Hop til indhold
modenelsker

Og de siger det ikke er en penge maskine.

Recommended Posts

modenelsker skrev, for 25 minutter siden:

Det er der dog noget der tyder på at det er, når antallet af dræbte ikke falder.:mellow:

https://ekstrabladet.dk/112/554724-blev-blitzet/7063982

Nu er det jo bilisterne selv der gør det til en penge maskine. 

Tænk hvis folk overholdt fartgrænsen så kom der ikke penge i kassen.

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, 1 time siden:

Nu er det jo bilisterne selv der gør det til en penge maskine. 

Tænk hvis folk overholdt fartgrænsen så kom der ikke penge i kassen.

Og tænk hvis pengemaskinerne blev brugt til at forbedre trafiksikkerheden. Bare som en biting. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

jamen hvis folk kørte efter forholdene, så ville der ikke ske så mange uheld...    og overholder du fartgrænserne så får du ingen bøder... 

men igen er FDM jo så kloge....  de burde måske lære deres medlemmer/folk at køre bil når de kører bil...  

edit: her i området holder de rigtig tit ved skoler og hvor børn færdes.. 

Redigeret af tilmodenQ

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, for 33 minutter siden:

Og tænk hvis pengemaskinerne blev brugt til at forbedre trafiksikkerheden. Bare som en biting. 

Hvis folk overholdt fartgrænserne var det jo ikke en pengemaskine. Det er jo bilisterne selv der gør det til en pengemaskine. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 30 minutter siden:

Hvis folk overholdt fartgrænserne var det jo ikke en pengemaskine. Det er jo bilisterne selv der gør det til en pengemaskine. 

Prøv at læse det jeg skriver en gang til. 

Jeg er sådan set ligeglad med om det er en pengemaskine. Jeg synes bare det var skidesmart hvis fartkontrollen samtidig reducere hastigheden permanent og forbedrede trafiksikkerheden. Det gør stærekasserne i Sverige fx. De sættes op hvor der er farlige vejstrækninger. Der står de permanent, og der skiltes med fartkontrol. Det virker på trafiksikkerheden og hastigheden. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, for 1 minut siden:

Prøv at læse det jeg skriver en gang til. 

Jeg er sådan set ligeglad med om det er en pengemaskine. Jeg synes bare det var skidesmart hvis fartkontrollen samtidig reducere hastigheden permanent og forbedrede trafiksikkerheden. Det gør stærekasserne i Sverige fx. De sættes op hvor der er farlige vejstrækninger. Der står de permanent, og der skiltes med fartkontrol. Det virker på trafiksikkerheden og hastigheden. 

Når der bliver uddelt så mange bøder som der gør så er det vel også et udtryk for et behov for kontrol de steder hvor det bliver fortaget ?

Personligt så jeg gerne en supplering af stærekasser og andre midler der kan sænke hastigheden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 1 minut siden:

Når der bliver uddelt så mange bøder som der gør så er det vel også et udtryk for et behov for kontrol de steder hvor det bliver fortaget ?

Personligt så jeg gerne en supplering af stærekasser og andre midler der kan sænke hastigheden. 

Når man bevidst skjuler fartkameraerne, så tænker man mere på at skaffe penge i kassen og bonus til politichefen end på at sænke hastighede. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vognene bliver vitterligt sat op der, hvor vi har analyseret, at der er størst risiko for et uheld, siger Christian Berthelsen, der er politiassistent hos Rigspolitiets Nationale Færdselscenter, til Jyllands-Posten.

Det er nu min erfaring at fotovognene bliver stillet op, der hvor fartbegrænsningerne i forhold til forholdene er lidt overkill - altså, hvor oversigtsforholdene er rimelig gode, vejen er bred, ringe trafik, få udkørsler osv. - og så hævder man at dem man snupper de steder - de er også dem, der kører for hurtigt, hvor der er størst risiko for uheld - men sådan behøver det jo ikke hænge sammen - da, de bilister, der gerne giver den lidt ekstra gas, ofte også er de mest øvede og agtpågivne - og ved at give den gas, hvor der er fri sigt, har de mere tid til at sætte farten ned og sætte foden på bremen, hvor oversigtsforholdene ikke er så gode. Mens dem som overholder fartgrænserne, bare stiller den på autopilot og hverken kigger til højre eller venstre.

Vil man have antallet af uheld ned - så skal man gøre det nemmere for folk at indrapportere "nær ved uheld" - og virkelig gøre noget for at forbedre forholdene der. Ligeledes bør man efter alle personuheld - gå ud og analysere om forbedrede oversigtforhold, skiltning, fartbegrænsning, ændring af vejforløb, kørebaner, mv. kunne gøre noget for at undgå lignende uheld i fremtiden.

Bare at opstille fotovogne og tro, det kan nedbringe antallet af færdselsuheld er ret hjernedødt.

Men noget,der virkelig kunne nedbringe antallet af uheld - det var om bilisterne skulle op til en ny køre- og teoriprøve hvert 10. år - så kunne vi måske til gengæld nøjes med syn af personbilerne hvert 3. år ;-)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Politiet talte over sig for et par år siden. Politiet er pålagt at skrive et bestemt antal fartbøder ud per år.  Formålet med fartkontrollen er ikke at øge sikkerheden men at samle penge ind.

Jeg var ekstremt chockeret når jeg hørte dette og derfor husker jeg det men jeg kan ikke dokumentere det.

Jeg er selv blevet blitzen en gang og det var på en bred vej med god sigt. kameran var placeret ved starten af en bakke hvor det var naturligt at gasse lidt op for at komme op ad bakken.

Redigeret af kop
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
kop skrev, for 19 minutter siden:

Politiet talte over sig for et par år siden. Politiet er pålagt at skrive et bestemt antal fartbøder ud per år.  Formålet med fartkontrollen er ikke at øge sikkerheden men at samle penge ind.

Jeg var ekstremt chockeret når jeg hørte dette og derfor husker jeg det men jeg kan ikke dokumentere det.

Jeg er selv blevet blitzen en gang og det var på en bred vej med god sigt. kameran var placeret ved starten af en bakke hvor det var naturligt at gasse lidt op for at komme op ad bakken.

Jeg synes, at argumenterne for at køre for stærkt er ynkelige. Hvordan kan man bilde sig selv ind, at det er naturligt at gasse lidt op for at komme op ad en bakke?

Man kan vel bare geare ned og dermed overholde hastighedsbegrænsningen. Det er altså ikke så svært.

Del dette indlæg

Link til indlæg
kop skrev, for 8 timer siden:

kameran var placeret ved starten af en bakke hvor det var naturligt at gasse lidt op for at komme op ad bakken.

Tidligere havde de det også med at sætte dem op for foden af en bakke, hvor man naturligt vil køre lidt for hurtigt for at undgå at bremse ned og forurene mere - den politik er de dog efter massiv kritik holdt op med de fleste steder, da de godt kunne se den var lidt for tyk  ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid
kop skrev, for 8 timer siden:

Har hørt det samme, det er en post i finansloven at der skal kradses et vidst beløb ind  bøder og husker også engang at politiet fra politisk hold var blevet bedt om at oppe sig da der ikke var kommet penge nok ind. Er også selv engang røget i fælden på en strækning hvor forholdene var til at køre hurtigere end det tilladte. Så det virker ikke altid helt logisk, men lov er jo lov

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 14 timer siden:

Sådan lyder enhver argumentation fra folk med våde drømme om den totale overvågningsstat.

Hvis du ikke begår noget kriminelt, kan du så i givet fald heller ikke have noget imod, at dine telefonsamtaler alle til hobe bliver lagret i PET og FE's arkiver til din dødsdag, vel?

Eller hvad med 2 vejs fjernsyn, der filmer enhver bevægelse og lyd i dit hjem?

Hvis du har ren samvittighed, så ...........Den rendyrkede fascisme.

Da hastighedskontrol rykkede ind som en post i finansloven, ophørte enhver rimelig begrundelse af trafiksikkerhedsmæssig art.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, for 13 timer siden:

Når man bevidst skjuler fartkameraerne, så tænker man mere på at skaffe penge i kassen og bonus til politichefen end på at sænke hastighede. 

Folk kan bare overholde fartgrænserne. Men du lyder som en der er blevet taget i at køre for hurtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 6 minutter siden:

Sådan lyder enhver argumentation fra folk med våde drømme om den totale overvågningsstat.

Hvis du ikke begår noget kriminelt, kan du så i givet fald heller ikke have noget imod, at dine telefonsamtaler alle til hobe bliver lagret i PET og FE's arkiver til din dødsdag, vel?

Eller hvad med 2 vejs fjernsyn, der filmer enhver bevægelse og lyd i dit hjem?

Hvis du har ren samvittighed, så ...........Den rendyrkede fascisme.

Da hastighedskontrol rykkede ind som en post i finansloven, ophørte enhver rimelig begrundelse af trafiksikkerhedsmæssig art.

Jeg har såmænd ingen våde drømme om den total overvågningsstat. Det overlader jeg til andre fantaster.

Der er til og fartkontrol som vi også har spritkontrol og kontrol af cyklisters adfærd i trafikken. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, Lige nu:

Jeg har såmænd ingen våde drømme om den total overvågningsstat. Det overlader jeg til andre fantaster.

Der er til og fartkontrol som vi også har spritkontrol og kontrol af cyklisters adfærd i trafikken. 

Og du kan over hovedet ikke få øje på analogien, det siger jo en del.

Men glæd dig over indtægten fra fartbøderne, som ridefogederne har indpisket, når du sidder i toget. De er jo med til at holde billetprisen nede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 4 minutter siden:

Og du kan over hovedet ikke få øje på analogien, det siger jo en del.

Men glæd dig over indtægten fra fartbøderne, som ridefogederne har indpisket, når du sidder i toget. De er jo med til at holde billetprisen nede.

Jeg glæder mig over de bilister der tror de kan træde på speederen som det passer dem at de får bøder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 4 minutter siden:

Folk kan bare overholde fartgrænserne. Men du lyder som en der er blevet taget i at køre for hurtigt.

Det er som om du slet ikke læser hvad jeg skriver. 

Jeg prøver igen. 

Jeg er sådan set lige glad med at kameraerne bruges som pengemaskiner. Jeg synes bare det var en fantastisk idé, hvis de OGSÅ, blev brugt til at sænke farten og øge trafiksikkerheden.

Det er tydeligt at de kun bruges som pengemaskiner. Farten er ikke sænket, og trafiksikkerheden er ikke forbedret der hvor vognene stilles op. 

Skulle de bruges til at forbedre trafiksikkerheden, skulle de ikke skjules, og kun sættes op på farlige vejstrækninger, i stedet for tyndt trafikerede landeveje. 

Jeg har fået flere fartbøder. Jeg kører 70k km pr år, men har ikke været indblandet i uheld. Jeg er ligeglad med at få en bøde. Jeg betaler gerne. Jeg kører under grænsen på kritiske strækninger. Jeg er begejstret for systemet i Sverige med skiltning og faste kameraer. Det virker tydeligvis. 

Forstår du det nu? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
anon skrev, for 3 minutter siden:

Det er som om du slet ikke læser hvad jeg skriver. 

Jeg prøver igen. 

Jeg er sådan set lige glad med at kameraerne bruges som pengemaskiner. Jeg synes bare det var en fantastisk idé, hvis de OGSÅ, blev brugt til at sænke farten og øge trafiksikkerheden.

Det er tydeligt at de kun bruges som pengemaskiner. Farten er ikke sænket, og trafiksikkerheden er ikke forbedret der hvor vognene stilles op. 

Skulle de bruges til at forbedre trafiksikkerheden, skulle de ikke skjules, og kun sættes op på farlige vejstrækninger, i stedet for tyndt trafikerede landeveje. 

Jeg har fået flere fartbøder. Jeg kører 70k km pr år, men har ikke været indblandet i uheld. Jeg er ligeglad med at få en bøde. Jeg betaler gerne. Jeg kører under grænsen på kritiske strækninger. Jeg er begejstret for systemet i Sverige med skiltning og faste kameraer. Det virker tydeligvis. 

Forstår du det nu? 

Jeg læser det du skriver men vi er ikke enig. Men takker for at bekræfte du er ligeglad med dine medtrafikanter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 2 minutter siden:

Jeg glæder mig over de bilister der tror de kan træde på speederen som det passer dem at de får bøder.

Ja, du er ikke god til at skjule dit sindelag.

For lige at slå min holdning fast, så er en rimelig kontrol i mine øjne helt ok, men rimelig.
Når disse ridefogeder, som andre også er inde på, parkerer deres fotoudstyr på veje, hvor rimeligheden ikke er til stede, så skaber det frustration blandt os, der tjener det daglige udkomme på vejene.

Og ved du hvad, de personager, der i påvirket tilstand kører hinsides al fornuft og slår sig selv og andre ihjel, dem får man bare ikke bremset ved at blitze handelsrepræsentant Jensen, der formaster sig til ikke konstant at holde øje med speedometeret og kommer til at passere med 84 km/t på en vej, hvor en grænse på 100 ville være ok.

Jeg behøver blot at køre over grænsen, så er jeg i et land, hvor man har en noget anden pragmatisk tilgang til det hele. 100 km/t på alle hoved- og landeveje, hvor der ikke er skiltet med andet.
Og skiltet med 70 km/t er der alle steder, hvor det er rimeligt, bla. a. ved sideveje og bebyggelse klods op ad vejen, se det er aktiv færdselssikkerhed.

Personligt bruger jeg Saphe systemet, som i vid udstrækning advarer mig i forvejen om kontroller, ligeledes om ulykker, så jeg kan nærme mig begge kategorier med forsigtighed, så jeg får ingen fartbøder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, Lige nu:

Ja, du er ikke god til at skjule dit sindelag.

For lige at slå min holdning fast, så er en rimelig kontrol i mine øjne helt ok, men rimelig.
Når disse ridefogeder, som andre også er inde på, parkerer deres fotoudstyr på veje, hvor rimeligheden ikke er til stede, så skaber det frustration blandt os, der tjener det daglige udkomme på vejene.

Og ved du hvad, de personager, der i påvirket tilstand kører hinsides al fornuft og slår sig selv og andre ihjel, dem får man bare ikke bremset ved at blitze handelsrepræsentant Jensen, der formaster sig til ikke konstant at holde øje med speedometeret og kommer til at passere med 84 km/t på en vej, hvor en grænse på 100 ville være ok.

Jeg behøver blot at køre over grænsen, så er jeg i et land, hvor man har en noget anden pragmatisk tilgang til det hele. 100 km/t på alle hoved- og landeveje, hvor der ikke er skiltet med andet.
Og skiltet med 70 km/t er der alle steder, hvor det er rimeligt, bla. a. ved sideveje og bebyggelse klods op ad vejen, se det er aktiv færdselssikkerhed.

Personligt bruger jeg Saphe systemet, som i vid udstrækning advarer mig i forvejen om kontroller, ligeledes om ulykker, så jeg kan nærme mig begge kategorier med forsigtighed, så jeg får ingen fartbøder.

Hvis du havde set konsekvenserne at farttossernes kørsel vil du ændre holdning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
OdEnSe skrev, for 21 minutter siden:

Hvis du havde set konsekvenserne at farttossernes kørsel vil du ændre holdning.

Nej, for det er jo netop ikke dem, man får fat i, det er vist igennem ulykkesstatistikkerne dokumenteret til bevidstløshed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 minut siden:

Nej, for det er jo netop ikke dem, man får fat i, det er vist igennem ulykkesstatistikkerne dokumenteret til bevidstløshed.

Dit udenomssnak kender åbenbart ingen grænser. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Herhid

Man må da gerne kalde mig en farttosse jeg kører efter forholdene så derfor risikerer jeg også at få en fartbøde, det er så kun sket en gang. At stærekasserne ikke alle steder er populære har jeg et eksempel på, kender et sted hvor en stærekasse er blevet angrebet med køller og blevet skudt på med et jagtgevær.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu