Hop til indhold
security-tor

Beskytter du dit privatliv på nettet?

Recommended Posts

Jeg browser selv eroguide.dk og andre sider, men jeg ville bare komme med en opfordring til andre bruger om at tænke på jeres privatliv.

Der er flere grunde til det og ikke fordi man skal være bange eller man føler at man har noget at skjule, men fordi at man har lov til at have et privatliv!

Det er ikke nogen nyhed at meget hvis ikke alt internet traffik bliver logget og gemt.

Hvad kan de rent faktisk se?

Når man bruger https kan dem som overvåger ikke se hvilke sider du kigger på, men kun selve domænet, så hvis du besøger eroguide.dk og undersider, kan din internetudbyder kun se at du er i kontakt med eroguide.dk

Hvad kan de bruge det til? Kan jeg ikke være ligeglad?

Hvis du ikke gør noget ulovligt, så jo du kan være ligeglad, men du bør du ikke, din internetudbyder og staten/politiet bør og skal ikke kunne bruge hvad du har lavet i din fritid imod dig i fremtiden og det kan de gøre.

Hvad kan jeg gøre for at sikre mit privatliv?

Du kan bruge en browser som bliver kaldt Tor, som er baseret på Firefox, den er gratis og kildekoden frit tilgændelig. Hvad den gør er at din traffik hopper imellem forskellige tilfælde computere med kryptering, som gør det umuligt for den individuelle computer at se hvem du er og helt umuligt for din internet udbyder og staten.

Jeg er stadig ikke interesseret?

Der bliver mindre og mindre privatliv som teknologien bliver bedre og bedre og hvis vi ikke også værner om vores privatliv, kan vi ligeså godt begynde at bruge NEMID og Facebook login her på Eroguide, for det er det samme hvis vi ikke tænker på os selv.

https://www.torproject.org/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg prøvede Tor for år til bage, men opgav det igen da brug af internet blev laaaaangsomt. Er det stadig sådan?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er blevet meget hurtigere, der er dobbelt så meget bandwidth som der bliver brugt nu. Det er ikke så bemærkelsesværdi.

Største problem er faktisk Cloudflare som behandler alle Tor brugere med Captcha, men det er faktisk noget @Administrator kan forbedre inde i Cloudflare controlpanel :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
security-tor skrev, for 1 minut siden:

Største problem er faktisk Cloudflare som behandler alle Tor brugere med Captcha, men det er faktisk noget @Administrator kan forbedre inde i Cloudflare controlpanel :D

Det er helt med vilje, at Tor brugere bliver mødt af Captcha hvert femte minut. Vi har igennem tiden, stort set altid endt med at have problemer, med de brugere som er oprettet via en Tor-forbindelse. Så hvorfor gøre det nemt for dem?

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, for 53 minutter siden:

Jeg prøvede Tor for år til bage, men opgav det igen da brug af internet blev laaaaangsomt. Er det stadig sådan?

Nej, Tor er efterhånden blevet ret hurtig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 2 minutter siden:

Hvorfor bruge Tor.

1.Det er da kun hvis man har noget at skjule.

2. Folk der bruger Tor bør udelukkes fra lille EG. 

3. Har de reelle hensigter eller dårlig samvittighed.

4.Min 50 øre.

 

1. Fordi Tor anynomiserer dig. Dvs du ikke kan trackes via IP numre. Din geografi kan heller ikke bestemmes. Du slipper for cookies og en masse reklamer, og ikke mindst for at din adresse og adfær misbruges eller sælges.  

2. Nej det er ikke for man har noget at skjule, men fordi man gerne vil have lidt privatliv

3. EG er stor nu ;) 

4. Den er udgået for længe siden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 3 minutter siden:

Hvorfor bruge Tor.

Det er da kun hvis man har noget at skjule.

Folk der bruger Tor bør udelukkes fra lille EG. 

Har de reelle hensigter eller dårlig samvittighed.

Min 50 øre.

Faktisk har jeg lige ændret indstillingen til at helt blokere for Tor-trafik, da jeg kan se Cloudflare har ændret på nogle ting. Før skulle man opgradere, til en andet abonnement som koster en del mere. Nu er det blevet muligt i det abonnement vi allerede har.

