Hop til indhold
skrivemabbi

Hvad er sikker sex?

Recommended Posts

Ah...man kan da ikke bare sige, at man kigger efter om sengepartneren har noget i udbrud, ellers er alt ok...

...det og så at nogen siger at alt de kun tilbyder sikker sex med kondom, men at oral er uden... så synes jeg faktisk at det tyder på at pigen slet ikke ved hvad f...... hun tilbyder, og har gang i

MEGA TURN OFF hos mig !

Så hellere en pige som i annoncen tilbyder oral uden kondom, for så er der da 50 / 50 chance for at hun ved hvad hun laver

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, den 3/13/2018 at 13:20:

Den her diskuttion er en gammel traver og reelt handler den mere om følelser og forskelligheden om risikovillighed end om fakta.  Jeg har prøvet at se om jeg kunne finde nogle instanser, der kunne fortælle mig hvorfor oral til manden er forbundet med en større smitterisiko en oral til kvinden. 

Det er mit indtryk, at ingen instans har speciel lyst til at kommentere på et dybere niveu end.  Videnskaben kan fortælle at smitterisikoen når vi taler ubeskyttet sex er størst ved penetrering i anus. Herefter kommer penetrering i skeden.  Alle kan fortælle at orale ydelser er forbundet med en risiko. Alle kan sådant set også fortælle, at risikoen er mindre end ved de førnævnte. Herefter er det nok svært at fortælle ret meget. Det ville jo kræve er datagrundlag, som ikke eksisterer i dag.  

Så hvad når man frem til ?  At man hver især må vurdere hvor risikovillig man er.  Det tror jeg såmænd også de fleste gør. Det som jeg så personligt synes er et problem, er at folk fordomme bliver blandet sammen med deres risikovillighed.  Dette kommer tit ydtryk ved noget alá.  "jeg knepper gerne uden kondom, når jeg eksempelvis finder en ny sexpartner, men jeg kunne aldrig finde på at gøre det hvis jeg køber en seksuel oplevelse".   

Den form for resonement er måske for mange logisk nok, men næppe specielt gennemtænkt, når vi taler kønssygdomme på landsplan.  Hvis det virkelig skulle batte noget, er man nødt til at tage afsæt i, at største parten af de smittede rent faktisk bliver smittet udenfor branchen, hvilket medfører at det nytter  DYT kun at tænke sig om ved køb og salg.  Man skal med andre ord tænke sig om, hver gang man har lyst til at dyrke sex med en person, hvor man intet aner om personens seksuelle netværk. 

At blive smittet eller at smitte andre kræver faktuelt at en af parterne er smittet.  Sandsynligheder og hvad folk ellers forsøger sig med er jo ikke meget behjælpeligt hvis man i nattelivet er blevet smittet, for reelt er sandsynligheden hvis en af parterne er smittet den samme for alle i netop denne situation, altså uagtet om personerne tidligere har knaldet med mange eller få.

Man bør derfor tænke sig om i alle seksuelle situationer, og ikke bare tro at det gælder prostituion. Og..nej dette er ikke en opfordring til at droppe sikkerheden indefor prostituion, snarere en opfordring til også at tænke sig om i det private liv.  

Et eller andet sted kan man sikkert bruge meget tid på at argumentere for at da prostituerede har mange mænd på besøg, som vil en eller anden udregning sikkert vise, at det er forbundet med ekstem fare at dyrke ubeskyttet sex i dette miljø. Det svarer lidt til at personen der eksempelvis kører mere end 25.000 km om året i deres bil, har en markant højere risiko for at blive dræbt i traffikken  end folk der kører max 8.000 km.  Sandsynligen er den samme for alle der vover sig ud i trafikken, da et uheld fordre særlige omstændigheder som ikke kan forudsiges. Det gør det også når vi taler kønssygdomme, her er omstændighederne bare klart defineret som en af parterne skal på det seksuelle tidspunkt være smittet.

Jeg respektere folks forskellige tilgang til sikkerhed, men savner måske at folk ville bruge lidt mere krudt på også at tænke på deres seksuelle vaner i det private liv

Faktisk er det, så vidt jeg kan læse mig til, ikke bevist om det giver kønssygdomme at give oral til kvinder, hvor det derimod er veldokumenteret at oral til manden riskerer sygdom

Hvis du har en troværdig kilde til at blive slikket gør en i en betragtelig risikozone vil jeg dertil ændre at jeg ikke skal slikkes, men da hvad jeg har læst mig til ikke peger mod det holder jeg det til mine nuværende regler :) 

 

https://www.cdc.gov/std/healthcomm/stdfact-stdriskandoralsex.htm

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AnnaPigenKBH skrev, for 6 minutter siden:

Faktisk er det, så vidt jeg kan læse mig til, ikke bevist om det giver kønssygdomme at give oral til kvinder, hvor det derimod er veldokumenteret at oral til manden riskerer sygdom

Hvis du har en troværdig kilde til at blive slikket gør en i en betragtelig risikozone vil jeg dertil ændre at jeg ikke skal slikkes, men da hvad jeg har læst mig til ikke peger mod det holder jeg det til mine nuværende regler :) 

 

https://www.cdc.gov/std/healthcomm/stdfact-stdriskandoralsex.htm

 

 

Selvfølgelig kan en kvinde smittes med en kønssygdom via oralsex.  Det intessante og væsentlige er jo, om risikoen kan samlignes med risikoen for alm ubeskytte sex.  Det kan den ikke. 

Jeg har kigget på dit link. følgende er derfra, uden at jeg iøvrigt forholder mig til om kilden er troværdig.

 
Citat

 

Risk of infection from oral sex:
  • Giving oral sex to a man with an infected penis can result in getting  gonorrhea in the throat.
  • Giving oral sex to a woman with an infected vagina or urinary tract might result in getting gonorrhea in the throat.*
  • Giving oral sex to a man or woman with an infected rectum might result in getting gonorrhea in the throat.*
  • Getting oral sex on the penis from a partner with gonorrhea in the throat may result in getting gonorrhea of the penis.  
  • Getting oral sex on the vagina from a partner with gonorrhea in the throat might result in getting gonorrhea of the vagina or urinary tract.*
  • Getting oral sex on the anus from a partner with gonorrhea in the throat might result in getting gonorrhea in the rectum.*

 

Stjernen til sidst i sætningerne fortæller vel på den ene side, at området ikke er blevet Well tilstrækkeligt undersøgt, og på den anden side at det kan lade sig gøre. Med andre ord vil man ikke sige "Du kan ikke smittes". 

Med uagtet hvor man søger info omkring oral, så er man videnskabeligt enige om, at man kan smittes med kønssygdomme, man er ligeledes enige om, at smittefaren er ganske lav til sammenligning med penetrering i fisse eller anus, og så kan man nok ikke komme med dybere i oralsammenhæng.

Jeg kan såmænd også godt læse mig til, at nogle skriver om, at smittefaren for kvinden ved modtagelse af oral, er mindre end når manden modtager oral. Men jeg kan ikke finde noget troværdigt materiale der tør sætte disse to smittefarer i relation til hinanden.  Man kan altså ikke konkludere at oral til kvinden er uden risiko, hvilken nogen måske tror.

Men men men  nu skal man jo ej heller blive panoid og frygte at sex er med livet som indsats.  Man skal hver især tage sine forholdsregler og ellers bare nyde sex.  

Afslutningsvis tror jeg ikke at slikkelapper nogensinde blivet hit, så vil jeg runde af med en sjov historie fortalt af en GB.  Hun fik besøg af en sød mand, der var lidt paranoid omkring sikkerhed. Der gik en del tid med at sludre om det, men pigen fik ham da beroliget så meget, at den seksuelle lyst blusede op. De får tøjet af, og han får lyst til at slikke hende, men er stadig bekymret for at blive smittet, så i mangel af bedre får han på en eller anden mast et kondom hen over tungen, og forsøger at slikke det bedste han har lært. Resultatet blev vist også derefter. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Selvfølgelig kan en kvinde smittes med en kønssygdom via oralsex.  Det intessante og væsentlige er jo, om risikoen kan samlignes med risikoen for alm ubeskytte sex.  Det kan den ikke. 

Jeg har kigget på dit link. følgende er derfra, uden at jeg iøvrigt forholder mig til om kilden er troværdig.

 

Stjernen til sidst i sætningerne fortæller vel på den ene side, at området ikke er blevet Well tilstrækkeligt undersøgt, og på den anden side at det kan lade sig gøre. Med andre ord vil man ikke sige "Du kan ikke smittes". 

Med uagtet hvor man søger info omkring oral, så er man videnskabeligt enige om, at man kan smittes med kønssygdomme, man er ligeledes enige om, at smittefaren er ganske lav til sammenligning med penetrering i fisse eller anus, og så kan man nok ikke komme med dybere i oralsammenhæng.

Jeg kan såmænd også godt læse mig til, at nogle skriver om, at smittefaren for kvinden ved modtagelse af oral, er mindre end når manden modtager oral. Men jeg kan ikke finde noget troværdigt materiale der tør sætte disse to smittefarer i relation til hinanden.  Man kan altså ikke konkludere at oral til kvinden er uden risiko, hvilken nogen måske tror.

Men men men  nu skal man jo ej heller blive panoid og frygte at sex er med livet som indsats.  Man skal hver især tage sine forholdsregler og ellers bare nyde sex.  

Afslutningsvis tror jeg ikke at slikkelapper nogensinde blivet hit, så vil jeg runde af med en sjov historie fortalt af en GB.  Hun fik besøg af en sød mand, der var lidt paranoid omkring sikkerhed. Der gik en del tid med at sludre om det, men pigen fik ham da beroliget så meget, at den seksuelle lyst blusede op. De får tøjet af, og han får lyst til at slikke hende, men er stadig bekymret for at blive smittet, så i mangel af bedre får han på en eller anden mast et kondom hen over tungen, og forsøger at slikke det bedste han har lært. Resultatet blev vist også derefter. 

 

 

Mange tak for svar :) 

 

Jeg har ikke sagt man ikke kan, snarere at det ikke er dokumenteret hvor sandsynligt det er at få det og personligt ser jeg det som at det peger mod en lavere risiko :) jeg har aldrig haft en kønssygdom, er blevet tjekket for nylig endda og er blevet slikket. Dette er selvfølgelig på ingen måde bevis for noget som helst, det er bare en anekdote der bekræfter min teori hehe :) 

 hahaha slikke med kondom på tungen :D:P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AnnaPigenKBH skrev, for 6 minutter siden:

 

Mange tak for svar :) 

 

Jeg har ikke sagt man ikke kan, snarere at det ikke er dokumenteret hvor sandsynligt det er at få det og personligt ser jeg det som at det peger mod en lavere risiko :) jeg har aldrig haft en kønssygdom, er blevet tjekket for nylig endda og er blevet slikket. Dette er selvfølgelig på ingen måde bevis for noget som helst, det er bare en anekdote der bekræfter min teori hehe :) 

 hahaha slikke med kondom på tungen :D:P 

Du skal selvfølgelig bare gøre som du selv finder fornuftigt.  Jeg selv nyder også ubeskyttet orale ydelser i den udstrækning de tilbydes. Jeg har ligesom dig aldrig haft en kønssygdom, og det på trods af, at jeg også har dyrket ubeskyttet sex, når jeg har følt mig tryg og følt, at jeg havde et passende kendskab til modparten.  For mit vedkommende er det vel bare et bevis på, at man kommer langt via sund fornuft, og et til situationen afstemt sikkerhedsniveau, uden at det selvfølgelig er en garanti for at det ikke kan gå galt. 

Det er jo ligesom så meget andet i livet, hvor man skal bruge ens sunde fornuft. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 9 timer siden:

Du skal selvfølgelig bare gøre som du selv finder fornuftigt.  Jeg selv nyder også ubeskyttet orale ydelser i den udstrækning de tilbydes. Jeg har ligesom dig aldrig haft en kønssygdom, og det på trods af, at jeg også har dyrket ubeskyttet sex, når jeg har følt mig tryg og følt, at jeg havde et passende kendskab til modparten.  For mit vedkommende er det vel bare et bevis på, at man kommer langt via sund fornuft, og et til situationen afstemt sikkerhedsniveau, uden at det selvfølgelig er en garanti for at det ikke kan gå galt. 

Det er jo ligesom så meget andet i livet, hvor man skal bruge ens sunde fornuft. 

For mig er oral til mig det der giver mening :) men intet andet, da det hvad jeg dømmer sikrest. Sådan er vi alle forskellige :) jeg har ikke sex med nogen uden kondom i privatlivet, men havde jeg en fast partner i længere tid havde jeg måske gjort uden med ham

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...