Hop til indhold
Lars Boca

Det kan ikke passe? Kulturberigerne er mere kriminelle!

Recommended Posts

Onslow skrev, for 2 timer siden:

Nej, det er nok noget, højrepopulister har fundet på for at miskreditere muslimer. :) 

Naturligvis.  :D

Samt at det skyldes tonen i debatten. 

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor har i det godt i to :D

Jeg er delvis enig - Ja Jeppe drikker ... men hvorfor er det nu sådanne

Kultiverede danskere har altid formået at håndtere denne del af spørgsmålet

Dele af årsagen til dette bunder da klart i den store forskel i tilknytning til arbejdsmarkedet - i alle tider har det været gældende at manglende tilknytning til arbejdsmarkedet øger tendensen til kriminalitet

Med fortsæt i bare jeres selvsvingsredaktion

• Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slow Starter skrev, for 2 minutter siden:

Dele af årsagen til dette bunder da klart i den store forskel i tilknytning til arbejdsmarkedet - i alle tider har det været gældende at manglende tilknytning til arbejdsmarkedet øger tendensen til kriminalitet

Hvor r det da godt at få oplyst, at du opfatter dig selv som hørende til de "kultiverede". :D

Fantastisk eksempel på selvfedme i yderste potens.

Tak for det!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er vil ikke være af vejen for at kalde mig kultiveret

Så vil jeg lade det være op til dig selv at sætte ord på dig selv - men det har jo intet med temaet at gøre

Jeg er altid imponeret over din evne til argumentation 

• Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Slow Starter skrev, for 7 timer siden:

Så de 15-18 årige som får deres første dom efter flere års kriminalitet, skulle bare have haft en avisrute, så var det aldrig sket?

Nå men så må de jo have nogle avisruter, så er alle problemer jo løst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 3 timer siden:

Så de 15-18 årige som får deres første dom efter flere års kriminalitet, skulle bare have haft en avisrute, så var det aldrig sket?

Nå men så må de jo have nogle avisruter, så er alle problemer jo løst

Ok jeg går lige et spadestik dybere 

Også i etnisk danske familier med ringe eller ingen tilknytning til arbejdsmarkedet er overhyppighed for kriminalitet blandt de yngre familiemedlemmer 

Men det er vel er dansk kultur som de fremmede jo ikke "lærer" ??

Redigeret af Slow Starter
  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slow Starter skrev, for 1 time siden:

Ok jeg går lige et spadestik dybere 

Også i etnisk danske familier med ringe eller ingen tilknytning til arbejdsmarkedet er overhyppighed for kriminalitet blandt de yngre familiemedlemmer 

Men det er vel er dansk kultur som de fremmede jo ikke "lærer" ??

Jeg er så vidt enig med dig omkring tilknytningen til arbejdsmarkedet har en betydning.

Men kan du fortælle mig, hvorfor lige netop den her gruppe har så svært ved at komme ind på arbejdsmarkedet og derfor bliver overrepræsenteret i kriminalstatistikkerne? Følgende mønster er jo også gældende i Sverige, Tyskland, Frankrig, Belgien og til dels England. Så det er jo ikke kun et problem vi har her i lille Danmark.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 16 minutter siden:

Jeg er så vidt enig med dig omkring tilknytningen til arbejdsmarkedet har en betydning.

Men kan du fortælle mig, hvorfor lige netop den her gruppe har så svært ved at komme ind på arbejdsmarkedet og derfor bliver overrepræsenteret i kriminalstatistikkerne? Følgende mønster er jo også gældende i Sverige, Tyskland, Frankrig, Belgien og til dels England. Så det er jo ikke kun et problem vi har her i lille Danmark.

Det er i min optik ret så indlysende.

Der er en kombination af flere årsager.

De fleste af de lande som nævnes i artiklen Somalia, Libanon, Marokko og Syrien - har et arbejdsmarked som adskiller sig så gennemgribende fra det Europæiske (Det kommer dog bag på mig at det er Syrien og ikke Afganistan som er nævn her) - vort arbejdsmarked effektivisering i hele Nordeuropa ligger omkring 8-15 gange højere end de lande (alt efter regnemetode) 

Det kræver en indkøring/uddannelse at være sin løn være på vort arbejdsmarked. Derfor er regeringens idé om praktikforløb allerede fra et tidligt tidspunkt helt rigtig og viser også et svagt positivt resultat allerede.

Et andet element er det religiøse som jeg selv oplever verden over. 

I alle folkeslag oplever jeg store grupper som er angste med det fremmede/anderledes, nogle steder dyrkes det til bevidst had - og netop muslimer er ofte ret så åbenlyse i deres religion og derfor meget nemme at være bange for. Jeg oplever at de sidste godt 10 års politiske udvikling i Europa har udviklet en ikke lille befolkningsgruppe som slet ikke ønsker at lade muslimer integrere, og så bliver opgaven først rigtig svær.

Var jeg fabriksejer i Danmark og skulle hyre ny medarbejdere, vel vidende at fx 15% af kollegaerne ville modarbejde en integration, så ville jeg desværre også tænke mig om to gange.

Som overskrifter så fint antyder, er der personer i landet som bestemt ikke ser kulturberigelse som nogen berigelse.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Slow Starter skrev, for 15 timer siden:

Det er i min optik ret så indlysende.

Der er en kombination af flere årsager.

De fleste af de lande som nævnes i artiklen Somalia, Libanon, Marokko og Syrien - har et arbejdsmarked som adskiller sig så gennemgribende fra det Europæiske (Det kommer dog bag på mig at det er Syrien og ikke Afganistan som er nævn her) - vort arbejdsmarked effektivisering i hele Nordeuropa ligger omkring 8-15 gange højere end de lande (alt efter regnemetode)

Vietnamneserne kom også fra et temmelig underudviklet arbejdsmarked

Det kræver en indkøring/uddannelse at være sin løn være på vort arbejdsmarked. Derfor er regeringens idé om praktikforløb allerede fra et tidligt tidspunkt helt rigtig og viser også et svagt positivt resultat allerede.

Enig

Et andet element er det religiøse som jeg selv oplever verden over.

Asiatere har også anden religion

I alle folkeslag oplever jeg store grupper som er angste med det fremmede/anderledes, nogle steder dyrkes det til bevidst had - og netop muslimer er ofte ret så åbenlyse i deres religion og derfor meget nemme at være bange for. Jeg oplever at de sidste godt 10 års politiske udvikling i Europa har udviklet en ikke lille befolkningsgruppe som slet ikke ønsker at lade muslimer integrere, og så bliver opgaven først rigtig svær

Men gnidningerne er vokset efter det er blevet tydeligt, at nogle muslimmer nærmest er umulige at integrere og have sameksistens med

.

Var jeg fabriksejer i Danmark og skulle hyre ny medarbejdere, vel vidende at fx 15% af kollegaerne ville modarbejde en integration, så ville jeg desværre også tænke mig om to gange.

Hvilket er sandt og ærgerlig. Helt enig

Som overskrifter så fint antyder, er der personer i landet som bestemt ikke ser kulturberigelse som nogen berigelse.

På det generelle plan har muslimmer overhovedet ikke været nogen berigelse, ligesom asiater og sydamerikanere er. Der er simpelthen for mange som er kriminelle og ikke i beskæftigelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 2 minutter siden:

Vietnamneserne kom også fra et temmelig underudviklet arbejdsmarked

Har du undersøgt hvilken socioøkonomisk gruppe de flygtende (kineser-) vietnamesere kom fra ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
McQueen skrev, for 1 minut siden:

Har du undersøgt hvilken socioøkonomisk gruppe de flygtende (kineser-) vietnamesere kom fra ? 

Ja

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, Lige nu:

Ja

Og hvad konkluderer du ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
McQueen skrev, 1 time siden:

Og hvad konkluderer du ?

At de store flygtninge år såsom 1979 hvor 400.000 flygtede var det rig som fattig som stak af i små både fra den Vietnamnesiske kyst. 

Da Amerikanerne forlod vietnam overtog kommunisterne hele landet. De overtog jorde og besidelser, så sydvietnamnesern mistede hurtig tidligere tiders rigdom. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

LF nu har der været omtalt at de før vietnameser står for en stor del af skunk produktion i DK, der været drab blandt dem, der er sagt at i mange år holdte miljø til sig selv, en del gifte sig sjovt nok også med Vietnameser, der hvor jeg bor, kan jeg sige ikke en af dem er gift med en dansker, eller med en anden etnisk baggrund...

Samt var Syd Vietnam rig, og en del de med penge og jord var korrupte og havde haft del med styret at gøre, det styre som man kan sige en del om, med retfærdig var det nok ikke helt..

Samt er det ikke så usædvanligt at vinder i en krig, laver ændringer over for taber, da nord jo var kommunister og de ville lave det store utopi...

prøvemanden

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
prøvemanden skrev, for 5 timer siden:

Hej,

LF nu har der været omtalt at de før vietnameser står for en stor del af skunk produktion i DK, der været drab blandt dem, der er sagt at i mange år holdte miljø til sig selv, en del gifte sig sjovt nok også med Vietnameser, der hvor jeg bor, kan jeg sige ikke en af dem er gift med en dansker, eller med en anden etnisk baggrund...

Samt var Syd Vietnam rig, og en del de med penge og jord var korrupte og havde haft del med styret at gøre, det styre som man kan sige en del om, med retfærdig var det nok ikke helt..

Samt er det ikke så usædvanligt at vinder i en krig, laver ændringer over for taber, da nord jo var kommunister og de ville lave det store utopi...

prøvemanden

Netop ... en stor del af de flygtende var den finansielle, merkantile og politiske elite.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
prøvemanden skrev, for 10 timer siden:

Hej,

prøvemanden

På det overordnede plan klarer både 1 og 2 generation sig godt. Selvfølfelig kan du finde noget kriminalitet, det kan du også blandt Danskerne. 

Da kommunisterne overtog i 1975 inddrog de meget Jord og besiddelser. 1979 var et stort flygtninge år, men i slut firser var der også store flygtningestrømme. Så nok har der været nogle rige imellem de flere millioner flygtninge ( har der også været blandt syrere) men der har så sandelig også været mange almindelige mennesker og fattige eller folk som havde mistet alt under kommunisterne.

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

Ja LF du helt ret, 1+2 generation klare sig super fint... men 1 generation holdte sig meget til at gifte sig i egen rækker så at sige... 2 generation vil man måske opleve flere som tager en med anden etnisk baggrund, men ikke flere tallet.

Selvfølgelige var der almenlige mennesker blandt de som flygte og nej nord Vietnam var ikke søde ved dens borger som var uenig med dem...

mange flygte også af samme grund som nu, bedre liv... de havde jo set at mange de som flygte i 70'er fik ophold og bedre liv i vesten....

Der ikke noget nyt i det, og man forstår dem jo godt, og sjovt som nogle som flygte fra styret i dag kan tage på ferie hjemme i Vietnam:-), lige som jeg undre mig over en del af de palæstinenser som vi fik her, tog på ferie i 90'er efter de fik ophold i DK...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu