Hop til indhold
Onslow

Hegn ved grænsen

Recommended Posts

Ja lad os lukke os selv inde og holde alle andre ude.

Østtyskland om igen eller den frie stat Danmark. host host host 

Det er for at forhindrer svinepest siger de Tror de danskerne er idioter!!!

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 13 minutter siden:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/loekke-og-co-enige-vil-lave-et-70-km-langt-hegn-ved-graensen/7088650

God ide, det skal bare være noget højere og forsynes med el-pigtråd på toppen.

Nu har jeg på fornemmelsen at menneskesmuglere er blot en anelse klogere end vildsvin, så de finder nok en anden vej, selvom du skulle få din våde drøm om en Maginot linie i Sønderjylland opfyldt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
Romantikeren skrev, for 3 timer siden:

Ja lad os lukke os selv inde og holde alle andre ude.

Østtyskland om igen eller den frie stat Danmark. host host host 

Det er for at forhindrer svinepest siger de Tror de danskerne er idioter!!!

Nej danskerne er ikke idioter, de ved godt at et hegn på 1,5 meter ikke holder mennesker ude men kan holde vildsvin ude.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, for 27 minutter siden:

Nej danskerne er ikke idioter, de ved godt at et hegn på 1,5 meter ikke holder mennesker ude men kan holde vildsvin ude.

Jo danskerne er idioter for hvordan overføres den afrikanske svinepest ?

Måske skulle svinebønderne starte med at se hvad de kan gøre på deres gård for at undgå smitte.

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Afrikansk-svinepest.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, for 42 minutter siden:

Helt rigtigt at det holde vildsvinende ude, men jeg er bange for at det kun er en dækhistorie. for at undgår svinepest, øh ja hvorfor har vi så ikke fået det hegn for mange år siden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 4 minutter siden:

Helt rigtigt at det holde vildsvinende ude, men jeg er bange for at det kun er en dækhistorie. for at undgår svinepest, øh ja hvorfor har vi så ikke fået det hegn for mange år siden. 

Landbrug og fødevarer har skrevet dette. Sjovt nok nævner de ikke noget om et hegn langs grænsen.

http://svineproduktion.dk/Viden/Om-grisen/Sygdomme-og-behandling/Eksotiske-sygdomme/Afrikansk_svinepest

Men Berlinmuren startede også med et hegn og mon ikke det handler mere om et ønske fra DF som regeringen nu hopper med på. Snart kommer vi sikkert til at høre om vildsvin der hopper over hegnet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så vidt jeg kan læse mig frem til, også via andre artikler, handler det rent faktisk om en forebyggelse for at undgå svinepest som rykker tættere og tættere på Danmark.  Det er selvfølgelig spændende for nogen at spekulere i siganlværdi og lukkede grænser,  men det er vist helt i et andet hegn. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheVoice skrev, for 20 minutter siden:

Så vidt jeg kan læse mig frem til, også via andre artikler, handler det rent faktisk om en forebyggelse for at undgå svinepest som rykker tættere og tættere på Danmark.  Det er selvfølgelig spændende for nogen at spekulere i siganlværdi og lukkede grænser,  men det er vist helt i et andet hegn. :)

ja helt i hegnet :D

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Havnebumsen

https://ing.dk/video/sensorstyret-rottedraeber-i-aktion-107215

Havnebumsen har ladet sig fortælle, at de har videreudviklet på den sensorstyrede rottedræber. Nu har man en prototype af en sensorstyret muslimdræber

Det er påtænkt at bruge nøgne blondiner og overførselsindkomster som lokkemad

Havnebumsen ser specielt frem til version 2, af muslimdræberen som er på tegnebrættet, bliver færdigudviklet. Den tillader muslimske kvinder med en c skål eller større at komme over grænsen

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Havnebumsen skrev, for 2 minutter siden:

https://ing.dk/video/sensorstyret-rottedraeber-i-aktion-107215

Havnebumsen har ladet sig fortælle, at de har videreudviklet på den sensorstyrede rottedræber. Nu har man en prototype af en sensorstyret muslimdræber

Det er påtænkt at bruge nøgne blondiner og overførselsindkomster som lokkemad

Havnebumsen ser specielt frem til version 2, af muslimdræberen som er på tegnebrættet, bliver færdigudviklet. Den tillader muslimske kvinder med en c skål eller større at komme over grænsen

jeg håber virkelig at du gør grin med dem der er så snæversynet at alt foran er sløret.

please lad det være satire:-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
OdEnSe skrev, for 2 timer siden:

Jo danskerne er idioter for hvordan overføres den afrikanske svinepest ?

Måske skulle svinebønderne starte med at se hvad de kan gøre på deres gård for at undgå smitte.

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/Sider/Afrikansk-svinepest.aspx

Måske du skulle tage ud på en svinegård og se hvad der bliver gjort for at undgå smitte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, Lige nu:

Måske du skulle tage ud på en svinegård og se hvad der bliver gjort for at undgå smitte.

Jeg ved skam godt der bliver gjort rigtig meget. Men kan de gøre mere og helt ærligt hvad tror du selv selv et hegn hjælper? Mit bud er næppe det store. Det er endnu et tåbelig symbolpolitisk tiltag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid

jamen jeg ville også selv foretrække en anden løsning foreksempel at lade en flok jægere skyde dem , de kunne så få en dusør for hvert nedlagt dyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, for 2 minutter siden:

jamen jeg ville også selv foretrække en anden løsning foreksempel at lade en flok jægere skyde dem , de kunne så få en dusør for hvert nedlagt dyr.

Nå ja. Skyd alle de dyr som landbruget ikke bryder sig om. Sådan er det jo også med ulve. 

Landmænd kunne jo starte med at sikre deres egne ydre rammer fremfor et hegn langs grænsen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, for 8 timer siden:

Nu har jeg på fornemmelsen at menneskesmuglere er blot en anelse klogere end vildsvin, så de finder nok en anden vej, selvom du skulle få din våde drøm om en Maginot linie i Sønderjylland opfyldt. 

Ja for med Maginot linjen ved vi jo, hvordan det gik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
OdEnSe skrev, for 4 timer siden:

Nå ja. Skyd alle de dyr som landbruget ikke bryder sig om. Sådan er det jo også med ulve. 

Landmænd kunne jo starte med at sikre deres egne ydre rammer fremfor et hegn langs grænsen. 

Hvad mener du med at sikre deres ydre rammer , skal landmændene lave deres gårde om til fæstninge, så ulve og vildsvin ikke har skyggen af chance for at komme i nærheden, eller hvad mener du helt konkret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, for 57 minutter siden:

Hvad mener du med at sikre deres ydre rammer , skal landmændene lave deres gårde om til fæstninge, så ulve og vildsvin ikke har skyggen af chance for at komme i nærheden, eller hvad mener du helt konkret.

ironi kan forekomme ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, 1 time siden:

De kan vel også sikre med hegn i stedet for at sætte et tåbelig hegn op ved grænsen. 

Der er vel flere måder man kan sikre sig på. Men landmænd har det jo altid så hårdt så de har vel ikke råd til at bidrage til sikring af deres egne dyr.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
OdEnSe skrev, for 32 minutter siden:

De kan vel også sikre med hegn i stedet for at sætte et tåbelig hegn op ved grænsen. 

Der er vel flere måder man kan sikre sig på. Men landmænd har det jo altid så hårdt så de har vel ikke råd til at bidrage til sikring af deres egne dyr.

Nå ja landmændene kan jo selv sætte et tåbeligt hegn op som du alligevel ikke mener sikrer mod svinepest, men de har jo også masser af penge så noget skal de jo bruges til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, for 2 minutter siden:

Nå ja landmændene kan jo selv sætte et tåbeligt hegn op som du alligevel ikke mener sikrer mod svinepest, men de har jo også masser af penge så noget skal de jo bruges til.

Ærlig talt så klynkler landmænd ret tit på trods af diverse støtteordninger osv. 

Og ja de kan selv sætte hegn op omkring deres gård hvis deres dyr skal sikres bedre. Det kan i min verden aldrig blive en statslig opgave.

Og ja et grænse hegn er mere end tåbeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
OdEnSe skrev, for 4 minutter siden:

Ærlig talt så klynkler landmænd ret tit på trods af diverse støtteordninger osv. 

Og ja de kan selv sætte hegn op omkring deres gård hvis deres dyr skal sikres bedre. Det kan i min verden aldrig blive en statslig opgave.

Og ja et grænse hegn er mere end tåbeligt. 

Hvem klynker ikke , alle har jo travlt med at fortælle hvor hårdt de har det, bla. lærerne,og når man nu skal sikre sig mod ulve der ikke har været i den danske natur i 200 år så er det en ny situation, men du mangler  at fortælle hvordan man sikrer sig mod svinepest når vildsvin frit kan løbe over grænsen og medbringe smitte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Herhid skrev, for 1 minut siden:

Hvem klynker ikke , alle har jo travlt med at fortælle hvor hårdt de har det, bla. lærerne,og når man nu skal sikre sig mod ulve der ikke har været i den danske natur i 200 år så er det en ny situation, men du mangler  at fortælle hvordan man sikrer sig mod svinepest når vildsvin frit kan løbe over grænsen og medbringe smitte.

Hvis du ser på de link jeg har lagt her på debatten så er der intet der nævner et såkaldt grænsehegn som sikring. 

Kan læse at flåter kan overføre smitte og de er nok ret ligeglad med et grænsehegn. 

Iøvrigt er Tjekkiet det tætteste på Danmark  man har registeret svinepest. Så måske skulle man lige prøve at klappe hesten lidt og som sagt så kan landbruget også begynde at bidrage lidt til sikring af deres egne dyr og produktion.

Du skal da være velkommen til at mene lærerne klynker. Var det iøvrigt landbruget du var ansat i ? Hvis ja så forklare det nok en del om dine holdninger og nej jeg er ikke lærer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
OdEnSe skrev, for 5 minutter siden:

Hvis du ser på de link jeg har lagt her på debatten så er der intet der nævner et såkaldt grænsehegn som sikring. 

Kan læse at flåter kan overføre smitte og de er nok ret ligeglad med et grænsehegn. 

Iøvrigt er Tjekkiet det tætteste på Danmark  man har registeret svinepest. Så måske skulle man lige prøve at klappe hesten lidt og som sagt så kan landbruget også begynde at bidrage lidt til sikring af deres egne dyr og produktion.

Du skal da være velkommen til at mene lærerne klynker. Var det iøvrigt landbruget du var ansat i ? Hvis ja så forklare det nok en del om dine holdninger og nej jeg er ikke lærer. 

Jeg har ikke nogen ide om at du skulle være lærer og fordi jeg ikke har de samme holdninger som dig konkluderer du at jeg er ansat ved landbruget, men fred være med det jeg stopper her så  du må gerne få det sidste ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu