Hop til indhold
ZEUS

Epidemi i Thailand

Recommended Posts

Så om det er noget man skal vaccineres imod.

Vel ekstrem lille risiko for at blive smittet ?.

Og skulle man være så uheldig så vel få noget vaccine bagefter ?  For er altid bivirkninger ved at tage vaccine på forhånd

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Haken är att när man väl har symptom på Rabies, är det nästan alltid för sent med vaccinering...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemand skrev, for 5 minutter siden:

Haken är att när man väl har symptom på Rabies, är det nästan alltid för sent med vaccinering...

Er du sikker på det ?  For selv uvidende om den sygdom og syntes ikke jeg kan finde noget på nettet

 

Men uanset hvad , så kan man jo bare nøjes med at få vaccinen, hvis man skulle være så uheldig at blive bidt af en hund dernede

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Fackpressen är enig om detta.  Du kan även läsa lite i Wikipedia:

In people who have been exposed to rabies, the rabies vaccine and sometimes rabies immunoglobulin are effective in preventing the disease if the person receives the treatment before the start of rabies symptoms

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemand skrev, for 11 minutter siden:

Fackpressen är enig om detta.  Du kan även läsa lite i Wikipedia:

In people who have been exposed to rabies, the rabies vaccine and sometimes rabies immunoglobulin are effective in preventing the disease if the person receives the treatment before the start of rabies symptoms

 

Men som jeg kan læse mig til i de to link, så kan man få anti rabies vaccine bagefter såfremt man havde været så ekstrem uheldig at blevet bidt af en hund

Men så en anden vaccine som tilsvarnede er ekstrem dyr.. ca 1000 dollar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En effektiv "vaccine" er at holde sig fra de små stræder med mange hunde - specielt om natten, hvor de i højere grad markerer teritorie.
Min thai kæreste tog en genvej for et par uger siden, og et pak hunde røg lige på motorcyklen - og fik hende væltet.
Hun blev dog ikke bidt, da hjælp hurtigt kom til.
3 mennesker er døde af rabies - so far, så der er ikke grund til at gå i panik - med 70.000.000 indbyggere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 18/3/2018 at 10:06:

Evt anskaf sig en peber spray, kan fås overalt i LOS :mrgreen:

Har selv overvejet det :P

Ha ha ja jeg er normalt ikke bange for hunde

Men skulle de være ramt af rabies og i sidste fase af sygdommen, så tror jeg ikke en peberspray hjælper meget :)  Der er de ligeglade og ekstremt aggresive. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skal jo bruge den inden den angriber dig, når den virker truende,  så gi banditten et pust.

Tror ikke de lokale beboere vil sige noget til det.

Som regel er det vilde hunde så...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...