Hop til indhold
ZEUS

Forberedelse af Thailands tur

Recommended Posts

Svar fra Nordea.

Igen virker det dog til ikke som noget de med sikkerhed ved, men mere hvad de formoder.

Hvis hun nu var ansvarlig så ville hun der under punkt C, svare at det under alle omstændigheder ville være billigere at hæve i lokal valuta trods en ukendt kurs (vekselgebyr) kontra at lade det foregå gennem ens bank.  Enten så er hun ikke bevist om forskellen i pris her, eller arbejder hun lidt for meget for bankens interesser :D

Men her se svaret :

Tak for din mail. Jeg vil forsøge at besvare dine spørgsmål i den rækkefølge 
som du selv har skrevet dem: 

A: automaten du hæver penge i, skal gerne spørge dig om hvilken valuta du 
ønsker at hæve i, her er det vigtigt at du vælger den lokale valuta. 

B: Skulle automaten ikke spørge dig om hvilken valuta du ønsker at hæve i, så 
vil det være i lokal valuta der automatisk hæves i. 

C: kursen der er skulle gerne være den samme, men den enkelte bank kan opkræve 
et forskelligt kurstillæg, hvad den enkelte bank tager i kurstillæg, kan vi 
desværre ikke vide 
. 

D: Vi kan ikke vide hvad de lokale tager af gebyr eller kurstillæg, derfor kan 
jeg ikke give dig et råd på dette. Dog tænker jeg at som du selv skriver at 
have mange kontanter med er imod vores anbefaling, hvis der skulle ske dig 
noget. 

Jeg har ikke mulighed for at lave et eksempel på en omregning af valutaen, da 
vi som tilligere skrevet ikke kender den enkelte banks tillæg. 

Jeg håber at har fået svar på dine spørgsmål, og ellers er du velkommen til at 
kontakte os på 7033 3333 eller på mail. 

Jeg håber at du får en god tur. 

God dag. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej en lille hurtig opdatering om min tur

Mandag dag 2. Og klokken er her 20.00

Lige kommet fra MBK centret.  Fik et apple watcs ur og enten et ur der måske har fejl eller kopi.

https://www.apple.com/shop/buy-watch/apple-watch-nike/silver-aluminum-pure-platinum-black-sport-band?product=MQL52LL/A&step=select

38-alu-silver-nike-plat-black-1up?wid=1200&hei=630&fmt=jpeg&qlt=95&op_usm=0.5,0.5&.v=1506623707966
 
www.apple.com
Apple Watch Nike+. Available with exclusive faces, bands, and all the features of Apple Watch Series 3, including cellular. Buy now with free shipping.

Og nu må vi se hvor længe det holder :)

 

Meget skeptisk.   Var vel første og bedste sted jeg henvendte mig.  Eller blev lokket hen af ivrige sælgere.  Var sikkert nogle indere.  De klassiske som også vil sælge skræddersyet tøj. 

Gik dog ikke da han startede med på sin lommeregne at skrive 12000 bath.   Det vel kunne få næsten de originale i Danmark for.  Og ville selvfølgelig aldrig købe noget her i Thailand medmindre det var meget billigere.   Men god taktik bare at ikke gå.   Virkede lidt interesseret og han hentede den rem jeg helst ville have ligesom andre ønsker med skærm og farve.  (ligesom billedet)

Spurgte så hvad prisen nu var på det ur.  

Så sagde han pludselig 6800 bath.. Det var sgu da et spring fra før må man sige haha. 

Men sagde at jeg jo ikke havde samme garanti som hvis jeg købte hjemme i Danmark.  Så røg prisen ned på 5800

Lod ham stadig være i troen at jeg måske ville købe det.  Men at jeg først ville have noget at spise. Og tænke over det.

Så kom buddet 5200 bath.  Ved hurtig handel

Holdt dog fast at jeg først skulle spise og tænke over det.

Jeg havde samtidigt lydt lidt interesseret i det der med at få skræddersyet jakkesæt.  Det vil jeg aldrig købe , men kan de se en handel ved siden af med noget fortjeneste så sikkert bedre chance for en god pris.

Fik så noget at spise.. Var faktisk slet ikke Apple Watch jeg gik efter.   Har en Iphone X men blevet lidt lun på nogle smart watch jeg har set på nettet.  Men meget kræsen der og næsten umuligt at finde lige det jeg søgte hernede i Bangkok trods tusindsvis aff boder

Så bestemte mig for at købe det her Apple Watch.   Prisen blev 5000 bath og kunne sikkert have pruttet længere ned.  Men hvad fanden.  Hvis bare det virker (det håber jeg på det også gør imorgen haha ) så fin pris.   En tur i byen på nogle gogobarer og hurtigt brugt det her beløb.   Og er ca 2 1/2 gange billigere end et ægte med garanti.  Så er bare hvad er er mest smart i længden.   Det får jeg jo at se.

 

Ellers kort resume hvordan gået i Thailand

Første dag (igår) en lang kedelig flyvetur, ankomst til Bangkok lufthavn kl 7 morgen.   Fik taletidskort og hævet penge.   Og tror det gik galt ved første hævning.   Kom nemlig frem hvor der stod at det jeg ville hæve som var 10.000 bath ville koste 2150 danske kr.  Afslog eller ikke sikker på jeg fik den her dårlige veksling.   Det må jeg se engang på min konto hvad der er trukket.   Men lød ti at være en usædvanlig dårlig veksling.    Dog tjekkede jeg bagefter og kursen mellem bath og danske kroner er blevet endnu dårligere desværre.. Da jeg var dernede for 2 år siden hed den at 1000 bath kostede 185 kr..  Det gjorde den til ikke så for forfærdelig længe siden.  Men igår da jeg tjekkede kurser hedder den faktisk at 1000 bath koster 205 danske kr.   

Den kurs kan man jo ikke gøre noget ved.  Thailandske bath følger vist rimeligt den amerikanske dollar både når det går op og ned.  Og vores krone åbenbart blivet lidt dårligere der.

Uanset hvad så ved næste hævning jeg forsøgte da jeg var kommet til hotel gik det bedre.  Valgte withdraw (tror det var der det gik galt sidst) og denne gang skulle jeg selv taste beløb jeg ville hæve og skrev 10000 bath hvor der til sidst stod der var et gebyr på 150 bath.   Så vekslingen er her gået igennem den thailandske bank.

Det samme ved 3 hævning jeg lavde idag mandag.  skulle bruge lidt til uret ligesom heller være sikker på jeg har nok kontanter.

 

Vedrørende taxi fra lufthavn til hotel ved Soi Cowboy gik det fint.  Trak et nummer udenfor og spurgte i biksen hvad turen ca ville koste.  Hun sagde 400 bath

Så ved jeg godt nogle af rådende er altid at sørge for at taximetret er tændt.  Der tror jeg det er bedre at få en fast pris.  Ellers kører de bare en ekstra omvej.   Ham her spurgte om jeg ville benytte motorvej.. Jeg spurgte om pris og ville sikre mig komplet beløb inclusiv vejafgifter.   Vi endte ved 500 bath og fin pris efter hvad jeg kan læse mig til.

Så heller gøre ham lidt glad også og sikre man ikke senere får en højere regning.

Han havde iøvrigt taximetret tændt under hele turen.  Tror faktisk den ikke endte på mere end 380 bath.   Men som sagt fint tilfreds med prisen

 

Derimod gik jeg i fælden da jeg ankom til hotellet.  Ligger iøvrigt super fint lige op til gaden af Soi Cowboy.. Alligevel fred og ro her på værelset.   https://www.agoda.com/da-dk/serene-asoke-suites/hotel/bangkok-th.html

Gav 35o for 2 nætter og selvom jeg godt ved de altid har nogle falske før og nu priser hvor de reklamer med en normal sindsyg høj pris og hvor man så kan få det så meget billigere,- så tror jeg nu nok det her hotel er dyrt i højsæsonen.   Så super pris på et fint hotel der ligger formidabelt.

 

Men ankom der tidlig formiddag.  Og trods jeg havde forsøgt via forespørgsel at komme derind tidligere, så var det ikke muligt.  Normal indtjekning kl 14 men de håbede der måske ville være en chance omkring kl 12.

Det er problemet for dem der ankommer tidlig morgen til Bangkok hvis de ikke skal videre men bo i Bangkok.  Hotel tiderne følger ligesom overalt i verden indtjekning eftermiddag og udtjekning formiddag.

Besluttede at slå tiden ihjel med noget fisse.  Dvs gik ned ad Soi Cowboy og alt dødt de her steder ved de de her tider.  Nåede for enden af gaden og gik til venstre.   Den her gade er usædvanlig lille set i målestok med det der tilbydes i Pattaya.. Men ikke dårligere  af den grund som jeg vil beskrive senere.

Gik som ned og en der tilbød massage.  Tænkte fint nok at slå 1 time ihjel der.    Viste et skilt med at selve olie massagen kostede 400 bath men man kunne få en fuld pakke for 900 bath.  Tænkte det kunne jeg altid senere hvis jeg besluttede mig for det.  Så startede bare ud med selve massagen.    Der blev man jo tændt og er jo netop et thai trick de er kendt for også i Danmark 

At komme med dyre tilbud når man er mest tændt.  Hun sagde at jeg kunne få alt der for 2000 bath ekstra og tænkte hun må sgu da have ædt noget der gør hun tror på nisser..  Endte dog med at betale 1500.. + 500 for selve oliemmassagen.   Aftale 1000 bath men stod så dum som jeg var med kun 1000 bath sedler og gad ikke gøre mere end jeg forsøgte med at få hende til at veksle.  Hun fik pengene og mig videre.   

 

Tog så en rundtur og fik noget at spise.   Og så nærmede klokken sig tolv og jeg kunne få mit værelse.   Den første dag i Thailand går virkeligt langsomt.  Ikke forstået negativt.  Men man føler man oplever en masse og tiden næsten går i stå.  

Tog så en lur og senere på eftermiddagen igen lidt rundtur i nærområdet.

 

Ved 20 tiden så var det ellers tur til det sjove i Soi Cowboy :) 

Endte i en gogobar som jeg ikke kan huske navnet på.  Ej heller kunnet finde den senere om aftenen.  Er sgu utroligt at trods Soi Cowboy er så lille så svært at finde de forskellige gogobarer.  Den her havde sådan en stor balkon udenfor og bar ude også.   Fandt ud af at for komme ind i selve gogobaren skulle man købe en drinks før man kunne komme ind.  Selvom man kan købe senere fra baren derinde.  Selve gogo baren super kvalitet med piger og antal.  De mange piger er måske lidt mere kolde, men også dejligt de gogobarer som ikke har alt det her nasseri ligefra man kommer ind.  Var i den her gogobar noget tid og nogle drinks, hvorefter jeg afsøgte nogle andre.

Der uheldig med steder hvor de lokkede en ind, men hvor man fortrød ligeså snart man var kommet ind.  Få piger og dårligere kvalitet på pigerne.  Ligesom de fleste steder hvor de gør at for at platte ladydrinks.

Ville så tilbage til den gogobar jeg havde været i først.. Men sgu ikke finde den!!..  Endte dog så i en der hed Doll House.  Og netop en jeg ellers er blevet anbefalet i Pattaya.  Vil bare sige den i såfald lever op til anbefalingerne !!  

Rimeligt kvali piger når man kommer ind.   Men endnu ikke oplevet nogle gogo barer ved denne tur hvor man måtte ryge indedørs.  Enten anden stil de har i Bangkok eller bare blevet moderne hernede også at gøre det mest muligt besværligt for rygerne.

Men skulle så pisse og blev vist at det lå ovenpå.  Fandt så ud ved tilfældighed at der lå endnu en etage med piger.  Heroppe måtte man ryge og var netop den stil jeg har eftersøgt af gogobarer.. De dansede nøgne på bordene :wub:

Så der skulle jeg ihvertfald sidde :) 

Og gik ikke længe før en forsøgte med kontakt og dermed ladydrink.  Men syntes hun så dejlig ud.  Så lod det blive fest.

Og hold kæft hvor man kan hygge sig og føle sig som en konge hvis bare man giver lidt slip på den der angst for at blive plattet nogle ladydrinks.  Hende her var vild og spillede pik på mig og tungekyssede jeg med de der 3-4 timer jeg vel var derinde.  Drak vel i den tid jeg var der 4 drinks selv og gav en del lady drinks.  Dels til hende og 2 andre.   Men ser man den underholdning man fik for de 3-4 timer hvor de andre (5-6) gjorde alt for at spille op.  Hvor jeg konstant havde hende den føromnævnte hos mig og hvor andre også lige skulle spille lidt pik på mig og ride stående imod ens pik.  Og hvor dem der gik forbi også lige skulle spille op,  Og hvor den her underholding endte med at koste 1800 bath så sgu helt iorden !! Det gør jeg sgu gerne igen.   Fuck hvor jeg nød det og havde det skønt :) 

Endte dog lidt lort.   Hende den oprindelig lad os kalde hende A havde troligt fulgt mig og gjort alt for mig.  Men sidenhen en anden der havde bidt sig fast i mig.  Lad os kalde hende B. Hun havde en lækker pik indbydende røv som hun red og viste mig konstant.  Og det frækkeste smil.   Så havde gang i begge to der.

Så nu hvor tiden var ved at jeg skulle have en af dem hjem og bombom så skulle jeg jo vælge.

Tænkte skulle jeg tage A som åbenlyst var jaloux og en man med 100 procent sikkerhed ville få det der lignede kærlighed eller hende den lidt mere frække.  Tænkte fuck jeg vælger sgu hende den frække B og tydeligt at se A virkelig tog det hårdt.

Ja ved at de fleste knepper med en masse så bestemt ikke naiv her.  De går efter ens penge.  Men syntes jeg der havde været en røv.    Hun følte det helt klart som et nederlag hende A.   Og de blik og det der blev sagt imellem de to afslørede at hende B sikkert havde gang i noget kvindefight hvor de afmærker  territorium.  

For viste sig da jeg kom hjem med hende B så var hun kold og ligeglad.. Ha ha så kan jeg lære det.

Vil dog iaften besøge samme gogobar og bestemt mig for at tage A med hjem.  Så må vi se om gårsdagens handling har gjort at A bærer nag og så må det bare være sådan.   Er jo masser af piger.  Men havde sgu lidt dårlig samvittighed der da jeg skulle sove.

Nu er klokken blevet 20.45.   Undskyld diverse stavefejl  Det her lynhurtigt griflet ned.   

Vil nok ikke skrive så meget mere.   For ødelægger sgu lidt at skulle bruge tid på det.   Her i aften vidste jeg bare at skulle jeg skrive noget om det der skete i går aftes så nødt til at gøre det nu.

For man oplever så meget så glemmer en masse.. 

Men alt i alt en super tur indtil videre :) Man er altså nok også mere entusiastisk her i starten af sin ferie..  Den her overvældelse man oplever lige når man ankommer til Thailand kan ikke beskrives.  Det er super skønt og hold op hvor er der mange søde og rare mennesker selvom der er plat og svindel alle steder

Vil forsøge at ikke få den her skeptisk og angst for at blive plattet ikke til at blive dominerende ved denne tur.  Den forhindrer nemlig alle de gode oplevelser
 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du er bange for ikke at kunne finde et sted igen, så brug en kort-app fx maps.me (offline kort) og bogmærk stedet når du forlader det. Så kan du via kortet og din gps i telefonen altid finde tilbage igen (endda med rutevejledning for gående, cyklende eller i bil).

Redigeret af mr. sving
Glemt punktum.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nårg sorry slet ikke set der var beskeder herinde.  Og haft lidt travlt da jeg vendte tilbage

Men var en udmærket tur :)    

Måske jeg får lavet et kort opsummering af turen, men er sgu svært at huske tilbage.  Skete en masse

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, Lige nu:

Nårg sorry slet ikke set der var beskeder herinde.  Og haft lidt travlt da jeg kom hjem fra ferie.

Men var en udmærket tur :)    

Måske jeg får lavet et kort opsummering af turen, men er sgu svært at huske tilbage.  Skete en masse

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ZEUS det kender jeg godt.

Laver selv min trips reports live - jeg ved andre har lavet noter og skriver når de kommer hjem for dagene flyder sammen men det ville være fedt hvis du bare kunne skrive lidt om din oplevelse og eventuelt bedste, værste og skal prøve igen samt aldrig igen eller noget andre kan lære af.

Redigeret af newbee

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, den 30/5/2018 at 04:31:

Hvis du er bange for ikke at kunne finde et sted igen, så brug en kort-app fx maps.me (offline kort) og bogmærk stedet når du forlader det. Så kan du via kortet og din gps i telefonen altid finde tilbage igen (endda med rutevejledning for gående, cyklende eller i bil).

Har man google maps installeret kan man også gå tilbage og se hvor man nogenlunde har været - ihvertfald hvis mobilen har koblet sig på deres netværk ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...