Der kan helt sikkert være mange legitime grunde, til at vælge at surfe rundt på nettet via Tor. Men vores oplevelse herinde, er blot at en meget stor procentdel af dem, som benytter Tor på EG, er her for at lave ballade.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 10 minutter siden:

50 øre lever i bedste velgående og er ikke afgået ved døden.

Min 1000 kr. seddel.

Det har du sørme ret i. Sjældent jeg ser småpenge. Nok derfor jeg troede den var udgået. Tak for ajourføringen. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Administrator skrev, for 4 minutter siden:

Faktisk har jeg lige ændret indstillingen til at helt blokere for Tor-trafik, da jeg kan se Cloudflare har ændret på nogle ting. Før skulle man opgradere, til en andet abonnement som koster en del mere. Nu er det blevet muligt i det abonnement vi allerede har.

Der kan helt sikkert være mange legitime grunde, til at vælge at surfe rundt på nettet via Tor. Men vores oplevelse herinde, er blot at en meget stor procentdel af dem, som benytter Tor på EG, er her for at lave ballade.

Det kan du måske have ret i.

Nu spår jeg ikke, at EG går neden og hjem af den grund, men det er jo ret tankevækkende, at Rolands massageplus.dk stort set døde, da han blokerede for tor-browseren – der er jo intet skrevet i over tre uger udover af ham selv. Og Slamsiloen er efterhånden blevet reduceret til efterlysninger af kriminelle sigøjnere.

Mon ikke forklaringen skal findes i, at tor-browseren var relativt ukendt, da EG blev etableret og bygget op efter 2012?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 11 minutter siden:

Det kan du måske have ret i.

Nu spår jeg ikke, at EG går neden og hjem af den grund, men det er jo ret tankevækkende, at Rolands massageplus.dk stort set døde, da han blokerede for tor-browseren – der er jo intet skrevet i over tre uger udover af ham selv. Og Slamsiloen er efterhånden blevet reduceret til efterlysninger af kriminelle sigøjnere.

Mon ikke forklaringen skal findes i, at tor-browseren var relativt ukendt, da EG blev etableret og bygget op efter 2012?

Kære BX!

Først en lidt bittersød mandel: du har selv været bruger af slamsiloen. Godt nok for et par år siden.

Og godt ord igen.

Det må da være et sølle liv man fører, hvis det bygger på løgn og latin her på lille EG.

Jeg er selv single  -  så det er jo lettere for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 1 minut siden:

Kære BX!

Først en lidt bittersød mandel: du har selv været bruger af slamsiloen. Godt nok for et par år siden.

Og godt ord igen.

Det må da være et sølle liv man fører, hvis det bygger på løgn og latin her på lille EG.

Jeg er selv single  -  så det er jo lettere for mig.

Hvis du nu går tilbage og læser med lup, vil du et eller andet sted finde en beklagelse fra mig af, at jeg overhovedet indlod mig med Slamsiloen.

Det skyldtes ganske enkelt, at jeg blev udelukket fra EG i længere tid og ikke havde andre kanaler at forklare mig på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 8 minutter siden:

Det kan du måske have ret i.

Nu spår jeg ikke, at EG går neden og hjem af den grund, men det er jo ret tankevækkende, at Rolands massageplus.dk stort set døde, da han blokerede for tor-browseren – der er jo intet skrevet i over tre uger udover af ham selv. Og Slamsiloen er efterhånden blevet reduceret til efterlysninger af kriminelle sigøjnere.

Mon ikke forklaringen skal findes i, at tor-browseren var relativt ukendt, da EG blev etableret og bygget op efter 2012?

Vi har ca. 650.000 sessioner på EG om måneden, ud af dem er under 1.000 sessioner via Tor-netværket. Så jeg tvivler på, det kommer til overhovedet at kunne mærkes.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorfor der ikke er den store aktivitet på de andre sites. Jeg vælger at koncentrere mig om min egen forretning, frem for at holde øje med dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Administrator skrev, for 2 minutter siden:

Vi har ca. 650.000 sessioner på EG om måneden, ud af dem er under 1.000 sessioner via Tor-netværket. Så jeg tvivler på, det kommer til overhovedet at kunne mærkes.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorfor der ikke er den store aktivitet på de andre sites. Jeg vælger at koncentrere mig om min egen forretning, frem for at holde øje med dem.

Det er fair nok, og jeg ser, som antydet, heller ingen trussel mod EG

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Hvis du nu går tilbage og læser med lup, vil du et eller andet sted finde en beklagelse fra mig af, at jeg overhovedet indlod mig med Slamsiloen.

Det skyldtes ganske enkelt, at jeg blev udelukket fra EG i længere tid og ikke havde andre kanaler at forklare mig på.

Kære BX.

Jeg har med glæde læst din beklagelse for mere end 2 år siden.Tak for det.

Men hvorfor blive ved med at kalde det for en slamsilo. Det er det jeg opponerer imod.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, Lige nu:

Kære BX.

Jeg har med glæde læst din beklagelse for mere end 2 år siden.Tak for det.

Men hvorfor blive ved med at kalde det for en slamsilo. Det er det jeg opponerer imod.

Tak for din accept at min beklagelse.

Når jeg stadigvæk refererer til "slamsiloerne", er det fordi, disse steder stadig omtaler mig med hån og foragt for oplevelsesberetninger, jeg i sin tid skrev på EG.

Roland har dog slettet et forum, hvor jeg blev hængt ud til spot og spe. Ovre på talk2us, som jeg stadig anser BigDick som den drivende kraft bag, er der stadig fora, hvor jeg hænges ud – bl.a. "Borende X' og Trine Teases løgne".

Jeg mener ikke at have løjet, men ar have skrevet om mine oplevelser. Men en meget labil person som BigDick kan jo få alt ud af intet.

Nå, men efter dette indlæg afventer jeg nu blot en ny sviner på talk2us

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er andre alternativer end at bruge en TOR browser, du kunne jo f.eks køre via Mobilt bredbånd, hvor din IP adresse skifter hvergang du starter det op.

Alternativt kan du købe et VPN program, der maskerer din lokation/IP adresse.

Der er sikkert masser af andre muligheder, men kommer vel an på hvor langt man vil gå for at føle at man har sikret sit privatliv i den grad man nu end måtte ønske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For lige at komme tilbage til emnet...

Hvis man fulgte med i retssagen mod Peter Madsen vil man vide at der bl.a. blev fremlagt oplysninger om hvilke steder på Nettet han havde besøgt. Sikkert frembragt ved en kombination af oplysninger på hans computere med logningsoplysninger fra net-udbydere. For bogen var det en øjenåbner hvor meget "man" (myndigheder) kan finde ud af om ens færden på nettet, hvis virkelig de vil. Oplysningerne var ikke beviser; de blev brugt som underbyggende indicier i retssagen.

Forestil dig nu at du står tiltalt i en alvorlig retssag, som du er uskyldig i. Det sker altså - at helt uvedkommende ved et sammenfald af uheldige omstændigheder bliver både sigtet og anklaget for f. eks. drab. I den situation vil det så komme frem at man er bruger af EG, hvad man har skrevet om hvem og hvad osv.

Om man er ligeglad, fordi man ikke har noget skjule, om man regner sandsynligheden for at komme (uberettiget) i søgelyset for noget alvorligt er forsvindende lille, eller om man rent faktisk ønsker at holde den slags privat, er et personligt valg. Hvis man vælger det sidste, er tor en løsning man typisk tyr til. En anden mulighed (hvis ikke EG blokerer) er, som kuk-kuk nævner, VPN,

Og den medalje har en bagside, som Administrator bemærker: De gør også sporing af "ballademagere" (og, i andre sammenhænge, rigtige krimielle) umulig . Ingen protester herfra over at EG blokerer for tor.

Løft på hatten til trådstarter for at bringe emnet op. Men er lidt træt af prædikanter og missionærer som pinedød vil ha' vi skal mene og gøre det samme som dem. Det er en kompleks problemstilling; det har nogle ret vidtgående samfundskonsekvenser at gøre information 100% privat. Dette er livligt debatteret i andre medier; se f. eks. version2.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...