Hop til indhold
Joey Joe Joe

Medieforlis

Recommended Posts

Så kom medieforliset. DR blev dolket.

Om lidt har vi lockouten - besparelser til folket.

Snart har vi valget. Aalborg-pigen tager over.

Snart skal jeg på klinik. Det er noget sjover!

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joey Joe Joe skrev, for 5 timer siden:

Så kom medieforliset. DR blev dolket.

Om lidt har vi lockouten - besparelser til folket.

Snart har vi valget. Aalborg-pigen tager over.

Snart skal jeg på klinik. Det er noget sjover!

Jeg ved ikke, hvad du har drukket, men jeg deler dog din bekymring.

Hvis DR skal spare til sokkeholderne, er det nok nat med reel public service og (semi)kritisk journalistik. Så må man – hvis taxametersystemet også gælder her – forvente, at DR må gå efter de sikre publikumsuccer.

Vi vil altså få mere realitetsfjernsyn i skikkelse at "Hell Hotel", hvor unge mennesker i et tropeparadis ikke er bange for at kneppe med selveste Fanden for åben skærm for at kunne nyde 7 minutters verdensberømmelse.

Ingen frugt vil fremover kunne hænge lavt nok .

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

Jeg tror ikke det bliver så slemt, men jeg vil gerne DR fjerne noget af det ledelse lag, de har fået sat på, hørte et program hvor journalist fortalt hun havde omkring 14 chefer over sig...

Samt tør DR ikke så meget mere, da sagen omkring radio program om dårlige humor, med skal vi sige nogle mindre gode joke, der undskyldte DR, i stedet for at forsvarer programmet, og med kristen til indsamling, tør de ikke lade dem gør hvad de vil... DR har/mangler lidt kant...

Samt har DR svigte lidt, de bider ikke regeringen og staten, det længe siden jeg hørt DR har fundet noget frem, afslørende staten eller regering i noget smus...

Men nu kan FB google og andre få mere magt i DK's medier billeder...

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

20 procent over en årrække er da håbløst uambitiøst.

DR1, DR2, DR3, DRK, DRUltra, Ramasjang og der er sikkert nogen jeg har glemt

P1, P2, P3 P4, og har jeg glemt nogen??

Man kan jo starte med at "fokusere" på public service, tilskære antallet af kanaler på både radio og TV, og fjerne den slags udsendelser der allerede sendes på kommercielle kanaler. Amerikanske film og serier, engelske serier, X-faktor, fodbold osv, hører fint til på kommercielle kanaler. De der har allerfærrest seere, kan man så også skære væk. Bare fordi det er en stats-kanal, behøver man jo ikke sende smalle udsendelser der ses af 11 mennesker. 

Hvis man beholder 1-2 TV-kanaler har man mulighed BÅDE for at sende danske programmer, nyheder, børne TV og nogle smalle programmer, hvis man altså laver plads ved at fjerne udenlandske programmer, decideret underholdning og ikke-danske film (som alt sammen fint ses på andre kanaler). Pop-musik osv behøver man nok heller ikke en stats-kanal til på radioen, og der er sikkert mere.

Jeg kan slet slet ikke se, hvorfor det ikke er kommet for længe siden, men svaret er jo nok, at DR ikke har været under nok pres, og slet ikke det samme pres som private firmaer er under. Konkurrencen bider jo ikke i et stats-selskab.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Umiddelbart glæder jeg mig over, at man nu fremadrettet betaler over skatten.  DR ligger som de selv har redt, så det var på tide at kniven også ramte dem. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke at jeg er uenig i at det var på tide at Danmarks Radio skal spare og opkrævningen af licensen skal ske over skattebilletten - men jeg synes det er påfaldende at mens Danmarks Radio skal spare 20% eller 754 mio, skal forsvarsudgifterne øges med 20% eller 800 mio, stigende til 4.8 mia i 2023 -

dvs. at forsvarsudgifterne skal øges med mere end Danmarks Radios nuværende budget på ca. 3.7 mia.

Og hvad bliver de øgede forsvarsudgifter så brugt til? Ikke til noget vi selv får megen glæde af - tværtimod skal de hovedsagelig gå til at finansiere det militærindustrielle kompleks:

https://www.dr.dk/tv/se/shadow-world-dfi/-/dokumania-bag-om-den-internationale-vabenhandel

https://www.dr.dk/tv/se/sadan-forsvarer-vi-danmark/-/temaloerdag-sadan-forsvarer-vi-danmark

https://www.magisterbladet.dk/news/2018/marts/medieforligdanmarksradioskalskaeresmed20procent

Et eller andet sted bliver vi sgu tørret godt og grundigt i røven :-(

Redigeret af Jernsvinet
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, den 17/3/2018 at 09:36:

20 procent over en årrække er da håbløst uambitiøst.

DR1, DR2, DR3, DRK, DRUltra, Ramasjang og der er sikkert nogen jeg har glemt

P1, P2, P3 P4, og har jeg glemt nogen??

Man kan jo starte med at "fokusere" på public service, tilskære antallet af kanaler på både radio og TV, og fjerne den slags udsendelser der allerede sendes på kommercielle kanaler. Amerikanske film og serier, engelske serier, X-faktor, fodbold osv, hører fint til på kommercielle kanaler. De der har allerfærrest seere, kan man så også skære væk. Bare fordi det er en stats-kanal, behøver man jo ikke sende smalle udsendelser der ses af 11 mennesker. 

Hvis man beholder 1-2 TV-kanaler har man mulighed BÅDE for at sende danske programmer, nyheder, børne TV og nogle smalle programmer, hvis man altså laver plads ved at fjerne udenlandske programmer, decideret underholdning og ikke-danske film (som alt sammen fint ses på andre kanaler). Pop-musik osv behøver man nok heller ikke en stats-kanal til på radioen, og der er sikkert mere.

Jeg kan slet slet ikke se, hvorfor det ikke er kommet for længe siden, men svaret er jo nok, at DR ikke har været under nok pres, og slet ikke det samme pres som private firmaer er under. Konkurrencen bider jo ikke i et stats-selskab.

Min forudsigelse af det som så vil ske er at der efter ret kort tid kommer til at starte en kampagne om at, da der alligevel ikke er ret mange seere til de nu udelukkende "smalle" DR programmer, så kan man ligeså godt lukke DR.

Jeg er nemlig på INGEN måde enig i at private aktører er bedre til at lave TV end DR, fri mig for en fremtid hvor vi kun kan vælge mellem amerikanske serier og hvor "dansk produceret" TV består af Paradise Hotel, Robinson Expeditionen og Big Brother. 

Jeg mener iøvrigt at hav hørt at det slet ikke er publikumssuccesserne som X-factor mm der rent faktisk koster i DR, det er nyhederne, med korrespondenter rundt om i verden, og egen produktionerne der står for de største udgifter.

Hvad "popmusik" på de statslige kanaler angår, så kommer vi nok også til at leve med at danske bands vil få meget sværere ved at slå igennem hvis der ikke er en popmusik kanal som P3 der spiller de mere ukendte bands iblandet det mere kendte popmusik. 

Nu ved jeg at du ofte har din gang i USA, mener du at deres TV-kanaler er noget at stræbe efter? Private mega-biased nyhedskanaler, og programmer der bliver afbrudt konstant af reklameblokke finder jeg ualmindeligt ringe. 

Redigeret af Bear
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bear skrev, 1 time siden:

Min forudsigelse af det som så vil ske er at der efter ret kort tid kommer til at starte en kampagne om at, da der alligevel ikke er ret mange seere til de nu udelukkende "smalle" DR programmer, så kan man ligeså godt lukke DR.

Det tror jeg egentlig ikke. Men hvor smal er smal?? Har man ret til statsfinansieret TV omkring sin hobby, som man måske ikke deler med (ret mange) andre? Jeg håber svaret er negativt.

Jeg er nemlig på INGEN måde enig i at private aktører er bedre til at lave TV end DR, fri mig for en fremtid hvor vi kun kan vælge mellem amerikanske serier og hvor "dansk produceret" TV består af Paradise Hotel, Robinson Expeditionen og Big Brother. 

Der er jeg (overraskende nok) delvis enig med dig. Men jeg kan til gengæld heller ikke se, hvorfor DR så skal sende de amerikanske serier osv.

Jeg mener iøvrigt at hav hørt at det slet ikke er publikumssuccesserne som X-factor mm der rent faktisk koster i DR, det er nyhederne, med korrespondenter rundt om i verden, og egen produktionerne der står for de største udgifter.

Muligt. Jeg ved det ikke. Men hvis man barberer al den underholdning væk, er der ihvertfald sparet NOGET. Og lukningen af et par (eller 4) kanaler, giver nok også en del.

Hvad "popmusik" på de statslige kanaler angår, så kommer vi nok også til at leve med at danske bands vil få meget sværere ved at slå igennem hvis der ikke er en popmusik kanal som P3 der spiller de mere ukendte bands iblandet det mere kendte popmusik. 

Jeg ved det ikke. Måske. Det går nok. Hvor mange andre brancher får "reklamen" finansieret af staten?

Nu ved jeg at du ofte har din gang i USA, mener du at deres TV-kanaler er noget at stræbe efter? Private mega-biased nyhedskanaler, og programmer der bliver afbrudt konstant af reklameblokke finder jeg ualmindeligt ringe. 

Ikke alt amerikansk er at stræbe efter, men heller ikke det modsatte. For et par år siden, ville jeg have sagt LUK DR. Du, @Borende X og et par andre, har ændret min holdning til det. Jeg tror faktisk det er OK at beholde DR. Men ikke i en (som nu) altdominerende form. Reduceret til det halve, med fokus KUN på dansk produceret og nyheder. Serier og underholdning (især udenlandsk) kan ligesågodt sendes fra andre kanaler. Og uanset hvad, mener jeg stadig, at et mindre DR vil give plads til nogle private, OGSÅ nyheder og dokumentar programmer. Men lige nu sluger DR stort set hele det marked.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror jeg er på linje med tvr på flere på punkter.

Jeg mener DR bør kunne skære alt væk omkring køb af udenlandske film, tv-serier og indkøbte dyre tv-programmer som X-Factor og i den dur. Det behøver licens-pengene ikke at blive brugt på. Der er Netflix, Viasat  og andre betalinggskanaler samt reklame-kanaler nok der viser dette. 

Der er masser af gode sportskanaler, der ikke drives af DR, lad dem helt vise alt sport. DR bør ikke bruge alle de ressourcer på sport.

DR bør skære med på alle de kanaler. De har et  stort overflødighedshorn af kanaler både indenfor radio og tv, og flere af dem har meget få seere/lyttere og sender en masse lort og indkøbte serier som på DR3.

Alene ved at gøre disse tiltag er der sparet pænt meget.

DR bør satse på kvalitet indenfor følgende emner : kultur, historie, nyheder, egne producerede programmer til børn og unge, samt dansk produceret serier.

DR har noget at byde ind med, de skal selvfølgelig huske at være objektive rent politisk. 

1-2 tv-kanaler og det samme antal i radiokanaler. Kvalitetsindhold.  

Det der burde følge med fra regeringen i deres nedskæring af DR var mere debat og holdningstilkendegivelse af hvilket DR man ønsker i fremtiden. Der har været røster fremme om det, men for lidt, synes jeg.

Redigeret af Aros
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Aros skrev, for 19 minutter siden:

DR bør skære ned på alle de kanaler. De har et  stort overflødighedshorn af kanaler både indenfor radio og tv, og flere af dem har meget få seere/lyttere og sender en masse lort og indkøbte serier som på DR3.

Det er helt forkert.

Hvis man gør sig den lille ulejlighed at kigge på seertal, viser det sig at DR har meget høje seertal.

TV2 har mere end svært ved at nå op på samme niveau.

De andre dansksproget tv-kanaler har nogle helt latterlige lave seertal.        :ph34r:

• Tak 1
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Connoisseur skrev, Lige nu:

Det er helt forkert.

Hvis man gør sig den lille ulejlighed at kigge på seertal, viser det sig at DR har meget høje seertal.

TV2 har mere end svært ved at nå op på samme niveau.

De andre dansksproget tv-kanaler har nogle helt latterlige lave seertal.        :ph34r:

Hvis du læser det jeg skriver så siger jeg at flere af kanalerne har lave seertal. DRK, DR3 f.eks.

DR1 har pæne seertal. 

Det er endvidere ikke et spørgsmål om seertal, men hvad man vil med DR, hvor jeg har givet min holdning til kende, som det fremgår af mit indlæg. 

Har du noget at byde ind med om selve emnet ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Aros   Du optræder som en ren besserwisser.  :P

Din tilgang til emnet er ret elitær. Du mener åbenbart ikke, at "folket" er i stand til at foretage det rigtigt valg, der er i overensstemmelse med din holdning og gode smag!  :lol:

Hvis du undersøger Kantar Gallup seertal nærmere, er der ikke noget ,der understøtter dine holdninger om lave seertal, tværtimod.

Det er helt fair, at have den holdning, at DR skal nedskæres. Men du skal være opmærksom på, at høje seertal overvejende kan koples sammen med en positiv holdning til DR.

Du må nok se i øjnene, at din holdning ikke deles af en større del af "folket".  :rolleyes:

Ovre østpå var der engang nogle elitære besserwissere, der fik nogle gevaldige tømmermænd, fordi "folket" havde en anden holdning.  :mrgreen:

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Connoisseur skrev, for 7 minutter siden:

@Aros   Du optræder som en ren besserwisser.  :P

Din tilgang til emnet er ret elitær. Du mener åbenbart ikke, at "folket" er i stand til at foretage det rigtigt valg, der er i overensstemmelse med din holdning og gode smag!  :lol:

Hvis du undersøger Kantar Gallup seertal nærmere, er der ikke noget ,der understøtter dine holdninger om lave seertal, tværtimod.

Det er helt fair, at have den holdning, at DR skal nedskæres. Men du skal være opmærksom på, at høje seertal overvejende kan koples sammen med en positiv holdning til DR.

Du må nok se i øjnene, at din holdning ikke deles af en større del af "folket".  :rolleyes:

Ovre østpå var der engang nogle elitære besserwissere, der fik nogle gevaldige tømmermænd, fordi "folket" havde en anden holdning.  :mrgreen:

Jo såvel DR3 som DRK har lave seertal. Så vidt jeg har læst er der en pæn opbakning til at skære i DR. Men kan se du går mere op i ligegyldige personangreb fremfor egentlig at diskutere hvad der skal ske med DR i fremtiden og have en holdning til DR. Det siger mere om dig end om noget andet. Egentlig synes jeg det er en meget mere spændende og interesant diskussion at snakke om hvilken rolle DR skal have i fremtiden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et eller andet sted er man bare nødt til at forholde sig til begrebet streaming. Streaming, HBO, Nexflix, Viasat m.v. har bare ændret på folks "tv" vaner. Folk ser nok stadig det samme antal timer underholdning, nyheder, sport, kultur mv. men fra at det før skete via tv-pakker og online tv-kanaler er en stor del at timetallet flyttet til streaming.  Steaming er konkurrenten der er ved stille og roligt at kvæle traditione tv-kanaler. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

For min skyld kunne DR godt lukke. Jeg ser det praktisk talt aldrig. 

Jeg synes det er ret træls, at være pålagt at betale 2500 kr om året, for noget man ikke bruger. Ja nu bliver det så lidt billigere, men stadig penge ud af vinduet.

Det mest rimelige var at dem som gør brug af DR og ønsker DR, er dem som betaler for det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

TheVoice skrev, for 33 minutter siden:

Steaming er konkurrenten der er ved stille og roligt at kvæle traditione tv-kanaler.

Jeg er fuldstændig enig med dig om, at streaming vil komme til at udgøre en pæn stor del af markedet.

Det er også derfor, at man politisk bliver nød til at gøre noget ved kabel-tv og terrastisk-tv for at øge konkurrencen. Der er ikke nogen teknisk hindring for, at man kan streame kanalerne enkeltvis som f.eks Netflix.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Flere højreradikale kunne have godt af at se lidt DRk og få lidt viden om, hvad deres forældede og forsimplede løsninger tidligere har skabt af ulykke.

Det samme kunne de mest dogmatiske liberalister, der måske kunne få en større forståelse for, hvilken armod og social kontrol det “frie ukontrollerede marked” skabte i århundrede.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Connoisseur skrev, for 9 timer siden:

Det kan nu også være et udtryk for at DR fylder hele sendefladen, og der ikke er meget plads til andet kvalitets-TV, da man jo ikke sådan bare kan konkurrere med stats-TV, med kmpe budgetter.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, 1 time siden:

Det kan nu også være et udtryk for at DR fylder hele sendefladen, og der ikke er meget plads til andet kvalitets-TV, da man jo ikke sådan bare kan konkurrere med stats-TV, med kmpe budgetter.....

Herre Gud.... de “små” private.

Du vrøvler med dine dogmer.

Måske pengene bare ender i aktionærernes lommer frem for i kvalitet på skærmen:

https://www.danskemedier.dk/marked-og-okonomi/oeget-omsaetning-og-overskud-hos-mtg/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 9 timer siden:

For min skyld kunne DR godt lukke. Jeg ser det praktisk talt aldrig. 

Jeg synes det er ret træls, at være pålagt at betale 2500 kr om året, for noget man ikke bruger. Ja nu bliver det så lidt billigere, men stadig penge ud af vinduet.

Det mest rimelige var at dem som gør brug af DR og ønsker DR, er dem som betaler for det. 

Jeg synes at massivgrænsekontrol og partistøtte til DF og Venstre er forkert og ville da helst undgå at betale til det. ;) Jeg og min familie bruger heller ikke længere vuggestuer, børnehaver og skoler. Men nu er systemet jo nu en gang sat op på en sådan måde at vi har valgt at betale solidarisk til forskellige ting, også dem som vi måske ikke er helt enige i.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 10 timer siden:

Jo såvel DR3 som DRK har lave seertal. Så vidt jeg har læst er der en pæn opbakning til at skære i DR. Men kan se du går mere op i ligegyldige personangreb fremfor egentlig at diskutere hvad der skal ske med DR i fremtiden og have en holdning til DR. Det siger mere om dig end om noget andet. Egentlig synes jeg det er en meget mere spændende og interesant diskussion at snakke om hvilken rolle DR skal have i fremtiden. 

Jeg kan ikke forestille mig at DRK kan være ret dyr at drive, langt det meste kommer jo fra DR's egne arkiver. Så det er nok ret begrænset hvad der er at spare der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 13 timer siden:

Det tror jeg egentlig ikke. Men hvor smal er smal?? Har man ret til statsfinansieret TV omkring sin hobby, som man måske ikke deler med (ret mange) andre? Jeg håber svaret er negativt.

Man har ikke RET til statsfinansieret TV om specifikke hobbies, men når det er sagt så finder jeg at det er af stor værdi at der findes smalle programmer, der kan bringe nye emner på banen. 

tvr skrev, for 13 timer siden:

Der er jeg (overraskende nok) delvis enig med dig. Men jeg kan til gengæld heller ikke se, hvorfor DR så skal sende de amerikanske serier osv.

Muligt. Jeg ved det ikke. Men hvis man barberer al den underholdning væk, er der ihvertfald sparet NOGET. Og lukningen af et par (eller 4) kanaler, giver nok også en del.

Jeg ved det ikke. Måske. Det går nok. Hvor mange andre brancher får "reklamen" finansieret af staten?

Ikke alt amerikansk er at stræbe efter, men heller ikke det modsatte. For et par år siden, ville jeg have sagt LUK DR. Du, @Borende X og et par andre, har ændret min holdning til det. Jeg tror faktisk det er OK at beholde DR. Men ikke i en (som nu) altdominerende form. Reduceret til det halve, med fokus KUN på dansk produceret og nyheder. Serier og underholdning (især udenlandsk) kan ligesågodt sendes fra andre kanaler. Og uanset hvad, mener jeg stadig, at et mindre DR vil give plads til nogle private, OGSÅ nyheder og dokumentar programmer. Men lige nu sluger DR stort set hele det marked.

Jeg finder det problematisk hvis man fjerner al underholdning, sport mm. fra DR, for så fjerner man samtidig programmerne med de høje seertal, og de programmer der "samler befolkningen". 

Jeg finer det problematisk at "samlende programmer" som underholdning, sport mm.. skal forbeholdes til de TV seere der har råd til at betale for de private kanaler. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Bear skrev, for 59 minutter siden:

Jeg synes at massivgrænsekontrol og partistøtte til DF og Venstre er forkert og ville da helst undgå at betale til det. ;) Jeg og min familie bruger heller ikke længere vuggestuer, børnehaver og skoler. Men nu er systemet jo nu en gang sat op på en sådan måde at vi har valgt at betale solidarisk til forskellige ting, også dem som vi måske ikke er helt enige i.  

Så er vi jo meget enige i den offentlige sektor skal slankes ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liderlig-fyr skrev, for 45 minutter siden:

Så er vi jo meget enige i den offentlige sektor skal slankes ;-)

Så læser du mit indlæg forkert (men godt forsøgt ;) ). Jeg mener at vi har valgt at betale solidarisk til forskellige ting, også dem som vi måske ikke er helt enige i. Det er et valg jeg er enig i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
Bear skrev, for 13 minutter siden:

Så læser du mit indlæg forkert (men godt forsøgt ;) ). Jeg mener at vi har valgt at betale solidarisk til forskellige ting, også dem som vi måske ikke er helt enige i. Det er et valg jeg er enig i.

Det anede mig :D

For mig er der forskel på nødvendighed og ikke nødvendigved

Jeg ser uddannelse, psykiatri, børnepasning,  sygehusvæsen, ældrepleje, infrastruktur, basis overførselsindkomst som en nødvendighed. Ikke at jeg har brug for det hele, men det er nødvendig for nogle. Det vil jeg gerne finansere

Jeg ser ikke statslige tv kanaler og lignende ting som en nødvendighed. Ergo må folk selv betale for det, hvis de ønsker det. ligesom det er fair, at jeg selv skal betale for ting jeg ønsker, som ikke er nødvendige

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu