Hop til indhold

Recommended Posts

Inspireret af en udmærket artikel i Ekstra Bladet (af: Tomas Roar) om tantra som gråzone-prostitution: https://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/kys-og-kaerlighed/tantramassage-er-graazone-prostitution/7105882 har jeg filosoferet lidt over emnet, tantra.

Mange her har prøvet tantra-massage, enten på en thai-klinik eller hos en ”rigtig” tantra-massør. Som det fremgår af artiklen er der stor forvirring om hvad tantra-massage egentlig er (eller skal være). Er det en religiøst-filosofisk, holistisk krops-terapi, som skal heale krop og sjæl, og som intet har med sex at gøre, men hvor kønsorganerne tilfældigvis (heldigvis) rummer mange vigtige tryk-følsomme zoner ;).
Eller er det slet og ret et ”pænere ord ” for købesex, altså gråzone-prostitution, hvor berøring og intimitet er i fokus i modsætning til lige-på hardcore-sex. Jeg har mange gange prøvet tantra-massage hos forskellige thai-massører. Her er der ingen intro eller forklaring på det der skal ske. Det er blot intimmassage, ofte med hele kroppen som ”intim-zone”. Det kan være alt fra totalt intetsigende strygen rundt med hænderne (ingen flagstang), til meget ophidsende (total flagstang). Men hver gang er det blevet efterfulgt af et tilbud om handjob eller ”fuld pakke”.

Jeg besluttede mig for nylig for at prøve ”rigtig” tantra-massage og bestilte et besøg hos http://www.tantraforyou.dk .
Det startede med en kort intro, hvor tantra-massøren, polske Kasja, forklarede at hun gav ”tao-tantra”, hvor kunden, som er TOTALT passiv (helst med lukkede øjne), skal nyde og lade tankerne flyve, hun er blot et ”værktøj”. Men sikke et værktøj, flot kvinde, og en skøn process med masser af nærhed og kropskontakt. Det krævede stor selvkontrol at lukke øjnene (det lykkedes ikke så længe af gangen) og lade være med at røre (det lykkedes trods alt). Tao-tantra handler ikke om at man skal have orgasme, og det fik jeg da heller ikke. Men bestemt dejligt alligevel.

Men hvad er tantra egentlig?
1. Verdenssynet er holistisk, altså: Alt hænger på en eller anden måde sammen, en påvirkning et sted, kan føles et helt andet sted. Det udnyttes i massagen.
2. Begrebet tantra stammer fra hinduismen, der opfatter verden som en dæmonisk illusion, og de utallige genfødsler og usle liv på jorden er blot et fængsel. Enhver fange har en drøm om at slippe ud, og det har de naturligvis også. Genfødslernes hjul skal stoppes, det kan ske gennem yoga, blandt andet såkaldt tantrisk yoga.
3. Mennesket (manden i hvert fald) har en såkaldt kundalini-slange, som er rullet sammen nederst ved rygraden, den repræsenterer avle-kraften. Men da det at sætte børn i verden er at fortsætte genfødslernes dæmoni så skal kundalini dø. Yogiens og i ”vores” tilfælde tantramassørens opgave er at vække slangen, ikke til sex/avl men for at drive den op gennem ryggen og ud genne hovedet til en ”universal orgasme” med Braman (verdensaltet, det universelle princip).
I stedet for at få udløsnings-orgasme, hvor sæden potentielt kan resultere i ”næste generation”, forsøger tantra at vende orgasmen ”indad”, så den ikke bliver ”fysisk”. Det skulle være fedt at opleve sådan en indre orgasme, har jeg hørt; dertil er jeg dog ikke kommet i min ”åndelige udvikling”.

Lidt uhyggeligt synes jeg, at noget så skønt i virkeligheden er en del af en dødsproces :-o.
Nå, men jeg, som ikke er hindu (eller budist), kan heldigvis se stort på filosofien og bare ligge og nyde behandlingen og Kasjas pragtfulde krop.

Håber ikke at i fik morgenkaffen galt i halsen :wacko:, for det var ikke meningen.
Har i erfaringer eller viden om tantra som i vil dele, eller har andre opfattelser end mine?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, der er mange meninger og det må der vel også gerne være. Thai "tantra" er lige så forskelligt som en bøf kan være, stor/lille, mør/sej, smagfuld/smagløs. Fælles for dem er dog at det ender med en udløsning. Det gør det (for mig) aldrig hos an "rigtig" tantriker. Jeg får bestemt noget ud af en "rigtig" tantra seance, men jeg syntes dælme også det er strengt at gå uforløst derfra. Hold nu kaje, hvor jeg savner Cecilie/pigeværelset. Hende er jeg stadig "forelsket" i :) Tag den op, piger der er et kæmpe marked for "rigtig" tantra, som afsluttes med lidenskabelig erotik (herunder kæmpe udløsning).
BB 

Del dette indlæg

Link til indlæg
BennyBom skrev, den 6/5/2018 at 09:59:

Ja, der er mange meninger og det må der vel også gerne være. Thai "tantra" er lige så forskelligt som en bøf kan være, stor/lille, mør/sej, smagfuld/smagløs. Fælles for dem er dog at det ender med en udløsning. Det gør det (for mig) aldrig hos an "rigtig" tantriker. Jeg får bestemt noget ud af en "rigtig" tantra seance, men jeg syntes dælme også det er strengt at gå uforløst derfra. Hold nu kaje, hvor jeg savner Cecilie/pigeværelset. Hende er jeg stadig "forelsket" i :) Tag den op, piger der er et kæmpe marked for "rigtig" tantra, som afsluttes med lidenskabelig erotik (herunder kæmpe udløsning).
BB 

Den kan jeg tilslutte mig, prøvede tantrahuset i Odense for nogle år siden, fik en MEGET pirrende tantra-massage af den lækreste kvinde, og da jeg gik derfra manglede følelselsen efter en udløsning, her stod man bare med den fedeste rejsning og 150% mere liderlig end før besøget..

Så sæt i værk, gerne i Odense da.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alt vi gør bringer os tættere på døden.

Jeg støtter ideen om tantramassage med afslutning, men indtil videre er det ok uden.

Trine Tao rakkede også tantrainteresserede mænd ned i to FB-grupper.

Det havde hun ikke den store succes med, og måske er det grunden til, at hendes mening skulle videre til ekstrabladet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den grå skrev, for 18 minutter siden:

Alt vi gør bringer os tættere på døden ..... tantramassage med afslutning ..

Undskyld, men den lå lige til højrebenet :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Den grå skrev, for 13 timer siden:

Trine Tao rakkede også tantrainteresserede mænd ned i to FB-grupper.

Det havde hun ikke den store succes med, og måske er det grunden til, at hendes mening skulle videre til ekstrabladet?

Det er forkert konkluderet. 

Trine startede en diskusion om gråzone prositution. Er tantra msassage prostitution, eller ej. 

Det var budskabet i de tråde. Men man læser naturligvis tekster som man tænker. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det man kan konkludere er, at man ikke får, eller kan bestille, sex og udløsning hos en tantramassør.

Ihvertfald ikke hos en rigtig tantramassør. ;-)

Thai-tantra har intet med tantra at gøre, det er endnu et salgstrick fra den side, og i virkeligheden en blid b2b.

En rigtig tantramassage, fokuserer på sanselighed, sensitivitet, nærhed og selvbevidsthed. Vejrtrækningen er væsentlig i den proces.

Naturligvis kan en udløsning forekomme ved en tantramassage, og naturligvis er der tantramassører som gerne hjælper en vej dertil.

Det hele afhænger af situationen og kemien på gulvet.

Dog skal man have sig i mente; du kan ikke ved en tantramassage bestille sex, du kan ikke forvente sex, du kan ikke forvente at du må røre og pille løs, og du skal som udgangspunkt være i stand til at modtage og ikke nyde.

Hvis du ikke har det mindset,  så skal du finde et sted som tilbyder en erotisk massage med afslutning. Det er bedre for dig, og det er bedre for massøren.

Klare linjer er som regel det bedste udgangspunkt ;-)

Redigeret af Thomsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mature man
Thomsen skrev, for 4 timer siden:

Det man kan konkludere er, at man ikke får, eller kan bestille, sex og udløsning hos en tantramassør.

Ihvertfald ikke hos en rigtig tantramassør. ;-)

Thai-tantra har intet med tantra at gøre, det er endnu et salgstrick fra den side, og i virkeligheden en blid b2b.

En rigtig tantramassage, fokuserer på sanselighed, sensitivitet, nærhed og selvbevidsthed. Vejrtrækningen er væsentlig i den proces.

Naturligvis kan en udløsning forekomme ved en tantramassage, og naturligvis er der tantramassører som gerne hjælper en vej dertil.

Det hele afhænger af situationen og kemien på gulvet.

Dog skal man have sig i mente; du kan ikke ved en tantramassage bestille sex, du kan ikke forvente sex, du kan ikke forvente at du må røre og pille løs, og du skal som udgangspunkt være i stand til at modtage og ikke nyde.

Hvis du ikke har det mindset,  så skal du finde et sted som tilbyder en erotisk massage med afslutning. Det er bedre for dig, og det er bedre for massøren.

Klare linjer er som regel det bedste udgangspunkt ;-)

Det med rødt!

Er det rigtigt – eller en "tyrkfejl" ;)

Tænk at man ikke må nyde :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
mature man skrev, for 2 timer siden:

Det med rødt!

Er det rigtigt – eller en "tyrkfejl" ;)

Tænk at man ikke må nyde :(

Der skulle naturligvis have stået "ikke yde" ;-)

- men det ved du jo sikkert godt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, den 25/5/2018 at 01:00:

Det er forkert konkluderet. 

Trine startede en diskusion om gråzone prositution. Er tantra msassage prostitution, eller ej. 

Det var budskabet i de tråde. Men man læser naturligvis tekster som man tænker. :) 

Trine lavede et opslag, hvor hun skrev, at kun få procent af de mænd, som kommer til tantramassør, er interesseret i tantramassage frem for udløsning.

Den 3 massører, jeg har gået ved siger, at de måske har oplevet en eller 2 i deres karriere, som ikke var seriøst interesseret i tantramassage.

Jeg ved ikke. hvad Trines budskab var, og jeg fatter ikke. hvorfor hun fik lov til at slå det op i Århus gruppen. Hvad der sker i Tantra Danmark interesserer mig ikke så meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Den grå skrev, for 20 minutter siden:

Trine lavede et opslag, hvor hun skrev, at kun få procent af de mænd, som kommer til tantramassør, er interesseret i tantramassage frem for udløsning.

Nej det var ikke det hun skrev. 

Den 3 massører, jeg har gået ved siger, at de måske har oplevet en eller 2 i deres karriere, som ikke var seriøst interesseret i tantramassage.

Det er også det jeg hører

Jeg ved ikke. hvad Trines budskab var, og jeg fatter ikke. hvorfor hun fik lov til at slå det op i Århus gruppen. Hvad der sker i Tantra Danmark interesserer mig ikke så meget

Hun ville blot sige at nogen opfatter tantra som sex, og at det problematisk. Jeg mener ikke hun rammer rigtigt, men hun har lov at have sin mening. Hvis hun ikke skulle have lov at skive i gruppen, ville vi tale om censur. Vi skal jo helst kunne tale om alt, og diskutere vore meninger, uden at risikere at blive smidt ud af en gruppe, eller få redigeret sine tekster. Det hedder demokrati.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...