Hop til indhold
ZEUS

Hvis strejke når man skal rejse

Recommended Posts

Hvordan er man egentligt stillet såfremt en strejke kører når man skal på ferie.  Der har været meget i medierne med hensyn til regler hvor man har planlagt ferie og der ikke må holde sin ferie.

Men der hvor jeg søger svar, er såfremt man som mig er fritaget fra strejke da jeg er i et erhverv hvor der skal være døgnbemanding, og sagtens kan holde min planlagte ferie lovligt.

Men hvordan står man såfremt strejken kører der i det tidsrum, og flyene ikke letter ?

 

Hvad jeg har kunne komme frem til dækker en eventuel rejseforsikring ikke der, da strejke netop er et sted de er fritaget.

Men fundet frem til at EU regler gør at flybilletter vil man som minimum få mulighed for at rykke til anden dato eller pengene tilbage.  Trods man som mig har købt billige billetter der ikke kan ombyttes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så dem der er uheldige og ikke kan holde en planlagt ferie grundet der er konflikt, kan faktisk med meget stor sandsynlighed refunderet flybilletterne..

Da deres flyafgang også vil blive berørt af konflikten

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...