Hop til indhold
ZEUS

Forberedelse af Thailands tur

Recommended Posts

 

https://ekstrabladet.dk/ferie/rejseti

+-ps/article4157718.ece    Artiklen er fra 2010 så anden kurs nu

Men læg mærke til at det længere nede i artiklen viser at det ganske vist er billigere at veksle hos en lokal valutahandler end hjemmefra hos ens bank.  Men at det er endnu billigere at bruge sit visakort.

Få mest for pengene 
Se her, hvor meget valuta du kan få for 10.000 danske kroner. Alle steder er det en fordel at bruge Visa/dankortet i stedet for at veksle hjemmefra.

Thailandske baht 
- Banken (kurs 19,29): 51.835 *
- Valutahandler (19,01): 52.328
- Visa/dankort (kurs 18,73): 53.390 ** 
- Forskel på billigste/dyreste: 753 baht - eller 140 kr.
 

Godt være de erfarne thailandsrejsende kan skaffe en endnu bedre kurs end eksemplet tager udgangspunkt i.   Men tror jeg bare vælger at hæve penge via hævekort. Da lidt bange for at have for mange kontanter på mig og ikke føler mig sikker hvis jeg står der i Thailand og skal sikre mig en god kurs.

Og ved brug af hævekort er hovedreglen her:

 -Sørg for at hæv dem i den lokale valuta.    Vigtigt da ellers tager de udgangspunkt i en dårlig valuta.

- Brug visa kort.  Kort fortalt så koster det 1 procent at hæve fra visakort og 1,5 -2 procent for mastercard.  Dog minimum  30 kr og 50 for henholdsvis visa kontra mastercard.    

- Hæv stort beløb når du hæver.   Hæver man feks bare 300 kr så betaler man stadig omtalte beløb

Jeg bruger et Pay card fra Nordea.   Det kort der mindst gebyr ved at bruge, og derudover modsat almindeligt visacard så kan man hæve op til 5000 kr pr gang.     Derudover har jeg et sort Mastercard fra COOP hvor de hævder der ingen gebyrer er.   Tror dog ikke man slipper for at betale det thailanske gebyr for at bruge automaten.

Apropo mastercard så altid godt at have sådan et dog.   De fleste har den vigtige rejseforsikring som er et must at have nu det gule sygesikrings kort ikke dækker i udlandet mere.   Og her vigtigt at købe ens rejse med det kort.  Ellers dækker forsikringen ikke.  

Så anbefalingen er at bruge visakort til hævning og som minimum have et ekstra kort med såfremt man mister det andet. 

 

Jeg har efterspurgt om hvordan jeg kan sikre mig at man netop får hævet i den lokale valuta og ikke gennem en dansk bank.   Søgt på nettet, men syntes ikke at kunne finde noget jeg kan bruge.  Er nemlig usikker der når jeg står ved en automat i thailand og alt foregår på engelsk sprog.   

Men tror dog man kan se forskellen i hvad man kan hæve.  Oplyses der feks om man vil hæve 200 , 500 eller 1000 danske kroner, så er man ved at hæve via en dansk banks valuta.   Derimod oplyses der bath beløb man kan hæve så (tror) jeg man hæver i den lokale valuta. 

Tror også man som rettesnor kan se det hvad der bliver trukket på en bankkonti.   Der vil der feks stå 10.000 bath og så et beløb i danske kroner hvis man har hævet i deres valuta.  Står der derimod et beløb på danske kroner, så fordi man har ladet hævningen gå igennem deres dårlige valuta.     Er vist også noget med at hæver man i thailansk valuta så går der noget tid (flere dage) før man kan se det på ens konto

 

Her lidt ekstra info om det  https://www.jubii.dk/nyheder/forbrug/pas-paa-valuta-fupnummer-paa-rejsen/065cc189a6bd4b91a6e6e77f288c0953

 

Men personlig stor usikkerhed her.   Og hvis nogle der er ved mere om det her så meget gerne have hjælp.   Altså hvordan man kan sikre sig at hæve i deres valuta når man er i Thailand.

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det koster typisk 150 baht i gebyr til thailandsk bank at bruge kort i Thailand, samt de 1-2% til banken i danmark. https://rejse-til-thailand.dk/veksle-til-baht

Du kan "kun" hæve op til 5000kr (25000 thb) på dit nordea pay i udlandet per døgn. Hvor langt vil 25.000 thb række for dig? 3-4 dage, 14 dages ferie, det er cirka 5 hævninger.

Dit sorte coop mastercard er et kreditkort, dvs at du udover alt det ovenstående også skal betale debitorrente (lånerente) af alt hvad du hæver - derfor er det nemt for banken at påstå at du ikke skal betale gebyrer, hvilket sikkert er rigtigt nok, men du skal betale (åger)rente - 14% ÅOP, hvis ikke du har tilbagebetalt hele beløbet inden 15-45 dage. https://coopbank.dk/kort/mastercard-sort/ . Coop er smart, de nævner intet om beløbsgrænser. Nordeas mastercard beløbsgrænse er 3000 kr per døgn. Coops er sikkert noget tilsvarende.

1% gebyr per hævning. Hæver du maximum beløb (5000 kr) blot 5 gange i løbet af en ferie så løber det op. 1% af 5000 kr er 50 kr. 5 gange 50 er 250 kr, hvilket igen 1250 bht, læg dertil de 150 bht gebyr til den thailandske bank per hævning.  5 gange 150 er 750 bht. Altså koster det dig 2000 bht i alt. 

Jeg kan finde en long time til den pris. Jeg vil da hellere - for at bruge et nymodens udtryk - blive fucket af en ung dejlig thaipige end blive fucket af gebyrgrippe.

Kort er fint at have med som back up.

Up to you.

Redigeret af Visti-Vistisen

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ZEUS Det er super du siger det men desværre ikke sådan det fungere i alle automater i Thailand.

Eller også er det bare fordi jeg er dårlig til at vælge automat.

Jeg rejser pænt meget med mit arbejde og ved at får man muligheden skal man vælge lokal valuta fordi du så får den bedste kurs.

Men 95% af alle automater jeg har brugt i Pattaya gav ikke den mulighed hverken i 2016 eller 2017 samt gebyret oplyser maskinen når transaktionen slutter og det er heller ikke noget man kan vælge.

Men hvis du finder løsningen vil jeg meget gerne kende den for jeg skal afsted igen til November og jeg spare med glæde de penge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 12 timer siden:

Det koster typisk 150 baht i gebyr til thailandsk bank at bruge kort i Thailand, samt de 1-2% til banken i danmark. https://rejse-til-thailand.dk/veksle-til-baht

Du kan "kun" hæve op til 5000kr (25000 thb) på dit nordea pay i udlandet per døgn. Hvor langt vil 25.000 thb række for dig? 3-4 dage, 14 dages ferie, det er cirka 5 hævninger.

Dit sorte coop mastercard er et kreditkort, dvs at du udover alt det ovenstående også skal betale debitorrente (lånerente) af alt hvad du hæver - derfor er det nemt for banken at påstå at du ikke skal betale gebyrer, hvilket sikkert er rigtigt nok, men du skal betale (åger)rente - 14% ÅOP, hvis ikke du har tilbagebetalt hele beløbet inden 15-45 dage. https://coopbank.dk/kort/mastercard-sort/ . Coop er smart, de nævner intet om beløbsgrænser. Nordeas mastercard beløbsgrænse er 3000 kr per døgn. Coops er sikkert noget tilsvarende.

1% gebyr per hævning. Hæver du maximum beløb (5000 kr) blot 5 gange i løbet af en ferie så løber det op. 1% af 5000 kr er 50 kr. 5 gange 50 er 250 kr, hvilket igen 1250 bht, læg dertil de 150 bht gebyr til den thailandske bank per hævning.  5 gange 150 er 750 bht. Altså koster det dig 2000 bht i alt. 

Jeg kan finde en long time til den pris. Jeg vil da hellere - for at bruge et nymodens udtryk - blive fucket af en ung dejlig thaipige end blive fucket af gebyrgrippe.

Kort er fint at have med som back up.

Up to you.

Lige for at få nogle ting på plads.  Nordea mastercard har jeg også og der er beløbsgrænsen ikke 3000 som du skrev , men 6000 kr pr døgn.  COOP grænse den aner jeg faktisk ikke men tror den er tilsvarende.. Ihvertfald 5000 kr.

Og på mit sorte mastercard betaler jeg netop ingen renter.  Det fik jeg ordnet fra start af.  I forvejen hader jeg mastercard.  Meget bedre lide at se det man bruger blive trukket med det samme.  Fremfor mastercard hvor det er utroligt uoverskueligt når de først trækker beløb 1 måned efter.. Og dem der har kassecredit de får kun trukket et lille beløb pr måned og kan så stå i minus længe/altid.  Og bankerne kan så tage ågerrenter for det.     Men sådan er det ikke på mit sorte mastercard.  Der fra start fået ordnet det sådan at de   trækker hele det udestående måneden efter. Hvis jeg har brugt det.   Og jeg slipper hermed for de her åndsvage renter og gebyrer.   

Det er derfor jeg også har sådan et Pay card.   Der kan der ikke hæves mere end hvad der står på kontoen.   Ikke for at lyde hverken rig eller noget, men svært ved at forstå hva glæde der er ved at kunne overtrække sit kort.    Det er netop en smart måde fra bankernes side at malke kunderne med høje renter og gebyrer.  Og kunderne ligger sikkert ikke engang mærke til det :(      

For mig at se er det enten dumhed eller nød der får folk til at have kassecredit.  Det er som at pisse i bukserne.  Varmen er sikkert dejlig i starten,- men ;-) 

 

 

Vedrørende det med at veksle pengene på gaden så fuldstændig enig med dig i at det er dumt at betaler mere for noget, hvis man kan spare penge ved almen omhu.    Men hvorfor skriver de så som de gør i det link jeg sendte ? 

Få mest for pengene 
Se her, hvor meget valuta du kan få for 10.000 danske kroner. Alle steder er det en fordel at bruge Visa/dankortet i stedet for at veksle hjemmefra.

Thailandske baht 
- Banken (kurs 19,29): 51.835 *
- Valutahandler (19,01): 52.328
- Visa/dankort (kurs 18,73): 53.390 ** 
- Forskel på billigste/dyreste: 753 baht - eller 140 kr.
 

Du skal finde en særdeles god kurs for at slå det beløb du får ud af at bruge et visakort og veksle i lokal valuta.      Det eksempel ovenover er inclusiv alle de gebyrer der er. Gebyrerne er lagt oveni renten.

Så er bare i tvivl om man sparer noget..   Jo hvis man hæver med et almindeligt mastercard og lader automaten veksle gennem en dansk bank, så helt sikkert spare noget.  Og rigtigt meget hvis man bare hæver små beløb ad gangen

Men gad godt se den valuta en automat tilbyder i lokal valuta, kontra den valuta du kan veksle til.   Tvivler altså bare at du får en bedre valuta der.    Så eksemplet med at hæve 25.000 kr og hvor du siger du så sparer 400 kr ,- der tror jeg du tager fejl.  Da du næppe får den til samme kurs, da mellemledet,- ham der veksler for dig jo selvfølgelig også skal tjene lidt og ikke bare have udgifter..   Og det han tjener det skal du trække fra de 400 kr. du siger du sparer når du veksler 25000 kr.

Husk også på det tillæg automaten/banken tager på 125 bath , det dækker den aktuelle kurs forskel (på børsmarkederne) kontra det de sælger den til.  Og det er altså ikke meget !

Ham gadehandleren tager jo også et beløb.   Er det mon mindre end 125 bath hvis du kommer og skal have vekslet 25000 danske kr til bath ?

Det tvivler jeg stærkt på.

 

Jeg siger bestemt ikke jeg har ret, men er bare tvivlsom.  Når alt jeg har kunnet googlet mig frem til , fortæller næsten enslydende at hævning med  visakort i lokal valuta er billigst.   Men ved så heller ikke hvor hvilken kurs du kan få kontra det en thailands bank tilbyder..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 9 timer siden:

@ZEUS Det er super du siger det men desværre ikke sådan det fungere i alle automater i Thailand.

Eller også er det bare fordi jeg er dårlig til at vælge automat.

Jeg rejser pænt meget med mit arbejde og ved at får man muligheden skal man vælge lokal valuta fordi du så får den bedste kurs.

Men 95% af alle automater jeg har brugt i Pattaya gav ikke den mulighed hverken i 2016 eller 2017 samt gebyret oplyser maskinen når transaktionen slutter og det er heller ikke noget man kan vælge.

Men hvis du finder løsningen vil jeg meget gerne kende den for jeg skal afsted igen til November og jeg spare med glæde de penge.

Men er du sikker på du så ikke bare har vekslet i den lokale valuta ?

Grunden til du ikke har fået muligheden kunne måske være fordi det var sket automatisk

Hvad jeg har kunnet læse mig til så har det altid været normalt at der blev vekslet i lokal valuta.  Og først senere der kom den her mulighed for at vælge.  Senest hvor det med vilje bliver svært at tilvælge lokal valuta.   Altså hvis der kom den her mulighed op for de her to valg, så blev der tilbudt en valuta og og den anden stod der den var usikker.  Der var rådet at man ALTID skulle vælge den såkaldt usikre lokale valuta.   Forbrugerstyrelsen har skrevet en masse om det.

Her se et link der beskriver det https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/haeveautomater-i-udlandet-snyder-dig

Som du kan se/ eller som jeg forstår det, så har det vist tidligere været normalt der altid blev vekslet i lokal valuta.      Det er først nu senere der er kommet de her to muligheder.

Så er du sikker på du ikke har vekslet i lokal valuta ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke 100% sikker.

Fandt en gammel artikle vedr de 200 bath nu 220 bath fee.

https://www.stickmanbangkok.com/weekly-column/2016/10/the-golden-hue-of-a-rainy-season-afternoon-in-jomtien/

Du skal under Stickmans del om jomtien og ned til brevkasse delen

Jeg ved at jeg fandt 1 automate skråt til højre fra Areca henne foran foodmart den gule hvor jeg kunne vælge lokal kurs men det var også den eneste jeg fandt

Redigeret af newbee

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 8 timer siden:

Lige for at få nogle ting på plads.  Nordea mastercard har jeg også og der er beløbsgrænsen ikke 3000 som du skrev , men 6000 kr pr døgn.  COOP grænse den aner jeg faktisk ikke men tror den er tilsvarende.. Ihvertfald 5000 kr.

Og på mit sorte mastercard betaler jeg netop ingen renter.  Det fik jeg ordnet fra start af.  I forvejen hader jeg mastercard.  Meget bedre lide at se det man bruger blive trukket med det samme.  Fremfor mastercard hvor det er utroligt uoverskueligt når de først trækker beløb 1 måned efter.. Og dem der har kassecredit de får kun trukket et lille beløb pr måned og kan så stå i minus længe/altid.  Og bankerne kan så tage ågerrenter for det.     Men sådan er det ikke på mit sorte mastercard.  Der fra start fået ordnet det sådan at de   trækker hele det udestående måneden efter. Hvis jeg har brugt det.   Og jeg slipper hermed for de her åndsvage renter og gebyrer.   

 

Lyder meget fantastisk, at du har været i stand til at forhandle aftaler igennem med bankerne, hvor du får så meget bedre vilkår end dem, som de skriver om i deres offentligt tilgængelige aftalevilkår. Dobbelt op på beløbsgrænser og nul renter på lån. Fantastisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 5 timer siden:

Lyder meget fantastisk, at du har været i stand til at forhandle aftaler igennem med bankerne, hvor du får så meget bedre vilkår end dem, som de skriver om i deres offentligt tilgængelige aftalevilkår. Dobbelt op på beløbsgrænser og nul renter på lån. Fantastisk.

Ved nu ikke hvor fantastisk det er.  Da jeg skulle oprettes, spurgte han om hvilken kassekredit jeg ville ansøge om.  Mener der var to eller tre beløb at vælge imellem.  Og sagde jeg ikke ville have nogen som helst.  Og hvis jeg brugte kortet så have hele beløbet trukket den efterfølgende måned.  Han lovede at det så ikke kostede mig noget.  Udover det man vel altid betaler for at have sine penge stående i banken.   Ikke huske beløb men man betaler et mindre beløb årligt for selve masterkortet.  Men får tilgengæld en rejseforsikring man ofte skulle have betalt mere for.

Så win win hvis bare man er lidt smart.  Men de aller fleste tænker ikke over de høje renter og gebyrer de får når de bruger deres kassekredit.  Så vel intet underligt at bankerne tjener masser af penge ad den vej.   Men derfor behøver alle vel ikke at være dumme.  Og ikke sætte sig ind i tingene.

Så ved ikke hvor du får det fantastiske fra ? 

Feks hvor har jeg nævnt jeg kunne låne til nul renter ?    Jeg har jo netop sagt fra begyndelsen at jeg fravalgte mig den der kassekredit.  

Masterkortet i Nordea betaler jeg også minimalt for.   Burde afmelde enten det eller det sorte COOP mastercard, da jeg jo kun kan bruge en rejseforsikring.  De her masterkort bruger jeg kun til en eventuelt årlig rejse og hvis jeg køber noget på nettet hvor jeg ikke er 100 procent om der er noget fuskeri ved.  Der er der hvis en bedre garanti fra et masterkort.

Ellers bruger jeg mit Paycard.

Det er så lidt løgn.  Bruger nogle gange mit sorte COOP kort når jeg handler i superbrugsen og kvickly.  Men mere eller mindre stoppet med da de såkaldte poing man opsparer ved at bruge det er latterligt lille.  Samt den her uoverskuelighed man får når man først næste måned kan se hvad der er blevet brugt ialt.

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
newbee skrev, for 6 timer siden:

Jeg er ikke 100% sikker.

Fandt en gammel artikle vedr de 200 bath nu 220 bath fee.

https://www.stickmanbangkok.com/weekly-column/2016/10/the-golden-hue-of-a-rainy-season-afternoon-in-jomtien/

Du skal under Stickmans del om jomtien og ned til brevkasse delen

Jeg ved at jeg fandt 1 automate skråt til højre fra Areca henne foran foodmart den gule hvor jeg kunne vælge lokal kurs men det var også den eneste jeg fandt

Okay bare der var mere klarhed over det.  Vil forsøge at snakke med nogle i banken, men de ved sgu sikkert ikke mere :( Dvs kan remse de her selvfølger af med hvilke takster der er og hvor det er billigt hvis man handler i lokal valuta udenom dem.  Men hvordan det reelt foregår er spørgsmålet.   

Men er faktisk at begynde at tro at det er normalt det bliver trukket i lokal valuta.   Førhen (for få år siden) tillod bankerne at tage meget større gebyrer hver gang vi hævede penge.  Men indenfor de seneste år så blevet reguleret.  Og de kan ikke tage mere end de her 1 procent for visakort og 1,5 - 2 for masterkort.  Så har de skulle finde andre veje at tjene penge på,. og det er så ved at få folk væk fra den lokale valuta, som jeg bliver beskrevet i et link ovenover.   Hvor folk så lader dem veksle pengene til en absurt dårlig kurs. Hvor de med vilje gør det så besværligt som muligt at vælge den lokale valuta.    Men hvor udbredt det endnu er , er så spørgsmålet.

Men er kun gæt.   Jeg aner det simpelthen ikke.   

Vil faktisk bare finde sandheden.  Hvis det er billigere at tage danske kontanter med hjemmefra, så vil jeg helt sikkert begynde med det.  Men syntes bare alt det jeg kan finde det viser at det billigste er visakort og at hæve stort beløb de gange man hæver,- og sidst men ikke mindst man får vekslet i lokal valuta.

Men måske findes der valutahandlere hvor man får en super god kurs.   Men syntes bare ikke jeg kan finde noget på nettet der bekræfter det.   Men er også svært at finde, da når man goolger så mere sådanne typiske eksempler de bruger.  Og der typiske valutahandlere sikkert ikke billige.   De fleste nogle der ligesom bankerne forsøger at narre og plukke folk.   

Men kan være der er nogle der har rigtigt gode kurser og dem gerne set sammenlignet med et visakort og vekslet i lokal valuta.

Havde jeg bare været bedre til engelsk, så søgt om det i andre lande blandt forum og artikler.   Syntes det er svært at præcisere hvad det er vi søger svar på når man googler.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 5 timer siden:

Okay bare der var mere klarhed over det.  Vil forsøge at snakke med nogle i banken, men de ved sgu sikkert ikke mere :( Dvs kan remse de her selvfølger af med hvilke takster der er og hvor det er billigt hvis man handler i lokal valuta udenom dem.  Men hvordan det reelt foregår er spørgsmålet.   

Men er faktisk at begynde at tro at det er normalt det bliver trukket i lokal valuta.   Førhen (for få år siden) tillod bankerne at tage meget større gebyrer hver gang vi hævede penge.  Men indenfor de seneste år så blevet reguleret.  Og de kan ikke tage mere end de her 1 procent for visakort og 1,5 - 2 for masterkort.  Så har de skulle finde andre veje at tjene penge på,. og det er så ved at få folk væk fra den lokale valuta, som jeg bliver beskrevet i et link ovenover.   Hvor folk så lader dem veksle pengene til en absurt dårlig kurs. Hvor de med vilje gør det så besværligt som muligt at vælge den lokale valuta.    Men hvor udbredt det endnu er , er så spørgsmålet.

Men er kun gæt.   Jeg aner det simpelthen ikke.   

Vil faktisk bare finde sandheden.  Hvis det er billigere at tage danske kontanter med hjemmefra, så vil jeg helt sikkert begynde med det.  Men syntes bare alt det jeg kan finde det viser at det billigste er visakort og at hæve stort beløb de gange man hæver,- og sidst men ikke mindst man får vekslet i lokal valuta.

Men måske findes der valutahandlere hvor man får en super god kurs.   Men syntes bare ikke jeg kan finde noget på nettet der bekræfter det.   Men er også svært at finde, da når man goolger så mere sådanne typiske eksempler de bruger.  Og der typiske valutahandlere sikkert ikke billige.   De fleste nogle der ligesom bankerne forsøger at narre og plukke folk.   

Men kan være der er nogle der har rigtigt gode kurser og dem gerne set sammenlignet med et visakort og vekslet i lokal valuta.

Havde jeg bare været bedre til engelsk, så søgt om det i andre lande blandt forum og artikler.   Syntes det er svært at præcisere hvad det er vi søger svar på når man googler.

Danske Bank er rimeligt klar i spyttet:

 

1. Kort er billigere end valuta


Du får typisk en bedre valutakurs og sparer vekselgebyret, når du betaler med dit kort i butikker og restauranter i stedet for at betale kontant.  

Men hvis kortterminalen spørger dig, om du vil betale i danske eller lokal valuta, så vælg ALTID lokal valuta. Ellers vil valutakursen typisk være højere end den, der gælder på kortet.

Du kan selvfølgelig risikere, at du skal betale et gebyr for at bruge dit kreditkort. Men hvis du har et Mastercard kreditkort, kan du vælge at bruge den såkaldte ´debetfunktion’. Så bliver beløbet trukket direkte fra din konto, og du slipper for gebyret – medmindre butikken tager gebyr for alle kort.

Kurserne er Reuters’ middelkurser og opdatere dagen før. Bankens salgskurser er højere, mens købskurser er lavere. Der er desuden tillæg til kurs ved brug af kreditkort.

Der er mere på: https://danskebank.dk/privat/news/saadan-goer-du-med-betalingskort-paa-ferien

God tur. Jeg glæder mig til at læse om dine oplevelser.

Mange hilsner

AM

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 7 timer siden:

Danske Bank er rimeligt klar i spyttet:

 

1. Kort er billigere end valuta


Du får typisk en bedre valutakurs og sparer vekselgebyret, når du betaler med dit kort i butikker og restauranter i stedet for at betale kontant.  

Men hvis kortterminalen spørger dig, om du vil betale i danske eller lokal valuta, så vælg ALTID lokal valuta. Ellers vil valutakursen typisk være højere end den, der gælder på kortet.

Du kan selvfølgelig risikere, at du skal betale et gebyr for at bruge dit kreditkort. Men hvis du har et Mastercard kreditkort, kan du vælge at bruge den såkaldte ´debetfunktion’. Så bliver beløbet trukket direkte fra din konto, og du slipper for gebyret – medmindre butikken tager gebyr for alle kort.

Kurserne er Reuters’ middelkurser og opdatere dagen før. Bankens salgskurser er højere, mens købskurser er lavere. Der er desuden tillæg til kurs ved brug af kreditkort.

Der er mere på: https://danskebank.dk/privat/news/saadan-goer-du-med-betalingskort-paa-ferien

God tur. Jeg glæder mig til at læse om dine oplevelser.

Mange hilsner

AM

 

 

 

Tak ! :) 

Ja også hørt med det er suverænt billigst at bruge  kort i butikker.   

Problem her er at størstedelen af ens budget på ferie bruger man jo på piger :D    Og godt være der er enkelte respekterede gogo barer der har så de tager imod kort.

Men man bruger mest kontanter der.

Jeg føler mig bare usikker på hvis der ikke er den mulighed for at vælge lokal valuta i en hæveautomat, om det så er det det veksles i.  Tror det, altså hvis man ikke får den mulighed, så sker det automatisk.  Og kunne godt ønsket man kunne få mere klarhed over det.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den 12/5/2018 at 03:19:
 

Så begynder det at nærme sig min 3. tur til thailand   :) 

Den 26 er afrejse og er så bare 14 dage denne gang

 

Vil så lige gennemgå de ting jeg har af planer og hvad der er forberedt.  Er der andre nye der skal derned så sikkert noget de kan bruge.

 

Vil besøge Pattaya , men plan er at blive i Bangkok et par dage først.   Skal se om jeg kan finde et smart watch.   

I Pattaya skal jeg så senere have lavet en keramikbro på tre kroner.   Har fået lavet noget tidligere og se om jeg kan finde samme sted igen.  Billigt og ikke grundet dårlig kvalitet.    Fik lavet noget i Polen for 7-8 år siden, og der var det måske ligeså billigt.  Men var også som at gå tilbage i tiden og opleve hvilket udstyr ens skoletandlæge havde dengang ;-)  Dvs der hvor hele hovedet ryster når de borer mv.    Kort sagt udstyr der var 20 år ældre end hos en normal tandlæge i Danmark.        Derimod hos den her tandlæge i Pattaya var det som at komme frem i tiden.. Deres udstyr super moderne og noget en almindelig dansk tandlæge måske får om 10 år.  Feks når der skulle bedøves så tog de bare noget der lignede en pen og rørte kort.  Og så var man bedøvet.         Priserne er mindst 3 gange så billigt som i Danmark.  Formodenligt mere, da her er diverse som bedøvelse og billeder medregnet og ikke som i Danmark hvor alt det kommer oveni deres priser.         Vedrørende kvalitet i thailand så ikke kunne udtale mig.  Men ikke se hvorfor de skulle være dårligere.   De her tandlæger i turistområderne laver næsten intet andet end kroner og broer.   De har derfor en stor erfaring samt topmoderne udstyr.  En normal dansk tandlæge slet ikke vant til det.   Det er sjældent de udfører det i danske priser uhyre omkostningsrige arbejde.  Læs der er der større risiko for fejl.   Så er det noget, som nogle overvejer, så eneste råd.  Find en moderne klinik dernede.  Selvom deres priser måske er lidt højere en standart priser i Thaiand, så alligevel meget, meget billigere end i Danmark.

 

Selv om turen denne gang får lidt praktiske gøremål , så selvfølgelig mest bruges til det "sjove".     Og dejligt man så kan have en undskyldning for at tage derned og samtidigt spare en masse penge, selv når fly, hotel er medregnet :)    

 

Iøvrigt tak for den hjælp jeg har fået i anden tråd vedrørende mit ønske om at sortere de uendelige  gogo barer fra der findes i Pattaya og finde dem som mest opfylder mine ønsker.   Det var chansen for show med helt eller delvis nøgne piger.  

Af dem der blev foreslået i Pattaya og faldt i min smag efter tjekket massevis af youtube videoer er disse interesante :   

Windmill, , Sugar sugar, Babydolls,  Doll house, Infinity, Venus Louge , Dc club agogo ,Yes Agogo og Touch LK

Og sikkert været i nogle af dem før.  Infinity husker jeg ihvertfald.   

Nu hvor jeg bliver i Bangkok så meget gerne høre anbefalinger fra jer :)  Og igen, så det jeg søger er hvor der chance for show.  Del eller helvis nøgne piger.

 

Jeg fandt også den her side på nettet.                      http://www.thailandredcat.com/blow-job-bars-in-pattaya/

Findes en masse sider på nettet, men syntes den her er meget informativ.   Læg mærke til nogle af de gogo barer han vægter højst i hans top 5 også er blandt dem jeg har blevet anbefalet.   Så hans smag er nok ikke meget anderledes end min.

Her på siden kan man desuden få oplyst om meget andet, såsom blow barer med videre.

 

Derudover det geniale ved den her side.   Der er kort og har man siden oppe på sin mobil, så let finde vej ved den vejviser den har indbygget.

Det er kæmpe plus.  For selv om Pattaya er uhyre simpel og det hele samlet indenfor et lille område, så næsten lige så svært som at finde en nål i en høstak, hvis man leder efter en bestemt gogo bar på Wacking street.  Der er simpelt så mange så man risikere at gå mange km frem og tilbage uden at finde den eller de man vil besøge.     Det her vil helt sikkert gøre det nemmere.

Er man til disko og freelancere eller til soup massage så også enkelt på den her side.  Lynhurtigt overblik hvor det er og hvordan man kommer derhen.

Eller vil man til Jomtien eller andre steder, så let se hvordan man kommer fra A til B.  Både med videoer og kort.

 

Så den side vil jeg helt sikkert gøre brug af.   Og vil andre der ikke er 100 procent kendte sikkert også kunne bruge.

 

 

 

Nu skal tiden hen til afrejse bare nørdes med at finde hotel.  Fandt her i nat hvor jeg vil bo i Bangkok.   Og bliver lige ved siden af soi Cowboy.

I Pattaya vil jeg denne gang max booke mig et par dage frem.  Vil ikke som sidst være bundet i en ellers super lækker lejlighed i 3 uger.   100 meter oppe på 27 etage med havudsigt og centralt til alt.  Men dybt ensomt deroppe og kæmpe ulempe at være bundet til en sted, hvis man pludselig får lyst til noget andet. Feks tage væk fra Pattaya nogle dage.

 

Ved sidste tur for 2 år siden var det meningen jeg skulle besøge en mindre naboby hvor de nogle gange havde nogle ture til.  Husker ikke navnet på byen. Kun at man måske kan booke sådan en tur fra en bar i soi 6. 

Er der nogle der kender til det ?  Eller andre frække steder ?

Mere så jeg på forhånd har det på plads hvis jeg finder på noget afveksling

 

 

Ellers ved at få de sidste ting på plads.    Fandt en kuffert i en net butik i Danmark  . I kabine størrelse og fed moderigtig farve    Og kostede kun  240 kr.     Nede i Thailand kiggede jeg netop efter sådan en, men tit er deres priser turist opskruede og mange gange slet ikke betale sig for os at shoppe dernede længere. Ikke nu hvor man  selv kan købe varer i Kina eller til en lidt højere pris gennem en dansk netbutik. Som sikkert også henter en masse fra Kina, men hvor man så hurtigt og nemt kan ombytte en vare såfremt man ikke bryder sig om den.    Ville feks heller aldrig købe t shirt dernede.  Vil ti gange heller give lidt mere, mod jeg gennem en dansk netbutik kan bestille 20 hjem og håndplukke den eller de som lige har den pasform jeg ønsker.  Og gratis kan sende de resterende tilbage. Eller alle 20 for den sags skyld, -uden at have dårlig samvittighed.

Ved sidste tur købte jeg også nogle Nike gummisko.  Men aldrig brugt siden da de er lidt for små.  Bruger man str 46 så næsten umuligt at få sådan en størrelse.    Det der er str 46 dernede svarer vel til en 43-44 herhjemme.      Det eneste jeg vil købe er nok en en masse underbukser.  De kopi mærkevarer der findes har været i en god kvalitet har jeg erfaret.  

 

Ved min første tur i Thailand købte jeg en bæltepung.   Men er et kæmpe penalhus man så har siddende foran sig.  Praktisk at man kan have hænderne fri , men ikke ligefrem behageligt/smukt at have sådan en dunk foran sig.   Kiggede så efter shorts da jeg skulle derned næste tur.   Hvor der var lynlås så man kunne have pengebog der.   Det brugte jeg så ved sidste tur, men ikke behageligt at gå med en vægt nede omkring hvor shorsene ender.  

 

Men fandt så den her  hos Føtes netbutik.   

https://www.foetex.dk/fritid-skoenhed/kufferter-trolleys/rejsetilbehoer/safe-mavebaelte/p/100263291?event=32&point=25

Og genial efter min mening !!!  Super handy.  Tynd og fylder intet.  Med 2  lynlåslommer så man kan have sin mobil og sedler og mønter i den.   Den lever op til alt det jeg eftersøgte.   Man har sine ting sikkert.  Og mærker slet ikke man har den på.  Ligesom den ikke kan ses, da den er så tynd.

Planen er så at bruge den, og have min normale pengebog låst inde med kort mv på hotelboks.    

 

Ellers er flybilletter igen i år købt hos Norwegian.   Ingen kan slå deres priser hvis man som mig har de krav og ønsker til en flyrejse.  Dvs jeg gider ikke æde et eller andet tilfældigt flymad de servere, og kan klare mig med en kabinekuffert.    Kan man klare sig uden de nævnte ting (ellers koster de ekstra) og selv købe noget mad og tage med. Så let at finde en returbilletter til Bangkok for omkring 3000 kr og endda med direkte flyvning begge veje.   Deres hjemmeside inde på deres Lavpriskalender er desuden super god.  Det er nemt og overskueligt at finde afgange og priser.  Som regel så afgang lørdag eftermiddag fra Kastrup og i Bangkok kl 7 (Thailands tid)   Ligesom hjemrejse søndag morgen kl 9 (Thailansk tid) og hjemme i Danmark kl 3 om eftermiddagen.    Er man ude i lidt god tid og ikke i højsæsonen så faktisk selv bestemme hvilken uge man vil afsted og hvor mange uger man vil være dernede.  Og alligevel nemt finde priser for de her returbilletter omkring 3000 kr.    Alle de her afgange lørdage og hjemkomst søndag er med direkte flyvning.   

Når det er sagt og Norwegian har fået en masse ros, så også siges at går der noget galt på turen så forvent den mest elendige kundeservice.  Har et par gange kontaktet dem.  Bare det at finde deres tlf nummer kan være uhyre svært.  Og efter at have siddet og ventet halve eller hele timer så standart svar de giver og at man skal skrive til deres email.  Som er ligeså svær at finde medmindre man får det oplyst.   Og der kommer gud hjælpe mig også bare standart svar :D

Så handler om hvad man er til.    Vil man godt løbe den risiko og har de samme behov som jeg nævnte ovenover, så fint.  Billigt og nemt at komme til Thailand.

 

Plan er at bruge MrTaxi igen til turen til Pattaya.  Men endnu ikke skrevet til dem, men skal jeg nok snart hvis jeg skal være sikker på at kunne booke en tur.  

Hej....vedr smart watch. Jeg handler ofte elektronik (har også købt smart watch)  hos Un Com...stort varehus udelukkende med små elektronikbutikker. Det ligger i Pattaya.....På Pattaya Tai næsten lige overfor Soi Buakhao.....

Hvis du vil have mere info, kan du skrive. Så sender jeg et kort 

mvh

all

NB go tur :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 4 timer siden:

 

 Og kunne godt ønsket man kunne få mere klarhed over det.

 

 

Kan du ikke bare skrive en mail til din bank(eller dine banker) ??

 

Noget i retning af:

 

Jeg skal til Thailand.

 

Jeg får brug for en del thai-kontanter – hvad er billigst for mig:

 

  1. At veksle hjemmefra.
  2. At medbringe danske kontanter og veksle i Thailand. Det er problematisk at gå rundt med mange kontanter.
  3. At hæve kontanter i thailandske automater. Det er problematisk, at det er svært at gennemskue, hvad der præcis løber på af gebyrer undervejs.

 

Og så en masse høflighedsformularer.

 

Gem svaret, så du har det, hvis det viser sig, når du kummer hjem, at en eller anden gebyrgrib har kastet sig over dig.

 

Du er velkommen til et delagtiggøre mig (og sikkert et par stykker til) i svaret.

 

Og nu – Zeus – hvor vi er ved høflighedsformularer:

 

Vil du godt hilse Venus fra mig og sige, at jeg mener, at hun er en fantastisk dejlig dame :):):)

 

Mange hilsner

 

AM

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
all skrev, for 20 timer siden:

Hej....vedr smart watch. Jeg handler ofte elektronik (har også købt smart watch)  hos Un Com...stort varehus udelukkende med små elektronikbutikker. Det ligger i Pattaya.....På Pattaya Tai næsten lige overfor Soi Buakhao.....

Hvis du vil have mere info, kan du skrive. Så sender jeg et kort 

mvh

all

NB go tur :)

 

Super !! :)    Det er noteret.   Forsøger selv lige her en af dagene når jeg har mere tid at undersøge hvor det ligger.  Og ellers vender jeg lige tilbage

Og mange tak ! :) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 18 timer siden:

 

 

Kan du ikke bare skrive en mail til din bank(eller dine banker) ??

 

Noget i retning af:

 

Jeg skal til Thailand.

 

Jeg får brug for en del thai-kontanter – hvad er billigst for mig:

 

  1. At veksle hjemmefra.
  2. At medbringe danske kontanter og veksle i Thailand. Det er problematisk at gå rundt med mange kontanter.
  3. At hæve kontanter i thailandske automater. Det er problematisk, at det er svært at gennemskue, hvad der præcis løber på af gebyrer undervejs.

 

Og så en masse høflighedsformularer.

 

Gem svaret, så du har det, hvis det viser sig, når du kummer hjem, at en eller anden gebyrgrib har kastet sig over dig.

 

Du er velkommen til et delagtiggøre mig (og sikkert et par stykker til) i svaret.

 

Og nu – Zeus – hvor vi er ved høflighedsformularer:

 

Vil du godt hilse Venus fra mig og sige, at jeg mener, at hun er en fantastisk dejlig dame :):):)

 

Mange hilsner

 

AM

 

 

Og tænkte jeg faktisk selv på da jeg skrev jeg ville kontakte banken :) 

For et er hvad de kan give af svar, når de på stående fod bliver spurgt om det.  Andet hvis de har tid til at gå rigtigt i dybden

Vil nemlig der måske kunne få svar på det om de automater hvor man ikke får den mulighedhed for vælge mellem lokal valuta, om det så betyder det sker automatisk eller man får en anden dårlig vekselkurs.   De ville sikkert kunne undersøge det meget bedre end jeg ville ved at søge en masse på nettet

 

Jo, men hvem er det og hvor finder jeg hende ? :)

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 3 timer siden:

Jo, men hvem er det og hvor finder jeg hende ? :)

 

 

Venus-Thorvaldsen.jpg.818bc97779c2cce33ca79aa61c91b5be.jpg

Venus- - det er da din nabos datter. Hun ser sådan ud, så hun må være nem at genkende, når i hyggesnakker over hækken….

Nå, det var blot ment som en (åbenbart mindre vellykket) spøg fra min side, udløst af dit dæknavn Zeus, som jo er konge for de gamle græske guder.

Zeus’ kollega inde fra romeriget på nabogrunden – Jupiter – har en flot datter – Venus – som jeg gerne tilbragte en eftermiddag på Amager Strand sammen med. Hun er gudinde for kærlighed og skønhed, så jeg fandt nok på noget at tale med hende om.

Men det var altså blot en spøg, og jeg vil ikke afspore din yderst relevante tråd. Lad os tage den i hyggesnak, hvis andre har muntre bemærkninger til en svunden tids religion.

Mange hilsner

AM

 

 

Redigeret af 2300AM

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 3 timer siden:

 

Venus-Thorvaldsen.jpg.818bc97779c2cce33ca79aa61c91b5be.jpg

Venus- - det er da din nabos datter. Hun ser sådan ud, så hun må være nem at genkende, når i hyggesnakker over hækken….

Nå, det var blot ment som en (åbenbart mindre vellykket) spøg fra min side, udløst af dit dæknavn Zeus, som jo er konge for de gamle græske guder.

Zeus’ kollega inde fra romeriget på nabogrunden – Jupiter – har en flot datter – Venus – som jeg gerne tilbragte en eftermiddag på Amager Strand sammen med. Hun er gudinde for kærlighed og skønhed, så jeg fandt nok på noget at tale med hende om.

Men det var altså blot en spøg, og jeg vil ikke afspore din yderst relevante tråd. Lad os tage den i hyggesnak, hvis andre har muntre bemærkninger til en svunden tids religion.

Mange hilsner

AM

 

 

 

Ha bare mig der er langsom opfattende :)    

Tjaee det navn tog jeg mere eller mindre ved en tilfældighed der for flere år siden.    

Hedder normalt fetaehhgodt på andre forum.  Og et nick jeg oprindeligt lavede på en side hvor de har alt muligt censur med hvad man må hedde og hvilke ord der kan opfattes som bandeord.  Så gik der lidt trods i det :D

Fetaehh godt lyder tilforladeligt når man på rigsdansk hører det.  Og gik igennem deres censur.    Men prøv at sige det til en Bornholmer :)   Der betyder det oversat: Fisse er godt

Har haft flere sjove oplevelser med det.

Husker jeg engang havde en profil på en polsk datingside.. Og hun spurgte ind til mit nicknavn..  Hun kendte nogle på Bornholm fortalte hun.   Og jeg skrev hun bare kunne høre med dem hvad det betød.

Hun har så måske blandt et  fint selvskab rabelt ud med :   Hvad betyder egentligt : Fisse er godt ?

Siden hørte jeg intet til hende :D

 

Ellers huskede engang for virkeligt mange år siden hvor man i BT kunne lave et hold af spillere fra det der dengang var Super ligaen.  Jeg lavede 5-6 hold og brugte logik med sætte spillere på fra hold jeg regnede med endte i top 3-4 og spillere der typisk scorede mange mål fra midstbane og forsvar.  Var dygtig og heldig.. Jeg havde i masser af uger mit navn øverst eller blandt top 5 af hold.    Jeg havde underskrevet de der hold med min lille nevø (vel 5-6 år) navn

Så min søster fik virkeligt mange henvendelser der ville høre om det var hendes søn der klarede sig godt i den konkurrence.

Hvor navnet jo for almindelige danskere var uskyldigt: Fetaehhgodt men for os bornholmere betyder: Fisse er godt :) 

Endte iøvrigt med selvom jeg havde ligget på 1 pladsen med mit hold de sidste 3 af 5 uger før turneringen sluttede og haft 3 hold i top 5  med at jeg fik en 2 og en 3 plads.

Så fra at have været tæt på en 1 præmie på (husker ikke præcist) 1 rejse til 30.000 kr,- endte jeg med 2 grimme jakker med et BT symbol på :D Så det var sgu surt.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 8 timer siden:

 

Fetaehhgodt

 

Ja, det synspunkt bakker jeg dig 100 pct. op i :):):):)

Mange hilsner

AM

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Så sendt forespørgsel til min bank.

Blev en længere smøre men gerne undgå misforståelser.    Nogle ting som var foreslået at spørge om har jeg undladt, da jeg er sikker på hvad de ville svare der.  Feks de ville altid fraråde at have mange kontanter på sig osv.   

Det her sendt og skulle være svar indenfor 2 bankdage.

 

Vedr. brug af kort i udlandet 

Først og fremmest gøre jer opmærksom på jeg rejser til Thailand d 26 maj og til og med d 10 juni
Så kortet ikke bliver lukket når der bliver lavet nogle kontanthævninger fra mine kort i Thailand.

Dernæst belyst vedr. hævninger på kort om gebyr/takster i Thailand.
Jeg undlader med vilje  ikke kontakte Jer via telefon, da jeg tror det er nemmere for Jer så I kan finde lige de eventuelle eksperter der kan belyse lige det her specifikke,  det jeg søger svar på

Har selv grundigt undersøgt det med at hæve kontanter i udlandet, og fået god brugbar viden fra Jer via Jeres kundeservice på telefon.
I har blandt andet oplyst at brug af Visakort i butikker er meget billigt.   Problem er bare at mange steder er der ikke mulighed for det, så en stor del kontanthævninger skal ske fra deres hæveautomater. 

Og billigste måde at hæve i hæveautomater ville være med mit Pay/Visa card hvor det er 1 procent af beløb og minimum 30 kr pr hævning.  Samt det vigtige at det sker via lokal valuta.  

Mit spørgsmål er så:   
A.Hvordan sikre mig jeg mig at hævningen sker via lokal valuta ?

B.  De steder hvor det ikke bliver oplyst og hvor man får valgmuligheden for at hæve i lokal valuta,- sker det så automatisk ?  Dvs hvis man ikke får muligheden for at vælge, kan man så gå udfra vekselkursen bliver i lokal valuta ?

C.  Er der forskel på den her lolale valuta fra automat til automat ? Så man risikerer at det feks er dyrere i lufthavnen ?  Eller er det en fast kurs udfra dagens kurs selvfølgelig.

D.  Jeg har fået råd af nogle erfarne Thailands brugere, at selv tage kontanter med til Thailand og så finde nogle lokale valuta handlere.   
Men udover den her genne med at have forholdsvis mange kontanter på sig, ville man så i det hele taget kunnet fået en bedre vekselkurs end hvis man bruger visakort og hævning i lokal valuta fra en hæveautomat?.  
Så vidt jeg er orienteret så vil jeg jo med mit Paycard betale 1 procent samt det gebyr der er til den Thailanske bank som vist er 35 kr pr hævning.   Og det dækker så vidt jeg er orienteret veksel kursen.  Men hvad ligger den lokale valuta på sammenlignet med hvis man feks slog dagens kurser op ?

Er det muligt I kunne  lave et eksempel på hvad det ville koste mig at hæve 10.000 kr via hæveautomat med et Visakort og med lokal valuta (med alle udgifter medregnet) kontra en tænkt super god kurs fra en lokal valutahandler på gaden så ville jeg blive glad ? :-)


 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og skrevet til COOP bank også.  Så lidt større chance for jeg får et svar jeg kan bruge til noget hvis mere en én man spørger :) 

Forventer dog desværre ikke de kan give mig noget brugbar info der.   Nok svært at finde tilgængelig viden om lige det her, andet en gætterier.

 

Men spørgsmålet lidt varieret fra det fra Nordea:

 

Vedrørende det sorte mastercard og brug i udlandet.
 
 
Først og fremmest gøre jer opmærksom på jeg rejser til Thailand d 26 maj og til og med d 10 juni
Så håber ikke kortet på min ferie, bliver lukket grundet mistanke om andre benytter mit kort i Thailand.
 
Dernæst belyst om eventuelt gebyr/takster samt vekselkurs i de Thailandske hæveautomater.
Det her kort skulle netop være fri for gebyrer når man hæver i udlandet.  Som der blev reklameret med da jeg fik oprettet kortet.
Så går udfra det normale gebyr på 2-2,5 procent ikke findes her.
 
Men hvis jeg feks over 2 gange hæver kr 5000,- (ialt kr. 10.000,-)   Hvor meget vil det så koste mig i afvigelse fra den normale kurs man kan finde på nettet ?
 
Jeg har hørt det er vigtigt at hæve i lokal valuta.  
 
Mit spørgsmål er så:   
A.Hvordan sikre mig jeg mig at hævningen sker via lokal valuta ?
 
B.  De steder hvor det ikke bliver oplyst og hvor man får valgmuligheden for at hæve i lokal valuta,- sker det så automatisk ?  Dvs hvis man ikke får muligheden for at vælge, kan man så gå udfra vekselkursen bliver i lokal valuta ?
 
C.  Er der forskel på den her lolale valuta fra automat til automat ? Så man risikerer at det feks er dyrere i lufthavnen ?  Eller er det en fast kurs udfra dagens kurs selvfølgelig.
 
D.  Jeg har fået råd af nogle erfarne Thailands brugere, at selv tage kontanter med til Thailand og så finde nogle lokale valuta handlere.   
Men udover den her gene med at have forholdsvis mange kontanter på sig, ville man så i det hele taget kunnet fået en bedre vekselkurs end hvis man bruger visakort og hævning i lokal valuta fra en hæveautomat?.  
Så vidt jeg er orienteret så vil jeg jo med mit Paycard betale 1 procent samt det gebyr der er til den Thailanske bank som vist er 35 kr pr hævning.   Og det dækker så vidt jeg er orienteret veksel kursen.  Men hvad ligger den lokale valuta på sammenlignet med hvis man feks slog dagens kurser op ?
 
Er det muligt I kunne  lave et eksempel på hvad det ville koste mig at hæve 10.000 kr via hæveautomat med et Visakort og med lokal valuta (med alle udgifter medregnet) kontra en tænkt super god kurs fra en lokal valutahandler på gaden så ville jeg blive glad ? :-)
Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Før i tiden kunne man åbne en konto i en thaibank, er det komplet umuligt nu om dage, har konto i SCB, men det i 2005 og der var ingen problemer den gang 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hurtigt svar fra COOP.

God service, og lidt info på mit svar..  Hun siger at som udgangspunkt er det i lokal valuta, og ellers har man valgmuligheden.  Eller er det , det hun siger ? :) 

Gør mig ikke mere sikker bare , må jeg sige.

Og ville gerne have haft viden om hvad den typiske lokale valuta er.  Altså hvor meget de tillod at veksle den i.  Der er der sikkert (forhåbenligt) fast procentdel akkurat som danske banker veksler i..   Men det har hun tydeligvis intet kendskab til eller kunnet skaffe viden om.

Og så tilbage ved udgangspunkt.   Er desværre ikke blevet klogere.   Hun siger det hun tror, og siger sikkert intet forkert.  Men lidt gætteri.

Passagen hvor hun skriver at de som udgangspunkt altid fylder en automat op med lokale valuta , i Danmark kan man nogle gange hæve danske kroner eller Euro, gør mig pludselig i tvivl om hun i det hele taget har fattet hvad jeg mente :)   For handler jo ikke om jeg kan få udbetalt danske kroner i Thailand, men om udregningen skal foretages i danske kroner.  Og dermed bliver til en meget dårligere kurs.. Virker slet ikke til hun er bekendt med det.

Her svaret:

 

Tak for din henvendelse.

Jeg har forsøgt at ringe til dig men desværre uden held.

Når du logger på di Coop netbank under Kort Geografisk sikkerhed der åbner du kortet for Asien.

Det er korrekt at det er gebyrfrit at hæve valuta i udlandet med sit Sorte MasterCard.

Når du bruger dit Sorte MasterCard vil du få mulighed for at vælge den lokale valuta, som udgangspunkt vil hævningerne være i den lokale valuta.

Som udgangspunkt fylder de helt sikkert automaten om med den lokale valuta, i Danmark kan man i nogle hæve automater hæve danske kroner eller eur.

Vi har ikke mulighed for desværre at lave et eksempel på hvad det må koste at bruge kortet i udlandet.

Du er meget velkommen til at ringe til os for yderligere oplysninger.

Rigtig god pinse

Venlig hilsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undskyld min frækhed, men kan der snart “koges” mere på dette rimeligt sekundære emne, specielt når der henses til formålet med Eroguide?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mallorca skrev, for 2 timer siden:

Undskyld min frækhed, men kan der snart “koges” mere på dette rimeligt sekundære emne, specielt når der henses til formålet med Eroguide?

 

Du behøver på ingen måde undskylde :)  Bedre lide ærlighed. Og tænker du sådan , ligesom mange andre sikkert også gør, så da meget bedre jeg kan få lov at svare :) 

Men sorry ikke se problemet.  Det  er jo frivilligt om nogle gider læse det.

Nu syntes jeg bare det var meget relevant at vide om man betaler 1000 kr for at få vekslet 20.000 kr kontra slippe for 200 kr. i gebyrer og vekselkurs. 

Personligt syntes jeg ihvertfald det er surt at smide penge væk grundet uvidenhed.

Og når en bruger før i tråden gerne ville vide hvad svar jeg fik fra banken, ja så syntes jeg ikke bare det er relevant, men faktisk en forpligtelse.  Er så mange tråde hvor folk spørger om en masse og aldrig sidenhen gider skrive hvad det endte op i.     For  når de selv har fundet svaret, så gider de ikke engang lige give en tilbagemelding.  Den slags tråde findes der tusindvis , eller titusindvis af på Eroguide.   Dem er jeg til gengæld trætte af. Hvor andre brugere giver en masse hjælp som bare tages imod og hvor man ikke vil give noget igen.   Alle disse tråde hvor man læser en masse indlæg og hvor tråden pludselig stopper, og ikke  det svar som man ellers håbede det ville ende med.    

Kunne man forhindre det så syntes jeg det var relevant.   At det blev forlangt at man ikke kunne starte tråde med spørgsmål og så bare være kold i røven og stoppe den, når man selv lige havde fået sit svar,- men ikke gider skrive det herinde.  Det ville være relevant.    Men  kritik på jeg svarer en anden som netop havde efterspurgt hvad banken ville svare med hensyn til sikring af at kunne hæve i lokal valuta, det syntes jeg er unfair.    

 

Iøvrigt findes der mange forskellige tråde her på Euroguide.   Og det der gør siden så god syntes jeg.  Hvad har politik eller hyggesnak med Eroguide at gøre, kunne du måske spørge.  Ja ikke en skid.  Men personligt bruger jeg netop siden fordi der er mange ting som jeg finder spændende som nødvendigvis ikke har med købesex at gøre. 

At der så er tusindvis at tråde med noget som jeg finder ufatteligt kedeligt og urelevant for lige mig personligt, gør ikke at jeg bliver irriteret over det.  Det sortere man jo bare bort, og dykker kun ned i de tråde, som man har interesse i.

Den har tråd har intet med anmeldelse af købesex, men om efterlystninger i udlandet.   Og der syntes jeg det var relevant at starte en tråd op.  Dels for at få svar på nogle ting, og dels selv få styr på mine sidste forberedelser.   Det er altid dejligt hvis man har et sted hvor man lynhurtigt kan finde de ting man helt sikkert vil få brug for når man står dernede.  Som feks de gogobarer jeg går efter, eller hvilke muligheder der er for billig taxi til Pattaya.  Der er det nemt og bekvemt for mig at have det hele samlet her i den her tråd.  Så ja er af egoistiske årsager jeg har lavet denne tråd.  Men ikke for at ende som tusindvis af tråde herinde , hvor folk spørger om en masse, men aldrig gider svare hvad det endte ud i, så bruger jeg den tid på at skrive det du syntes er urelevant.  Men det mindste man kan gøre efter min mening.

Måske er der endda også nogle ikke specielt erfarne , ligesom mig selv i Thailandsrejser der kan finde nyttig viden.   

Personligt syntes jeg da det er vigtigt at vide om man betaler en elendig vekselkurs og dyre gebyrer, hvis det viser sig at man kunne undgå det.

Og sandheden er at sikkert et flertal smider 1000 kr væk når de rejser på ferie i Thailand.   Ved enten naivt at få deres bank til at veksle for dem, eller uvidende laver en masse små kontanthævninger.       

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...