Hop til indhold
OdEnSe

Liberal Alliance det dobbeltmoralske parti

Recommended Posts

Er der et parti i folketinget der ønsker at gøre livet svært for arbejdsløse, folk der er ramt af sygdom, nedsat arbejdsevne, i fleksjob og på førtidspension så er det Liberal Alliance.

Men når de selv skal skovle penge ind i kassen så mangler deres moral. 

Artiklen her er fra 2016 og siden er flere af LA`s sponsorer faldet fra og i dag lever LA af andres penge i form af den offentlige partistøtte.

Dobbeltmoral er åbenbart dobbelt så godt. 

https://www.dr.dk/nyheder/politik/la-var-imod-partistoette-nu-stemmer-de-klaekkelig-forhoejelse

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle partier i folketinget er dobbelmoralske, så hvad er problemet?

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 1 minut siden:

Alle partier i folketinget er dobbelmoralske, så hvad er problemet?

Det er muligt. Men nu er det ikke alle partier i folketinget som den holdning til de grupper som jeg henviser til.

LA ønsker den ultimative minimalstat men samtidig nyder de godt af den offentlige kasse. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 7 minutter siden:

Det er muligt. Men nu er det ikke alle partier i folketinget som den holdning til de grupper som jeg henviser til.

LA ønsker den ultimative minimalstat men samtidig nyder de godt af den offentlige kasse. 

Har de fleste partier ikke gjort livet "sure" for de grupper du nævner? Eller er der nogle, som går fri?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 2 minutter siden:

Har de fleste partier ikke gjort livet "sure" for de grupper du nævner? Eller er der nogle, som går fri?

Der er flere partier. Men nu går tråden på LA og du er da også velkommen til at starte en tråd op om de andre partier.

Men netop dette emne her er LA ekstreme og har tydeligvis skiftet kurs da men indtrådte i regering i dec 2016 og i takt med at flere af deres store sponsor er faldet fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 3 minutter siden:

Der er flere partier. Men nu går tråden på LA og du er da også velkommen til at starte en tråd op om de andre partier.

Men netop dette emne her er LA ekstreme og har tydeligvis skiftet kurs da men indtrådte i regering i dec 2016 og i takt med at flere af deres store sponsor er faldet fra.

Jeg er med så langt, men er det en diskussion du vil have eller er det bare bashing af LA?

• Synes godt om 2
  • Tak 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er med så langt, men er det en diskussion du vil have eller er det bare bashing af LA?

Det har intet med bashing at gøre. Det er et spørgsmål om den dobbelt moral som især LA har.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Er der et parti i folketinget der ønsker at gøre livet svært for arbejdsløse, folk der er ramt af sygdom, nedsat arbejdsevne, i fleksjob og på førtidspension så er det Liberal Alliance"

"LA ønsker den ultimative minimalstat men samtidig nyder de godt af den offentlige kasse"

"Men netop dette emne her er LA ekstreme og har tydeligvis skiftet kurs da men indtrådte i regering i dec 2016 og i takt med at flere af deres store sponsor er faldet fra."

Jeg er med på at LA ikke lige er din kop Te, det er helt fair. Men jeg synes bare at du kommer med nogle lidt "løse" påstande, som bare viser at du er meget farvet, og derfor ligger det ikke op til en debat, men mere bare en omgang bashing, der kan tilfredstille dig. Hvis du derimod ønsker en saglig debat, så beklager jeg misforståelsen.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, Lige nu:

"Er der et parti i folketinget der ønsker at gøre livet svært for arbejdsløse, folk der er ramt af sygdom, nedsat arbejdsevne, i fleksjob og på førtidspension så er det Liberal Alliance"

"LA ønsker den ultimative minimalstat men samtidig nyder de godt af den offentlige kasse"

"Men netop dette emne her er LA ekstreme og har tydeligvis skiftet kurs da men indtrådte i regering i dec 2016 og i takt med at flere af deres store sponsor er faldet fra."

Jeg er med på at LA ikke lige er din kop Te, det er helt fair. Men jeg synes bare at du kommer med nogle lidt "løse" påstande, som bare viser at du er meget farvet, og derfor ligger det ikke op til en debat, men mere bare en omgang bashing, der kan tilfredstille dig. Hvis du derimod ønsker en saglig debat, så beklager jeg misforståelsen.

Det er så din holdning som måske skal ses i du muligvis kan være LA vælger. 

Jeg er så hverken farvet eller noget som helst. Jeg fortæller bare hvor dobbelt moralske LA. De jagter lystigt de grupper som jeg har nævnt og man kan tilføje de offentlige ansatte. Alt imens skovler de selv andres penge ind i partikassen efter de kom i regering og skiftede holdning.

• Synes godt om 1
  • Tak 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 1 minut siden:

Det er så din holdning som måske skal ses i du muligvis kan være LA vælger. 

Jeg er så hverken farvet eller noget som helst. Jeg fortæller bare hvor dobbelt moralske LA. De jagter lystigt de grupper som jeg har nævnt og man kan tilføje de offentlige ansatte. Alt imens skovler de selv andres penge ind i partikassen efter de kom i regering og skiftede holdning.

Nej, jeg er ikke LA-vælger.

Men kan bare ikke se, at når du ønsker en saglig debat, hvorfor du så skal komme med nedladende kommentarer. Det kan jeg virkelig ikke se. Og det er lige meget hvilket parti det drejer sig om. 

Et parti som har en bestemt holdning til noget og så skifter holdning efter de er kommet i regering? haha, nej det er aldrig set før i dansk politik.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 1 minut siden:

Nej, jeg er ikke LA-vælger.

Men kan bare ikke se, at når du ønsker en saglig debat, hvorfor du så skal komme med nedladende kommentarer. Det kan jeg virkelig ikke se. Og det er lige meget hvilket parti det drejer sig om. 

Et parti som har en bestemt holdning til noget og så skifter holdning efter de er kommet i regering? haha, nej det er aldrig set før i dansk politik.

Det er set mange gange før. Men du skal være velkommen til at starte en tråd op om dette. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 5 minutter siden:

Det er set mange gange før. Men du skal være velkommen til at starte en tråd op om dette. 

Nej, det har jeg ikke behov for. Har fået bekræftet, at du kun kun er interesseret i bashing og ikke debat, så ved jeg det til en anden god gang.

Redigeret af Sutteålen
  • Synes godt om 1
  • Tak 1
  • Sørgelig 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 2 timer siden:

Enhedslisten forsager alle rige forældre der køber lejlighed til deres børn. Altså bortset fra teenagetøserne i toppen af EL. 

Mette hader alle overskudsforældre der sender børn i privatskole. Bortset fra hende selv og manden. 

Bortset fra det, er jeg enig. Væk med partistøtten. Den bruges alligevel kun til tant, fjas, fadøl og pikbilleder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, for 7 minutter siden:

Enhedslisten forsager alle rige forældre der køber lejlighed til deres børn. Altså bortset fra teenagetøserne i toppen af EL. 

Mette hader alle overskudsforældre der sender børn i privatskole. Bortset fra hende selv og manden. 

Bortset fra det, er jeg enig. Væk med partistøtten. Den bruges alligevel kun til tant, fjas, fadøl og pikbilleder. 

Og Enhedslistens og Mette Frederiksens dobbelt moral er ikke meget bedre end LA`s.

Men nu er LA et parti der i den grad slår sig løs på minimalstats tankerne derfor denne tråd om deres moral eller mangel på samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 5 timer siden:

Er der et parti i folketinget der ønsker at gøre livet svært for arbejdsløse, folk der er ramt af sygdom, nedsat arbejdsevne, i fleksjob og på førtidspension så er det Liberal Alliance.

Nej, det ønsker Liberal Alliance ikke.

OdEnSe skrev, for 4 timer siden:

LA ønsker den ultimative minimalstat

Nej, det gør de ihvertfald ikke.

OdEnSe skrev, for 5 timer siden:

...i dag lever LA af andres penge i form af den offentlige partistøtte.

Du siger selv, man skal forholde sig til den verden man lever i. Naturligvis modtager også LA partistøtte, sålænge det ikke lykkedes at få den afskaffet.

Liberal Alliance er imod partistøtten, og ønsker den afskaffet. Aftalen om partistøtten, var en pris LA måtte betale, for at der kunne dannes regering.

Jeg er enig med @Sutteålen i at du kommer med nogle løse (urigtige) påstande, som bare viser du er meget farvet imod LA, og at du overordnet ikke ønsker debat, men bare vil bashe LA lidt.

KF.

• Synes godt om 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan anbefale at gennemse et par sæsoner af luksusfælden. Hvis man derefter ikke forstår hvorfor LA er ude efter vores tagselvbord af et overførselsindkomst system så skal man have hovedet undersøgt. Ved i hvor mange penge vi bruger til at betale folk for at lave ingenting? Det går jo ikke. Især alle de moderne diagnoser eksploderer i omfang. De har alle det tilfælles at de ikke kan måles eller på anden vis dokumenteres og de forhindrer den "syge" i at arbejde men ikke i ret meget andet. Jeg kender ikke løsningen, men en eller anden form for borgerløn er det eneste jeg kan komme i tanke om

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg synes LA har sat nogen ting på dagsordenen der ikke var "tilladt" at tale om før. Jeg stemte for få år tilbage flere gange på dem fordi jeg var med til at stifte "Borgerligt Centrum"  i 2009, sammen med Simon Emil Amninztbøl-(bille), og der efter gik ind i LA. det vil jeg til hver en tid stadig stå ved og forsvare.

Fordi....hvis LA's politik bliver gennemført hele vejen, ja det lyder idiotisk, men så så er Danmark bare ligesom Sverige i forhold til skat og den offenlige sektors størrelse.

Det eneste problem DK har i forhold til LA's politik det er vi har alt for mange hjernevaskede offentligt ansatte der bare elsker den stærkt overvægtige offentlige sektor og slet ikke kan se hvor positivt det ville være hvis den blev lidt mindre.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Listepik skrev, for 38 minutter siden:

Jeg kan anbefale at gennemse et par sæsoner af luksusfælden.

Nu er luksusfælden næppe noget særlig godt billede på noget som helst udover folk der lever over evne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Daddy Ding-Dong skrev, for 38 minutter siden:

jeg synes LA har sat nogen ting på dagsordenen der ikke var "tilladt" at tale om før.

JB Olsen gik forrest, og fik noget så grundigt, primært den samlede venstrefløj på nakken (og et par stykker her i tråden, er åbenlyst ikke kommet videre endnu), da han tog fattigdomsdebatten med Özlem Cekic. Men resultatet var at det langsomt gik op for Hr. & Fru. Danmark, at bla. kontanthjælpsmodtagere i nogle tilfælde faktisk fik nogle ret generøse overførselsindkomster - og i nogle tilfælde havde højere rådighedsbeløb end folk i arbejde. Og det endte som bekendt med at et folketingsflertal begrænsede gaveboden en smule.. Og at Özlem forsvandt ud af politik.

JB Olsen er en sand frontkæmper, og en hædersmand. (ja ja, det er min mening).

KF.

• Synes godt om 1
  • Tak 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Daddy Ding-Dong skrev, for 53 minutter siden:

...hvis LA's politik bliver gennemført hele vejen, ja det lyder idiotisk, men så så er Danmark bare ligesom Sverige i forhold til skat og den offenlige sektors størrelse...

Det nytter ikke at sige det, til mennesker som har en klippefast tro på at "LA ønsker den ultimative minimalstat", og samtidig er fuldkommen ligeglade med at det er løgn - det er stadig sandt i deres hoveder. 

KF.

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 2 timer siden:

Nu er luksusfælden næppe noget særlig godt billede på noget som helst udover folk der lever over evne.

Måske ikke, men det er nu påfaldende med alle de ens historier. Og prøv også at bide mærke i hvor mange penge de har mellem hænderne uden at arbejde for det. Og bemærk diagnoserne. Det er næsten alt sammen angst, stress, uforklarlige smerter og mærkelige fobier. Jeg tror personligt at det forklarer hvordan vi kan bruge 500 milliarder om året på passiv forsørgelse og anden underholdning af folk udenfor arbejdsmarkedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 6 timer siden:

Og Enhedslistens og Mette Frederiksens dobbelt moral er ikke meget bedre end LA`s.

Men nu er LA et parti der i den grad slår sig løs på minimalstats tankerne derfor denne tråd om deres moral eller mangel på samme.

Og nu er EL-pigerne I den grad imod ulighed og rige svin i almindelighed. Derfor min kommentar om EL 

Mette fra S er så fra det parti der har røvrendt skolelærerne mest i nyere tid. Derfor giver det god mening at hun ikke gider bruge folkeskolen. Hun er også den der har trynet de svage mest i syn korte tid som minister. Så hun kan gøre som hun vil.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, 1 time siden:

Og nu er EL-pigerne I den grad imod ulighed og rige svin i almindelighed. Derfor min kommentar om EL 

Mette fra S er så fra det parti der har røvrendt skolelærerne mest i nyere tid. Derfor giver det god mening at hun ikke gider bruge folkeskolen. Hun er også den der har trynet de svage mest i syn korte tid som minister. Så hun kan gøre som hun vil.  

Og det kan vi også starte en tråd om.

Man kan også starte en tråd om Socialdemokraterne har stemt for lockout i KL hvilket jeg betragter som forræderi mod arbejderklassen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, 1 time siden:

Start en tråd og jeg deltager gerne med min kritik af både Enhedslisten og Socialdemokraterne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu