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

Det er selvfølgeligt rigtigt, at hvis parterne går og kontrollere hinanden, og generelt har mistro til hvad de bruger deres lommepenge til, så skal man jo stadig stå til regnskab, og så virker forslaget ikke.  Dog er der mange der har en sådan ordning uden at det giver speciel anledning til at modparten går op i, hvorledes modparten har brugt eller gemt nogle af pengene.

Det er jo lidt det samme hvis man i et forhold altid skal redegøre for "Hvad har du lavet i de to timer du har været væk fra hjemmet"  

Afslutningsvis vil jeg blot sige, at man vælger jo selv om man ønsker at leve i et fængsel hvor man skal stå til regnskab for alt, eller om man vil leve i et forhold, hvor man ikke har behov for at kontrollere hinanden. 

 

Klart, hvis der er vandtætte skodder er der jo ikke noget problem.

Alternativt kunne man jo også gå efter det åbne forhold, så man ikke behøver gå sin partner bag ryggen. Men det jo nok ikke lige det trådstarter søgte svar på.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker også lommepenge modellen kan være farligt. Ens partner kan da sagtens spørge interesseret uden at snage eller kontrollere og så er det bare problematisk, hvis man står og siger "øh bøh - ser du...". 

Generelt er det bare svært med fællesøkonomi - og jeg synes faktisk man bør overveje om man ønsker at bedrage sin partner på flere planer - det seksuelle, samt at bruge fælles penge på det (som man jo gør, hvis man hæver over ved indkøb). Hvis man har sagt ja til fællesøkonomi, er pengene fælles. 

Held og lykke med dine pigebesøg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Piraten
NewPunter skrev, for 18 timer siden:

Vil ikke lyde hellig, men fatter ikke folk der køber sex når de er i fast forhold. Og især ikke gør det bag deres kones ryg.

Så lykkes det da godt nok ikke særlig godt, ikke at lyde hellig, mener jeg. Kender ikke din status, men går ud fra du er single, og kan derfor ikke sætte dig ind i andres situation. Men skal vi da igennem den debat hver evig eneste gang? Det har jo ikke noget med trådstarters spørgsmål at gøre

vh. Piraten

Del dette indlæg


Link til indlæg
MidnightCowboy skrev, for 20 timer siden:

Har I så meget fællesøkonomi, at hun har adgang til alle dine konti?

Hvis ja - Du skal finde en plausibel forklaring for at overfører penge til en anden konto - kontoen er så en du selv ejer, som hun ikke kan se, f.eks. oprettet i et andet pengeinstitut.
Det kan f.eks. være en "rejsekonto" til en fiktiv udflugt med arbejdet, logen eller lignende. Måske en lottoklub? Hvis du har en dyr hobby som konen ikke følger med i, hvad så med at købe udstyr - vis hende evt. pakken - og så lever det tilbage igen under returretten, og få kontanter. 

Det er altså et totalt skråplan. Det bliver løgn på løgn, og enten kan hun mærke at du lyver, eller hun tager dig i at glemme hvad for nogen løgne du har fortalt, eller begge dele. Det går galt!

Det er nemt at sige "lad helt være" hvis du vil beholde hende, men hvis det alligevel skal være, så skal det være uden at der er noget påfaldende overhovedet i din adfærd, inkl. den økonomiske adfærd. Selv det at du pludselig vil ændre setup omkring lommepenge, fælles konto osv. er skabt til at vække mistanke. Nej, jeg har ingen smarte ideer; bedste bud er at lægge lidt til side når du køber ind og tanker bilen op, men det tager tid at spare sammen til et besøg på den måde. Det er simpelt hen ikke nemt at få f.eks. 1000 kr. om måneden til at "fordampe" fra partnerens åsyn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold da op, så fik jeg godt nok sat gang i debatten :)

Jeg er HELT med på det umoralske i både mit spørgsmål og hele debatten der nu er startet, og jeg har det helt fint med at ikke alle er enige i prioriteringen. - Jeg har selv kæmpet rigtig meget med den.

Jeg har dog ikke tænkt mig hverken at stå til ansvar eller forklare mig overfor en flok fremmede folk på et forum, ligesom jeg aldrig kunne finde på at blande mig i andres privatliv. 

Jeg sætter pris på alle de inputs der er kommet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...